Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Transit 2.5d 96r Silnik po wymianie nie chce zapalić

08 Feb 2011 22:42 5144 19
  • Level 19  
    Witam, piszę ten post we własnym imieniu.
    W/w transicie kupiliśmy goły silnik (wcześniejszy zakończył swój żywot i nie opłacało się go remontować) Przełożyliśmy ze starego :
    - pompe wtryskową
    - koło zamachowe
    - sprzęgło
    - pompe wody
    i parę nieistotnych pierdół ;)
    Autko na początku nie miało prądu, po przekręceniu kluczyka był tylko taki "PSTRK" ,ale okazało się że nie było masy i ten problem rozwiązaliśmy.
    Potem autko wogóle nie dawało paliwa na wtryski, więc tata zalał filtr paliwa od góry ropą i popuścił te przelewy gdzie idzie ropa i kazał kręcić. Po zalaniu filtra chyba z 1-dnym litrem ropy zaczął dawać na 1 i 2 potem 3,4. Teraz autko kręci jak bardzo dobrze ale nie odpala wogóle. Dziś ustawialiśmy ponownie rozrząd i jest jak w zegarku, ale dalej to samo. AUTO KRĘCI ALE NIE ZAPALI

    Piszę w swoim imieniu, bo tata chyba się wstydzi przyznać ale nie ma pojęcia co może być grane. Dziś wspominał coś o zaworach że w tym silniku który kupiliśmy są "zastane" i nie dają kompresji. CO KTO POLECA ROBIĆ ? W auto wpakowaliśmy mase pieniędzy i narazie nie mamy jak ich odzyskać puki autko nie będzie na chodzie :(
  • Level 32  
    Jak by zawory były "zastane" to byś to usłyszał prawdopodobnie...
    Wtryski przelożone czy z 2 silnika?
  • Level 31  
    jak kręcisz silnikiem to pompka paliwa podaje paliwo do filtra? może któryś z przewodów paliwowych nieszczelny /brak o-ringa/ i zapowietrza się.
  • Level 19  
    Wtryski ze starego silnika, jeszcze podsune wasze pomysły tacie.
    Wiem że był problem z podawaniem paliwa na początku bo kręcił i kręcił a nie dawał na wtryski i tata własnoręcznie odkręcił tą nakrętkę od góry filtra paliwa i zalewał go ropą.
  • Moderator of Cars
    Odkręcić (poluzować) przewody wysokiego ciśnienia przy wtryskiwaczach i kręcić aż zacznie z nich tryskać paliwo
  • Level 19  
    Tata poluzował te przewody i leci bardzo słabiutko na (1wszy od przody samochodu stojąc) a na przelewy wogóle.
  • Level 16  
    Mój tata robi teraz silnik w vw lt40 tam jest silnik 2.5 td. Jest to samo. I także drugi silnik jest. Okazało się że poprzedniemu właścicielowi zatarła się rolka od napinacza i przestawił się rozrząd. Musisz zdjąć głowice i sprawdzić czy zawory nie są zaklepane jeśli będzie najmniejszy ślad uderzenia przez tłok w zawory to wtedy jest kaplica. Musisz dać gdzieś na sprawdzenie albo na wymianę zaworów... Z tego co piszesz to jest ta sama sytuacja co u mnie więc warto jest sprawdzić... Dużo przy tym roboty ale jeśli nic nie pomaga to musisz sprawdzić... Mój tata miał ładne parę lat warsztat samochodowy i ma o tym pojęcie jakby co. Warto sprawdzić. Pozdro i powodzenia.
  • Level 27  
    Zakładam, że silnik jest z pompą Boscha...
    Na początek proponuję , abyście spróbowali odpalić go na samostart (nie za mocno, bo to gwałt na silniku) - jeżeli odpali, to będzie to świadczyło ( w jakimś stopniu) że rozrząd jest raczej w porządku i że ma kompresję.

    Uruchamia się zawsze z zalanym filtrem, myślę że zdrowo jest zapowietrzony. Pompa Bosch ma od strony przeciwnej do silnika duży króciec odpowietrzający, odkręcasz go i kręcisz rozrusznikiem tak długo, aż pójdzie z niego paliwo. Potem go zakręcasz, odkręcasz (luzujesz) dwa przewody wysokiego ciśnienia na wtryskach i kręcisz silnikiem aż zacznie załapywać na pozostałych dwóch. Dokręcasz poluzowane i kręcisz znowu - powinien odpalić...

    Jeżeli paliwo nie chce pokazać się na króćcu pompy wtryskowej, sprawdź pompę podającą paliwo do filtra - wpierw czy sika silnymi strzykami kiedy zdejmiesz przewód (szybkozłączkę) z króćca pompy do filtra - kiedy zakręcisz rozrusznikiem. Potem jeśli sika dobrze - to samo na wyjściu z filtra.

    Czy nie pomyliliście się z przewodami dolotowymi i powrotnymi przy podłączaniu ich do podstawy filtra?

    Zapoznaj się z wątkiem
    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=112144
    dotyczy on wprawdzie wersji silnika z układem paliwowym Lucas Epic, ale filtr, schemat obiegu paliwa oraz ustawianie rozrządu i statycznego kąta wyprzedzenia wtrysku jest IDENTYCZNY.

