Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Niebieski ekran - błąd związany z plikiem nvlddmkm.sys

mepol 09 Feb 2011 10:51 40682 17
  • #1
    mepol
    Level 15  
    Witam,
    po zainstalowaniu sterowników do nowej karty graficznej, podczas startu systemu wyskakuje mi bluescreen(następnie reset komputera a potem już normalnie odpala), informujący o błędzie nvlddmkm.sys, poszukałem w google trochę informacji i zgodnie z nimi pobrałem i zainstalowałem sterownik 266.58, lecz to nadal nie przyniosło skutku. Chciałbym prosić was o pomoc, gdyż zaczyna się robić już to drażniące dla użytkownika :)
    oczywiście jak komputer się odpali to chodzi nawet i dobę(dłużej nie sprawdzałem), można grać i pracować.
    podaję konfigurację komputera:
    płyta główa GA-965P-S3
    Intel Core 2 Duo E6600 (2.66)
    4GB RAM Kingston
    Grafika GeForce GTX260(wcześniej była 7600GT)
    zasilacz OCZ 550W
    system MS Vista HP 64bit



    z góry dzięki za pomoc, jak potrzeba jeszcze jakieś dane to prosze pytać, odpiszę :) dodałem zdjęcie z bluescreenem
    Niebieski ekran - błąd związany z plikiem nvlddmkm.sys

    ps wiem że można pozbyć się tego błędu instalując od nowa system, ale chciałbym tego uniknąć
  • #3
    mepol
    Level 15  
    @kolobos - użyłem programu, usunąłem wszystkie sterowniki nvidii z komputera i problem zniknął, zainstalowałem sterownik najnowszy i problem znów się pojawił.
    niestety na drugiej stronie nie widzę odpowiedniego rozwiązania problemu.
    aktualizacje jeszcze muszę spróbować.
  • #5
    mepol
    Level 15  
    starsze wersje sterowników niestety również nie działają, powiem nawet więcej - system nie wstaje z nimi :O
    pamięci ram w pełni ok, testowałem je ponad pół doby.
  • #6
    Kolobos
    IT specialist
    Sprawdz karte w innym komputerze, jezeli rowniez beda wystepowac problemy to ja oddaj. Jezeli nie to zmien u siebie system na 32bit (tylko do testow) i zostaw tylko jedna kosc ram.
  • #7
    mepol
    Level 15  
    sprawdziłem karte z windowsem xp jest ok, linux również nie wykazuje błędów.
  • #8
    Kolobos
    IT specialist
    Sprawdz z Vista 32bit o ile masz mozliwosc. Zainstaluj sterowniki do chipsetu, nastepnie aktualizacje do systemu w tym SP i dopiero sterowniki do karty graficznej.
  • #9
    mepol
    Level 15  
    niestety nie mam visty 32 bit :(
    jak teraz patrzę na grafikę to jest ok, nie grzeje się w grach na pełnych detalach, fakt że troche nie przyjemne jest czekanie aż komputer się włącza 3 minuty...

