Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elpigaz stella analiza mapy

_szaman 13 Lut 2011 20:43 5948 13
  • #1 13 Lut 2011 20:43
    _szaman
    Poziom 8  

    Witam
    Instalcja Elpigaz Stella w samochodzie Daewoo Tacuma silnik 2,0 120KM. Mam pytanie odnosnie mapy, wydaje sie byc za wysoka ponadto program pokazuje za male dysze. Zamontowane mam wtryski ig-1 z dyszami 2,5mm. Na jaki wymiar ewentualnie rozwiercic dysze? Program nie wyswietla wartosci czujnika MAP czy to oznacza jego uszkodzenie?

    Elpigaz stella analiza mapy Elpigaz stella analiza mapy Elpigaz stella analiza mapy Elpigaz stella analiza mapy

    0 13
  • #2 14 Lut 2011 11:20
    manio123
    Poziom 33  

    mapy należy resetować przed każdą autokalibracją i nie są to mapy jak w innych instalacjach - to tylko korekta od obrotów. Dysze za duże co widać bo długich w stosunku do benzyny czasach lpg. Rozwierć na 2.7 mm , reset mapy i autokalibracja.

    0
  • #3 14 Lut 2011 13:33
    _szaman
    Poziom 8  

    Dzięki, tak zrobię. Brak wskazania cisnienia MAP jest normalny w tej instalacji?

    0
  • #4 14 Lut 2011 16:29
    manio123
    Poziom 33  

    są dwa rodzaje czujników : tylko z pomiarem ciśnienia gazu (typ AEB013) oraz z pomiarem ciśnienia i podciśnienia (typ AEB025) , masz widać ten pierwszy, albo uszkodzony tor podciśnienia. Obejrzyj sensor i po napisie będziesz wiedział co jest przyczyną barku odczytu bo na pierwszy rzut oka są identyczne.

    0
  • #5 19 Lut 2011 17:44
    _szaman
    Poziom 8  

    Rozwierciłem dysze na 2,7 mm, nadal wydaje się że mapa po autokalibracji jest za wysoko. Po autokalibracji program pokazuje dysze poprawne a po wyjsciu z menu autokalibracji i ponownym wejsciu pokazuje za małe. Auto szarpie przy przelaczaniu na lpg, wtryski świeżo po regeneracji i kalibracji.

    Elpigaz stella analiza mapy Elpigaz stella analiza mapy Elpigaz stella analiza mapy

    0
  • #6 19 Lut 2011 18:35
    manio123
    Poziom 33  

    dysze jeszcze za małe,wierć o kolejne 0,2 mm . Pamiętałeś o resecie mapy przed autokalibracją czy ciągle katujesz kolejne jej wersje ? Wielkość dysz nie ma wpływu na szarpnięcie przy przełączaniu - poeksperymentuj z ustawieniami przełączania na gaz. Doczytaj w instrukcji co masz do dyspozycji. Ustaw przełączanie na gaz "przy przyśpieszaniu" i daj 2000 obrotów jako obroty progowe, dlaczego w polu reduktor nie ma nic wybranego ? Wybór typu ustawia korekty od ciśnienia gazu.

    0
  • #7 19 Lut 2011 20:34
    _szaman
    Poziom 8  

    Zawsze resetuje mape przed autokalibracją, w polu reduktor nie mam nic wybranego poniewaz chyba w starszej wersji softu nie bylo tej opcji, wybrac reduktor 1,2bar? Cisnienie mam 1,3bar przy pracy na bezynie nawet 1,7.

    Instalacja byla zakładana w 2004 roku ma najechane ok 130k km, jakis czas temu zaczelo sie szarpanie przy przyspieszaniu dlatego zaczałem grzebać, myslalem że to wtryski ale po regeneracji też szarpie. Komputer czasami wywala błąd za bogatej mieszanki.

    0
  • #8 19 Lut 2011 23:04
    manio123
    Poziom 33  

    _szaman napisał:
    Zawsze resetuje mape przed autokalibracją, w polu reduktor nie mam nic wybranego poniewaz chyba w starszej wersji softu nie bylo tej opcji, wybrac reduktor 1,2bar? Cisnienie mam 1,3bar przy pracy na bezynie nawet 1,7.

