Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda fabia 1.4 16V 2002r.

10 Lut 2011 16:02 5641 12
  • Poziom 10  
    Prośba o wskazanie rozwiązania problemy:

    1. światła stopu nie działały
    2. nastapiła wymiana czujnika stopu - światła są
    3. po wymianie czujnika nastapiło skasowanie vagiem błędu
    4. Obecnie światła działąją lecz cały czas pali się EPC, jeżeli podepnę kompa i ponownie skasuję błąd czujnika stopu to po pewnym czasie znów pali się EPC.

    I tak na okrągło: vag, kasowanie, jest przez chwilę dobrze i zapala się EPC.
    Wspomne, że światła stopu są OK

    edox
  • Sklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 43  
    Albo zj.....y podczas montażu i nie sugeruj się, że stop działa
  • Poziom 20  
    Właśnie niedawno trafił mi się też taki nowy czujnik felerny do Seata Alhambry miał być montowany
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Czujnik kupiłem jako oryginalny w sprawdzonym sklepie Skody, jest koloru zielonego. Zastanawia mnie sugestia uszkodzenia czujnika podczas montażu, jaka czynność mogła mieć wpływ na rzekome uszkodzenie.

    Przypomina mi sie wymiana 2 lata temu takiego samego czujnika u znajomego, wtedy wszystko było ok i dodatkowo nie miałem vaga aby wykasować błędy (wówczas ECP zgasł przy pierwszym odpaleniu).
  • Poziom 43  
    Włącznik posiada 2pary styków,po niedokładnym montażu brak sygnału na sterownik silnika i błąd -EPC
  • Poziom 10  
    W takim razie jeżeli błąd miałby być podczas montażu to co jest niezbędną czynnością aby montaż był poprawny?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Zastanawia mnie co może być skomplikowanego przy przekęcenu o 45 stopni w lewo starego wyłacznika i w odwrotnej kolejności montaż nowego z uwzględnieniem podłaczenia wtyczki.
    Może doradzicie kompromisowe rozwiązanie problemu (reklamacja wyłacznika?, zakup nowego?)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Cytuję z Fabia Club:
    "Jeśli dobrze pamiętam to w grupie 066, w polu 2, przy odpuszczonym pedale hamulca dwie ostatnie cyfry to 00, a przy wciśniętym dwie ostatnie cyfry to 11. Rezystancja pomiędzy dwoma skrajnymi pinami to "nieskończoność" przy zwolnionym pedale i nie więcej niż około 1,5 Ohm-a przy wciśniętym, a pomiędzy dwoma środkowymi pinami na odwrót, tzn. przy zwolnionym pedale nie więcej niż około 1,5 Ohm-a, a przy wciśniętym "nieskończoność". "

    "Mówiąc krótko, po to czujnik ma cztery piny, żeby dwa dawały sygnał na "żarówki", a dwa do sterownika silnika. Jeżeli masz tylko jedną jedynkę na końcu, grupa 066, pole 2, to znaczy, że jedna "para pinów" nie daje sygnału. Żadna filozofia. Problem teraz czy to czujnik, czy kable, a może bezpiecznik. Od samego zadawania pytań się nie naprawi. Sprawdź bezpieczniki, czujnik, kable."

    Sądzę, że to powinno pomóc w szybkim ustaleniu błędu.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Dziś zakupiłem nowy wyłacznik, po zamontowaniu i wykasowaniu błędu EPC wszystko działa bezproblemowo.
    Zapytałem w sklepie Skody w czym tkwi różnica pomiędzy wyłacznikami i tak:

    Czarny w środku posiadał jakieś elementy elektroniki i w przypadku jego montażu należało przestrzegać odpowiednich reguł.

    W przypadku zielonego nie ma znaczenia sposób montażu, wystarczy włożyć i przekręcić w prawo aż zaskoczy (zielony nie posiada elektroniki tylko jakieś blaszki które za pomocą spężynki zamykają obwód).

    Dodatkowo dzięki za proponowane pomysły rozwiązania problemu.