Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OMEGA A 2.0 8V błędne wskazania temperatury

10 Lut 2011 20:44 4344 29
  • Poziom 11  
    witam jak w temacie posiadam omegę A i w ten weekend wymieniłem czujniki cieczy chłodzącej (są 2 i oba wymieniłem). powód wymiany to temperatura jaka jest na wskaźniku licznika mianowicie ok 30° nieraz 40° ale bywa że aby drgnie wskaźnik nawet jadąc bez przerwy przez 70km.
    co do autentycznej temperatury jest to tradycyjnie ok 90° mierzone miernikiem z sonda do pomiaru temperatury, mierząc w chłodnicy.
    w jaki sposób naprawić ten problem??
    co może być powodem takich przekłamań wskaźnika??
    dodam ze termostat też został wymieniony.
  • Testo
  • Poziom 20  
    Witam!Powodem moze byc korek powietrzny w miejscu zamontowania czujnika. Sprawdz dzialanie wskaznika omomierzem i zapalniczka.Jezeli dziala to podlacz do wskaznika w samochodzie.Pozdrawiam.Stefan.
  • Testo
  • Poziom 21  
    Może być coś w liczniku,dokładnie to pewnie potencjometr
  • Poziom 42  
    Czy to ten potencjometr od podświetlania?

    Kamilo - nie słuchaj takich podpowiedzi .
    Bez wykrecania zmierz oporność czunjnika na zimnym a później na ciepłym silniku , odpowiednio około 3 kOm i 300 omów.
  • Poziom 11  
    "korek powietrzny" mówisz Stefan hmm sprawdzę to dziś poprzez wykręcenie czujnika do tego stopnia aby poleciał płyn myślę ze jeżeli będzie tam jakieś powietrze to wyjdzie.
    emeryt2 czujniki sa nowe założone w weekend ale sprawdzałem świeżo kupiony czujnik mierząc mu Ohm i mieści sie w przedziale od 300 do 3000 zresztą stary tez tak ma. tak wiec moja pierwsza myśl to wskaźnik który oszukuje ale jak mogę to sprawdzić??
    może za pomocą jakiegoś rezystora włączonego w układ zamiast czujnika??
  • Poziom 42  
    Możesz , własnie 300 omów i powinno wskazywać 90 stopni. Być możliwe ,że przewód od czyjnika do zegarów lub na samej wtyczce na zegary słaby kontakt , a jak ze wskazaniem paliwa ?
  • Poziom 11  
    hmm sprawdzę wiec za pomocą rezystora.
    wiesz to benzyna z gazem wiec raczej benzynę mam zawsze na rezerwie:D
    ale jak wlewam za 40 lub 50zl to wskazówka idzie do góry. niedużo ale zawsze nad rezerwę
  • Poziom 11  
    a wiec wczoraj wieczorem podłączyłem zamiast czujnika rezystor 330 Ohm między przewód od temperatury a masę i wskaźnik nawet nie drgnął czy coś źle zrobiłem?
    dodam że wskaźnik podłączony pod czujnik unosi sie na temperaturę ok 30° przy czym autentyczna temperatura płynu chłodzącego to 90°.
    jak inaczej mogę sprawdzić ten wskaźnik.
    może jakoś miernikiem??
  • Poziom 20  
    Witam! Wyglada zatem ze albo przewod (styk/polaczenie?) uszkodzony albo i sam wskaznik.Nie pozostaje nic innego jak wypozazyc sie w kawalek przewodu zakonczonego opornikiem 300 ohm i po kolei sprawdzac....Pozdrawiam.Stefan.
  • Poziom 42  
    Czy ta wskazówka na paliwomierzu "nad rezerwą" odpowiada 10 l paliwa? , wydaje się za niskie wskazanie. Jaka pojemność baku? Pdejrzewam stabilizator napięcia w zegarach!
  • Poziom 30  
    W Omedze A bodajże ~65l w Omedze B i BFL ~75l
  • Poziom 20  
    Witam! Jezeli jest uszkodzony stabilizator napiecia to w zbiorniku moze byc i polowa! Po wlaniu 10 litrow wskazowka poruszy sie o 2-3 milimetry.Pozdrawiam.Stefan.
