Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Reklamacja Samsung PS50C7790

Rayearth 11 Lut 2011 22:08 2466 14
  • #1 11 Lut 2011 22:08
    Rayearth
    Poziom 2  

    Zakupiłem tydzień temu telewizor Samsung PS50C7790 (czyli jak rozumiem jest to wersja PS50C7000 + dodatkowy tuner + tańszy model okularów 3D).
    Generalnie używałem codziennie po pracy, około 3 godziny dziennie do grania na konsoli i czasem oglądając film z na DVD.

    Dziś zauważyłem przypadkowo pod kątem pewne zabarwienie na ramce obudowy, przejechałem po nim palcem i wydało się to miejsce odkształcone. Jak spojrzałem pod ostrym kątem na to miejsce to zauważyłem niewielkie wybrzuszenie. Obudowa odstaje delikatnie od ekranu. Od razu odpaliłem TV, włączyłem jedynie tę opcję do czyszczenia ekranu z "duszków". Po 2 minutach wspomniane miejsce było bardzo mocno nagrzane, zupełni nieadekwatnie do innych miejsc ramki obudowy.

    Pytanie oczywiście czy to się zalicza do reklamacji. Sam sprzedawca w warunkach gwarancji napisał sobie, że gwarancją nie są objęte:
    - mechaniczne uszkodzenia sprzętu i wywołane nimi wady
    - uszkodzenia i wady wynikłe na skutek niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją użytkowania, przechowywania i konserwacji sprzętu (w szczególności spowodowane przegrzaniem, spaleniem lub roztrzepaniem przetworników elektroakustycznych)

    Niżej co prawda napisał, że niniejsza gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.

    Koszty dostarczenia TV do sprzedawcy będą dość wysokie, a nie mam pewności w tej sytuacji, że po prostu nie stracę czasu, pieniędzy i nerwów. Z drugiej strony wygląda to paskudnie i nie mam absolutnie żadnej pewności, że ten stan się nie pogorszy skutkując uszkodzeniem całego TV.

    Jak uważacie, czy mogę to spokojnie reklamować?

    0 14
  • #2 11 Lut 2011 23:13
    mirex
    Poziom 43  

    Regulamin pkt 8.3, https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1796351.html pkt 6.
    Zdjęcia zamieść poprawnie lub zostaną usunięte.
    W działach serwisowych nie zajmujemy się sprzętem objętym gwarancją lub rękojmią.

    No i zastanów się , skąd my mamy wiedzieć jak postąpi sprzedawca z Tobą? Z nim się kontaktuj! Potrafisz uprawdopodobnić, że deformacja nie nastąpiła z Twojej winy?

    0
  • #3 11 Lut 2011 23:14
    h jaworski
    Specjalista AGD

    Reklamacja sprzętu to zawsze jedna wielka niewiadoma i nikt ci nie zapewni że będzie pozytywnie rozpatrzona czy też będzie odrzucona trzeba się uzbroić w cierpliwość i reklamować aż do skutku. Reklamację zawsze lepiej składać w sklepie bo jak się skorzysta z serwisu to raczej się traci później możliwość reklamacji w sklepie.

    0
  • #4 11 Lut 2011 23:25
    Rayearth
    Poziom 2  

    mirex, absolutnie nie oczekuję odpowiedzi czy reklamacja zostanie uznana. Na tę chwilę chciałbym się dowiedzieć o wasze opinie czy warto to robić w opisanej sytuacji.

    Uprawdopodobnić, że deformacja nie nastąpiła z mojej winy?
    Wystarczy włączyć TV, odczekać 2 minuty i dotknąć wspomnianego miejsca ramki, aby doświadczyć prawie oparzenia. Ciąg przyczynowo-skutkowy nasuwa się od razu. Takie jest przynajmniej moje zdanie.

    h jaworski, dzięki za info. W moim przypadku na karcie gwarancyjnej jest jasno napisane, sprzedawca prowadzi serwis.

    0
  • #5 11 Lut 2011 23:47
    mirex
    Poziom 43  

    Trudno. Nie chce się czytać najwidoczniej. Załączniki poszły na spacer po cyberświecie.

