Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Technik Elektryk - Faber CK
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wybór studiów. Informatyka czy robotyka, elektronika..

ktosi 13 Lut 2011 02:23 15123 68
  • #1 13 Lut 2011 02:23
    ktosi
    Poziom 9  

Witam.
    Ostatnio zastanawiałem się co robić po szkole, tz na jakie studia iść. Ogólnie jestem zagorzałym maniakiem informatyki, ale interesuje się również elektroniką choć to zainteresowanie jest prze zemnie trochę zaniedbywane. Czyli z elektroniki jestem bardzo początkujący.
    Waham się między dwiema ścieżkami, tech. inf + studia informatyczne a tech inf + jakiś kierunek bardziej elektroniczny.
    Zastanawiałem się nad "Automatyka i robotyka", "mechaniką i budową maszyn" ( ale obawiam się takich dziwnych kierunków 'zamawianych'), Mechatroniką. Jak mam być szczery to nawet nie do końca rozumiem czym różnią się te kierunki (tak w praktyce).
    Gdzie można pracować po takich kierunkach i jak kształtują się pensje (i jak się zmieniają z czasem). Czy jest zapotrzebowanie na takich ludzi??

0 29
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #2 13 Lut 2011 02:56
    byczek13
    Poziom 11  

Co czym się różni dobrze ujęte jest to w wikipedi :D np. mechatronika
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Mechatronika

Po mechatronice szukać pracy możesz poczynając od serwisów gsm do fabryk gdzie jest coś robione maszynowo.

Przykład: kumpel pracuje w fabryce porcelany Lubiana zarabia 3800 zł miesięcznie.

To jaka będziesz miał pensję wydaje mi się, że zależy od tego jak będziesz dobry w te klocki, bo wiadomo profesjonalistą płaci się więcej i są oni najbardziej pożądani na rynku pracy.

0
  • #3 13 Lut 2011 04:28
    c4r0
    Poziom 36