Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kadet - rozładował się akumulator, szarpie przy odpalaniu.

liptonek14 12 Lut 2011 14:02 791 3
  • #1 12 Lut 2011 14:02
    liptonek14
    Poziom 2  

    Witam

    Szukałem odpowiedniego forum i mam nadzieję, że trafiłem na odpowiednie ;)

    Posiadam Kadeta 92 rocznik, 1,6 silnik, benzyna.

    Chciałem od razu zaznaczyć, że mam dwa problemy, jeden z elektryką, drugi natomiast dotyczy spalania (przynajmniej tak mi się wydaje). Użyłem więc tematu o tematyce elektryki mam nadzieję, że nie będzie to stwarzało jakichkolwiek problemów :)

    Kilkanaście dni temu zaczął się jeden problem, mianowicie gdy go odpaliłem i był zimny wszystko chodziło dobrze (kupiłem kadeta w zeszłe wakacje od jednego dziadka - rzadko nim jeździł i bardzo o niego dbał także silnik chodził równiutko) odpalał za pierwszym razem. Gdy go odpalałem na ciepłym silniku pojawiały się problemy, a mianowicie strasznie szarpał, nie miał mocy, ogólnie nie chciał spalać benzyny. Stwierdziłem, że to może być przyczyna benzyny gdyż zatankowałem na małej stacji, wtedy więc czekałem aż spalę większość tej niedobrej benzyny i doleję dużo tej lepszej. Tak więc zrobiłem jednak problem znowu się pojawiał - jeździł dobrze na zimnym a szarpał na ciepłym.

    NIESTETY jestem laikiem jeśli chodzi o sprawy mechaniczne i elektryczne dotyczące samochodu (mam nadzieję, że dłuższy "staż" posiadania samochodu to zmieni) więc stwierdziłem, że gdzieś musiała dostać się woda do układu paliwowego, gdyż calutką zimę samochód stał był jedynie odpalany co kilka dni oczywiście żebym nie miał większych problemów jak minie zima. Jednak się myliłem ;) i stwierdziłem, że doleje ćwiartki denaturatu i wleje go do baku aby zlikwidował potencjalną wilgoć - proszę mnie nie ukamieniować za to ;D Jednak problem szarpania jest nadal.

    Natomiast wczoraj gdy go chciałem odpalić samochód KOMPLETNIE mi rozładował akumulator (akumulator ma kilka miesięcy). I teraz mam pytanie - pewnie głupie dla niektórych wyjadaczy tego forum i ludzi którzy się na tym znają ale podobno nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi ;) - otóż czy jeden problem może być powiązany z drugim? Czy raczej to są odrębne problemy?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Wybaczcie, że się tak rozpisałem.
    Proszę o wyrozumiałość ;)

    0 3
  • #2 12 Lut 2011 14:04
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pytanie pierwsze i podstawowe: CO do tej pory SAM sprawdziłeś?

    0
  • #3 12 Lut 2011 14:23
    liptonek14
    Poziom 2  

    Z głęboką przykrością i ogromnym wstydem przyznaję się, że nic nie sprawdziłem.

    Niestety powoli staram się wchodzić w świat mechaniki i elektroniki samochodowej. Wiem, że to strasznie głupio brzmi, myślę, że wystarczy to, że idiotycznie się z tym czuję.

    Myślałem żeby iść do jakiegoś elektryka samochodowego i porozmawiać z nim, ale że mógłby mnie "wydoić" z pieniędzy stwierdziłem, że najpierw znajdę jakieś profesjonalne forum i napisze o swoim problemie. Wiem, że potrzebni są tacy laicy aby inni mogli na nich zarobić ;D

    Jeśli nikt nie będzie mi w stanie pomóc jak najbardziej to zrozumiem :)

    0
  • #4 12 Lut 2011 16:15
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jakie masz narzędzia? Miernik jest niezbędny.

    0