Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy diesel jest lepszy od samochodów z lpg?

21 Paź 2004 18:42 10684 55
  • Poziom 12  
    Jak myślicie forumowicze...zapraszam do merytorycznej dyskusji..chodzi o koszty eksploatacji, naprawy...itd.
  • OptexOptex
  • OptexOptex
  • Poziom 13  
    Uważam że diesel jest lepszy, bo jest trwalszy, posiada zwykle mniej kłopotliwego osprzętu i pracuje na paliwie tańszym od benzyny.
    Silniki benzynowe zasilane gazem często tracą osiągi, pojawiają się różne problemy z osprzętem (sonda lambda, błędy sterownika, eksplozje w kolektorze ssącym, prowadzące do uszkodzeń przepływomierza i rozsadzenia puszki filtra powietrza) itd.
    Wszystko zależy od sposobu montażu instalacji i jej jakości, ale zwykle problemy pojawią się prędzej czy później.
    Najlepiej montować gaz w aucie z gaźnikiem, z racji prostej konstrukcji osprzętu silnika i instalacji LPG.
    Zaznaczam że nie jestem fachowcem "od gazu" i opieram się na opiniach znanych mi użytkowników, oraz na własnych doświadczeniach.
  • Poziom 21  
    jezdzilem troche na gazie i moge powiedziec jedno:wiekszego chu...a!nie ma!Jedyne co to jezdzi sie o wiele taniej.Moze jak zalozylbys instalacje 4generacji obyloby sie bez problemow,tylko kto tyle da i kiedy sie zwroci.Lepszy sprawny diesel niz lpg(lepiej popier... gaz).
  • Poziom 18  
    Tak! Jest lepszy. Trwalszy, mniej awaryjny (nawet od benzyny). Cenowo (paliwo) podobny. Praktycznie bezobsługowy - czasem siądzie świeca żarowa.[/b]
  • Poziom 18  
    przy jezdzie na gazie dochodza dodatkowe koszty eksploatacyjne i to w momencie gdy uzytkownik zaczyna sie cieszyc ze zwrotu kosztow instalacji gazowej,konieczne regulacje i przedziwne niespodzianki,na pewno gaz lepszy od benzyny, ale z dieslem na razie nie wygra
  • Poziom 26  
    Witam.
    Zgadzam się z większośćią użytkowników.
    Popieram dieselka.
    Mam juz czwartego diesla i nie narzekam.
    Koszty eksploatacji nie są wysokie i autko pewne, sprawne i zawsze na nim mozna POLEGAĆ.

    Pozdr.
  • Poziom 12  
    hehheh,......czyli dieselek górą..!!
    prosze o więcej wypowiedzi..!!
  • Poziom 19  
    diesel jest tani i bezawaryjny, w dieselku czasami jest problem w zimie ale jak sa wszystkie swiece ,sprawna bateria i nie ma przejechane 500 tys to nie powinno byc problemu :-)wielkie dzieki za auto z gazem za to szarpanie itp. :-(
  • Poziom 19  
    Auto z dieslem jest super sprawą . Weźmy np starego mercedesa "beczkę " Jest to samochód nie do zajechania . Super sprawą są turbodiesle . Ale Jedyną wadą jest to że troszke mniej wytrzymują niż te zwykłe .
  • Poziom 12  
    Jezdze dwoma dieslami,mondeo 1,8td i golf 1,6td.Rocznie robie okolo 100tys km,glownie golfem.Golfiatko przejechalo 695 tys i czuje,ze ten sezon jeszcze pojezdzi,ford 220 tys.Zadnych problemow z obydwoma silnikami.Pala normalnie :D Czy autkiem "gazowym" jest to mozliwe???
    Moze koszt przejechania 100km na gazie jest nizszy o 2 czy 3 PLN,ale w zamian mam normalny silnik,pracujacy na normalnym paliwie i pewnosc,ze wszedzie dojade i co jest bardzo wazne,wszedzie zatankuje.Jezeli chodzi o dynamike...hmm...gwizd turbinki,troche czarnego dymu i "gaz" 2l zostaje w tyle.Zapomnialem dodac,koszty utrzymania golfa(bez ubezpieczenia,przebieg okolo 100tys km/rok) mieszcza sie w granicach 1000PLN.W kwocie paski,filtry,olej.
    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    U mnei w domciu sie jezdzi na gazie a ja mam diesla.

