Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Frontera A 2.4i Problem z uszczelką pod głowicą

^^BeoWolf^^ 13 Lut 2011 13:16 6044 22
  • Poziom 8  
    Witam
    Zwracam się do was z poważnym problemem jakim jest wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą miedzy 2 a 3 cylindrem.
    Natomiast 3lata temu zakupiłem frontere 2.4i z 92r long i była ona na samej benzynie więc postanowiłem założyć gaz. Przez pewien czas jeździła jak należy nie brakowało jej mocy i było wszystko w porządku. Po 3 miesiącach zaczęły się kłopoty, najpierw paliła na 4 cylindry później na 3 aż w końcu zaczęła palić tylko na 2. Gdy pojechałem do mechanika okazało się że ciśnienie w cylindrach jest dobre i wynosiło 11.4. I zrobiłem remont silnika tzn. nowe gumki na zaworach, planowanie głowicy, nowa uszczelka pod głowice. Przez pewien czas jeździła normalnie tak jak na początku i pewnego razu troszkę jej "przycisnąłem" i problem zaczął się od nowa. Do tej pory tak jeżdżę i powoli brakuje jej mocy. Ale co najdziwniejsze nie bierze płynu czy oleju, jest wszystko ok. I zwracam się do was z takim pytaniem co trzeba zrobić żeby znowu jeździła normalnie, czy jak wymienię uszczelkę pod głowicą to wystarczy??? A jeśli tak to czy istnieje taki silikon czy klej na którym można by było osadzić tą uszczelkę i żeby jej nie wypalało?? Proszę o szybką odp.
  • Poziom 18  
    Witam uszczelki pod głowicą nie osadza się na żadne silikony czy kleje dzisiejsze uszczelki już mają nałożone po brzegach i to wystarczy, sprawdzić dokładnie blok głowice może planowanie nie było wcale robione tylko tobie było powiedziane że było.
  • Poziom 16  
    Jeśli nie ubywa oleju i płynu, nie masz oleju w płynie i na odwrót to dlaczego uważasz, że to uszczelka? Sprawdź jeszcze czy nie cieknie gdzieś olej po silniku. Ja bym szukał przyczyny gdzieś indziej skoro nie pali Ci na wszystkie cylindry. Sprawdź przewody do świec, świece, czy paliwo jest doprowadzane przewodami.
    A jeśli głowica nie była splanowana lub źle splanowana to uszczelka szybko "padnie". A co do silikonu jeśli szukasz to polecam Dirko.
  • Poziom 8  
    Aha głowica była planowana na 100% bo było to robione przy mnie a jeśli chodzi kable czy wyciek oleju to silnik jest suchutki a wycieków zero. A z tego wiem że to uszczelka ponieważ w tym silniku co kupiłem wydmuchało miedzy 2 a 3 cylindrem a później zakupiłem cały silnik i po pewnym czasie znowu to samo czyli uszczelka pod głowicą a za 3 razem znowu to samo.
  • Moderator na urlopie...
    Zmierz ciśnienie sprężania. Prawdopodobnie pierścienie są przyczyną. Dolny zgarniający jest ok, dlatego z olejem wszystko w porządku.
  • Poziom 8  
    Pierścienie też były wymieniane na nowe i mają przejechane ok. 5000
  • Moderator na urlopie...
    ^^BeoWolf^^ napisał:
    Pierścienie też były wymieniane na nowe i mają przejechane ok. 5000


    Ja Cię rozumie, ale sprawdż i opisz co tam odczytasz. Dałeś jej popalić, więc może i pierścienie dostały...
  • Poziom 8  
    Bo na 3 biegu miała prawie 6500 obr. to może byś wina pierścieni??
  • Moderator na urlopie...
    ^^BeoWolf^^ napisał:
    Bo na 3 biegu miała prawie 6500 obr. to może byś wina pierścieni??


