Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E32 i E34 - Kilka pytań o koszta eksploatowania

ŁukiSzczecin 14 Lut 2011 03:15 7671 6
  • #1 14 Lut 2011 03:15
    ŁukiSzczecin
    Poziom 26  

    Witam Wszystkich Serdecznie. Chciałbym dowiedzieć się jak jest z kosztami utrzymania takiego cuda, ponieważ zachorowałem na BMW 730 serii E32, jednak słysząc, że spala on nawet ok. 30L/100km (nie wspominając o 750i 5,0 300KM) pomyślałem że zadbane, ładnie zrobione (bez przesady i wiejskiego tuningu) w wysokim wyposażeniu typu skóra, klima, pełna elektryka itp BMW 530i serii E34 też wystarczyłoby mi w 100%, niestety o spalaniu tego cudeńka też różnie można przeczytać. Oczywiście najlepszą opcją jest posiadać taki wóz, i samemu sprawdzić ile to spala. Niestety nie kupię go tylko po to aby się przekonać. Autko podoba mi się od długiego czasu, oferuje komfort jazdy, jest dość dynamiczne gdy trzeba, do tego na prawdę bardzo ładnie się prezentuje. Brałem pod uwagę E34 530i z silnikiem 3,0 V8 218km, ponieważ ze starszym silnikiem, R6 188km cięzko znaleźć ten samochód w bogatym wyposażeniu o którym pisałem, oraz w dobrym stanie. Samochód prawdopodobnie będzie sprowadzany z niemiec (Większe prawdopodobieństwo trafienia zadbanego egzemplarza, naprawianego na czas, oryginalnymi częściami i nie katowanego) tak jak bywa w przypadku Polskich egzemplarzy. Mam pytanie do osób, najlepiej takich które posiadają i użytkują BMW E32 730i bądź E34 530i, silniki te same 3,0 V8 218km ponieważ w słabszej wersji silnikowej jak wspominałem cięzko o wyposażenie na jakim mi zależy. Oczywiście w internecie jest pełno podobnych pytań, jednak wiele osób wypowiada się z teorii, takich które nigdy danym samochodem się nie poruszały a jak wiadomo takie informacje mogą być bardzo mylne. Przeszukując internet wpadłem na katalogowe spalanie, tutaj dla BMW E32 730i 3,0 V8 218KM natomiast tutaj dla BMW E34 530i 3,0 V8 218KM takie spalanie byłoby przeze mnie do przyjęcia, niestety spalanie katalogowe może być dość znacząco mylne, ponieważ samochody te nie są już nowe, przejechały już swoje, silniki pracują inaczej tak więc spalanie na pewno wyższe. Co do mojego stylu jazdy, jeżdżę raczej spokojnie, ale też dość dynamicznie nie tworząc korków. Codziennie pokonywałbym ok. 50km w cyklu mieszanym (25km w jedną stronę) do pracy, w weekendy jakieś wypady na zakupy, natomiast raz na trzy lub cztery miesiące będę potrzebował pokonać 700km do niemiec, i po kilku dniach wrócić do Polski, oczekuję komfortu jazdy który na pewno oba te pojazdy zapewniają, oraz bezawaryjności (Obecnie Golf MKII i szczerze mówiąc chyba bym nie ryzykował zrobić takiej trasy nim...)

    Podsumowując, prosiłbym o wypowiedzi najlepiej osób posiadających, bądź takich które posiadały i miały do czynienia o wypisanie jakie jest mniej więcej realne spalanie w/w samochodów, najlepiej miasto, miasto w korkach, trasa oraz wypisanie jakie częsci, w jakich przebiegach należy wymieniać aby auto służyło bezawaryjnie, ponieważ będzie do moje pierwsze BMW i nie bardzo orientuję się w jakich przebiegach co należy wymieniać w w/w modelach. Zarabiam ok 2,500 miesięcznie, stąd ten temat ponieważ zastanawiam się czy będzie mnie stać na utrzymanie takiego pojazdu, a wiadomo kupując BMW nie będę oszczędzał na częściach tylko to co należy, wymenić na oryginalne i markowe. Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi, proszę nie odsyłac mnie do danych katalogowych, ponieważ chcę znać realne wartości. Dziękuję i czekam na odp.

