Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Saxo 97r, 1.1i, zapalają się kontrolki w czasie jazdy

5h00t3r 18 Lut 2011 00:23 8075 36
  • #31 18 Lut 2011 00:23
    5h00t3r
    Poziom 12  

    Prosiłbym jeszcze o sugestie czym się kierować w rozmowie z mechanikiem? Gość jest na swoim i na pewno będzie więcej wiedział na temat niż ja więc chciałbym mieć jakieś podstawy np. czy na pewno da się wymienić w tym silniku uszczelniacze bez zdejmowania głowicy, czy sprawdzenie kompresji mogłoby wyeliminować zużyte pierścionki?
    Pozdrawiam

  • #32 18 Lut 2011 00:56
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    5h00t3r napisał:
    Prosiłbym jeszcze o sugestie czym się kierować w rozmowie z mechanikiem? Gość jest na swoim i na pewno będzie więcej wiedział na temat niż ja więc chciałbym mieć jakieś podstawy np. czy na pewno da się wymienić w tym silniku uszczelniacze bez zdejmowania głowicy, czy sprawdzenie kompresji mogłoby wyeliminować zużyte pierścionki?
    Pozdrawiam


    Ja sobie zrobiłem przyrząd ze starej świecy zapłonowej z przyłączem do kompresora i po zdemontowaniu "klawiatury" wkręcałem ten mój przyrządzik i pompowałem powietrze do cylindra (nad którym pracowałem) non stop (tyle ile miałem w kompresorze ciśnienia ok 9 bar). Kiedy mi tam syczało spokojnie można działać z wymianą. Ważne pozasłaniać otwory/kanały w głowicy, bo jak wpadnie zabezpieczenie albo jakaś śrubka, to się robi nieciekawie. Mechanik już będzie wiedział co i jak. Co do pomiaru ciśnienia sprężania NIE WYKLUCZY TO zużytych pierścieni zgarniających/olejowych nawet w przypadku kiedy "górne" pierścienie są ok. Pierścienie odpowiadające za ciśnienie są inne od tych "olejowych".

  • #33 18 Lut 2011 10:09
    5h00t3r
    Poziom 12  

    Czy konieczne jest demontowanie całej klawiatury czy wystarczy zdjąć osłonę? Jeśli znajdę trochę czasu to postaram się wykonać ten pomysłowy przyrząd.

    Panowie nie minął jeszcze tydzień odkąd dolałem 0,25 l oleju a dostałem wiadomość, że kontrolki na powrót świecą na zakrętach. Samochód jeździ codziennie po 10km w tą i 10km z powrotem - dojazdy do pracy. Nowy objaw jest taki, że samochód po nocnym postoju w momencie odpalenia przez około 2 -3minuty do lekkiego podgrzania pracuje nierówno; na moje ucho to nie pali na wszystkie garki. Czyżby zalewało świece? Lekkie dymienie na niebiesko na zimnym silniku.

  • #34 23 Lut 2011 19:44
    5h00t3r
    Poziom 12  

    Zapadła decyzja - saxo idzie do mechanika. W czasie rozmowy telefonicznej zdziwiony mechanik zapytał dlaczego przy wymianie uszczelki nie były wymienione uszczelniacze - odpowiedziałem, że nie mam pojęcia bo to on robił pół roku temu. Lekko zadziwiony przyznał, że mogło się zdarzyć.
    Gdy dowiem się coś więcej napiszę.

  • #35 01 Mar 2011 20:55
    5h00t3r
    Poziom 12  

    Saxo wróciło do domu. Mechanik nie ma czasu na taką robotę. Próbował pompować cylinder ale ciśnienie zwiewało dołem do miski. Diagnoza - zużyte pierścienie, naprawa nieopłacalna. Teraz się zastanawiam jakie części są potrzebne, koszta?
    Na pewno:
    - pierścienie, znalazłem po 40zl za komplet na jeden tłok
    - uszczelki, głowicy ok. 50zl, klawiatury ?zł, miski ?zł?
    - planowanie głowicy 30zł
    - olej silnikowy 60zł
    - ?

    Zastanawiam się, czy nie opłacałoby się na własną rękę pokupić części i poszukać osoby, która za przyzwoitą cenę zgodziłaby się wymienić pierścionki. Jest też opcja kupna drugiego silnika i wymiany ale też stan dawcy może być różny (przebieg, wypadkowość itp) co jakoś mnie odstrasza, poza tym nie wiem czy w okolicy ktoś zgodziłby się przełożyć silnik "po pieniądzach".

    Proszę bardziej doświadczonych o porady.

  • #36 01 Mar 2011 21:42
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Ciężko doradzić. Jeśli wyremontujesz swój silnik, to będziesz wiedział co masz pod maską (problem kto to zrobi?). Jeśli kupisz inny, to tylko z zaufanych żródeł i z gwarancją (rozruchową?), że w razie "W".... Po trzecie, porządnie zrobiony pojeżdzi długo. Ja u siebie robiłem (audi) i zadowolony jestem, ale tu problem, bo Tobie nie ma kto zrobić taki remont. Poczekaj co doradzą inni.Pozdrawiam.

  • #37 01 Mar 2011 21:59
    tzok
    Moderator Samochody

    ...niestety dopóki nie rozbierzesz silnika nie będziesz wiedział czy to tylko pierścienie czy przytarte/"zowalizowane" cylindry. Jeśli miałbyś robić kapitalny remont silnika to jest to nieopłacalne. Wymiana samych pierścieni w ogóle jest dość kontrowersyjnym posunięciem.

  Szukaj w 5mln produktów