Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Transit 2.5d 96r Silnik po wymianie nie chce zapalić

lukss07ns 08 Feb 2011 22:42 5270 19
  • #1
    lukss07ns
    Level 19  
    Witam, piszę ten post we własnym imieniu.
    W/w transicie kupiliśmy goły silnik (wcześniejszy zakończył swój żywot i nie opłacało się go remontować) Przełożyliśmy ze starego :
    - pompe wtryskową
    - koło zamachowe
    - sprzęgło
    - pompe wody
    i parę nieistotnych pierdół ;)
    Autko na początku nie miało prądu, po przekręceniu kluczyka był tylko taki "PSTRK" ,ale okazało się że nie było masy i ten problem rozwiązaliśmy.
    Potem autko wogóle nie dawało paliwa na wtryski, więc tata zalał filtr paliwa od góry ropą i popuścił te przelewy gdzie idzie ropa i kazał kręcić. Po zalaniu filtra chyba z 1-dnym litrem ropy zaczął dawać na 1 i 2 potem 3,4. Teraz autko kręci jak bardzo dobrze ale nie odpala wogóle. Dziś ustawialiśmy ponownie rozrząd i jest jak w zegarku, ale dalej to samo. AUTO KRĘCI ALE NIE ZAPALI

    Piszę w swoim imieniu, bo tata chyba się wstydzi przyznać ale nie ma pojęcia co może być grane. Dziś wspominał coś o zaworach że w tym silniku który kupiliśmy są "zastane" i nie dają kompresji. CO KTO POLECA ROBIĆ ? W auto wpakowaliśmy mase pieniędzy i narazie nie mamy jak ich odzyskać puki autko nie będzie na chodzie :(
  • #2
    dabu
    Level 32  
    Jak by zawory były "zastane" to byś to usłyszał prawdopodobnie...
    Wtryski przelożone czy z 2 silnika?
  • #3
    toku74
    Level 31  
    jak kręcisz silnikiem to pompka paliwa podaje paliwo do filtra? może któryś z przewodów paliwowych nieszczelny /brak o-ringa/ i zapowietrza się.
  • #4
    lukss07ns
    Level 19  
    Wtryski ze starego silnika, jeszcze podsune wasze pomysły tacie.
    Wiem że był problem z podawaniem paliwa na początku bo kręcił i kręcił a nie dawał na wtryski i tata własnoręcznie odkręcił tą nakrętkę od góry filtra paliwa i zalewał go ropą.
  • #5
    carrot
    Moderator of Cars
    Odkręcić (poluzować) przewody wysokiego ciśnienia przy wtryskiwaczach i kręcić aż zacznie z nich tryskać paliwo
  • #6
    lukss07ns
    Level 19  
    Tata poluzował te przewody i leci bardzo słabiutko na (1wszy od przody samochodu stojąc) a na przelewy wogóle.
  • #7
    mateusz726642
    Level 16  
    Mój tata robi teraz silnik w vw lt40 tam jest silnik 2.5 td. Jest to samo. I także drugi silnik jest. Okazało się że poprzedniemu właścicielowi zatarła się rolka od napinacza i przestawił się rozrząd. Musisz zdjąć głowice i sprawdzić czy zawory nie są zaklepane jeśli będzie najmniejszy ślad uderzenia przez tłok w zawory to wtedy jest kaplica. Musisz dać gdzieś na sprawdzenie albo na wymianę zaworów... Z tego co piszesz to jest ta sama sytuacja co u mnie więc warto jest sprawdzić... Dużo przy tym roboty ale jeśli nic nie pomaga to musisz sprawdzić... Mój tata miał ładne parę lat warsztat samochodowy i ma o tym pojęcie jakby co. Warto sprawdzić. Pozdro i powodzenia.
  • #8
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Zakładam, że silnik jest z pompą Boscha...
    Na początek proponuję , abyście spróbowali odpalić go na samostart (nie za mocno, bo to gwałt na silniku) - jeżeli odpali, to będzie to świadczyło ( w jakimś stopniu) że rozrząd jest raczej w porządku i że ma kompresję.

