Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

IVECO EUROSTAR Kody błędów

11 Lut 2011 11:35 8990 9
  • Poziom 10  
    Witam.
    Potrzebuję kodów błędów do tego autka .Silnik CURSOR 430 KM czsaem ciężko odpala po chwili jazdy zapala się kontrolka EDC by po ok 10 km zgasnąc ale z pracą jest OK. Innego dnia np. po zapaleniu się kontrolki autko nie chce jechać jest bardzo słabe, mimo że silnik wchodzi bez problemów na obroty, tyko nie ma swojej mocy.Wymiguję 3 kody ale nie wiem co one znaczą.Jeżlei ma ktoś takie kody to proszę o pomoc.Dziękuję.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    podaj je to spróbuję Ci pomóc .Podaj kolejno DTC,FMI.oczywiście w EDC lub ECM
  • Poziom 10  
    Witam dzięki za zainteresowanie.Kody wymigane to kolejno 61,52,56,41,44.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    kolejno- czujnik koła zamachowego,wtryskiwacz 2 cylindra,wtryskiwacz 6 cylindra,ciśnienie siłownika turbosprężarki,system sterowania geometrią turbosprężarki

    Dodano po 4 [minuty]:

    jeżeli jesteś z zachodniopomorskiego podaj kontakt
  • Poziom 10  
    Dzięki za kody.Mam jeszcze pytanie czy jest sposób na skasowanie ich.
    Jestem z południowej części łodzkiego.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    kody zarejestrowane nieaktywne ,czyli z literką N na końcu nie mają większego wpływu.Co innego jeżeli jest Y.wtedy trzeba by było odwiedzić warsztat.chyba że z kabelkami -jak po sznurku.
  • Poziom 10  
    Ja tylko te kody wymigałem kontrolką led i niestety nie wiem czy mają N czy Y.Wracając do pytania o kasowanie czy jest taka możlwość,wtedy po skasowaniu gdyby się pojawiły ponownie to by znaczyło że usterka jest dalej.
  • Pomocny post
    Poziom 2  
    Kolego Krzyś 1 błędy zapamiętane w centralce EDC po usunięciu usterek nie mają wpływu na pracę silnika,dlatego jeśli usunąłeś usterki nie przejmuj się nimi zbytnio

    Dodano po 8 [minuty]:

    skorp napisał:
    kody zarejestrowane nieaktywne ,czyli z literką N na końcu nie mają większego wpływu.Co innego jeżeli jest Y.wtedy trzeba by było odwiedzić warsztat.chyba że z kabelkami -jak po sznurku.

    Kolego SKORP w EUROSTARZE w przeciwieństwie do STRALISA nie ma clustera ,a kody błędów zczytuje się z kodu migowego ,dlatego nie da się stwierdzić czy błąd jest aktywny czy nie. Po prostu jeśli błąd jest aktywny to kontrolka EDC świeci lub mruga.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Kasowanie błędów:
    1.wciśnij i trzymaj przycisk CODE
    2.włącz zapłon
    3.wciśnij pedał hamulca
    4. zwolnij hamulec
    5.puść przycisk CODE
    6.wyłącz zapłon
    Włącz ponownie zapłon i sprawdź czy zostały jakieś błędy

    Dodano po 5 [minuty]:

    polok1973 napisał:
    Kolego Krzyś 1 błędy zapamiętane w centralce EDC po usunięciu usterek nie mają wpływu na pracę silnika,dlatego jeśli usunąłeś usterki nie przejmuj się nimi zbytnio

    Dodano po 8 [minuty]:

    skorp napisał:
    kody zarejestrowane nieaktywne ,czyli z literką N na końcu nie mają większego wpływu.Co innego jeżeli jest Y.wtedy trzeba by było odwiedzić warsztat.chyba że z kabelkami -jak po sznurku.

    Kolego SKORP w EUROSTARZE w przeciwieństwie do STRALISA nie ma clustera ,a kody błędów zczytuje się z kodu migowego ,dlatego nie da się stwierdzić czy błąd jest aktywny czy nie. Po prostu jeśli błąd jest aktywny to kontrolka EDC świeci lub mruga.


    Ok.Wcześniej odpisywałem na Stralisa i nie zauważyłem że teraz chodzi o Eurostara
  • Poziom 10  
    Kasowanie błędów u mnie niestety było inaczej.
    Wcisnąć przycisk EDC na trzy sekundy i włączyć zapłon.
    Trzymać przycisk EDC przez następne trzy sekundy.
    Uruchomić silnik.
    Zgasła lampka EDC.

    Po skasowaniu błędów praca silnika się zmieniła i jest OK. Co do pompowtryskiwaczy to nie mam pewności ale jeden był niepewny więc wymieniłem na inny.
    Całym sprawcą zamieszania okazał się przewód biegnący do czujnika obrotów silnika z ECU (ekranowany) przerywała jedna z żył pod ekranem i dlatego tak ciężko było to znależć .Miejsce przerywania góra silnika od strony ECU na załamaniu.
    Dziękuję za pomoc.