  • Poziom 42  
    To przelicz sobie te 2-3 mm/ na 10l na cała długość skali , ile wyjdzie?
    Tak czy siak , musisz wyciagać szafę , czy to do stabilizatora czy to dla uszkodzonego wskaznika!
  • Poziom 20  
    Witam! "To przelicz sobie te 2-3 mm/ na 10l na cała długość skali , ile wyjdzie? " A kto mowi ze czujnik teraz dziala prawidlowo? Zakladamy uszkodzenie stabilizatora(?) napiecia przecie! Pozdrawiam.Stefan.
  • Moderator Samochody
    Sprawdzić stabilizator to wystarczy zmierzyć napięcie na odłączonej wtyczce czujnika.
  • Poziom 11  
    witam panowie w weekend pobawiłem się trochę i wymontowałem wskaźnik temperatury płynu chłodzącego z poloneza i doprowadziłem przewód od czujnika i plusa oraz rzecz jasna masa i dowiedziałem się że czujnik działa 100% sprawnie to pewne.
    sprawdziłem też przewód od czujnika i tuż przed kabiną ma on przejście.
    bawiąc sie też włączyłem miernik na pomiar przejścia diód prostowniczych i sprawdziłem przejście między masą a przewodem od czujnika (przewód odłączony od czujnika) i wyszło ze przejście występuje.
    czyli według mojego rozumowania musi być jakiś problem z zasilaniem wskaźnika albo padnięty jakiś podzespół a co wy o tym myślicie??
    a wie ktoś może jak wyjąć ten licznik rozbierając jak najmniej tapicerki i czy wskaźnik temperatury ma jakiś bezpiecznik??
  • Poziom 11  
    I Jak podpowie mi ktoś Jak wyjąć ten licznik?
  • Poziom 12  
    Witam. Jeśli dobrze doczytałem, to masz uszkodzony wskaźnik w liczniku. Nie piszesz o żadnych innych uszkodzeniach, uszkodzenie stabilizatora odpada. Nie piszesz o wychylaniu się wskaźnika na max, prosto się sprawdza, odłącz końcówkę czujnika na termostacie i zewrzyj ją do masy na 1 s (jedną sekundę), przy dłuższym zwarciu wskaźnik się uszkadza. Przy zwarciu do masy wskaźnik ma się wychylić na max, potem płynnie opada. Dobrze to robić we dwóch.
    Żeby wyjąć licznik trzeba zdemontować:
    1/osłonę górną licznika- dwie śruby nad licznikiem,
    2/osłonę dolną licznika- 2 śr. po lewej pod przełącznikami, 2 śr. za obudową kolumny kierownicy, 3 śr. po prawej A/obok wyświetlacza komputera, B/pod włącznikiem obiegu zamkniętego (może być zaślepka), C/pod obudową zapalniczki.
    3/zdemontować licznik- 3 śr. na górze jedna, po bokach dwie
    PS: zmieniaj Swoje posty, nie pisz jeden pod drugim. Powodzenia.
  • Poziom 42  
    Metoda "zwarciowa" jest do kitu - mozna uszkodzić wskaźnik.
    Przecież wpinał 300 omowy rezystor i wskaźnik wychylał sie na klika milimetrów.
    Arturze P , oświec nasz , dlaczego w tym przypadku nie może być uszkodzony stabilizator napięcia?
