Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dziura w IC wylał sie olej:(

10 Lut 2011 09:25 4214 12
  • Poziom 8  
    Witam. :please: Jestem nowym posiadaczem laguny kupiłem dwa dni temu 1,9 dci 03r.Wracając do domu z łodzi słyszałem syk przy dodawaniui gazu predkosc 120km/h jakoś dojechałem dojechałem.Rano pod autem lekka plama oleju oj juz nie było tak kolorowo po przejechaniu 20 kilometrów cos sie stało utracił moc jak sie zatrzymałem to olej leciał ciurkiem (wyleciał cały) Wrociłem do domu lawetką :not: po rozebraniu osłony cały IC zalany w sumie to wszystko jest zalane ale z IC jeszcze kapało w dwoch miejscach.

    Moje pytanie czy jest taka opcja rzeby przez IC wyleciał cały olej i czy turbo sie wyłączyło bo nie miało ciśnienia?
    Dodam ze auto nie kopciło no wiadomo przy dodaniu gazu tak ale bez tragedi i zapalił sie serwis na desce.
  • Poziom 16  
    Turbina działa na łożyskach ślizgowych smarowanych ciśnieniem oleju z silnika. Tam jest ponad 100 000 rpm, więc musi dobrze smarować. Kiedy gasisz auto z dużych obrotów te łożyska tracą w ułamku sekundy smarowanie, a przez kilka kolejnych sekund turbina się kręci. Wtedy metal trze o metal.
    Rozleciała Ci się turbina. Silnik podaje teraz olej, ale nieszczelność w turbinie sprawia, że olej zamiast wracać do silnika leci z jednej strony na wlot powietrza (tu zasyfi Ci filtr i przepływomierz i narobi szkód jak dojdzie), z drugiej strony do intercooler'a, aż do samego kolektora dolotowego. Tu nie do końca rozumiem, co rozumiesz że z IC kapało w dwóch miejscach, bo ten układ powinien być zamknięty, więc spadły węże??
    Zrób tak:
    Ściągnij wąż filtr powietrza - turbina. Złap paluchem wirnik za łopatki.
    Jeżeli będzie looz na osi wirnika (będzie się kołysał) to masz rozwiązanie.
    U mnie jak to siadło, to miałem z 1cm loozu.
    Naprawa jest droga.
    Serwis specjalizujący się w Renault (nie Renault) zaśpiewał mi:
    1500zł za turbo i 1000zł robocizny.
    Ja kupiłem używkę na allegro(500-700zł) i cały proces naprawy zajął mi 8h.
    Dzisiaj śmiga.
    Jak jesteś posiadaczem RL polecam renaultlaguna.pl - tam też jest forum, specjalizujące się strikte w Lagunkach i ich dolegliwościach.
  • Poziom 8  
    Tu nie do końca rozumiem, co rozumiesz że z IC kapało w dwóch miejscach, bo ten układ powinien być zamknięty, więc spadły węże??



    Kapało dlatego ze intercooler jest dziurawy i przez niego wydostał sie cały olej.Węże są ok.

    Zaraz ide sprawdzic luz na łopatkach tak jak radzisz.

    Dodano po 4 [godziny] 15 [minuty]:

    Sprawdziłem tak jak mówiłes zdjąłem waż i co sie okazało ze wirnik ma straszny luz.Jestem na etapie wymontowania turbiny,nastepnie cały układ musze dobrze wyczyscic no i ponownie poskładać (o czyms zapomniałem?) :?:
    IC kupiłem dzisiaj od znajomego wiec jestm za niego pewien a co do mojego to jest nie szczelny przecieka w dwóch miejscach na dodatek jest strasznie krzywy (pewnie jakis dzwonek)

