Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Espace IV 2,2 dci 2004 rok problem z silnikiem

10 Lut 2011 20:13 9872 7
  • Poziom 8  
    Witam. Jestem posiadaczem Espace IV 2,2 dci z 2004 r. Od czasu kiedy zatankowałem orlenowskie paliwo, mam problem z właściwą pracą silnika.
    Gdy samochód stoi kilka godz. nie uruchamiany po odpaleniu nie wchodzi na obroty. Muszę kilka razy uruchamiać i wyłanczać zapłon, by praca silnika była własciwa. Czasami jest tak, że brak jest reakcji silnika na działanie pedału gazu.
    Muszę doprowadzić obroty silnika aż do odcięcia i wtedy jest dobrze / właściwe obroty, reakcja na pedał gazu, nie ma spadku mocy/. Myślałem, że przyczyna może być filtr paliwa, wymieniłem go ale nie pomogło. Gdyby ktoś miał jakieś spostrzeżenia i rady byłbym wdzięczny.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na dzień dobry odczyt parametrów oraz usterek silnika.

    Wyczyścić możesz "aluminiową puszkę" na przewodzie między chłodnicą powietrza a kolektorem ssącym w którą wchodzi EGR.
  • Poziom 29  
    A jesteś pewien że wlałeś ON?
  • Poziom 9  
    Sprawdzałes czujnik położenia pedału gazu?
    Zresetuj ECU i podaj mu nowe parametry(bieg jałowy,1,2,3,4,5 i wyzsze obroty) powininen zakodowac i moze problem ustąpić.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Grzechu1482 napisał:
    Sprawdzałes czujnik położenia pedału gazu?
    Zresetuj ECU i podaj mu nowe parametry(bieg jałowy,1,2,3,4,5 i wyzsze obroty) powininen zakodowac i moze problem ustąpić.



    Czego parametry?
  • Poziom 29  
    Grzechu1482 Podziel się z nami co to za parametry?!
  • Poziom 8  
    Witam. Nie bardzo wiem co to jest to ECU i jak je zresetować. Z tego co zauważyłem to nie jest sprawa reakcji pedału gazu, lecz obrotów samego silnika.
    Raz jest wszystko dobrze a raz jakby nie miał siły wejśc na obroty. Kilkukrotne wyłączenie i włączenie zapłonu niweluje te przypadłość i auto jedzie baedzo dobrze. Nie wiem może faktycznie muszę jechać na odczt błędów. Też myślałem, że to może być zawór EGR. Wcześniej jeżdziłem Scenikiem i kilka razy czyściłem zawór recyrkulacji spalin, lecz w tym przypadku ? Trochę inaczej reaguje silnik.
  • Poziom 8  
    Witam. Po kilku tygodniach walki z moim Espace 2,2 dci z 2004 wreszcie mogę powiedzieć, że jest już dobrze. Trochę mnie to kosztowało kasy ale w sumie warto było. Wszystkie dolegliwości, które wcześniej opisałem, zostały usunięte. Wymyto przepływkę, wymieniono zawór EGR, wymieniono 2 świece żarowe, wymieniono wkład filtra powietrza oraz wymieniono i uszczelniono przewód do turbo oraz pokasowano błędy, które powodował przede wszystkim niesprawny zawó EGR. I to wszystko.
    Całkowity koszt tej przyjemności to ok. 1500 zł.