    1. Gaz :)
    Uwazam, ze jesli sie nei zaluje sie na dawce, to sie WCALE nie odbija na późneijszej jeździe.
    2. Diesel :)
    Gaz owszem fajny i tani, ale do Diesla mam zaufanie.
    3. Podsumowanie:
    Także Diesel górą! :)
  • Poziom 34  
    maczek271 napisał:
    Jezeli chodzi o dynamike...hmm...gwizd turbinki,troche czarnego dymu i "gaz" 2l zostaje w tyle.



    Mam golfaII 1,8 (16V) na gazie i mówię ci nieeeeemasz szans na starcie - powąchałbyś smród mojego gazu a nie ja Twoją sadzę :), może na obrotach to tak bo turbodiesle mają duży moment ale nie sądzę 1,6 TD ma 90 kucy a 1,8 na benzynie 139 (no to na gazie niech ma ze 125)
  • Poziom 12  
    zodiak318 zgadzam sie z Toba.Piszac o 2l na gazie (mazda 626) mialem na mysli jazde normalna,rozsadna,ekonomiczna.Trasa 200 km,kilka miast po drodze,30 PLN w kieszeni,kto dojedzie szybciej ( i czy dojedzie) 1,6TD czy 1,8 16V? :) Ktos kto lubi szybka i dynamiczna jazde nie przerabia auta na gaz tylko jezdzi na benzynce.Czy silniczek w Twoim golfie przy przebiegu np 500 tys bedzie tak samo dynamiczny na gazie jak moj na ropie? :)Ile Twoje golfiatko pali przy jezdzie na max? :) Moj okolo 8.Spalilby mniej,ale mam troche przerobiona pompe wtryskowa.

    Pozdrawiam
    PS:nic nie mam do benzynki,jakby byla tansza nie kupowalbym diesla.Za duzo jezdze.O gazie nie wspominam bo dla mnie nie jest to normalne paliwo do samochodow.
  • Poziom 12  
    Dokladnie maczek zgadzam się z tobą w 100%! Ja też dużo jezdziłem na dieslu i nie żałuje ..ostatnio również zaopatrzyłem sie w gazik do mojego drugiego wozu no ale to juz nie to samo nie wspominając o pseudomechanikach-gazownikach których jest zdecydowanie więcej od tych dobrych. Na szczescie fury robie sam i po warsztatch nie jezdzę..a diesel to podstawa bo zawsze mozna ..przejść na alternatywne żródło zasilania czyli opał..!!! :D
  • Poziom 34  
    maczek271 napisał:
    Trasa 200 km,kilka miast po drodze,30 PLN w kieszeni,kto dojedzie szybciej ( i czy dojedzie) 1,6TD czy 1,8 16V? :) Ktos kto lubi szybka i dynamiczna jazde nie przerabia auta na gaz tylko jezdzi na benzynce.Czy silniczek w Twoim golfie przy przebiegu np 500 tys bedzie tak samo dynamiczny na gazie jak moj na ropie? :)Ile Twoje golfiatko pali przy jezdzie na max? :) Moj okolo 8.Spalilby mniej,ale mam troche przerobiona pompe wtryskowa.



    Witam :)

    Golf spala w trasie 10litrów gazu (przy prędkości 160-180 km/h - niemiecka autostrada:) po Polsce tak nie śmigam (180 :) ) bo choć jest jeszcze spory zapas ale jednak golf II to małe auto i nie stosuję ekstremalnych wrażeń na naszych drogach). Mam nabite ponad 200 tyś. (ile dokładnie - któż to wie :) ) Auto jest bardzo dynamiczne a gaz nie jest ustawiony na oszczędność (wolę jak silnik spala gaz a nie zawory :) ) . Oczywiście diesle są bardziej żywotne niż benzyna (mniejsze obroty i wogóle) i twoje 500tyś jest oczywiście "górą".
    Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    ropa đmierdzi jes niskiej jakođci i polecam kademu kierowcy wymiane filtrow paliwa przy -18 jak parafiny zlapia. Na markowzch stacjach takie g. leja ze nie ray w zime latalem ze swieczk aby grzac przewody. podczas jazdz na gazie nie mialem nigdz problemow z paliwem.

