Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wtrysk gazu na 2 wtryskach w r6 BMW

muranos 12 Feb 2011 23:00 2720 14
  • #1
    muranos
    Level 10  
    Mam taki pomysł na sekwencję na 2 wtryskach gazu w silniku 6cio cylindrowym.
    Silnik bmw rzędowa szóstka m20b25 12v 171km półsekwencja. jedna sonda lambda 0-1V
    Tłoki chodzą dwójkami 1:6/2:5/3:4 tłoki rozłożone wzdłuż osi wału jak na gwieździe trójramiennej (piszę to jakby się ktoś zastanawiał) zapłon 1-5-3-6-2-4.
    Wtryski podzielone na dwie sekcje po 3 sztuki 1:3:5/2:4:6. Obie sekcje chodzą jednocześnie jak to w starym Boschowskim Motronicu. Sekcje wtrysków sterowane plusem.
    Na jedno otwarcie zaworu wdechowego (jeden obrót wałka rozrządu) przypadają 3 impulsy na wtrysk -> jeden obrót wału korbowego 6 impulsów na wtrysk.
    Jeden obrót wału korbowego to 3 impulsy do cewki i 3 strzały w 3 garach - reszta się wietrzy.
    Jedna cewka na sześć garów.
    Reasumując 1 obrót wału korbowego 3 impulsy do cewki 6 impulsów na wtryski.
    1 impuls do cewki 2 impulsy na wtryski.

    2 wtryski gazowe zasiła by po 3 gary (te co sekcje benzynowe)
    W b25 z jednego cylindra jest 28,5KM w b20 21,5KM.
    i takie też byłoby obciążenie wtryskiwacza gazowego bo pojedynczy gar zasilany jest na "3 raty" ale jeden gazowy wtrysk zasila 3 gary.

    Czas otwarcia wtrysku ben. na biegu jałowym wynosi 1,2-1,4ms (mierzone w b20)
    częstotliwość otwarcia wtrysków: jałowy 750RPM; 75Hz przy 7000RPM; 700Hz zapętlenie przy 1,42ms

    Teoretycznie wystarczyłaby centralka dla dwóch cylindrów
    ale czy da radę odpowiednio takową skonfigurować (stosunek cewek do cylindrów itp)?
    Wtryski mogą być drogie bo byłyby tylko 2.

    Mam nadzieje, że nic nie namieszałem w powyższych wywodach i że jakiś fachowiec z otwartym umysłem dotarł do końca postu.
    Pozdrawiam.
  • #2
    muranos
    Level 10  
    ktoś się zastanawiał jak rozdzielić gaz z wtrysku na 3 cylindry żeby było wmiarę porówno.
    zrobienie jakiegoś "symetrycznego" pod względem przepływu trójnika (a raczej czwórnika) nie wydaje mi sie dużym problemem.
    być może niedoceniam problemu ale pomińmy to.
  • #4
    Maher
    Level 22  
    Kiedyś czytałem że w STAG 300 możesz przełączyć na tryb półsekwencji i wtryskiwacze będą wtryskiwać co 2/4 impuls z cewki (czasowo wtedy wyrobią bo raczej czas 1,4ms nie jest do osiągnięcia przez wtryskiwacze gazowe)
  • #5
    romoo
    User under supervision
    Kol. Do sterowania dawką gazu musi być komputer który obrabia sygnały z wtrysków benzynowych.
    Bo nie ma liniowej zależności pomiędzy gazem a benzyna.

    Teoretycznie mógł byś założyć 2 wtryski gazu a na pozostałe założyć oporniki żeby błędu nie rejestrował

    Ale w ten sposób nie masz możliwości korekcji dawki na poszczególne cylindry, czyli równo dobrze możesz założyć zwykły mieszalnikowy.
  • #6
    muranos
    Level 10  
    romoo wrote:
    Kol. Do sterowania dawką gazu musi być komputer który obrabia sygnały z wtrysków benzynowych.
    Bo nie ma liniowej zależności pomiędzy gazem a benzyna.

    Teoretycznie mógł byś założyć 2 wtryski gazu a na pozostałe założyć oporniki żeby błędu nie rejestrował

    Ale w ten sposób nie masz możliwości korekcji dawki na poszczególne cylindry, czyli równo dobrze możesz założyć zwykły mieszalnikowy.


    przecież pytam jaki komp gazowy by to uciągnoł.
    o opornikach też myślałem
    motronic w tym silniku też ma bardzo ograniczoną możliwość korekty dawki a jak już koryguje to na 3 gary jednocześnie, a koryguje na podstawie lambdy umieszczonej na wydechu za "baranami" gdzie gazy wydechowe z 6 garów sie już mieszają. to naprawde prymitywny silnik
  • #7
    romoo
    User under supervision
    Ale właśnie ty masz możliwość korekty dawki, chociażby ze względu na rozkalibrowanie wtrysków, i iinnych przypadłości.

