Mam taki pomysł na sekwencję na 2 wtryskach gazu w silniku 6cio cylindrowym.
Silnik bmw rzędowa szóstka m20b25 12v 171km półsekwencja. jedna sonda lambda 0-1V
Tłoki chodzą dwójkami 1:6/2:5/3:4 tłoki rozłożone wzdłuż osi wału jak na gwieździe trójramiennej (piszę to jakby się ktoś zastanawiał) zapłon 1-5-3-6-2-4.
Wtryski podzielone na dwie sekcje po 3 sztuki 1:3:5/2:4:6. Obie sekcje chodzą jednocześnie jak to w starym Boschowskim Motronicu. Sekcje wtrysków sterowane plusem.
Na jedno otwarcie zaworu wdechowego (jeden obrót wałka rozrządu) przypadają 3 impulsy na wtrysk -> jeden obrót wału korbowego 6 impulsów na wtrysk.
Jeden obrót wału korbowego to 3 impulsy do cewki i 3 strzały w 3 garach - reszta się wietrzy.
Jedna cewka na sześć garów.
Reasumując 1 obrót wału korbowego 3 impulsy do cewki 6 impulsów na wtryski.
1 impuls do cewki 2 impulsy na wtryski.
2 wtryski gazowe zasiła by po 3 gary (te co sekcje benzynowe)
W b25 z jednego cylindra jest 28,5KM w b20 21,5KM.
i takie też byłoby obciążenie wtryskiwacza gazowego bo pojedynczy gar zasilany jest na "3 raty" ale jeden gazowy wtrysk zasila 3 gary.
Czas otwarcia wtrysku ben. na biegu jałowym wynosi 1,2-1,4ms (mierzone w b20)
częstotliwość otwarcia wtrysków: jałowy 750RPM; 75Hz przy 7000RPM; 700Hz zapętlenie przy 1,42ms
Teoretycznie wystarczyłaby centralka dla dwóch cylindrów
ale czy da radę odpowiednio takową skonfigurować (stosunek cewek do cylindrów itp)?
Wtryski mogą być drogie bo byłyby tylko 2.
Mam nadzieje, że nic nie namieszałem w powyższych wywodach i że jakiś fachowiec z otwartym umysłem dotarł do końca postu.
Pozdrawiam.
Silnik bmw rzędowa szóstka m20b25 12v 171km półsekwencja. jedna sonda lambda 0-1V
Tłoki chodzą dwójkami 1:6/2:5/3:4 tłoki rozłożone wzdłuż osi wału jak na gwieździe trójramiennej (piszę to jakby się ktoś zastanawiał) zapłon 1-5-3-6-2-4.
Wtryski podzielone na dwie sekcje po 3 sztuki 1:3:5/2:4:6. Obie sekcje chodzą jednocześnie jak to w starym Boschowskim Motronicu. Sekcje wtrysków sterowane plusem.
Na jedno otwarcie zaworu wdechowego (jeden obrót wałka rozrządu) przypadają 3 impulsy na wtrysk -> jeden obrót wału korbowego 6 impulsów na wtrysk.
Jeden obrót wału korbowego to 3 impulsy do cewki i 3 strzały w 3 garach - reszta się wietrzy.
Jedna cewka na sześć garów.
Reasumując 1 obrót wału korbowego 3 impulsy do cewki 6 impulsów na wtryski.
1 impuls do cewki 2 impulsy na wtryski.
2 wtryski gazowe zasiła by po 3 gary (te co sekcje benzynowe)
W b25 z jednego cylindra jest 28,5KM w b20 21,5KM.
i takie też byłoby obciążenie wtryskiwacza gazowego bo pojedynczy gar zasilany jest na "3 raty" ale jeden gazowy wtrysk zasila 3 gary.
Czas otwarcia wtrysku ben. na biegu jałowym wynosi 1,2-1,4ms (mierzone w b20)
częstotliwość otwarcia wtrysków: jałowy 750RPM; 75Hz przy 7000RPM; 700Hz zapętlenie przy 1,42ms
Teoretycznie wystarczyłaby centralka dla dwóch cylindrów
ale czy da radę odpowiednio takową skonfigurować (stosunek cewek do cylindrów itp)?
Wtryski mogą być drogie bo byłyby tylko 2.
Mam nadzieje, że nic nie namieszałem w powyższych wywodach i że jakiś fachowiec z otwartym umysłem dotarł do końca postu.
Pozdrawiam.