Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Saxo 97r, 1.1i, zapalają się kontrolki w czasie jazdy

09 Lut 2011 10:07 8537 36
  • Poziom 12  
    Witam.
    Mam problem z samochodem dziewczyny. Zgłosiła mi ostatnio, że w czasie pokonywania zakrętów w lewo zapalają się jej równocześnie kontrolki od oleju i chłodzenia. Po wyjściu z zakrętu gasną. Dziwne jest to, że zapalają się i gasną równocześnie! Sprawdzałem płyn chłodniczy - poziom ok. Chciałem sprawdzić poziom oleju ale oderwała się gumka uszczelniająca bagnet i została w środku przez co rozmazuje wskazanie. Ilość oleju powinna być wystarczająca bo pod koniec roku była robiona uszczelka pod głowicą. Zauważyłem, że wtyczka od czujnika ciśnienia oleju była wypięta (czerwony kabel), wpiąłem - brak poprawy. Obok niej znajduje się jakaś wtyczka(zielona) która nigdzie nie pasuje. Czy ten typ tak ma?
    Załączam zdjęcie wtyczek.
    Proszę o jakieś wskazówki odnośnie problemu ponieważ brak mi pomysłów już.
    Pozdrawiam

    Saxo 97r, 1.1i, zapalają się kontrolki w czasie jazdy
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 42  
    Witam .
    Tego typu nie znam ,ale przy wypiętej wtyczce z czujnika oleju lampka(czujnika oleju) ma być zapalona zaraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce(jak w każdym samochodzie) i NIE ZGAŚNIE.
  • Poziom 12  
    Po przekręceniu kluczyka palą się obie kontrolki tj. od ciśnienia oleju oraz płynu chłodzącego. Po odpaleniu silnika gasną równocześnie. To czy wtyczka jest wpięta czy też nie nie zmienia nic. Podejrzewam, że obie kontrolki zostały podpięte pod jedno źródło w celu oszukania potencjalnego kupującego. Czy jest to prawdopodobne?
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 42  
    Jeśli jest to czujnik oleju (ten na zdjęciu ) to można do niego podpiąć żarówkę a drugi koniec do + akumulatora . Na zgaszonym silniku żarówka będzie się świecić.Po zapaleniu silnika ( ciśnienie oleju wzrasta)żarówka musi zgasnąć .Ta próba oznacza,że czujnik oleju jest dobry i ciśnienie oleju wzrosło.A jakie (czy prawidłowe)może sprawdzić mechanik ,ale do tego trzeba użyć manometra.
    Jeśli kabelek był wypiętya a samochód był niedawno kupowany, może to wskazywać na próbę ukrycia wady ,ale najpierw proponuję zrobić powyższy test.
  • Poziom 12  
    Sprawdzałem czujnik oleju w/w metodą. Silnik zgaszony - probówka świeci, silnik odpalony probówka gaśnie po chwili czyli tak jak być powinno.
  • Poziom 42  
    stanislaw1954 napisał:
    Witam .
    Tego typu nie znam ,ale przy wypiętej wtyczce z czujnika oleju lampka(czujnika oleju) ma być zapalona zaraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce(jak w każdym samochodzie) i NIE ZGAŚNIE.

    Przy odpiętej wtyczce z czujnika ciśnienia kontrolka nie ma prawa się zaświecić
  • Poziom 12  
    milejow twierdzisz, że w przypadku wypiętej wtyczki czujnika ciśnienia oleju kontrolka nie powinna się zaświecić więc co począć jeśli ta kontrolka się świeci w zakrętach i to tylko tych pokonywanych w lewo pomimo wypiętej wtyczki?
  • Poziom 15  
    Sprawdz poziom oleju .Pierwsze.Logika na zakrecie sie zapala kontrolka.
  • Poziom 12  
    romanhoks napisał:
    Sprawdź poziom oleju .Pierwsze.Logika na zakręcie się zapala kontrolka.