    Dodano po 6 [minuty]:

    acha i jeszcze jedno mam lagune 74kw 100KM czy turbina z wersji 120konnej mi podejdzie???????
  • Poziom 16  
    Kup taką turbinę jak trzeba, czyli z 1,9 DTI, nie patrz na parametry, DTI to DTI, kupisz do DCI i nie zapasuje. DTI miało tylko 98KM.
    Dam Ci kilka wskazówek. Przede wszystkim używaj rękawiczek, moje ręce przechodziły kilkudniową rekonwalescencje po tej operacji.
    Kup dobrego imbusa 6. Ja kupiłem w castoramie za 15zł. Był tak dobry i twardy, że po wszystkim odniosłem go i oddali mi kasę. Nawet jednej ryski, a waliłem ostro młotem...
    Zaopatrz się w szlifierkę kątową, bo dwie od strony silnika śruby są bardzo, bardzo przerdzewiałe.
    Jak kupisz turbinę, to kup z kolankiem i ze śrubami (w dobrym stanie oczywiście). Wtedy przełożysz śruby, bez odłączania kolanka od wydechu.
    Żadnych podkładek tam nie ma, wszystko jest spasowane i mocno skręcone. Zwróć uwagę na luz przy kupnie turbiny, nie ruszaj cięgiełka(tzw. kierowniczki i jej ustawienia fabrycznego).
    Pracę zacznij wpierw od węży i IC. Załóż nowe opaski, stare, szczególnie te przy IC będą nie do zdjęcia (przerdzewiałe od zawiewającego deszczu).
  • Poziom 29  
    Turbo do regeneracji lub wymiany jak kto woli . z tego co mi program pokazuje to ze 120 km nie pasuje do 100 km osobiscie w praktyce nie sprawdzałem!
  • Poziom 16  
    Dalej uważaj bardzo na chłodniczkę klimy, a właściwie delikatne przewody doprowadzające.
    Przy demontażu starej turbiny odkręć przewód doprowadzający olej, wcześniej popuść drugą stronę w bloku silnika.
    Śruby mocujące dobrze potraktuj jakimś penetrującym odrdzewiaczem i młotkiem 0,5kg. (WD-40 jest słabszy niż odpowiednik Bosh'a moim zdaniem)
    Do nowozakładanej turbiny przykręć przed montażem przewód dolny odprowadzający olej. Jak wszystko poskręcasz, wlej troszkę oleju przed założeniem górnego przewodu, żeby na pierwszy start turbo nie poszło na sucho.
    Luz na starym wirniku turbiny oznacza też, że łopatki tarły o obudowę i w układzie masz pełno opiłków metalu. Są one w filtrze powietrza i w oleju.
    Po wszystkim od razu wymień olej i filtr oleju i powietrza.
    Buby które ja zrobiłem:
    ~ Po wszystkim nie wpiąłem przepływomierza - silnik chodził, ale kulał - załamałem się, że coś sknociłem, ale po 15min patrzenia na silnik zauważyłem.
    ~ Nie wlałem tego oleju na rozruch nowej turbiny - przy pierwszym starcie zobaczyłem fruwające w koło turbinki opiłki metalu - łożyska się dotarły :)
    ~ Założyłem starą opaskę, wąż spadł przy IC i auto dzień po naprawie nie miało doładowania i mocy.

    Pamiętaj też, że kiedy olej poszedł do IC zabrakło go w silniku. Auto pracowało może nawet dużo poniżej minimum, może nawet bez smarowania.

    Po wszystkim zdejmij z odmy (ta gruba czarna, gruba i krótka rurka wychodząca z bloku silnika, łącząca 3 węże) górny wąż i zatkaj z góry paluchem. Jak po kilku sekundach zrobi się ciśnienie, to masz przedmuch i pierścienie dostały po du*pie.

    Aby sprawdzić, czy układ dolotowy powietrza jest szczelny, odpal i na biegu jałowym zdejmij wąż za filtrem powietrza i zatkaj ręką. Jeżeli silnik zakuleje strasznie albo zgaśnie, to jest ok. Jeżeli będzie chodził, układ jest nieszczelny i dostaje się gdzieś powietrze. To jest najważniejsze, bo turbina generuje ogromne ciśnienie powietrza, mała szczelina zaraz zmieni się w dziurę, słabo założony wąż od razu spadnie...

    Napisz potem jak poszło...

    PS. Temat postu brzmi tak, jakby olej w IC był normalną rzeczą, a problemem była dziura w nim :) A jest odwrotnie. Dziura w IC była zawsze, teraz ją zobaczyłeś, bo dostał się tam olej. Swoją drogą, auto musiało mieć niezłego muła. Poczujesz różnicę... ;)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kolego zonas, kilka uwag.

