Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Felicia 1.3 MPI 99 r. źle pali na zimnym, brak ssania.

liskoski 12 Feb 2011 22:02 9772 28
  • #1
    liskoski
    Level 11  
    Witam,

    na wstępie skłamę: czytałem chyba wszytkie wątki o feli ale nic nie znalazłem.

    Wymienione:
    1. Czujnik temperatury płynu.
    2. Gumki na listwie
    3. Świece
    4. Pompa paliwa
    5. Czyszczone wtryski
    6. Czyszczona przepustnica + adaptacja
    7. Sprawdzone wtyczki od mapsensora, są OK, na kompie brak błędów.
    8. Błędy z kompa:

    8 Faults Found:
    00525 - Oxygen Sensor (G39)
    28-00 - Short to B+
    00525 - Oxygen Sensor (G39)
    07-10 - Signal too Low - Intermittent
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    P1570 - 35-10 - - - Intermittent
    01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
    29-10 - Short to Ground - Intermittent
    00513 - Engine Speed Sensor (G28)
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent
    01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
    29-10 - Short to Ground - Intermittent
    01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
    29-10 - Short to Ground - Intermittent
    00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
    18-10 - Upper Limit - Intermittent

    Błędy skasowane miesiąc temu, nic się pojawia znów, teraz jest czysto.

    Tak czy inaczej, ssania brak, pali tak jakby na 3 gary, po 30 sekundach sie uspakaja i wszystko wraca do normy.

    Dziwnie śmierdzą spaliny... nie wiem jak to opisać.

    Jakieś pomysły?
  • #3
    mateusz726642
    Level 16  
    A gdy zapali i jak już jedziesz i dasz gaz do spodu to szarpie?
  • #4
    liskoski
    Level 11  
    maszan wrote:
    Zawory regulowane byly?


    ano nie były, szczelinomierz w drodze...

    Quote:
    A gdy zapali i jak już jedziesz i dasz gaz do spodu to szarpie?


    nie, po tych 30 sekundach to inne auto, jedzie zupełnie normalnie, minimalnie słabe -> wiadomo nie kręcę na zimnym

    jak się rozgrzeje, moc na pb i lpg (zapomniałem dodać, że ma lpg, przebieg ogólnie to 220kkm)
  • #5
    mateusz726642
    Level 16  
    Ale zawory to mało mają do tego czy jest ciepły czy zimno... Tak bardziej to moduł zasłonowy ten cały co idą kable od święci... Mam taką samą skodę właśnie :) i jeśli jakieś pytania to wal śmiało ;)
  • #6
    liskoski
    Level 11  
    Nie było by błędów na kompie tego modułu zapłonowego?

    Czytałem wątki o zapalaniu skody na zimnym w zimie, i nie widzę, żeby komuś się to udało rozwiązać. Skoda jest u mnie od nowości, nigdy z nią nie było problemów, a teraz takie kwiatki...
  • #7
    mateusz726642
    Level 16  
    Jeśli moduł jest już wykończony to byłyby błędy a jeśli chodzi na ciepłym to ciężko byłoby znaleść błąd. Bo błąd jest tylko 30 sek. Potem jest dobry. Gdyby tak było bez przerwy to wtedy bez wątpienia by błędy były na kompie.
  • #8
    antylaik
    Level 12  
    To weź go "funem" (tak się to potocznie nazywa, taka rozumiesz dmuchawa, jak nie masz to suszarkę zamęcz na śmierć) podgrzej...Bez wątpienia to jest co innego i życie stanie się prostsze.
    Ale co tam radzić tu komuś jak już radzą, bo gdzieś na forum wyczytali innym.
    Fajowo jest, mi się podoba.
  • #9
    liskoski
    Level 11  
    ok, w zasadzie dobrze mówisz, tak zrobię. Może jeszcze coś Wam wpadnie?
  • #10
    and61
    Level 27  
    mateusz726642 wrote:
    Ale zawory to mało mają do tego czy jest ciepły czy zimno... Tak bardziej to moduł zasłonowy ten cały co idą kable od święci... Mam taką samą skodę właśnie :) i jeśli jakieś pytania to wal śmiało ;)

    jaki moduł zapłonowy z kablami od śwec w roczniku 99?? przecież tam jest listwa bezpośrednio na świecach bez jakichkolwiek kabli
    mateusz726642 wrote:
    jeśli chodzi na ciepłym to ciężko byłoby znaleść błąd. Bo błąd jest tylko 30 sek. .

    A nie zapisałby sie jako błąd sporadyczny ??
    antylaik wrote:
    To weź go "funem" (tak się to potocznie nazywa, taka rozumiesz dmuchawa, jak nie masz to suszarkę zamęcz na śmierć) podgrzej...Bez wątpienia to jest co innego i życie stanie się prostsze.