    Jeśli czytałeś pierwszy post to wiesz że próba sprawdzenia stanu oleju jest niemożliwa bo sparciała gumka uszczelniająca od bagnetu odpadła i została w kanale bagnetu.
  • Moderator na urlopie...
    To najprościej, spuść olej z silnika i zalej taką ilością jaka powinna być w silniku i będziesz miał pewność, że stan oleju jest ok. Od tego zacznij. Pozdrawiam.
  • Poziom 42  
    Witam.
    Oczywiście w1-szym moim wpisie na tym forum popełniłem błąd.Miało być:
    Przy WYPIĘTEJ (ZDJĘTY KABEL) wtyczce z czujnika---żarówka nie świeci.Ani przy przekręconym kluczyku(Bez zapalenia) ani po zapaleniu silnika.
    W takim układzie może się zapalić żarówka tylko i wyłącznie gdy kabel zewrze się z "masą"
    Za pomyłkę PRZEPRASZAM
  • Poziom 12  
    Najprawdopodobniej tak zrobię tj. spuszczę olej i sprawdzę ile go jest a ile powinno być. Tylko teraz proszę o radę co zrobić jeśli się okaże, że oleju jest za mało? Oczywiste, że zalać odpowiednio ale czemu jest go za mało? Przed nowym rokiem samochód miał robioną uszczelkę pod głowicą z tego powodu, że oleju ubywało a znajdywał się w płynie chłodzącym. Jakimi argumentami przemówić w razie czego mechanikowi?
  • Poziom 17  
    Witam
    Może lepiej zacznij od wyciągnięcia tej gumy, zawsze przy sprawdzeniu poziomu oleju będziesz go spuszczał?
    Pozdrawiam
    Dodam jeszcze odnośnie tej czerwonej wtyczki (prawdopodobnie czujnik nie jest oryginalny i ktoś dodał tą wtyczkę oryginał to ta zielona)
  • Poziom 12  
    Niestety nie ma jak tej gumki wyjąć. Próbowałem ją wepchnąć do środka bo raczej nie powinna narobić szkód ale nic z tego. A ta rurka jest chyba niedemontowalna więc ręce opadają. Prosiłbym o jakąś radę co do wyjęcia jej.
  • Poziom 17  
    Próbuj drutem Φ3, zagnij go jak haczyk może wyjdzie do góry, już tak wyciągałem i udało się.
  • Poziom 15  
    Wcale by mnie nie zdziwilo gdyby ktos kabel od czujnika cisnienia oleju podlaczyl razem z lampka od ladowania akumulatora.:D Widzialem nie jedno.
  • Poziom 12  
    romanhoks tylko w jakim celu? Przecież czujnik już sprawdzałem probówką i jest sprawny? No i wydaje mi się, że w takim wypadku nie zapalałaby się w czasie jazdy jasnym światłem. Nawet gdyby ślizgał pasek alternatora minimalnie to raczej by się żarzyła lekko a z czasem rozświetlała mocniej w miarę pogorszenia naciągu. Jutro wezmę się za dłubanie tej gumki bo teraz na 3 zmianę do pracy trzeba się udać. Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Z braku czasu dolałem równo 0,25L oleju. Dostałem cynk, że kontrolki tylko mignęły w porównaniu do poprzedniego świecenia.

    Czy dobrze myślę, że mechanik zawalił robotę? Nie minęło jeszcze pół roku od remontu a tu znów oleju ubywa?
  • Poziom 42  
    Kontrolka od oleju może przestała świecić ,ale co ma wspólnego z tym kontrolka temperatury?Być może, to gdzieś indziej, trzeba szukać przyczyny.
    Może to, brak dobrych połączeń, koło tablicy licznikowej(masa?)
  • Poziom 12  
    Próbowałem dostać się do licznika ale niestety do tego potrzebuję trochę więcej czasu bo konieczne jest zdjęcie kierownicy wraz z poduszką.
    Ciekawi mnie fakt, że kontrolka od oleju paliła się mimo tego, że czujnik nie był podpięty? Może to nie jest czujnik oleju?
  • Poziom 23  
    stanislaw1954 napisał:
    Kontrolka od oleju może przestała świecić ,ale co ma wspólnego z tym kontrolka temperatury?Być może, to gdzieś indziej, trzeba szukać przyczyny.
    Może to, brak dobrych połączeń, koło tablicy licznikowej(masa?)


