Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa 1.2 94r paliła na trzy cylindry, teraz nie pali

bor123 12 Feb 2011 17:38 5225 14
  • #1
    bor123
    Level 9  
    Witam.
    Jak w temacie.
    Kupiłem dwa dni temu za śmieszne pieniądze Corsę 1.2 8v paliła na trzy tłoki.
    Zacząłem od kabli i świec. Iskra jest na świecach, wymieniłem na nowe, paliwo dochodzi, poskładałem i lipa.
    Auto wogóle nie chciało zapalić.
    Na początku łapała, teraz wydaje odgłos jak na zerwanym pasku.
    Pasek jest na swoim miejscu i znaki na kołach się pokrywają.
    Nie mam już pomysłów co może być?
    Prosiłbym o jakieś sugestie.
  • #2
    zgolwasy91
    Level 15  
    Kable świece a kopułka i palec? Iskra jest ale może być za słaba przypalony palec albo kopułka do kosza.
  • #3
    robert_d_g
    Level 23  
    Zacznij od pomiaru kompresji.
  • #5
    bor123
    Level 9  
    Witam ponownie.
    Zajrzałem do świec wcześniej i dwie były suche dwie zalane. Przeczyściłem i dalej nic. Zauważyłem ze delikatnie cieknie benzyna z przepustnicy a właściwie z pod tej wkładki co gaz(LPG) przez nią jest doprowadzony. Co do kopułki to nie ma, jest moduł zapłonowy.
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    ...oczywiście ten drobny szczegół w postaci obecności instalacji LPG w aucie uznałeś za zupełnie nieistotny i niewarty wspomnienia o nim.

    Co znaczy, że wydaje odgłos jak na zerwanym pasku? Jak masz zerwany pasek to albo wcale nie kręci albo kręci bardzo szybko, bez kompresji.

    Sprawdziłeś czy jest iskra i czy wtrysk podaje paliwo? Pompa paliwa działa?
  • #7
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Do odpalenia potrzebujesz iskry, paliwa, ciśnienia w cylindrach. Jeśli masz te wszystkie rzeczy, to pozostaje rozrząd. Z tego co opisałeś, to brakuje paliwa na dwóch cylindrach, czy tak? Posprawdzaj te rzeczy, o których wszyscy pisaliśmy i dopiero opisz efekty.
  • #8
    antylaik
    Level 11  
    Ale co ma sprawdzić w tej korsinie? Brak paliwa na 2?
  • #9
    szczepanstjepan
    Level 20  
    W c12nz brak paliwa na 2? Pająk wszedł i zatkał jeden a potem drugi kanał? :P Nie ma iskry na tym co później przestał palić na tym co od początku iskry lub ciśnienia alb tego i tego.
  • #10
    bor123
    Level 9  
    Jutro zrobię drugie podejście i napiszę efekty.

    Co do iskry i paliwa to pompka działa na pewno, i paliwo dochodzi do przepustnicy(pisałem wcześniej że zauważyłem wyciek co jest wg mnie trochę dziwne) a iskra jest na wszystkich świecach tylko wydaje mi się że trochę słaba.

    Ciśnienie sprawdzę jutro bo nie miałem tego ciśnieniomierza całego. A co do auta to jest silnik na jedno-punkcie z modułem zapłonowym nie z kopułką.

    Prosiłbym o jakieś inne pomysły co mógłbym jutro sprawdzić jeszcze oprócz w/w
  • #11
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Sam wtrysk i dlaczego napisałeś, że dwie świece mokre a dwie suche? Czyżby zawory ssące się nie otwierały? Ciekawe to bardzo. Wszystko co Ci potrzebne (narazie), masz już opisane.
  • #12
    robert_d_g
    Level 23  
    zeimp wrote:
    Czyżby zawory ssące się nie otwierały? Ciekawe to bardzo.
    Były takie przypadki, że się wycierały krzywki na wałku rozrządu, ale wtedy na słuch da się określić niewłaściwą pracę :D
  • #13
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    robert_d_g wrote:
    Były takie przypadki, że się wycierały krzywki na wałku rozrządu, ale wtedy na słuch da się określić niewłaściwą pracę :D


    To, jeśli tłoki/pierścienie ok, to mierzenie kompresji mu nie pomoże w takim przypadku.
  • #14
    antylaik
    Level 11  
    zeimp - ile można prosić żebyś już nie radził? Wal te swoje domysły kopiowane ale właśnie w formie domysłów. Mogę o to prosić czy trzeba ci bana załatwić?
  • #15
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pęknięty wałek rozrządu, obcięty klin na poluzowanym kole pasowym itd. Na dobrą sprawę do zdiagnozowania w kilka minut. Zamykam, dość tego kabaretu.