Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elpigaz Voila+ - problem z sygnałem obrotów

petec 09 Lut 2011 12:30 2051 2
  • #1 09 Lut 2011 12:30
    petec
    Poziom 13  

    Witam,
    posiadam instalację samochodową Elpigaz Voila+, reduktor Elpigaz Vega, wielozawór Tomasetto AT02.
    Samochód Seat Toledo 1995 silnik 1.8 90 KM, monowtrysk Bosch.
    Kilka miesięcy temu uszkodzeniu uległa cewka zapłonowa, wymieniono ją na nową.
    Po wymianie okazało się że instalacja gazowa nie odczytuje obrotów - cewka miała w inne miejsce wyprowadzone styk podający ilość obrotów, w związku z czym przewód z instalacji LPG został doprowadzony do tego styku.
    Powyższej czynności dokonał zakład montujący tę instalacje Elpigaz.
    Po tej czynności instalacja zaczęła pracować prawidłowo, jednak okazuje się że powstał nowy mankament - przy uruchamianiu bardzo często następuje samoczynne przełączenie na zasilanie LPG bez oczekiwania na odpowiednią ilość obrotów silnika (2500rpm). Po ponownym przełączeniu silnika na benzynę i ponownym na LPG (bez wyłączania silnika) instalacja w sposób prawidłowy oczekuje na na 2500 rpm. Wygląda to tak jakby następowało podanie niewłaściwego (zawyżonego sygnału o ilości obrotów) w trakcie rozruchu silnika.
    Co może być przyczyną i jakie są proponowane rozwiązania?
    Dokonano tez próby z podaniem 'słabego sygnału' - tzw. owijka na kablu WN, tu wyżej opisane błędy nie mają miejsca, jednak następuje 'gubienie' sygnału obrotów pow. 1300 obrotów.

    0 2
  • #2 12 Lut 2011 16:56
    dandias
    Poziom 11  

    Kolego często jak giną obroty to zmienia się napięcie np z 2.5 V na 6 V lub 12V spróbuj w programie zmienić sygnał obrotów.

    0
  • #3 12 Lut 2011 20:18
    petec
    Poziom 13  

    możliwości zmiany są następujące:
    - standardowy w ogóle nie widzi obrotów
    - słaby sygnał - działa jak opisałem.

    0