  • Poziom 27  
    Ja wole diesle mam dwie mazdy 626 2,0D jedna ma 832 tkm a druga jest 500km po remoncie silnika. Mam tez i trzecie autko na gazie 2,0dohc ale tym w lecie jezdzę bo w zimie to samo nie wie ile ma tego gazu spalić. Diesle pala w zależnosci czy z klima czy bez sie jesdzi ale to w trasie przy 100-120 5,5-6,5 l (klima + 1l). Wolę diezle a jak ktos napisał oo który krzepnie prz -37 i z jacji że to japońce to nie ma roznicy w paleniu zima czy lato. DIESEL-RULES.
  • Poziom 22  
    Witam. Mam dieselka Peugeot 306 XRTD (1.9 turbo diesel). Autkiem na pelnym baku przy delikatnej nodze 1150 km da sie zrobic (w trasie) :) A jak trzeba pokazac kolegom z golfów II 1.8 idt kto jest góra to wystarczy mocniej gaz wcisnać i czekac na swist powietrza zasysanego przez turbinke a reszta sama sie zrobi... :D Polecam diesle bo sa trwale i maja super moment obrotowy. Gaz tez jest ok. dla mnie zdrowszy dla silnika jak bęzyna ale to moja opinia z wlasnych doświadczeń :) Pozdrawiam...
  • Poziom 21  
    I ON i gaz cuchna.Z lpg sa jaja nie do pobicia.Forum elektrody jest przykladem.Nic dodac nic ujac.
  • Poziom 15  
    Czy lepszy jest:
    Athlon/Duron
    C/Bascom
    Atari/Commodore
    Wielkanoc/Boże narodzenie
    itd...... :cry:

  • Poziom 27  
    spoli fajny temacik zaczynasz ale z tym to do działu na wesoło tu je powazna dysputa.
  • Poziom 15  
    JACU626 napisał:
    spoli fajny temacik zaczynasz ale z tym to do działu na wesoło tu je powazna dysputa.


    A tu jej motto:

    Cytat:
    I ON i gaz cuchną.
  • Poziom 26  
    ON może cuchnie, ale dla tych co 'z tyłu'.
    Pozdr.
  • Poziom 18  
    'I ON i gaz cuchna'. Bardzo ciekawa opinia, a benzyna to pewnie pachnie.
  • Poziom 18  
    Z tymi zapachami to byłbym ostrożny, jak z jednym tak i z drugim zależy od jakości utrzymania bryczki kiedyś jeżdziłem na gazie różnie to bywało wzależności od silnika i rodzaju instalacji teraz jeżdzę scorpio 2,5D - efekt
    napoczątku troszkę brakowało mi mocy ale to kwestia techniki jazdy i przyzwyczjeń, teraz jestem zadowolony cały czas jeżdzę po mieście krótkie trasy i lepiej na tym wychodzę finansowo. Rano pali jak marzenie i nie miałem sytuacji aby mi zgasł czy nie chciął iść np. na skrzyżowaniu.
    Jeżli diesla się szanuje to jest to bardzo wdzięczny silnik.
  • Poziom 11  
    Ja takze dołącze sie do fanów ON. Jeśli nie masz czasu na odwiedzania mechaników to polecam diesla, jest to tez tańsze rozwiązanie. Ja posiadam peugeota 205 1,8 d 85 r nabiegane ma b.duzo -nie wiem sam bo licznik tego nie wytrzymał ale z silnikiem nie miałem najmniejszego problemu. Mam go trzy lata sam nim przejechałem ok 80 tys, wymieniam filtry , olej , klocki i sprawdziłem wtryski, jeden wymagał regeneracji. A jesli potrzeba większych doznań i masz troszke grubszy portfel to polecam duza bezyne + gaz . Jesli chodzi dobrze na benzynie to na gazie tez bedzie chodził. Jesli kuleje to na gazie filtr powietrza i odmy wyleca w powietrze. Najlepszym ,najwygodniejszym silnikiem na gaz jest jedno punktowy wtrysk. Ale ja i tak zostane przy dieslu
  • Poziom 10  
    Ogólnie silniki Diesla maja wieksza sprawnosc od bezyny poza tym LPG teraz bedzie drozalo i pewnie nie bedzie 3 razy tansze niz ON jak bylo przez dlugi czas wiec ja osobiscie polecam Diesla no chyba ze ktos jest z tych co im nie szkoda na paliwo to oczywiscie bezynka bo jak by nie bylo te silniki sa bardziej dynamiczne !!!