    znalzłem obszerny temat o tym błędzie na forum nvidii
    podam link dla zainteresowanych, niestety nie mam czasu teraz, żeby się tym bawić :)
    http://forums.nvidia.com/index.php?s=d9512e3dd4ef36d54097880d3b0a00ba&showtopic=100800
  • #10
    ergie
    Level 28  
    Podłączę się do tematu, ktoś się z tym spotkał i rozwiązał ?
    Po przeinstalowaniu systemu - vista hp 32bit, bo wyskakiwał błąd - nvlddmkm.sys laptop chodził, przez jakieś 3-4h, później znowu niebieski ekran i błąd nvlddmkm.sys.
    Zainstalowałem wszystkie sterowniki w tył, które nvidia podaje jako certyfikowane.najnowsze z nvidia.com, pobrałem z windows update, oraz te które dał mi asus, oryginalne z płyty.
    Nadal wywala błąd, czy to może być wina uwalonej karty graficznej w laptopie? nv 9300m g.
  • #11
    mepol
    Level 15  
    w laptopie jest to bardzo prawdopodobne. ja sprawdziłem moją grafike na płycie P5Q i działa jak należy - wniosek moja płyta "gryzie" się z grafiką
    co do Twojego problemu, u mnie błąd pojawiał się tylko na starcie i tylko przy ładowaniu pierwszego sterownika, za drugim razem ładował się sterownik rezerwowy i działa jak należy - teraz akurat chyba już 7 dzień z rzędu komputer pracuje i zero błędów :)
  • #12
    ergie
    Level 28  
    Problem już rozwiązałem, uszkodzona karta graficzna, pokazują się "artefakty", wymiana to pewnie z 400-500zł, więc laptop na śmietnik :\
  • #13
    Brodi
    Level 29  
    nvlddmkm.sys - jeśli karta miała pasywne chłodzenie wystarczyło ją przesmarować i dołożyć wentylator bo się przegrzewała , jeśli to kobyła pokroju 260 to jeśli przesmarowanie procesora graficznego i dokładne wyczyszczenie karty z kurzu nie pomągą to zostaje tylko serwis. Oczywiście o ile to nie jest wina zasilacza :]
    Sterowniki tutaj wiele nie zmieniają, oczywiście jeśli nie są bardzo zabytkowe, 175 195 czy 2xx stykną do 260,
  • #14
    barti.dk
    Level 12  
    Witam,
    proszę o pomoc mam laptop Lenovo y570 z kartą graficzną Nvidia gt555m i wywala mi BSoD z pliku nvlddmkm.sys. Wszystko co jest w internecie nie pomaga czy jest coś co może mi pomóc? Mam najnowsze sterowniki.
    Pomocy pls
    (Odświeżam temat)
  • #16
    maciekzuza
    Level 2  
    Posiadam Asusa F3SC i też miałem problem z tym badziewnym plikiem nvlddmkm.sys. W moim przypadku (po wytestowaniu nieskończonej ilości sterowników i przy okazji rzeki nieprzespanych nocy) problem rozwiązał sterownik VGA_nVidia_WIN7_64_815118631. Nie mam zielonego pojęcia co w sobie mają te sterowniki ale laptop na nich działa zupełnie normalnie, łącznie z efektami aero, I TYLKO NA TYCH, nie wysypuje się itp. Zaznaczę że tylko na tej wersji działa wszystko poprawnie. Zainstalowanie każdej innej wersji sterowników (czy to starszej czy nowszej) kończy się błędem systemu, całkowitym zawieszaniem itp. Mój system operacyjny to Windows 7 Professional PL 64 bit, service pack 1, grafika NVIDIA GeForce 8400G (mobile). Kiedyś (do końca 2013 roku) były dostępne te dobre sterowniki jako aktualizacja dodatkowa z Windows Update). Obecnie zostały one zastąpione nowszą wersją. Oczywiście zainstalowanie tych obecnych z Windows Upbdate kończy się od razu bluescrenem i całkowitym zawieszeniem systemu. Nie mam pojęcia czy zadziała to na 32 bitowej wersji systemu, natomiast na 64 działa bez zarzutów. Najważniejsze, że test wydajności systemu (DRICETX) przechodzi bez problemów, co pokazuje,że karta graficzna jest sprawna. W załącznikach kilka obrazów. Może komuś się przyda.

    Link do sterowników
    http://www.zachowajto.pl/xwvcHeq/vga-nvidia-win7-64-815118631-zip
    Załączniki:
  • #17
    barti.dk
    Level 12  
    Witam.
    Ja miałem ten problem z BSoD z nvlddmkm.sys i zlikwidowałem go ustawiając w Panelu Sterowania NVIDIA>Ustawienia 3D>Zarządzanie ustawieniami 3D>Ustawienia Globalne:
    -Preferowany procesor graficzny>Procesor NVIDIA o dużej wydajności
    -Ustawienia (lista poniżej): Tryb zarządzania energią>Preferuj maksymalną wydajność

    Po tych operacjach ponowne uruchomienie systemu i na każdych sterach śmiga płynnie i stabilnie, pozdrawiam!

    PS. Mam automatyczne aktualizacje i nic się jeszcze nie wysypało tylko po każdej aktualizacji musi być ponowne uruchomienie.
  • #18
    sameerkhan99
    Level 2  
    Blue screen error 0x00000119, VIDEO_TDR_FAILURE (nvlddmkm.sys) or VIDEO_SCHEDULER_INTERNAL_ERROR, starts because of an issue with the display driver for your graphics card. This problem happens on all operating system on which NVIDIA graphic card and graphic driver is installed. Here we have some methods to resolve this error but in case you want to go for detailed methods just visit this website https://appuals.com/fix-video_tdr_failure-nvlddmkm-sys/

    Method 1 Clean dust from motherboard and fans: At times PCIe slots and fans have dust so here you have to remove all the dust from slots, plots and fans to resolve this issue.

    Method 2 Change cable: This issue can be solved by changing cable between PC and monitor. In case you are utilizing VGA or DVI, change them to HDMI cable but if you have VGA or DVI, then change from VGA to DVI, and the opposite.

    Method 3 Uninstall Intel Dynamic Platform and Thermal Framework: In case you have Intel Dynamic Platform and Thermal Framework downloaded in your PC just remove it and Hold Windows logo and tap R then write appwiz.cpl and click Enter. Select Intel Dynamic Platform & Thermal Framework right-click and remove it. Wait till the end of the procedure and then restart it. You probably would be able to resolve this issue from your system.