    Tylko pamiętaj. by za kazdym razem zanim odpalisz auto podgrzać listwe suszarką

    moja sugestia to brak dobrego styku na mapsensorze lub uszkodzona grzałka w lambdzie
  • #11
    liskoski
    Level 11  
    Ja od razu myślałem o listwie - tak czy inaczej nazywa się to moduł zapłonowy, jeśli chcesz kupić.


    and61 wrote:

    moja sugestia to brak dobrego styku na mapsensorze lub uszkodzona grzałka w lambdzie


    Wtyczki na mapsensorze wygladaja jak nowe (co jest dziwne), jeśli odłączę jakąś auto momentalnie gaśnie. Czy lambda nie działa tylko na ciepłym?
  • #12
    and61
    Level 27  
    liskoski wrote:
    Czy lambda nie działa tylko na ciepłym?

    Owszem działa na ciepłym ,dlatego w czasie uruchomienia silnika podgrzewana jest przez grzałkę
    Felicia 1.3 MPI 99 r. źle pali na zimnym, brak ssania.
  • #13
    antylaik
    Level 12  
    Tak. Tak działa że do zapłonu wcale jest niepotrzebna. Ale fajnie że radzisz. I oczywiście po 30 sekundach dostała odpowiedniej temperatury do pracy? Na zimnym silniku bez grzały?
    Co to jest "pirometraż"? Bo ja na forum o marchewkach, gotowaniu na parze i układaniu tarota się nie udzielam.
  • #14
    maszan
    Level 25  
    mateusz726642 wrote:
    Ale zawory to mało mają do tego czy jest ciepły czy zimno... Tak bardziej to moduł zasłonowy ten cały co idą kable od święci... Mam taką samą skodę właśnie :) i jeśli jakieś pytania to wal śmiało ;)

    Wystarczy ,ze za ciasno beda i bedzie kulal po odpaleniu na zimnym, a w extremalnych przypadkach bardzo ciezko bedzie mu odpalic.Skoro auto na LPG smiga to luz sie kasuje zwlaszcza na zaworach wydechowych - sam mam taka Skode i polecam kontrole/ regulacje nie wiecej niz po 20kkm: wydech na zimno (temp ok 20st)0.2mm/ssanie 0.25mm
    Do autora tematu : jak juz posprawdzasz wszelkie mozliwosci to ostatnia,mysle ze rozwiazujaca problem to ustawienie emulacji sondy lambda w sterowniku gazu(szkoda ze nie napisales w temacie ze auto ma LPG).Teraz po bledzie 525 widze ze emulowana jest prawdopodobnie fala prostokatna o jakims wypelnieniu .Powoduje to rozjechanie map wtryskow i przylewanie silnika po starcie.Przerabialem ten temat u siebie .Rozwiazaniem jest ustawienie typu emulacji na :MASA .ECU benzynowe bedzie lapalo blad 537 czyli zwarcie wejscia sondy do masy.ECU nie bedzie rozjezdzal map , wsio po odpaleniu dziala jak nalezy .Przy jezdzie na LPG nie ma zadnych negatywnych konsekwencji takiej emulacji:wyprzedzenie zaplonu jest niezalezne od sondy lambda.
  • #15
    and61
    Level 27  
    antylaik wrote:
    Tak. Tak działa że do zapłonu wcale jest niepotrzebna.

    a gdzie tu jest mowa o zapłonie
    liskoski wrote:
    Tak czy inaczej, ssania brak, pali tak jakby na 3 gary, po 30 sekundach sie uspakaja i wszystko wraca do normy.

    zapłon juz jest , teraz silnik pracuje nierówno
    antylaik wrote:
    I oczywiście po 30 sekundach dostała odpowiedniej temperatury do pracy? Na zimnym silniku bez grzały?

    owszem polecam lekturę autor M.R Cedrych tytuł Skoda Felicia
    Felicia 1.3 MPI 99 r. źle pali na zimnym, brak ssania.
    antylaik wrote:
    Co to jest "pirometraż"?

    bardzo ogólnie pisząc cos o

    antylaik wrote:
    gotowaniu


    antylaik wrote:
    Bo ja na forum o marchewkach, gotowaniu na parze i układaniu tarota się nie udzielam.

    i bardzo dobrze robisz ,co prawda w tym temacie też masz dziwne rady
  • #16
    liskoski
    Level 11  
    maszan wrote:
    mateusz726642 wrote:
    Ale zawory to mało mają do tego czy jest ciepły czy zimno... Tak bardziej to moduł zasłonowy ten cały co idą kable od święci... Mam taką samą skodę właśnie :) i jeśli jakieś pytania to wal śmiało ;)