    Uruchamia się zawsze z zalanym filtrem, myślę że zdrowo jest zapowietrzony. Pompa Bosch ma od strony przeciwnej do silnika duży króciec odpowietrzający, odkręcasz go i kręcisz rozrusznikiem tak długo, aż pójdzie z niego paliwo. Potem go zakręcasz, odkręcasz (luzujesz) dwa przewody wysokiego ciśnienia na wtryskach i kręcisz silnikiem aż zacznie załapywać na pozostałych dwóch. Dokręcasz poluzowane i kręcisz znowu - powinien odpalić...

    Jeżeli paliwo nie chce pokazać się na króćcu pompy wtryskowej, sprawdź pompę podającą paliwo do filtra - wpierw czy sika silnymi strzykami kiedy zdejmiesz przewód (szybkozłączkę) z króćca pompy do filtra - kiedy zakręcisz rozrusznikiem. Potem jeśli sika dobrze - to samo na wyjściu z filtra.

    Czy nie pomyliliście się z przewodami dolotowymi i powrotnymi przy podłączaniu ich do podstawy filtra?

    Zapoznaj się z wątkiem
    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=112144
    dotyczy on wprawdzie wersji silnika z układem paliwowym Lucas Epic, ale filtr, schemat obiegu paliwa oraz ustawianie rozrządu i statycznego kąta wyprzedzenia wtrysku jest IDENTYCZNY.

    Nie ruszaj głowicy, wpierw wystarczy zmierzyć ciśnienie sprężania. Warto pożyczyć miernik ciśnienia, bo do warsztatu przecież nie pojedziesz. Pomiar ciśnienia mówi w zasadzie wszystko o kondycji silnika diesla. W tym silniku nominalne ciśnienie nowego powinno wynosić 33,8 bara, jeżeli masz powyżej 30 barów i różnice pomiędzy cylindrami nie przekraczają 2 barów - to jest bardzo dobrze i warto robić ten silnik dalej. Jeżeli jest poniżej i gorzej - to... ja bym szukał innego silnika - szkoda pracy i pieniędzy.
  • #9
    lukss07ns
    Level 19  
    Pompa ciągnie paliwo na krótko, a nie ma paliwa na wtryskach.

    Wojciechjanusz - tata przeczyta jutro z rana to co napisałeś i dam wam odpowiedź. Jeśli masz rację to WYSYŁAM CI FLASZKĘ :) !!!
  • #10
    romanhoks
    Level 16  
    Samostart to od razu do kosza.Niebezpieczny .Widzialem korbowod na zewnatrz.Daj mu silikonu w spreju .Nie naciskaj gazu powinien odpalic .Zakladam ze zawory ok.Jak nie odpali to glowica do roboty.Na silikonie odpali kazdy oporny i te nowe tez.Wyprobowane.Chodzi jak na ropie albo i lepiej.

    [size=9][color=#999999]Dodano po 4 [minuty]:[/color][/size]

    Mozesz miec zapowietrzony uklad.Przerabialem to na fordzie.Ostatnio Kia Clarus 2.9 Po wymianie zaworka na pompie z 5 min na wolnych na 3 garach.Powietrze.
  • #11
    stefanscorpio
    Level 20  
    Witam! Prad do pompy dochodzi?Pozdrawiam.Stefan.
  • #12
    bizon_126
    Level 30  
    U mnie w fordzie jak na warsztacie robił mi pompę paliwową to tylko odkręcili przewody od wtrysków ,wcisnęli dawkę,i kazali kręcić do skutku,po 5 sekundach kręcenia chwycił[w między czasie zakręcił rurki]
    Samo-start jest dobry ale trzeba go używać sporadycznie i z umiarem,tez jeździłem tym sprzętem i różnie bywało na mrozie ale samo-startu nie lejemy w kolektor tylko silnik ma poczuć zapach i odpala
    Czasem odpalam traktor zimą i jeszcze nic się nie stało
    A jaka masz pewność ze silnik który kupiłeś przed demontażem pracował poprawnie?
  • #13
    lukss07ns
    Level 19  
    Mam na niego gwarancję bo właściciel złomu to nasz przyjaciel i z tym nie ma problemu, ale zapewniał w 101% że silnik pochodzi z dobrego samochodu i nie masz szans aby był uszkodzony.

