Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

System Zenit. Jak zmniejszyć ciśnienie gazu, podnieść obroty

13 Lut 2011 23:54 11216 16
  • Poziom 9  
    Witam.
    Po zrobieniu kalibracji spadły mi obroty na biegu jałowym
    Przed kalibracja
    System Zenit. Jak zmniejszyć ciśnienie gazu, podnieść obroty

    Po kalibracji
    System Zenit. Jak zmniejszyć ciśnienie gazu, podnieść obroty

    Z 760 do 680 I cały czas na biegu jałowym trzęsie mi samochodem.
    Jak osiągnie temp 40 stopni to mi się przełącza na gaz ale jak na dworze jest -7, to gaśnie mi bo są za wolne obroty.
    Zrobiłem forto reduktora
    System Zenit. Jak zmniejszyć ciśnienie gazu, podnieść obroty

    I na reduktorze jest otwór na klucz imbusowy opisany w lewo + w prawo -
    System Zenit. Jak zmniejszyć ciśnienie gazu, podnieść obroty

    I czy to w tym miejscu mogę zwiększyć obroty i ciśnienie na reduktorze bo mam 1.25 a chciwszym mieć w granicach 1.

    Pozdrawiam Mateusz
  • Poziom 34  
    kalibracja ani ciśnienie reduktora nie mają wpływu na obroty na biegu jałowym - tym parametrem steruje komputer benzyny i nie masz na to żadnego wpływu. Może są jakieś problemy w układzie zapłonowym, brudna przepustnica czy krokowiec. Masz bardzo długie czasy na gazie , zmniejszenie ciśnienia jeszcze to pogorszy. Pokaż zakładkę mapy. Ile przebiegu ma ta instalacja, jakie wtryskiwacze (dysze) , kiedy zmieniałeś filtry ?
  • Poziom 9  
    Witam
    Instalacja ma przejechane 20 tys filtry zmieniałem 5 tys temu
    Zakładka mapa z auto odczytem
    System Zenit. Jak zmniejszyć ciśnienie gazu, podnieść obroty
    Zmniejszyłem cisnienie reduktora do i skacze w granicach 1.1
    System Zenit. Jak zmniejszyć ciśnienie gazu, podnieść obroty

    Ale po zmniejszeniu cisnienia spadły mi obroty teraz na benzynie miałem 830 a teraz mam 530
    System Zenit. Jak zmniejszyć ciśnienie gazu, podnieść obroty

    Czym może być to spowodowane i jak to naprawić zebym miał takie same obroty na gazie i na LPG w granicach 850 -900
    Ps po zmianie cisninia na reduktorze nie zrobiłem Kalibracji
  • Poziom 34  
    zmniejszając ciśnienie zubożyłeś i tak uboga mieszankę i dlatego spadły obroty. Im niższe ciśnienie tym wyższy offset (przy tych samych dyszach) . Poczytaj instrukcję. Na biegu jałowym należy tak wyregulować offset aby czas pracy wtrysku benzyny nie zmieniał się bez względy na to czy silnik zasilany jest gazem czy benzyną. Dopiero wtedy zrób autokalibrację . Skasuj mapę gazu ( benzyny zostaw) pozbieraj nową mapę gazu. Naciśnij przycisk "przelicz model" i skoryguj model w odpowiedniej zakładce. Ale do tego instalacja musi być sprawna technicznie a moim zdaniem nie jest.
    Nie wierzę , że stało się tak po autokalibracji , musiałeś mieć jakiś problemy i dlatego zacząłeś dłubać. Stawiam raczej na rozkalibrowanie/zabrudzenie/uszkodzenie wtryskiwacza/y , którego objawem jest właśnie obniżenie obrotów, wypadanie zapłonu i spadek mocy przy zwiększonym zużyciu. Zgaduję że masz czerwone valteki, udaj się więc do gazownika w celu ich kalibracji/regeneracji/wymiany bo grzebaniem po omacku w sterwoniku niczego nie naprawisz a masz szanse popsuć.
  • Poziom 9  
    Wita
    Zacząłem kombinować bo miałem dużą różnice na benzynie i LPG.
    Ale to już ustawiłem Mae i model tak ze nie mam wcale różnicy
    Ale po zrobieniu kalibracji spadły mi obroty na LPG dziś zmieniłem ciśnienie na reduktorze z 1.27 do 1.05 i spadły mi obroty na Benzynie
    Czy zimna ciśnienia na reduktorze ma wpływ na zmianę obrotów na Benzynie
    Tak mam czerwone volteki 3 OHM

    Pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Poza przypadkiem, że tak "kręciłeś" aż rozjechały Ci się adaptacje wtrysku benzyny to jakiekolwiek regulacje instalacji LPG nie powinny mieć wpływu na pracę silnika na benzynie. Przejedź z 20km tylko na benzynie, jeśli obroty nie wrócą do normy szukaj usterki. Oczywiście weź pod uwagę, że obroty biegu jałowego zależą od temperatury powietrza i temperatury silnika.
  • Poziom 34  
    zubożyłeś na gazie na co ECU zareagował błędną adaptacją i teraz dla odmiany zalewa na benzynie. Masz rozkalibrowane wtryskiwacze , udaj sie do gazownika bo do kalibracji potrzebny przyrządzik. Lub kup przyrząd (ok.70zł główny element to mikrometr zegarowy) i sam zrób , ale chyba nie warto dla jednej listwy ...
  • Poziom 14  
    Panowie i Panie.
    jaka kolwiek zmiana nachylenia czy offsetu ma ogromnie znaczący wpływ na czasz wtrysku beny.
    bawiąc się powyższymi zwracajcie uwagę na to aby nie zmieniał się czasz wtrysku beny bo to właśnie skutkuje waszymi problemami.

    a ty kolego masz za małe dysze wtryskiwaczy i zmniejszenie ciśnienia znacznie zmienia czasy wtrysku

    rozwierć dysze,skalibruj i po problemie.
    przemyj wtryski jakimś specyfikiem który rozpuszcza syf, nie kręć nic na wtryskiwaczach:!::!::!::!::!::!::!:bo je bardziej zepsujesz niż fabryka:D
    poza tym właśnie rozjechałeś mapę beny. zresetuj kompa.
    no i to na tyle:idea:

    powodzenia:D
  • Poziom 21  
    Masz za dużą różnicę między czasami wtrysku LPG/PB na wolnych obrotach i komputer samochodu ci się rozjechał. Jak nie ruszałeś jeszcze ciśnienia LPG to wystarczy zdjąć klemę akumulatora lub wyjąć bezpiecznik z zasilania komputera samochodu i przejechać się kilkanaście kilometrów na PB jak się silnik całkowicie nagrzeje , przełączyć na LPG i zrobić korekte RPM do wolnych obrotów tak aby była jak najbliższa czasom PB a nie szarpała samochodem. Jak ruszałeś ciśnienie to musisz zrobić kalibracje , skasować mapę LPG i zrobić nową i przeliczyć model.
  • Poziom 14  
    Maher napisał:
    Masz za dużą różnicę między czasami wtrysku LPG/PB na wolnych obrotach i komputer samochodu ci się rozjechał. Jak nie ruszałeś jeszcze ciśnienia LPG to wystarczy zdjąć klemę akumulatora lub wyjąć bezpiecznik z zasilania komputera samochodu i przejechać się kilkanaście kilometrów na PB jak się silnik całkowicie nagrzeje , przełączyć na LPG i zrobić korekte RPM do wolnych obrotów tak aby była jak najbliższa czasom PB a nie szarpała samochodem. Jak ruszałeś ciśnienie to musisz zrobić kalibracje , skasować mapę LPG i zrobić nową i przeliczyć model.


    Czytaj ze zrozumieniem J.W :idea:

    Dodano po 1 [minuty]:

    daroo7707 napisał:
    Panowie i Panie.
    jaka kolwiek zmiana nachylenia czy offsetu ma ogromnie znaczący wpływ na czasz wtrysku beny.
    bawiąc się powyższymi zwracajcie uwagę na to aby nie zmieniał się czasz wtrysku beny bo to właśnie skutkuje waszymi problemami.

    a ty kolego masz za małe dysze wtryskiwaczy i zmniejszenie ciśnienia znacznie zmienia czasy wtrysku

    rozwierć dysze,skalibruj i po problemie.
    przemyj wtryski jakimś specyfikiem który rozpuszcza syf, nie kręć nic na wtryskiwaczach:!::!::!::!::!::!::!:bo je bardziej zepsujesz niż fabryka:D
    poza tym właśnie rozjechałeś mapę beny. zresetuj kompa.
    no i to na tyle:idea:

    powodzenia:D
  • Poziom 21  
    daroo7707 napisał:
    Maher napisał:
    Masz za dużą różnicę między czasami wtrysku LPG/PB na wolnych obrotach i komputer samochodu ci się rozjechał. Jak nie ruszałeś jeszcze ciśnienia LPG to wystarczy zdjąć klemę akumulatora lub wyjąć bezpiecznik z zasilania komputera samochodu i przejechać się kilkanaście kilometrów na PB jak się silnik całkowicie nagrzeje , przełączyć na LPG i zrobić korekte RPM do wolnych obrotów tak aby była jak najbliższa czasom PB a nie szarpała samochodem. Jak ruszałeś ciśnienie to musisz zrobić kalibracje , skasować mapę LPG i zrobić nową i przeliczyć model.