    Cytat:

    Wystarczy włączyć TV, odczekać 2 minuty i dotknąć wspomnianego miejsca ramki, aby doświadczyć prawie oparzenia. Ciąg przyczynowo-skutkowy nasuwa się od razu.

    Owszem, prawda - ale wcześniej o tym nie pisałeś dokładnie.
    Cytat:

    h jaworski, dzięki za info. W moim przypadku na karcie gwarancyjnej jest jasno napisane, sprzedawca prowadzi serwis.

    Przeczytaj dokładnie "Ustawę konsumencką". Bo gwarancja, rękojmia i prawa z ustawy to trzy różne rzeczy! I nie jest ważne, że to sprzedawca prowadzi jednocześnie serwis gwarancyjny.
    Niekoniecznie musisz się zgadzać na naprawę tego wadliwego egzemplarza. Oby tylko jedną.

    0
  • #6 12 Lut 2011 00:00
    Rayearth
    Poziom 2  

    mirex napisał:
    Trudno. Nie chce się czytać najwidoczniej. Załączniki poszły na spacer po cyberświecie.

    Nie można załączać zdjęć w formie załączników?

    mirex napisał:

    Owszem, prawda - ale wcześniej o tym nie pisałeś dokładnie.


    A to to co?
    Rayearth napisał:

    "Od razu odpaliłem TV, włączyłem jedynie tę opcję do czyszczenia ekranu z "duszków". Po 2 minutach wspomniane miejsce było bardzo mocno nagrzane, zupełni nieadekwatnie do innych miejsc ramki obudowy."



    OK, dzięki za próbę udzielenia pomocy. Chyba jednak nie należę do ligi, w której są użytkownicy tego forum. Przepraszam za kłopot.

    0
  • #7 13 Lut 2011 13:39
    agraba
    Poziom 20  

    Witam,
    Jestem wieloletnim pracownikiem serwisu dużego sklepu. Samsung ma dość dobry serwis i nie powinno być problemu z uznaniem tej reklamacji, gdyż moim zdaniem nie jest to uszkodzenie mechaniczne. W tym wypadku radziłbym powołać się na reklamacje z tytułu gwarancji a nie z tytułu ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Panu Moderatorowi Mirexowi gratuluję zaś wszechwiedzy i nieustępliwości w tępieniu wszelkich odstępstw od regulaminu. Zalecam także ponowne przestudiowanie (ze zrozumieniem) ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej w celu poznania różnicy między reklamacją z tytułu gwarancji, reklamacją z tytułu niezgodności towaru z umową oraz rękojmią.

    0
  • #8 13 Lut 2011 17:05
    mirex
    Poziom 43  

    Ano podstawowa różnica jest taka, drogi kolego, że to do klienta należy wybór czy korzysta z gwarancji producenta czy zasad Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
    I sprzedawca nie ma prawa odmówić przyjęcia wadliwego towaru i niezwłocznie wydania nowego, bez wad, lub zwrotu pieniędzy.

    Korzystając z gwarancji użytkownik jest już na zawsze skazany na ten konkretny egzemplarz, który zakupił. I nigdy już, po skorzystaniu z owej gwarancji, nie może od umowy odstąpić. Może co najwyżej, jeśli ta gwarancja tak przewiduje, po którejś z kolei nieudanej naprawie mieć prawo do wymiany na sprzęt taki sam.
    Coś jeszcze niejasne?

    Bo to, że sprzedawcy potrafią robić nieświadomych klientów w bambuko, twierdząc, że oni niby przyjmują reklamację z tytułu ustawy, ale muszą się skontaktować z serwisem w celu ustalenia procedur co do tego sprzętu, to temat na inną bajkę.

