Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W140 Pompka centralnego - do czego jeszcze służy

13 Lut 2011 23:46 6971 5
  • Poziom 10  
    Witam

    Chodzi o Mercedesa W140 96r 3.5 turbodiesel - pompka centralnego zamka.
    Sam centralny zamek udało mi się ożywić (zapieczony elektrozawór oraz nieszczelność w jednych drzwiach). Drzwi ładnie się otwierają i zamykają z pilota, ale po przekręceniu kluczykiem na zapłon pompka się załącza i próbuje czymś sterować.
    Chodzi raz w jedną stronę a raz w drugą i tak non stop. Z tego co zauważyłem to ciśnienie, podciśnienie pojawia się na wyprowadzeniach pompki P+ , P-
    Do czego prowadzą te wężyki, czym sterują. Może jakiś schemat?

    Z góry dziękuję za wszelką podpowiedź

    Krzysiek
  • MetalworkMetalwork
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 13  
    Witam !!


    W W140 pompka sluzyla do sterowania: siedzen pompowanych(profilowanych), "antenek" od wstecznego (takie preciki co pokazuja zarys samochodu w lusterkach), przelaczania nawiewu na srodkowym tunelu,centralny zamek, dociaganie drzwi, wysuwanie klamki klapy bagaznika. Pisalem z glowy ale chyba niczego nie pominalem. Dawno juz takie pompki z eS-ek naprawialem, ogolnie ciekawa konstrukcja :)

    Pozdrawiam T.I.R.
  • Poziom 10  
    Dziwne dzwięki dochodzą jakby z przedniego siedzenia pasazera. Moze faktycznie pompowane fotele. Narazie udało mi się kombinacją krańcówek w pompce wyłączyć to sterowanie. Efekt jest taki że central pracuje a pompka nie załącza innych mechanizmów. Przy ciągłej pracy pewnie by się wykończyła - po 2 do 3 min. pracy byla tak gorąca że zaczęła śmierdzieć.
    Jak wystarczy mi czasu to zajrzę do tego fotela.
    Wydawało mi się jeszcze że coś jakby było słychać w przedniej konsoli, może coś tam steruje układem klimatyzacji albo klapami nawiewu - mam nadzieje, że to nie pompka centralego.
    Rączka tylnej klapy też ładnie się wysuwa.
    Pozostaje jeszcze sprawa dociagania drzwi - całkowicie odrębny układ z własną pompką. Po zdjęciu i założeniu wtyki z pompki (reset) chwilę działa a potem już nie. Planuję wstawić dodatkowy przekaźnik żeby ją resetował np przy każdym skorzystaniu z zamka centralnego - zobaczę co z tego wyjdzie. Podobno to dociąganie jest awaryjne
  • Poziom 20  
    Może się wyłączać bo gdzieś jest nieszczelność w układzie. Jak jest dziurka i czujnik wykryje spadek ciśnienia to się wyłączy, po odpięciu zasilania znowu działa aż do wykrycia spadku ciśnienia.
  • Poziom 10  
    hollow, miałeś racje - co prawda dawno to już temu było ale warto napisać co było przyczyną.
    Jeżeli chodzi o dociągania - w pomce (w bagażniku po stronie kierowcy) była nieszczelność na złączu czujnika a raczej wyłącznika ciśnieniowego (mały oring) Po uszczelnieniu wszystko ok. Jak ten wyłącznik nie wyłączy to pompka działa zbyt długo (ok 9 sekund) i sterownik zawiesza dane drzwi. u mnie po uszczelnieniu wyłączał po 3-4 sekundach i było ok

    Dodano po 1 [minuty]:

    A, i właśnie zamykam już ten temat