  • Poziom 12  
    emerycie drugi, ja oto wasz oświeczam, iż wystarczy spojrzeć na schemat liczników i widać, że na TCA700Y wisi jeszcze wskaźnik paliwa, a ten w tym przypadku nie ma objawów uszkodzenia.
    emeryt napisał: Możesz , własnie 300 omów i powinno wskazywać 90 stopni. Być możliwe ,że przewód od czyjnika do zegarów lub na samej wtyczce na zegary słaby kontakt , a jak ze wskazaniem paliwa ?
    kamilo2k napisał: hmm sprawdzę wiec za pomocą rezystora.
    wiesz to benzyna z gazem wiec raczej benzynę mam zawsze na rezerwie:D
    ale jak wlewam za 40 lub 50zl to wskazówka idzie do góry. niedużo ale zawsze nad rezerwę
    kamilo2k napisał: a wiec wczoraj wieczorem podłączyłem zamiast czujnika rezystor 330 Ohm między przewód od temperatury a masę i wskaźnik nawet nie drgnął czy coś źle zrobiłem?
    dodam że wskaźnik podłączony pod czujnik unosi sie na temperaturę ok 30° przy czym autentyczna temperatura płynu chłodzącego to 90°.
    jak inaczej mogę sprawdzić ten wskaźnik.
    może jakoś miernikiem??
    PS: o uszkodzeniu wskaźnika napisałem.
  • Poziom 20  
    Witam! Drogi kolego ArturP ! Zamiast "ja oto wasz oświeczam" wyjasnij skad masz wiedze ze wskaznik paliwa dziala poprawnie nie znajac rzeczywistej zawartosci tegoz zbiornika? Czujnik temperatury tez "dryga" i co z tego jak nie w to miejsce gdzie zyczy sobie kolega i przewidzial producent? :) Pozdrawiam.Stefan.
  • Poziom 11  
    koledzy zbliża sie weekend wiec wyjmę licznik i wtedy więcej sie wyjaśni.
    ale tu pytanie jak juz będę miał licznik w dłoni to jak sprawdzić ten stabilizator napięcia??
    no i jak mogę sie upewnić ze wskaźnik paliwa funkcjonuje prawidłowo?
    co do wskaźnika temperatury to podłącze mu osobno zasilanie i podam sygnał z czujnika wtedy chyba go sprawdzę?? (mając go wyjętego)
    ArturP dzięki za pomoc w opisie jak wyjąć ten licznik.
  • Poziom 11  
    ale kolego napisz mi jeszcze który układ to stabilizator napięcia?? a dokładnie to jego oznaczenie na schemacie.
    bo tylko podejrzewam ze chodzi o U CONST czy tak?
  • Specjalista od sprzętów RTV
    F35 - TCA700Y -> Kol. ArturP to już napisał.
  • Poziom 12  
    Jak pisze marck1*, patrząc na obudowę od strony napisów, lewa noga to wy 10,00 V, środkowa to masa, prawa to zasilanie z bezpiecznika F28 10 Amp.
  • Poziom 11  
    a wiec wznawiam temat gdyż już zmęczony próbami zakupiłem drugi licznik oczywiście na stacji demontażu pojazdów i co okazało się po włożeniu go temperatura nadal oszukiwała. tak więc podjąłem próbę i co się okazało ze jedynie zdrapałem ścieżkę przy samym wskaźniku (tak aby nie zmieniać napięcia na wskaźniku paliwa) i doprowadziłem do wskaźnika temp. +12 z akumulatora i okazało sie ze wskaźnik zaczął prawidłowo funkcjonować.
    teraz jestem lekko zaskoczony i zastanawiam sie co jest tego przyczyna??
    jak wcześniej pisaliście napięcie jakie wystarcza przy wskaźniku to +10V i takie miał przy czym oszukiwał.
    kto wie co może być nie tak??
  • Poziom 42  
    Zrobiłeś tą oparecja na drugim liczniku?
    Jeżeli tak , to masz oporność / utlenienia / na łączach pomiedzy czujnikiem temp. a zegarami - popatrz na schemat.
  • Poziom 11  
    tak zrobiłem i jest to samo
    hmm... no powiem Ci ze mierząc oporność przy samym liczniku wyszło mi niby ze sygnał z czujnika dobrze dochodzi do licznika (mierzyłem najpierw na samym czujniku a potem miedzy stykiem przy liczniku a masa) i dlatego też bawiłem sie z napięciem.
  • Poziom 42  
    Jakie napięcie masz na wypiętej kostce czujnika temperatury? Ma 10V ? , mierz bez i z obciążeniem /żarówka około 5 W/.