Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W140 Pompka centralnego - do czego jeszcze służy

krzysw5 13 Feb 2011 23:46 7652 5
  • #1
    krzysw5
    Level 10  
    Witam

    Chodzi o Mercedesa W140 96r 3.5 turbodiesel - pompka centralnego zamka.
    Sam centralny zamek udało mi się ożywić (zapieczony elektrozawór oraz nieszczelność w jednych drzwiach). Drzwi ładnie się otwierają i zamykają z pilota, ale po przekręceniu kluczykiem na zapłon pompka się załącza i próbuje czymś sterować.
    Chodzi raz w jedną stronę a raz w drugą i tak non stop. Z tego co zauważyłem to ciśnienie, podciśnienie pojawia się na wyprowadzeniach pompki P+ , P-
    Do czego prowadzą te wężyki, czym sterują. Może jakiś schemat?

    Z góry dziękuję za wszelką podpowiedź

    Krzysiek
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • #3
    T.I.R.
    Level 13  
    Witam !!


    W W140 pompka sluzyla do sterowania: siedzen pompowanych(profilowanych), "antenek" od wstecznego (takie preciki co pokazuja zarys samochodu w lusterkach), przelaczania nawiewu na srodkowym tunelu,centralny zamek, dociaganie drzwi, wysuwanie klamki klapy bagaznika. Pisalem z glowy ale chyba niczego nie pominalem. Dawno juz takie pompki z eS-ek naprawialem, ogolnie ciekawa konstrukcja :)

    Pozdrawiam T.I.R.
  • #4
    krzysw5
    Level 10  
    Dziwne dzwięki dochodzą jakby z przedniego siedzenia pasazera. Moze faktycznie pompowane fotele. Narazie udało mi się kombinacją krańcówek w pompce wyłączyć to sterowanie. Efekt jest taki że central pracuje a pompka nie załącza innych mechanizmów. Przy ciągłej pracy pewnie by się wykończyła - po 2 do 3 min. pracy byla tak gorąca że zaczęła śmierdzieć.
    Jak wystarczy mi czasu to zajrzę do tego fotela.
    Wydawało mi się jeszcze że coś jakby było słychać w przedniej konsoli, może coś tam steruje układem klimatyzacji albo klapami nawiewu - mam nadzieje, że to nie pompka centralego.
    Rączka tylnej klapy też ładnie się wysuwa.
    Pozostaje jeszcze sprawa dociagania drzwi - całkowicie odrębny układ z własną pompką. Po zdjęciu i założeniu wtyki z pompki (reset) chwilę działa a potem już nie. Planuję wstawić dodatkowy przekaźnik żeby ją resetował np przy każdym skorzystaniu z zamka centralnego - zobaczę co z tego wyjdzie. Podobno to dociąganie jest awaryjne
  • #5
    hollow
    Level 20  
    Może się wyłączać bo gdzieś jest nieszczelność w układzie. Jak jest dziurka i czujnik wykryje spadek ciśnienia to się wyłączy, po odpięciu zasilania znowu działa aż do wykrycia spadku ciśnienia.
  • #6
    krzysw5
    Level 10  
    hollow, miałeś racje - co prawda dawno to już temu było ale warto napisać co było przyczyną.
    Jeżeli chodzi o dociągania - w pomce (w bagażniku po stronie kierowcy) była nieszczelność na złączu czujnika a raczej wyłącznika ciśnieniowego (mały oring) Po uszczelnieniu wszystko ok. Jak ten wyłącznik nie wyłączy to pompka działa zbyt długo (ok 9 sekund) i sterownik zawiesza dane drzwi. u mnie po uszczelnieniu wyłączał po 3-4 sekundach i było ok

    Dodano po 1 [minuty]:

    A, i właśnie zamykam już ten temat