Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciężarówki / TIRy amerykańskie - instalacja 12V

10 Lut 2011 17:46 2969 9
  • Specjalista AGD
    Dlaczego amerykańskie wersje ciężarówek / TIRów mają instalację 12V, a nie jak np. w Europie 24V?
  • Poziom 23  
    1. Amerykanie nie potrafią łączyć akumulatorów szeregowo.
    2. Nie są produkowane sprzęty car-audio, CB i inne bajery na 24V
    3. Przy instalacjach 24V jest mniejszy problem z prądami prądnicy(alternatora) i rozrusznika.
  • Specjalista AGD
    Można by rzec: Amerykanie lubią duże prądy i przekroje.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista AGD
    Troszkę zboczę z tematu.
    Znajomy mieszkał 6 miesięcy w USA i tam najzwyklejsze mieszkanie, gdzie akurat nie ma gazu i cały sprzęt jest elektryczny, to bezpiecznik za licznikiem ma 100A.
    A rachunki za prąd to są niskie jak nie powiedzieć malutkie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista AGD
    Motronic napisał:
    A nie wziąłeś pod uwagę tego, że ktoś im do życia dokłada? Czemu bryka danej marki tańsza jest w USA niż w Europie?


    Wiadomo o tym.
    Tylko dlaczego mają o połowę mniejsze napięcie w sieci, w ciężarówkach... Mniejsze napięcie to większe prądy, większe przekroje przewodów, straty większe, droższe elementy, bo muszą dużo większe prądy przenosić.
  • Użytkownik obserwowany
    Im krótszy i grubszy żarnik tym trudniej go spalić w żarówce.
    Ale w dobie D2S to już nieaktualne.
    Ale jak robili to od dawna to tak zostało , wszystkie sterowniki, konsola, przetwornice 12/110V, CB, car audio.
    Nie idzie pomylić akcesoriów 12 i 24 v Skoro wszystko jest na 12v.
  • Specjalista AGD
    romoo napisał:
    Im cieńszy i grubszy żarnik tym trudniej go spalić w żarówce.


    To cieńszy czy grubszy?

    romoo napisał:
    Ale jak robili to od dawna to tak zostało , wszystkie sterowniki, konsola, przetwornice 12/110V, CB, car audio.


    No tak jak u nas z zasilaniem elektrowozów. Dlaczego 3kV jak lepiej jest 15kV. Tylko kłopot, że trzeba by sporo pozmieniać, a to kosztuje.

    To jeszcze na koniec. Czyli rozrusznik w amerykańskich wersjach TIRów też jest na 12V? Jak tak, to prądy tam płyną ogromne aby zakręcić takim silnikiem.