    Piszesz:

    Cytat:
    Tam jest ponad 100 000 rpm, więc musi dobrze smarować.

    a za chwilę:
    Cytat:
    Nie wlałem tego oleju na rozruch nowej turbiny - przy pierwszym starcie zobaczyłem fruwające w koło turbinki opiłki metalu - łożyska się dotarły

    Teoretycznie nie powinna już działać.

    Tutaj:
    Cytat:
    Rozleciała Ci się turbina. Silnik podaje teraz olej, ale nieszczelność w turbinie sprawia, że olej zamiast wracać do silnika leci z jednej strony na wlot powietrza (tu zasyfi Ci filtr i przepływomierz i narobi szkód jak dojdzie),

    a tu:
    Cytat:
    Aby sprawdzić, czy układ dolotowy powietrza jest szczelny, odpal i na biegu jałowym zdejmij wąż za filtrem powietrza i zatkaj ręką. Jeżeli silnik zakuleje strasznie albo zgaśnie, to jest ok. Jeżeli będzie chodził, układ jest nieszczelny i dostaje się gdzieś powietrze.

    No to w którą "stronę" pracuje ta turbina?

    Cytat:
    Do nowozakładanej turbiny przykręć przed montażem przewód dolny odprowadzający olej.

    Bardzo utrudniłeś sobie tym sposobem pracę.

    Cytat:
    Jak wszystko poskręcasz, wlej troszkę oleju przed założeniem górnego przewodu, żeby na pierwszy start turbo nie poszło na sucho.

    Dodatkowo dobrze jest uniemożliwić rozruch silnika (odpiąć regulator ciś. na pompie lub wtryskiwacze) aby napompować oleju.
  • Poziom 8  
    Ja mam dci 74kw 100KM na obudowie i listwach pisze dci a nie dti.Kupie turbo po numerach takie jak mam na starej, no własnie kupowac czy regenerowac?


    Czyli mam unieruchomic silnik czy wlac olej do turba bo zabardzo niewim:|


    zonas--dzieki za wprowadzenie w temat i w to co mnie czeka.


    U mnie nie ma oleju w przepływce i filtrze powietrza u mnie poprostu wszystko poszło w intercooler i cały olej z silnika wyleciał przez dziurawy IC
  • Moderator Samochody
    Z unieruchomieniem silnika to chodziło o to, żeby podczas kręcenia rozrusznikiem silnik nie zapalił, a jedynie żeby wytworzył odpowiednie ciśnienie oleju. To jest lepsze rozwiązanie niż tylko wlanie oleju do przewodu olejowego turbiny. Można zrobić oczywiście jedno i drugie. Z odpinaniem wtryskiwaczy piezo w dCI byłbym ostrożny.

    Jasne, że cały olej poszedł w IC, jakim cudem miałby pójść w drugą stronę, przecież zaciąga go pęd powietrza? Ciesz się, że tylko tak się skończyła ta awaria, bo mogło być duuuużo gorzej i skończyć się na stopionych tłokach i głowicy lub nawet spalonym aucie. Uratowała cię dziura w IC ;)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    tzok, tam nie ma wtryskiwaczy piezo.
  • Poziom 8  
    dlaczego mam byc ostrozny z odłanczniem wtryskiwaczy?

    to co zrobic rzeby unieruchomic silnik?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przecież napisałem co trzeba zrobić aby uniemożliwić rozruch silnika, ale skoro nie wiesz co znaczy regulator ciś, na pompie znaczy się że nie masz żadnego pojęcia o samochodach, tak więc zostaw to auto oddaj odpowiedniej osobie i tyle.
  • Poziom 8  
    Cytat:
    Przecież napisałem co trzeba zrobić aby uniemożliwić rozruch silnika, ale skoro nie wiesz co znaczy regulator ciś, na pompie znaczy się że nie masz żadnego pojęcia o samochodach, tak więc zostaw to auto oddaj odpowiedniej osobie i tyle.


    Tak masz racje nie mam zielonego pojecia o autach.:D