Witam,
Jakieś dwa tygodnie temu w czasie jazdy auto straciło moc, wyświetliło check engine i zaczeło dymić na czarno. Na poboczu silnik odpalił dwa razy pracując nie równo i dymiąc na szaro, za trzecim razem już nie zapalił.
Po rozebraniu silnika okazało się, że padła turbosprężarka i zdecydowałem się na jej regenerację. Problem pojawił się po złożeniu wszystkiego do kupy. Silnik odpala, na biegu jałowym kręci do 5000 obr., słychać że turbina śmiga. Nadmienie, że przy okazji wymieniałem pasek rozrządu i oczywiście olej oraz filtr oleju. Cały układ dolotowy wyczyszczony tj. kolekor, zawór EGR, intercooler itd.
Problem pojawia się w czasie jazdy mianowicie na pierwszym i drugim biegu dochodząc do 3000 obrotów silnik momentalnie gaśnie. Na trzecim biegu przy 2000 a na czwartym nawet 1500. Sytuacja zmienia się gdy silnik się nagrzewa to gaśnie przy niższych obrotach a dokładnie to na pierwszym biegu potrafi zgasić silnik nawet przy 1500 obr.
Podejrzenie padło na turbo a dokładnie na zbyt duże doładowanie ale odpinałem przewody podciśnienia na gruszce turbiny a nawet omijałem turbo łącząc filtr powietrza bezpośrednio z przepustnicą ale sytuacja jest taka sama, jedynka i bez znaczenia czy delikatny gaz czy mocne przyspieszenie przy 2000 obr. stop i silnik gaśnie.
Tester nie pokazuje żadnych błędów ale wymigałem na kontrolce dwa 34 i 38.
34 - wg. moich danych: Zawór EGR -okablowanie EGR- wysokie napięcie (Simtec, Bosch Motronic) lub Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym - niskie napięcie (GM Multec- Bosch Motronic)
38 - Sonda lambda (modele od 1990 roku)- niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
Czy te błędy mogą mieć coś wspólnego z takimi objawami ?
Podejrzenie pada równierz na zregenerowaną turbinę. Sztanga gruszki wysuwa się już od 1000 obr. natomiast gdy ściskam ręką gumowy przewód z turbiny podczas zwiększania obrotów nawet do 4000 to nie czuję takiego dużego ciśnienia jak wcześniej.
Szanowni koledzy czekam na jakieś sugestie bo wymiana poszczególnych podzespołów w tym silniku w celu sprawdzenia czy wyeliminowania niejasności może doprowadzić do bankructwa.
Pozdrawiam
Jakieś dwa tygodnie temu w czasie jazdy auto straciło moc, wyświetliło check engine i zaczeło dymić na czarno. Na poboczu silnik odpalił dwa razy pracując nie równo i dymiąc na szaro, za trzecim razem już nie zapalił.
Po rozebraniu silnika okazało się, że padła turbosprężarka i zdecydowałem się na jej regenerację. Problem pojawił się po złożeniu wszystkiego do kupy. Silnik odpala, na biegu jałowym kręci do 5000 obr., słychać że turbina śmiga. Nadmienie, że przy okazji wymieniałem pasek rozrządu i oczywiście olej oraz filtr oleju. Cały układ dolotowy wyczyszczony tj. kolekor, zawór EGR, intercooler itd.
Problem pojawia się w czasie jazdy mianowicie na pierwszym i drugim biegu dochodząc do 3000 obrotów silnik momentalnie gaśnie. Na trzecim biegu przy 2000 a na czwartym nawet 1500. Sytuacja zmienia się gdy silnik się nagrzewa to gaśnie przy niższych obrotach a dokładnie to na pierwszym biegu potrafi zgasić silnik nawet przy 1500 obr.
Podejrzenie padło na turbo a dokładnie na zbyt duże doładowanie ale odpinałem przewody podciśnienia na gruszce turbiny a nawet omijałem turbo łącząc filtr powietrza bezpośrednio z przepustnicą ale sytuacja jest taka sama, jedynka i bez znaczenia czy delikatny gaz czy mocne przyspieszenie przy 2000 obr. stop i silnik gaśnie.
Tester nie pokazuje żadnych błędów ale wymigałem na kontrolce dwa 34 i 38.
34 - wg. moich danych: Zawór EGR -okablowanie EGR- wysokie napięcie (Simtec, Bosch Motronic) lub Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym - niskie napięcie (GM Multec- Bosch Motronic)
38 - Sonda lambda (modele od 1990 roku)- niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
Czy te błędy mogą mieć coś wspólnego z takimi objawami ?
Podejrzenie pada równierz na zregenerowaną turbinę. Sztanga gruszki wysuwa się już od 1000 obr. natomiast gdy ściskam ręką gumowy przewód z turbiny podczas zwiększania obrotów nawet do 4000 to nie czuję takiego dużego ciśnienia jak wcześniej.
Szanowni koledzy czekam na jakieś sugestie bo wymiana poszczególnych podzespołów w tym silniku w celu sprawdzenia czy wyeliminowania niejasności może doprowadzić do bankructwa.
Pozdrawiam