    0
  • #9 13 Lut 2011 20:43
    agraba
    Poziom 20  

    Witam,
    Zgadzam się, że sprzedawca zobowiązany jest do przyjęcia reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową. Natomiast nigdzie w tej ustawie nie ma napisane, że musi wydać nowy bez wad lub zwrócić pieniądze. Po pierwsze może doprowadzić do tego, że towar jest zgodny z umową przez nieodpłatną naprawę. Dopiero kiedy naprawa jest niemożliwa lub nie została wykonana w odpowiednim czasie klient może odstąpić od umowy (art 8.3). Nie ma też znaczenia czy klient za pierwszym razem składając reklamacje powoła się na gwarancje czy na ustawę, zwłaszcza gdy na sprzęt jest tylko rok gwarancji. Przez pierwszy rok może korzystać z gwarancji a potem zaś z ustawy składając reklamacje u sprzedawcy. Postanowienia gwarancyjne nigdy w żaden sposób nie wyłączają uprawnień wynikających z ustawy. Klient sam podczas składania reklamacji określa z jakiego tytułu ją składa. Tak, że drogi kolego radzę jednak przeczytać tą ustawę zanim zdecydujesz się na jej omawianie. Co do przyjmowania reklamacji z tytułu niezgodności z ustawą to sprzedawca ma prawo przekazać sprzęt do autoryzowanego serwisu w celu dokonania ekspertyzy czy niezgodność nie powstała na skutek działania klienta co wyłącza odpowiedzialność sprzedawcy. Tak jak proponowałem wcześniej, przeczytać ze zrozumieniem ustawę abyś miał wszystko jasne kolego.
    Pozdrawiam.

    0
  • #10 13 Lut 2011 21:31
    mirex
    Poziom 43  

    Cytat:
    5. Uprawnienia kupującego z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową

    Ustawa w art. 8 wprowadza sekwencyjność realizacji uprawnień kupującego (konsumenta) w razie stwierdzenia niezgodności towaru z umową.

    Sekwencja pierwsza - doprowadzenie towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na towar nowy.

    Kupujący nie może żądać naprawy ani wymiany, jeżeli sprzedawca wykaże, że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów bierze się pod uwagę wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności a także niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
    Wybór konkretnego roszczenia w ramach sekwencji - naprawa lub wymiana - należy do kupującego.


    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=139#5
    Pogrubienie moje.

    Wystarczy? Czy jeszcze nie?

    0
  • #11 13 Lut 2011 21:41
    agraba
    Poziom 20  

    No i gdzie tam jest to niezwłoczne wydanie nowego?
    Doprowadzenie do stanu zgodnego z umową jest pierwszą czynnością, którą ma prawo wykonać sprzedawca. Klient może żądać wymiany na nowy, ale w myśl rzeczonej sekwencyjności sprzedawca ma prawo najpierw naprawiać a potem może ewentualnie wymieniać o czym musi zawiadomić klienta w ciągu 14 dni. Taka jest wykładnia Federacji Konsumentów.

    0
  • #13 13 Lut 2011 22:04
    agraba
    Poziom 20  

    Cytat ze strony Federacji Konsumentów:
    "W razie, gdy kupujący zgłosi roszczenie o wymianę, a wymiana będzie niemożliwa lub będzie wymagała nadmiernych kosztów kupujący będzie uprawniony do żądania naprawy"
    Ponieważ w 90% przypadków wymiana jest droższa od naprawy w praktyce stosuję się naprawę a nie wymianę. Kilka lat pracy w serwisie jednego z największych marketów dobrze mnie wyszkoliło w tym temacie.

    0
  • #14 13 Lut 2011 22:41
    mirex
    Poziom 43  

    Masz rację, będzie uprawniony. To niestety nie jest równoznaczne, że jest zmuszony do tej drogi. Czytaj dalej wykładnię do ustawy.

    Dokładnie jak pisałem - zaprogramowany na wybiórcze przekazywanie "wiedzy" z przepisów klientom.

    Znów pogrubienie moje.

    Cytat:
    Sekwencja druga - obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy.

    Kupujący będzie mógł wystąpić z roszczeniami przewidzianymi w sekwencji drugiej wobec sprzedawcy, gdy:
    - naprawa ani wymiana (czyli roszczenia z sekwencji pierwszej) są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów,
    - sprzedawca nie naprawi albo nie wymieni towaru w odpowiednim czasie, (przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia)
    - naprawa albo wymiana narażałyby kupującego na znaczne niedogodności.


    Naprawdę nie ma sensu. Pisałem już, podyskutuj ma forum prawnym.

    0
  • #15 13 Lut 2011 23:47
    agraba
    Poziom 20  

    Zgadzam się nie ma sensu, bo właśnie zacytowałeś to co ja napisałem kilka odpowiedzi wyżej.
    Pozdrawiam.

    0