    Wystarczy ,ze za ciasno beda i bedzie kulal po odpaleniu na zimnym, a w extremalnych przypadkach bardzo ciezko bedzie mu odpalic.Skoro auto na LPG smiga to luz sie kasuje zwlaszcza na zaworach wydechowych - sam mam taka Skode i polecam kontrole/ regulacje nie wiecej niz po 20kkm: wydech na zimno (temp ok 20st)0.2mm/ssanie 0.25mm
    Do autora tematu : jak juz posprawdzasz wszelkie mozliwosci to ostatnia,mysle ze rozwiazujaca problem to ustawienie emulacji sondy lambda w sterowniku gazu(szkoda ze nie napisales w temacie ze auto ma LPG).Teraz po bledzie 525 widze ze emulowana jest prawdopodobnie fala prostokatna o jakims wypelnieniu .Powoduje to rozjechanie map wtryskow i przylewanie silnika po starcie.Przerabialem ten temat u siebie .Rozwiazaniem jest ustawienie typu emulacji na :MASA .ECU benzynowe bedzie lapalo blad 537 czyli zwarcie wejscia sondy do masy.ECU nie bedzie rozjezdzal map , wsio po odpaleniu dziala jak nalezy .Przy jezdzie na LPG nie ma zadnych negatywnych konsekwencji takiej emulacji:wyprzedzenie zaplonu jest niezalezne od sondy lambda.


    Podpowiesz mi jak to ustawić?

    Mam instalacje na śrubkę...
  • #17
    maszan
    Level 25  
    Daj jakies foty co tam wogole jest .Czy jest jakis zewnetrzny emulator sondy czy moze sterownik.Dziwne ze do Fel z 99 masz instalke bez aktuatora czyli taka 1/2 gen.
  • #19
    maszan
    Level 25  
    Dobra poczytaj to :
    http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/Programy-i-instrukcje-obslugi/pl/Archiwum/stag2l.pdf
    Masz tam opis zworek emulatora(tab 1) ktory jest w tym sterowniku.Interesuje nas ustawienie dla sondy 1V .Ty zapewne masz symulacja fala czyli zwarte styki 1 i 2 (sprawdz i ew.potwierdz).Chcemy zeby byla emulacja "masa" wiec zewrzyj dodatkowo 4 styk .I potem trza troche pojezdzic z takim ustawieniem i ECU powienien "wrocic" z czasami wtryskow do normalnych wartosci.Zdaj relacje co i jak ale ostatnio jeden kol. z forum Skodovka tez mial taki problem i po przestawieniu emulacji w zasadzie od razu po odpaleniu auto chodzi ok.Co do samego "ssania" to u mnie na zimnym mam ok 900 obr .1100obr wskakuje zwykle jak jest cieplej i to nie zawsze - nie wiem od czego to zalezy , ale nie wnikam bo ogolnie silnik pracuje poprawnie.
  • #20
    liskoski
    Level 11  
    Dobrałem się do sterownika - ustawienie: 5V Fala 5V, czyli wszystkie styki rozwarte... Ustawię tak jak powiedziałeś, i zobaczę rano.
  • #21
    maszan
    Level 25  
    No pieknie ktos to pomodzil... ciekawe czy sie cos nie uwalilo w Simosie...Pojezdzij troche z tym nowym sposobem emulacji .
  • #22
    liskoski
    Level 11  
    Mam nadzieje, ze nic - factory reseta przyjął na klate bez problemu. Jutro postaram się zdać relację.
  • #23
    liskoski
    Level 11  
    Więc tak, pojeździłem z tą zmienioną emulacją i dalej nic się nie zmieniło. Zostają chyba tylko te zawory - już nic mi do głowy nie przychodzi. Jak teraz zapalam(-12 st.), to kuleje ok. 1 min na 3 gary, potem już działa ok.

    Jeszcze jakieś pomysły?
  • #24
    maszan
    Level 25  
    Przez tydzien czasu to bym te zawory kilka razy przeregulowal.
  • #25
    liskoski
    Level 11  
    no wlasnie, tylko ze w temperaturze 17-23 *C a teraz mam pod chmurką -12... i tu mam problem :/
  • #26
    maszan
    Level 25  
    To nagrzej do 90st i reguluj ssace 0.25mm a wydechy 0.4mm.Zrobi sie cieplo poprawisz - wazne zeby teraz jesli nie maja luzu cos z nimi zrobic.
  • #27
    liskoski
    Level 11  
    OK, THX. Postaram się ogarnąć to w sobotę.
  • #28
    antylaik
    Level 12  
    andi61: koniecznie daj znać jak już zrobicie razem do kupy tą Felicię.
    Jakoś się na to nie zanosi ale co tam. Forum jest od pieprzenia bzdur bez sensu.
    Powodzenia w grzebaniu. No i na pohybel mechanikom. Toż nikt na nas nie będzie zarabiał, przepłacimy trzy razy ale w końcu trafimy. Mało tego, jeszcze tu dumnie napiszemy, jak to sami naprawiliśmy. Czyż nie?
  • #29
    liskoski
    Level 11  
    Pomogło odpowiednie ustawienie sterownika oraz regulacja zaworów. Pali jak nowa.