    Apropo co to jest ten silikon w spray-u ?
  • #14
    lukss07ns
    Level 19  
    ???

    Dodano po 3 [godziny] 33 [minuty]:

    Autko odpaliło, ale podczas zakładania linki sprzęgła, spadła ta łapa od niej.
    CO ROBIĆ ????????????
    Chyba nie skrzynia na ziemię ://////// ?

    Dodano po 3 [godziny] 51 [minuty]:

    Łapa spadła z tych zatrzasków
  • #15
    romanhoks
    Level 16  
    Lukss to zwykly silikon w spreju do uszczelek lub gum.Uzywamy to w serwisie do wezy gumowych lub paskow klinowych lub wielorowkowych.To dostarcza Wurt z Niemiec firma z narzedziami .Znasz napewno.Gwarantuje mozesz wtryskiwac w kolektor bez obawy full.Nie wejdzie na wysokie obroty i chodzi cicho.Jak dostanie paliwo to uslyszysz inna prace .Lekko glosniejsza typowa dla diesla.Sprobuj warto.
  • #16
    lukss07ns
    Level 19  
    Po samostarcie dziś zaskoczył ale nagle po 5min zgasł i nie odpali. Podejrzewam brak paliwa, a co zrobię z tą łapą panowie ! ????
  • #17
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Dopóki łożysko oporowe nie wyjdzie z łapy, to łapa nie powinna wysunąć się z podparcia. Czyli łożysko nie jest już zamocowane w łapie - czeka was wyjęcie skrzyni...

    lukss07ns wrote:
    Mam na niego gwarancję bo właściciel złomu to nasz przyjaciel i z tym nie ma problemu, ale zapewniał w 101% że silnik pochodzi z dobrego samochodu i nie masz szans aby był uszkodzony.

    Być może... Ale czy ten wasz znajomy odpalał ten silnik na mrozie po całej nocy? Wątpię - a to jest test prawdy dla diesla.
    Diesel Z SAMEJ ZASADY DZIAŁANIA bez odpowiedniego sprężu na zimno na mrozie nie odpali za chińskiego boga - dlatego wkładając "nowy-stary" silnik warto zrobić pomiar, by się niepotrzebnie nie ładować w robotę i koszty...
    Ale życzę jak najlepiej.

    Skoro zgasł po kilku minutach pracy - jak piszesz bo zabrakło paliwa - to się zapowietrzył. Znowu trzeba wyjąć filtr i zalać go paliwem, bo inaczej skatujesz rozrusznik. I tu jest problem - filtr w Transicie prawidłowo raz zamontowany trzyma dobrze szczelność, ale ruszony i powtórnie założony - to już różnie bywa... Posmaruj przed założeniem lekko olejem gumkę uszczelniającą...
  • #18
    lukss07ns
    Level 19  
    Łapa nie wyskoczyła całkowicie tylko jakby lekko wyskoczyła.
  • #19
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Łapa nie wyjdzie całkiem, bo siedzi na wałku. Ale wypadła z podparcia, bo łożysko jej nie trzymało. Tak myślę...
  • #20
    lukss07ns
    Level 19  
    Trzeba było lekko założyć łożysko i łape potem jeden to trzymał a drugi naciągał linkę i ta linka powodowała że łapa była napięta i nie spadała. Wszystko bez ściągania skrzyni