    Nie ruszaj głowicy, wpierw wystarczy zmierzyć ciśnienie sprężania. Warto pożyczyć miernik ciśnienia, bo do warsztatu przecież nie pojedziesz. Pomiar ciśnienia mówi w zasadzie wszystko o kondycji silnika diesla. W tym silniku nominalne ciśnienie nowego powinno wynosić 33,8 bara, jeżeli masz powyżej 30 barów i różnice pomiędzy cylindrami nie przekraczają 2 barów - to jest bardzo dobrze i warto robić ten silnik dalej. Jeżeli jest poniżej i gorzej - to... ja bym szukał innego silnika - szkoda pracy i pieniędzy.
  • Level 19  
    Pompa ciągnie paliwo na krótko, a nie ma paliwa na wtryskach.

    Wojciechjanusz - tata przeczyta jutro z rana to co napisałeś i dam wam odpowiedź. Jeśli masz rację to WYSYŁAM CI FLASZKĘ :) !!!
  • Level 15  
    Samostart to od razu do kosza.Niebezpieczny .Widzialem korbowod na zewnatrz.Daj mu silikonu w spreju .Nie naciskaj gazu powinien odpalic .Zakladam ze zawory ok.Jak nie odpali to glowica do roboty.Na silikonie odpali kazdy oporny i te nowe tez.Wyprobowane.Chodzi jak na ropie albo i lepiej.

    [size=9][color=#999999]Dodano po 4 [minuty]:[/color][/size]

    Mozesz miec zapowietrzony uklad.Przerabialem to na fordzie.Ostatnio Kia Clarus 2.9 Po wymianie zaworka na pompie z 5 min na wolnych na 3 garach.Powietrze.
  • Level 20  
    Witam! Prad do pompy dochodzi?Pozdrawiam.Stefan.
  • Level 30  
    U mnie w fordzie jak na warsztacie robił mi pompę paliwową to tylko odkręcili przewody od wtrysków ,wcisnęli dawkę,i kazali kręcić do skutku,po 5 sekundach kręcenia chwycił[w między czasie zakręcił rurki]
    Samo-start jest dobry ale trzeba go używać sporadycznie i z umiarem,tez jeździłem tym sprzętem i różnie bywało na mrozie ale samo-startu nie lejemy w kolektor tylko silnik ma poczuć zapach i odpala
    Czasem odpalam traktor zimą i jeszcze nic się nie stało
    A jaka masz pewność ze silnik który kupiłeś przed demontażem pracował poprawnie?
  • Level 19  
    Mam na niego gwarancję bo właściciel złomu to nasz przyjaciel i z tym nie ma problemu, ale zapewniał w 101% że silnik pochodzi z dobrego samochodu i nie masz szans aby był uszkodzony.

    Apropo co to jest ten silikon w spray-u ?
  • Level 19  
    ???

    Dodano po 3 [godziny] 33 [minuty]:

    Autko odpaliło, ale podczas zakładania linki sprzęgła, spadła ta łapa od niej.
    CO ROBIĆ ????????????
    Chyba nie skrzynia na ziemię ://////// ?

    Dodano po 3 [godziny] 51 [minuty]:

    Łapa spadła z tych zatrzasków
  • Level 15  
    Lukss to zwykly silikon w spreju do uszczelek lub gum.Uzywamy to w serwisie do wezy gumowych lub paskow klinowych lub wielorowkowych.To dostarcza Wurt z Niemiec firma z narzedziami .Znasz napewno.Gwarantuje mozesz wtryskiwac w kolektor bez obawy full.Nie wejdzie na wysokie obroty i chodzi cicho.Jak dostanie paliwo to uslyszysz inna prace .Lekko glosniejsza typowa dla diesla.Sprobuj warto.
  • Level 19  
    Po samostarcie dziś zaskoczył ale nagle po 5min zgasł i nie odpali. Podejrzewam brak paliwa, a co zrobię z tą łapą panowie ! ????
  • Level 27  
    Dopóki łożysko oporowe nie wyjdzie z łapy, to łapa nie powinna wysunąć się z podparcia. Czyli łożysko nie jest już zamocowane w łapie - czeka was wyjęcie skrzyni...

    lukss07ns wrote:
    Mam na niego gwarancję bo właściciel złomu to nasz przyjaciel i z tym nie ma problemu, ale zapewniał w 101% że silnik pochodzi z dobrego samochodu i nie masz szans aby był uszkodzony.

    Być może... Ale czy ten wasz znajomy odpalał ten silnik na mrozie po całej nocy? Wątpię - a to jest test prawdy dla diesla.
    Diesel Z SAMEJ ZASADY DZIAŁANIA bez odpowiedniego sprężu na zimno na mrozie nie odpali za chińskiego boga - dlatego wkładając "nowy-stary" silnik warto zrobić pomiar, by się niepotrzebnie nie ładować w robotę i koszty...
    Ale życzę jak najlepiej.

    Skoro zgasł po kilku minutach pracy - jak piszesz bo zabrakło paliwa - to się zapowietrzył. Znowu trzeba wyjąć filtr i zalać go paliwem, bo inaczej skatujesz rozrusznik. I tu jest problem - filtr w Transicie prawidłowo raz zamontowany trzyma dobrze szczelność, ale ruszony i powtórnie założony - to już różnie bywa... Posmaruj przed założeniem lekko olejem gumkę uszczelniającą...
  • Level 19  
    Łapa nie wyskoczyła całkowicie tylko jakby lekko wyskoczyła.
  • Level 27  
    Łapa nie wyjdzie całkiem, bo siedzi na wałku. Ale wypadła z podparcia, bo łożysko jej nie trzymało. Tak myślę...
  • Level 19  
    Trzeba było lekko założyć łożysko i łape potem jeden to trzymał a drugi naciągał linkę i ta linka powodowała że łapa była napięta i nie spadała. Wszystko bez ściągania skrzyni