    Pozatym dlaczego chcesz dać 2 wtryskiwacze?

    Koszt listwy to ok 250 zł.
  • #8
    muranos
    Level 10  
    romoo wrote:
    Ale właśnie ty masz możliwość korekty dawki, chociażby ze względu na rozkalibrowanie wtrysków, i iinnych przypadłości.

    Pozatym dlaczego chcesz dać 2 wtryskiwacze?

    Koszt listwy to ok 250 zł.

    dwa bo jak dam dwie listwy po 3 to i tak będą pracować trójkami bo tak wygląda sygnał z kompa benzyny. wole dać dwa lepsze pojedyncze wtryskiwacze.
  • #9
    manio123
    Level 34  
    w takim rozwiązaniu jakość wtrysków jest praktycznie bez znaczenia, pomysł do zrealizowana ale pozbawiony jakiegokolwiek sensu. Nawet najgorsza sekwencja będzie lepsza od tego rozwiązania , które jest krokiem wstecz a dodatkowo grozi strzałami w kolektor i układ zasilania powietrzem - czyli ma wszystkie wady mieszalnika. Każdy cylinder będzie zasilany mieszanką o innym składzie i zawsze doprowadzi to do zniszczenia silnika. Szukanie oszczędności w ilości wtryskiwaczy doprowadzi do strat dużo większych niż zakładane zyski.
    Zrób sekwencję na stagu i przeciętnych komponentach - będziesz zadowolony.
  • #10
    muranos
    Level 10  
    manio123 wrote:
    w takim rozwiązaniu jakość wtrysków jest praktycznie bez znaczenia, pomysł do zrealizowana ale pozbawiony jakiegokolwiek sensu. Nawet najgorsza sekwencja będzie lepsza od tego rozwiązania , które jest krokiem wstecz a dodatkowo grozi strzałami w kolektor i układ zasilania powietrzem - czyli ma wszystkie wady mieszalnika. Każdy cylinder będzie zasilany mieszanką o innym składzie i zawsze doprowadzi to do zniszczenia silnika. Szukanie oszczędności w ilości wtryskiwaczy doprowadzi do strat dużo większych niż zakładane zyski.
    Zrób sekwencję na stagu i przeciętnych komponentach - będziesz zadowolony.


    myśląc o jakości wtrysków miałem na uwadze ich wytrzymałość tak żeby na 100tyś km mieć spokój.
    co do zagrożeniem strzałami w kolektor to się niezgadzam przecież ten pomysł rózni się od "normalnej sekwencji" tylko tym ,że jeden wtryskiwacz zamiast jednej zasila 3 dysze umieszczone b blisko wtryskiwaczy benzynowych. trzeba będzie jakoś średnice dysz dobrać pewno wyjdzie koło 1mm albo i mniej.
    problemem może być "podkradanie" gazu z współzasilanych cylindrów poprzez rurki do dysz
    te stare silniki są dośc pancerne, są z czasów gdy nikt nie szukał oszczędności w materiałach,nigdy niewidziałem wypalonych gniazd w silniku m20 czy m30 a kilka rozebrałem i wiem,że gazem karmione od ??lat.

    czytałem Twoje odpowiedzi na posty i wiem ,że polemizuje z nielada fachowcem.

    jeśli już radzisz jakieś tradycyjne rozwiązanie to jakiego staga proponujesz?
    ma być tanio.
    słyszałem ,że w niektórych była możliwość ustawiania wtrysku gazu np co drugi syganał z kompa benzynowego.
    a może Zenit jz 2005?

    wtryskiwacze pewno będą magic jety
  • #12
    muranos
    Level 10  
    romoo wrote:
    Masz teraz lpg w samochodzie?


    tak
  • #13
    romoo
    User under supervision
    To do zainwestowania masz ok 1000zł na sekwencję w porównaniu do 2700zł za nową to prawie darmo.

    Przód zmieniasz i cieszysz sie mocą.
  • #14
    muranos
    Level 10  
    romoo wrote:
    To do zainwestowania masz ok 1000zł na sekwencję w porównaniu do 2700zł za nową to prawie darmo.

    Przód zmieniasz i cieszysz sie mocą.


    no własnie staram sie jeszcze tego tysiaka obkroić
  • #15
    ociz
    Moderator of Cars
    Stag 4 jest niedrogi.