Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dlaczego radio gubi sygnał falę po wymianie na lepsze?

8850 13 Feb 2011 13:12 3996 5
  • #1
    8850
    Level 21  
    Doradźcie koledzy. Miałem stare radio kasetowe w Astrze I F 1.4 kombi `97 r. na oryginalnej antenie które bardzo ładnie grało stacje radiowe, a ponieważ spaliła się końcówka mocy lewa dlatego wymieniłem radio na dużo lepsze i nowsze Pionieer DEH-3300R na płyty. Wiszące, przecięte przedtem kable od radia podpiąłem ładnie z sobą do kostki tak jak jest w oryginale a kostkę podpiąłem do radia. Radio można włączyć i będzie grało nawet bez włożonego kluczyka do stacyjki.

    Zmieniłem też wtyczkę anteny na porządna, a nie to co wisiało na kablach. Radio gra bardzo ładnie na CD, gra bardzo dobrze stację jak wóz stoi ale jak zacznę jechać - zanika fala na stacjach radiowych RMF, radio ZET, Trójka itd., gubi zasięg fali. W ogóle mało stacji wykrywa. Włączałem, wyłączałem opcje AF, LOC i to nic nie pomogło. O co chodzi? W jaki sposób mógłbym to naprawić?
  • #2
    mister_j
    Level 22  
    Prawdopodobnie antena na dachu jest aktywna (ze wzmacniaczem) i nie dostaje zasilania po włączeniu radia. Lub po prostu jest do wymiany. Sprawdź miernikiem. Pzdr
  • #3
    8850
    Level 21  
    OK, jakie napięcie powinna wykazywać antena na dachu?
  • #4
    djlj24
    Car audio specialist
    Najpierw warto sprawdzić czy po włączeniu ginie data z wyświetlacza. Jeżeli tak to radio wystawia poprawny sygnał zasilania dla anteny. Jeżeli nie to usterka jest po stronie radia i instalację zostawiamy w spokoju.
  • #5
    mister_j
    Level 22  
    Na antenę z radia po jego włączeniu powinno przychodzić +12V (z reguły niebieski kabelek kostki radiowej). Istotna jest też uwaga kolegi djlj24. Pzdr
  • #6
    SP8JZ
    Level 33  
    8850 wrote:
    Zmieniłem też wtyczkę anteny na porządna, a nie to co wisiało na kablach.

    Poprawność zarabiania końcówek. Zwłaszcza złącza anteny.
    Jest to bardzo trudno zrobić porządnie komuś, kto nie ma do tego wprawy.
    Dletego też można spotkać takie protezki w postaci uciętej fabrycznie zarobinego złącza wraz kablem skręcane na szybciora z tym, co zostało z urwanej końcówki

    Bardziej doświadczeni koledzy być może podpowiedzą co może być nie tak z przewodem sygnału prędkości pojazdu od impulsatora zegarów i czy warto poszukać przyczyny uszkodzenia się wzmacniacza lewego kanału. Mi to wygląda na kolizję na złączu, gdzie sygnał prędkości został podłączony pod jakiś przedwzmacniacz antenowy.