    Czytaj ze zrozumieniem J.W :idea:

    Dodano po 1 [minuty]:

    daroo7707 napisał:
    Panowie i Panie.
    jaka kolwiek zmiana nachylenia czy offsetu ma ogromnie znaczący wpływ na czasz wtrysku beny.
    bawiąc się powyższymi zwracajcie uwagę na to aby nie zmieniał się czasz wtrysku beny bo to właśnie skutkuje waszymi problemami.

    a ty kolego masz za małe dysze wtryskiwaczy i zmniejszenie ciśnienia znacznie zmienia czasy wtrysku

    rozwierć dysze,skalibruj i po problemie.
    przemyj wtryski jakimś specyfikiem który rozpuszcza syf, nie kręć nic na wtryskiwaczach:!::!::!::!::!::!::!:bo je bardziej zepsujesz niż fabryka:D
    poza tym właśnie rozjechałeś mapę beny. zresetuj kompa.
    no i to na tyle:idea:

    powodzenia:D


    Jakbyś uważnie popatrzył na wykresy i przeczytał wcześniejsze posty to byś nie doradzał rozwiercania dysz, kalibracji i czyszczenia instalacji po 20tys.km przebiegu bo w ogóle nie wyjedzie po regulacji. Szkoda że od razu nie napisałeś żeby zmienił instalacje gazową i zrobił remont silnika!!!!!!

    Doczytaj sobie instrukcje i porównaj :
    Prawidłowo dobrane dyszę :
    Nachylenie 0.90-1.10
    Offset 1.00-2.00
  • Poziom 34  
    Jasne ,że nie w dyszach przyczyna . Już w pierwszym poście pisał ,że trzęsie samochodem - co typuje jako rozkalibrowanie cudownych valteków. Są to ulubione wtryskiwacze gazowników bo najpierw się je montuje , a po gwarancji kalibruje , regeneruje i końcu wymienia i za każdym razem kasa ! Nic chłopie nie wierć i nie grzeb sam bo nie ogarniasz jeszcze tematu . Niestety , tym razem odwiedź gazownika lub kup sam lepsze wtryskiwacze i sam je zamontuj.
    Rozkalibrowanie polega na tym , że wtryskiwacze mają różny skok grzybka i różnie dawkują gaz , dlatego trzęsie. Dysze nawet jeśli za małe nie dają efektu wypadania zapłonów i trzęsiawki silnika, a jakakolwiek regulacja bez usunięcia usterki nie przyniesie sukcesu.
  • Poziom 21  
    Tutaj problem jest tak jak wyżej pisałem z za dużą różnica czasów wtrysków pomiędzy LPG/PB , na gazie pewnie jest za bogato i komputer samochodu zmniejsza czasy wtrysku zapisuje w ECU i po przejściu na PB dawka jest za mała i szarpie samochodem. Na gazie pewnie w korektach RPM jest dużo podniesione bo szarpało i kółko się zamyka. Zresetowanie ECU może pomóc ale jak się wyrówna w granicach normy czasy PB do LPG. Jak się nie wyrówna to po jakiś czasie się znowu komputer się rozjedzie. Wtedy trzeba szukać przyczyny w samochodzie , zobaczyć czy po zresetowaniu ECU na PB na wolnych obrotach chodzi idealnie, jak nie to wymiana kabli WN, filtrów,świec, apararu zapłonowego, regulacja zaworów, sprawdzenie kompresji itd. Jak na PB chodzi idealnie to wtedy można się brać za kalibracje/czyszczenie lub wymianę wtryskiwaczy.
  • Poziom 11  
    Witam
    Mam podobny problem z gazem tez mi nie trzyma obrotów i gaśnie na wolnych obrotach. To samo działo się na bp ale okazało się ze była nieszczelność w układzie dolotowym wymieniłem uszczelkę na kolektorze i problem znikł na bp ale na lpg dalej problemy wiec pokusiło mnie ustawianie parametrów gazu i chyba delikatnie mówiąc popsułem coś :)
    Próbowałem ustawić sterownik silnik jakoś pracuje na lpg i nawet można jechać tylko szarpie podczas jazdy i gaśnie na wolnych obrotach może nie zawsze ale często podejżewam ze to może wtryskiwacze już padają bo jak by nie patrzeć to już ponad 50 tyś maja przebiegu. Wtryskiwacze valtek. Komputerek zenith.
    Moja prośna jesli można to prosze mi doradzić co do ustawien mam kilka fotek z programu.

    Dodano po 3 [minuty]:

    oto fotki
  • Poziom 11  
    sorki trochę namieszałem z tymi fotkami