    Generalnie jest to prawdopodobne. Sprawdż i zobaczymy.
  • Poziom 8  
    A jak to sprawdzić bez ściągania głowicy?? Aha i co jest jeszcze dziwne że jak jest zimna to chodzi na 4 cylindry tylko jak się nagrzeje to chodzi na 2
  • Moderator na urlopie...
    ^^BeoWolf^^ napisał:
    A jak to sprawdzić bez ściągania głowicy?? Aha i co jest jeszcze dziwne że jak jest zimna to chodzi na 4 cylindry tylko jak się nagrzeje to chodzi na 2


    Wykręć świece zapłonowe i specjalnym manometrem się mierzy. A i spróbuj jeszcze zakręcić butlę z gazem i pojeżdzij na samej benzynie, może dostaje dwa paliwa naraz?
  • Poziom 8  
    raczej nie jest to realne ponieważ jak jedzie na benzynie to się lepiej zbiera ale nadal na 2 cylindry ;(
  • Moderator na urlopie...
    A nie pisałeś o kopułce, palcu rozdzielacza. Jeszcze to posprawdzaj w takim razie. Dwa zatrzaski i wyczyść nagar na "nóżkach" w kopułce i przeczyść palec rozdzielacza i powinno zakończyć Twoje problemy - ewent. wymiana. Pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    Niestety to wszystko było już robione ....
  • Moderator na urlopie...
    Hmmm. To opisałbyś po kolei co robiłeś a nie będziemy się wymieniać postami w nieskończoność. Na których cylindrach nie pali?
  • Poziom 8  
    Nie pali na 2 i 3 cylindrem. A było wymieniane :
    - gumki na zaworach
    - pierścienie
    - kable zapłonowe
    - czyszczona kopułka zapłonowa
    -planowana głowica
    - uszczelka pod głowicą
    a ciśnienie na cylindrach jest 11.4
  • Moderator na urlopie...
    To ja sprawdził bym porządnie iskrę w momencie kiedy jest ten objaw, że nie pali na wszystkie.
    A i pierwszym poście pytasz czy wymienić uszczelkę głowicy, więc Ci powiem NIE, nie wymieniaj, płyn/olej i ciśnienie (?) ok, więc nie ruszaj uszczelki. Problem tkwi albo w braku iskry, albo paliwa.
  • Poziom 11  
    zeimp - ty masz jakieś problemy emocjonalne, masz parcie na szkło czy tak tylko się dowartościowujesz?
  • Poziom 21  
    ^^BeoWolf^^ napisał:
    A jak to sprawdzić bez ściągania głowicy?? Aha i co jest jeszcze dziwne że jak jest zimna to chodzi na 4 cylindry tylko jak się nagrzeje to chodzi na 2


    Dzwigienki zaworowe masz dobrze ustawione?
  • Poziom 18  
    Weź ty zmień mechanika to po pierwsze ,po 2 świece zmień bo nic nie pisałeś o świecach że wymieniałeś po 3 jak mechanik zdejmował głowice docierał ci zawory ? pewnie nie, może zawory powypalane.. Nie wiem czy są w nim zawory chydrauliczne czy zwykłe jeśli zwykłe to ustawić zawory jeśli nie bierze oleju wody nie ubywa ciśnienie jest ok to ma chodzić .kopułkę sprawdzić dokładnie same oczyszczenie może nic nie dać. Pomylona kolejność , cewka ,moduł sprawdzić wyczyścić obejrzeć palec. I weś ty się wkońcu ogarnij chłopie bo co post piszesz coś nowego. Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Witam. ... sprawdziłbym ciśnienie sprężania na zimnym silniku (tzn. zapalam, sprawdzam czy chodzi na 4 cylindrach, gaszę i sprawdzam cisnienie w cylindrach), następnie zapalam, jazda celem rozgrzania, jak rozgrzany i chodzi na 2 cylindrach, sprawdzam ponownie ciśnienie sprężania. Analiza wyników... Inna sprawa to popychacze hydrauliczne (najlepiej byłoby rozebrać i przeczyścić - o ile tutaj dadzą się rozebrać). A swoją drogą sprawdziłbym dokręcenie głowicy, stan krzywek wałka rozrządu i fazy rozrządu. Pozdrawiam.
  • Poziom 1  
    Jeśli masz dalej problem z paleniem opla lub jego brakiem zadzwoń 604 99 10 65
    Spróbuje pomóc.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 23 [minuty]:

    Jestem dostępny codziennie w godzinach popołudniowych.

    Jeszcze raz pozdrawiam.

    Dodano po 25 [minuty]:

    Miałem podobny problem i dzisiaj mu zarzegnałem.