    Z kontrolką temperatury ma to tyle wspólnego, że przy braku odpowiedniego ciśnienia oleju zapalają się obie kontrolki - i tak ma być, przy przegrzaniu silnika tylko kontrolka temperatury. Dlaczego tak a nie inaczej? Żeby pokazać, że jest źle i trzeba się zatrzymać. Innymi słowy, przegrzanie silnika jest mniej szkodliwe od braku smarowania.
  • Poziom 42  
    Mad Max
    Masz rację,tylko że przy niskim poziomie oleju ,ciśnienie może być prawidłowe,natomiast przy prawidłowym poziomie( ciśnienie oleju)może być małe.
    I pewnie trzeba zrobić pomiar ciśnienia smarowania.
  • Poziom 23  
    Otóż to. Ale tu objawy wskazują na zbyt niski poziom oleju.
  • Moderator Samochody
    Podłącz przewód od czujnika ciśnienia oleju do masy i uruchom silnik - zaświeci się tylko kontrolka oleju czy obie?
  • Poziom 12  
    Przepraszam, że dopiero teraz ale miałem urwanie głowy przez ostatnie dni. Zrobiłem wg. opisu:
    - zapłon włączony kabel do masy - świecą obie
    - silnik uruchomiony kabel do masy świecą obie
    - silnik uruchomiony kabel odpięty nie świecą

    Pozdrawiam
  • Poziom 42  
    Witam .
    Te pomiary, nic nie wnoszą nowego. Należy sprawdzić czujnik ciśnienia oleju,podpinając do niego żarówkę (jednym końcem),a drugi koniec, do + akumulatora. Przy zapalonym silniku, żarówka powinna zgasnąć. Oczywiście bardziej wiarygodny jest pomiar ciśnienia oleju przez mechanika.
  • Poziom 12  
    stanislaw1954 wg. twojej rady tak zrobiłem i opisałem to kilka postów wcześniej. Żarówka gaśnie po odpaleniu silnika.
  • Moderator na urlopie...
    Ok. Widzę, że dyskusja ostra, ale powoli odbiega od tematu. Czujniki i kable są ok. Wina leżała w niskim poziomie oleju. Pytanie dlaczego? Autor sugeruje żle przeprowadzony remont przez mechanika. No cóż, a może gdzieś wycieka? I co oznacza, że był robiony remont pół roku temu?
  • Poziom 12  
    Remont był przeprowadzony około pół roku temu z powodu niskiego stanu oleju, który został wykryty potem w płynie chłodniczym. Przy odkręconym korku widać było bulgotanie a po dodaniu gazu płyn się wylewał. Mechanik zdiagnozował uszkodzenie uszczelki pod głowicą i podjął się naprawy. Rano dopiszę co było wymienione jak znajdę fakturę.
    Nie zauważyłem wycieków zewnętrznych.
    Pozdrawiam

    Z faktury:
    - uszczelka kolektora wydechowego
    - pasek rozrządu
    - uszczelka kolektora ssącego
    - uszczelka głowicy
    - pompa wodna
    - rolka napinająca paska
    - filtr oleju
    - świeca zapłonowa
  • Pomocny post
    Moderator na urlopie...
    Hmm. To skoro tak, to dobra i zła wiadomość. Zła, bo autko nie naprawione do końca ( przyczyną mogą być np.: pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe). A dobra to taka, że masz fakturkę i zawsze możesz próbować jakoś się dogadać z mechanikiem, skoro pojechałeś do niego z powodu zanikania poziomu oleju. Faktem jest, że skoro walnięta była uszczelka, to mechanik wymieniając ją błędu nie popełnił, ale mógł zaproponować Ci wymianę uszczelniaczy zaworowych. No nie wiem co Ci doradzić na dzień dzisiejszy... Może wymienić te uszczelniacze bez demontowania głowicy? Da się to zrobić (jeśli ktoś wie jak) i to wykluczyło by przeciek właśnie tamtędy. Same uszczelniacze nie kosztują wiele, ale jeśli nie pomoże taki zabieg to cóż, najprawdopodobniej ponowny demontaż głowicy i ponowny remont. Może inni koledzy jeszcze wpadną na jakieś pomysły, mi się kończą. Pozdrawiam.