Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Vento 1.8 benzyna z LPG Problemy z obrotami i odpalaniem

Kowalsky99 12 Feb 2011 19:40 5900 7
  • #1
    Kowalsky99
    Level 9  
    Witam.
    Na początku zaznaczę iż jestem nowym użytkownikiem forum.
    Szukałem rozwiązania mojego problemu na forum ale nie znalazłem typowych objawów które mam w swoim aucie.
    Mam Vento 1.8 benzyna z LPG z 1997 roku. Auto instalacje ma od 2000roku.
    Cały czas było wszystko OK póki nie padła mi pompa paliwa.
    Zaprowadziłem ventyla do mechanika i zaczęło się.
    Mechanik wymienił pompę paliwa, filtr paliwa, świece, kable, palec i kopułkę zapłonową.
    Wcześniej auto paliło na przysłowiowy dotyk, teraz zanim auto odpalę muszę je kręcić dłuższą chwilę.
    Jak już auto uruchomię ma problem wkręcić się na obroty a czasami nawet po chwili gaśnie, gdy lekko dodam gazu auto po chwili wbija się na 4000-5000 obrotów i tak trzyma.
    Tak dzieję się na benzynie oraz na gazie.
    Gdy ruszam na benzynie auto mając ok.2000 obrotów i zaczyna szarpać.
    Na gazie nie szarpie trzyma tylko bardzo wysokie obroty.
    Mechanik który wymieniał mi wyżej wymienione części teraz rozkłada ręce.
    Co do niego jadę stawia mi nowe diagnozy.
    Lecz na moje on coś pogrzebał i teraz sam nie wie co popsuł.
    Daje mi do myślenia to że przed awarią pompy auto na zimnym silniku nie chciało chodzić na gazie dopiero jak miało ok 70*C było można przełączyć na gaz a teraz po jego"naprawie" auto stojąc całą noc pod chmurką przy temperaturze poniżej 0*C chodzi na gazie.
    Czy ktoś miał podobne objawy z silnikiem??
    Proszę o pomoc bo mam już serdecznie dość takiej jazdy.
    Dodam jeszcze że mechanik już wykasował mnie na 500zł mimo tego że auto na moje nie jest sprawne.
  • #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    To co robił Twój mechanik a usterki, które opisujesz (w moim mniemaniu) do siebie nie pasują. Posprawdzaj, czy wszystkie wtyczki są pozapinane, podciśnienie przy aparacie zapłonowym. Tak przez neta ciężko sprawdzić co jest nie tak. Te 4-5 tys. obr. trzyma cały czas, czy one spadają z upływem czasu (nagrzewaniem silnika) ? Czy tak jest na zimnym/ciepłym silniku? Z tych informacji, które podałeś ciężko poprawnie odpowiedzieć.
  • #3
    Kowalsky99
    Level 9  
    No właśnie mechanik cały czas twierdzi że tylko wymienił pompę paliwa, filtr, świece, palec i kopułkę zapłonu. A auto trzyma obroty na zimnym i ciepłym silniku.
    Ja powiem szczerze że dla mnie silnik to jest czarna magia dlatego nic tam sam nie robię ponieważ nie znam się na tym...
  • #4
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    "skosował 500"

    A jakąś fakturkę dał?
  • #5
    Kowalsky99
    Level 9  
    Przemo9826 wrote:
    "skosował 500"

    A jakąś fakturkę dał?


    Dał tylko paragon za części 120zł, 100zł skasował za pompę paliwa którą miał a reszta to za robociznę...
  • #6
    Kowalsky99
    Level 9  
    Widzę że tu chyba nie uzyskam odpowiedzi...
  • #7
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Po pierwsze, w Twoim autku jest coś więcej pokręcone i ciężko powiedzieć przez neta co. Po drugie sam napisałeś, że silnik to czarna magia dla Ciebie, więc to jest jeszcze większy kłopot krok po kroku podpowiadać co wziąć do ręki ile i w którą stronę kręcić itp. Po trzecie Przemo Ci napisał o fakturce, bo to jedyne wyjście byłoby dla Ciebie pojechać do mechanika i dociekać swoich praw. Na dzień dzisiejszy powinieneś wziąć tatę, wujka, kolegę i w ich obecności jeszcze raz przedyskutować całą sprawę. A jak już tak bardzo chcesz naprawiać sam, to niestety ale na ELEKTRODZIE masz każdy (raczej) element opisany i jak go sprawdzić... Jednak Twój mechanik będzie NAJLEPIEJ wiedział gdzie łapy pchał, jego pytaj. Sorki za brutalność, ale taka jest prawda. Pozdrawiam.
  • #8
    Kowalsky99
    Level 9  
    Witam.
    Chciałbym "powiedziec" Wam że mój problem z autem został rozwiązany :) :)
    Byłem u innego mechanika który postawił w ciągu 5 minut poprawną diagnozę.
    Powodem trzymania wysokich obrotów był uszkodzony regulator położenia przepustnicy, a to że auto szarpało i musiałem je długo kręcic to wina źle ustawionego zapłonu.
    Regulator został wymieniony wraz z podstawą a zapłon ustawiony... Efekt.... odpalanie na dotyk, obroty na benzynie oraz LPG ok.900 obrotów i brak szarpania:) :)
    Słowa mechanika który faktycznie naprawił mi auto odnośnie tego co zrobił poprzednik" Powiedz temu mechanikowi żeby się przebranżował na naprawę traktorów lub rowerów. O samochodach to on nie ma zielonego pojęcia"