Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Błąd komputera P0431, P0155 Mitsubishi Galant 2,5v6 2001r.

ofset 12 Feb 2011 17:36 6536 6
  • #1
    ofset
    Level 10  
    Witam wszystkich serdecznie.
    Jestem posiadaczem Mitsubishi Galant 2,5v6 z 2001r.
    komputer pokazuje następujące błędy:
    P0431 warm up catalyst deteri oration 2
    P0155 oxygen sensor 2 (front) heater
    Po skasowaniu błędu kontrolka się nie zapala do następnego uruchomienia silnika, samochód pracuje normalnie nie szarpie nie kopci i spalanie jest w normie. Domyślam się, że sprawa rozchodzi się o sondę lambda - tylko, którą bo są 4-ry.
    Czy ktoś może mi powiedzieć co tak naprawdę jest przyczyną tej usterki i jak ją usunąć?
    Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź.

    ps. do moda - nie wiem jak dokładniej zatytułować mój temat
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    robert_d_g
    Level 22  
    P0155 - grzałka sondy tlenu bank 2 czujnik 1 usterka
    przyczyny:
    - wysoka rezystancja grzałki czujnika tlenu
    - obwód grzałki sondy o wysokiej rezystancji
    - przerwa lub zwarcie do masy
    - uszkodzona grzałka

    P0431 - nagrzany katalizator bank 2, wydajność poniżej progu
    przyczyny:
    - Katalizator nie działa poprawnie
    - Czujnik tlenu nie czyta (funkcjonuje) prawidłowo
    - Jest wyciek paliwa do wydechu

    Błędy te należą do standardu OBD II, jednakże instrukcja do powyższego auta nie definiuje takich kodów, jednym słowem użyty komp nie koniecznie musi mieć racje, a osoba która diagnozowała mogła skorzystać ze skanowania parametrów rzeczywistych
  • #3
    ofset
    Level 10  
    W tym modelu standard OBD II wprowadzono dopiero po 2000r wcześniej można był "wymrugać" błędy więc może to jest przyczyną niezgodności z instrukcją.
    Wracając do powyższych błędów mam rozumieć że muszę sprawdzić 1-szą sondę lambda (najprawdopodobniej ta w przednim kolektorze?) czy można tego dokonać jakimś miernikiem czy trzeba ją w ciemno wymienić?
    Drugi błąd prawdopodobnie pochodzi z sondy za katalizatorem - i tu nasuwa się pytanie czy wadliwie działająca sonda 1 (znacząco zaniżająca odczyty) może spowodować pojawienie się błędu na ostatniej? (odczyt za katalizatorem nie jest lepszy od tego przed)

    Moje wnioski mogą się wydawać śmieszne dla niektórych ale w tej dziedzinie jestem kompletnym laikiem a sprawę usunięcia usterki samodzielnie traktuje ambicjonalnie. Będę bardzo wdzięczny jak ktoś podejdzie do mojego problemu mniej naukowo a bardziej obrazowo.
    z góry dziękuję
  • #5
    ofset
    Level 10  
    chcąc ustalić która dokładnie to sonda próbowałem odnieść się do schematu z manuala. jednak błąd określa sondę 2 front a mitsubishi używa left i right front. ponadto u mnie rozmieszczenie sond jest tak jak zaznaczyłem na rysunku czerwonymi kropkami.
    Błąd komputera P0431, P0155 Mitsubishi Galant 2,5v6 2001r.
  • #6
    ofset
    Level 10  
    problem rozwiązany metodą eliminacji. zacząłem odpinać sondy. miałem szczęście i zacząłem od popsutej. winna była sonda w przednim kolektorze. po skasowaniu błędów, żaden się nie pojawia z powrotem.
  • #7
    s.golaszewski
    Level 7  
    witam

    mam bład p0431 głośna praca i zwiększone spalanie, kompresja ok, wnioskuje po sondach ze padł katalizator moze on mieć wpływ na spananie ok. 20 lpg na miescie hyundai santa fe 2,4. spalanie nie jest aż tak dotkliwe w trasie. Błąd się pojawia przy spokojnej jeździe w trasie. samochód kupiony nie sprzedawca twierdzi ze nic się nie działo
    Błąd komputera P0431, P0155 Mitsubishi Galant 2,5v6 2001r.