    Instalacja byla zakładana w 2004 roku ma najechane ok 130k km, jakis czas temu zaczelo sie szarpanie przy przyspieszaniu dlatego zaczałem grzebać, myslalem że to wtryski ale po regeneracji też szarpie. Komputer czasami wywala błąd za bogatej mieszanki.

    Starsze wersje też miały wybór ciśnienia reduktora choć tylko pod nazwą ale nie można było nie wybrać nic bo wtedy nie działają korekty od nieuniknionych zmian ciśnienie i też może być przyczyną szarpania.Ustaw 1,2 bara w okienku , czyli standard. Masz duże różnice pomiędzy czasem gazu i benzyny co może powodować , że mimo ich znacznego wydłużenia nie dostarczać wystarczającej ilości gazu przy większym obciążeniu. Z drugiej strony jeśli wcześniej było dobrze , a nigdy nie zmieniałeś reduktora to pewnie on niedomaga z ciśnieniem pod pedałem w podłodze i prosi się o śmietnik lub regenerację ( nie polecam). Pociśnij dłużej na dobrej drodze i sprawdź ile wtedy jak szarpie wynosi cisnienie gazu , jaki jest czas wtrysku i temperatura lpg

    0
  • #9 20 Lut 2011 01:10
    _szaman
    Poziom 8  

    Źle napisałem, chodzi o szarpanie przy przęłączaniu a nie przyśpieszaniu.

    0
  • #10 20 Lut 2011 11:08
    manio123
    Poziom 33  

    no to zmień nastawy jak napisałem, podnieś próg obrotów do przełączania i zrób "przy przyśpieszaniu" , są jeszcze inne opcje dotyczące elektrozaworów, doczytaj w instrukcji i sprawdź jak masz ustawione.

    0
  • #11 20 Lut 2011 12:59
    _szaman
    Poziom 8  

    Ustawilem korekte od ciśnienia 1,2bar, obroty przełączania 2000 przy przyśpieszaniu i dalej ostro szarpie. Zapisałem wykres od odpalenia do przełączenia na lpg. Ciśnienie gazu jest ok 1,7, temperatura gazu ujemna w momencie przełączenia, na ciepłym silniku ciśnienie spada do ok 1,3 czy to normalne?


    Elpigaz stella analiza mapy

    Elektrozawory otwarte zbyt wczesnie - opcja odznaczona
    Wyprzedzenie sekwencyjne wtr. - opcja odznaczna
    Przejście benzyna-gaz w sposób sekwencyjny - opcja zaznaczona

    0
  • #12 20 Lut 2011 16:12
    manio123
    Poziom 33  

    no to zostało już tylko podwyższenie temperatury przełączania lub odczekania , aż przyjdzie wiosna i będzie cieplej :D

    0
  • #13 01 Mar 2011 15:11
    _szaman
    Poziom 8  

    Mapa po rozwierceniu dysz na 2,9mm i zwiększeniu skoku tłoczka do 0,6mm. Przełączanie ustawiłem przy przyspieszaniu na 1200obr często udaje się przełączyć bez szarpnięcia. Natomiast występuje szarpnięcie przy puszczeniu pedału gazu (na benzynie nie ma szarpnięcia), podejrzewam że może być spowodowane dużym wzrostem ciśnienia przy cutoff.

    Elpigaz stella analiza mapy Elpigaz stella analiza mapy Elpigaz stella analiza mapy

    0
  • #14 01 Mar 2011 16:23
    manio123
    Poziom 33  

    daj 1600 obrotów przy przełączaniu, szarpnięcie po puszczeniu pedału (cut off) spowodowane jest z jednej strony przyrostem ciśnienia gazu co jest cechą reduktora i wrażliwości wtrsykiwaczy , które są dość wrażliwe na przyrost ciśnienia i nie otwierają się . Ponieważ nie możesz już obniżyć ciśnienia pracy reduktora to pozostaje Ci albo pogodzić się z tym faktem , lub wymienić wtryskiwacze na lepsze np matrix HD344 lub hana 2000. Będą nie tylko wystarczająco wydajne , ale szybkie , precyzyjne i niewrażliwe na przyrosty ciśnienia

    0