    0 6
  • #2 14 Lut 2011 08:00
    kamil907
    Poziom 28  

    Mój ojciec przez kilka miesięcy posiadał E34, tyle tylko, że z silnikiem 2,0 150KM. Spalało sporo bo nawet około 15l w cyklu mieszanym, oczywiście gdy ja jeździłem czyli dosyć dynamicznie. Nie było to jakoś szczególnie awarayjne auto ale utrzymanie mimo wszystko było znacznie droższe od innych aut które mamy. NIe mniej jednak pewnie by jeździło u nas do tej pory gdyby nie rdza które pojawiała się wszędzie mimo, że kilka miesięcy wcześniej auto wyglądało niemal idealnie. Głownie chodziło o podłągę i progi ale drzwi od dołu również zaczynały rdzewieć, tak samo jak klapa bagażnika. Tak więc ogólnie rzecz biorąc jeśli przywieziesz to BMW z niemiec, o ile znajdziesz na prawdę zadbany egzemplarz i będziesz o nie dbał to nie będzie sprawiało problemów. Ale musisz być gotowy na trochę wyższe koszty utrzymania.
    Planujesz LPG? Bo jeśli tak to w grę wchodzi jedynie dobrej klasy sekwencja, a jeśli nie to podziwiam odwagę przy tych zarobkach bo pewnie spali średnio z 15l, a przy dzisiejszych kosztach benzyny są to już spore sumy.

    0
  • #3 14 Lut 2011 08:01
    radekklimat
    Poziom 21  

    Silniki 3.0 V8 w tych modelach sa awaryjne jezeli juz to 4.0 roznica w spalamiu niewielka bo na gazie np. ok 12/15 l na 100 km ale roznica w mocy duza i lepsze osiagi.
    Do czestych napraw to elektryka, zawieszenie zwlaszcza koncowki ronzego rodzaju ale nie jest to wykładnia.
    Ja mam e34 2,5 24V i jestem zadowolony z niej.

    0
  • #4 14 Lut 2011 09:00
    eltron
    Poziom 26  

    Jak zależy Ci na komforcie - bierz E32, ta V8 m60b30 to spali Ci w trasie jakieś 10 litrów ( to min ), w mieście z 15 i nie ma mowy żeby spaliła mniej, w zależności od nogi może palić nawet 2 x więcej, nie jest również awaryjna tak jak to ten z góry pisał. To taki sam silnik jak m60b40, tylko mniejszy i słabszy ( nawet bym powiedział że sporo słabszy, a pali niewiele więcej, bo z litrę półtorej, ale jak nie zależy Ci na super osiągach, to bierz to 3.0, fajnie przyśpiesza ). W silnikach V8 musisz uważać na popuszczające się śruby od pompy oleju, pilnować wymiany oleju ( syntetyk się tam leje ), i w zasadzie jeszcze odmę sobie pilnuj, no i reszta to już w razie potrzeby. Zawieszenie wytrzymałe, komfort to nie ma co porównywać do innych marek, jedynie mercedes i troszkę niżej Audi V8 albo A8, technologicznie również dużo z przodu za konkurentami.

    Co do pieniędzy to hmm - ja polecałbym instalację gazową, nie niszczy silnika ( ale to V8, o tym musisz pamiętać - nie oszczędzaj na inst. w tym przypadku ), no i części jednak nie z ASO, bo są za drogie, a dobrej jakości zamienniki, i wszystko będzie grało. I dobrego mechanika se znajdź, nie każdy zrobi V8, i nie każdy zrobi dobrze. Bo sam jak mniemam nie będziesz robił.

    0
  • #5 14 Lut 2011 09:45
    ŁukiSzczecin
    Poziom 26  

    Witam, dziękuję za odpowiedzi. Na osiągach mi aż tak nie zależy, ale upatrzyłem ten silnik 3,0 ponieważ według mnie, mniejszy silnik, z mniejszą mocą będzie bardziej wysilony żeby pociągnąć tą budę, a tym samym spalanie pewnie będzie podobne. BMW tej klasy, wiadomo pali ile musi, i to jest jasne za komfort się płaci. Gaz szczerze mówiąc nie wchodzi zbytnio w grę, raz dobra instalacja to spore koszta, dwa zawsze uważałem że mimo wszystko silnik bardziej się męczy, a trzy od zawsze uważałem że to bomba w bagażniku przy mocniejszym klepnięciu w pupę. Powracając do spalania, chciałem się upewnić że zmieszczę się w 14-16L benzynki po mieście, ponieważ wyższe spalanie to już spore koszta, biorąc pod uwagę że będzie to jedyny samochód, nie taki tylko w trasę. Nogi raczej ciężkiej nie mam, jeśli nie śpiesze się nigdzie to myślę spokojnie nie przekraczałbym 3tys obrotów, czasami bardziej dla satysfakcji pojechałbym dynamiczniej oczywiście ze świadomością podwyższonego spalania, natomiast ze spalaniem na trasie ok 10-11 litrów się liczę i jestem świadomy. A jak wyglądałoby spalanie w sporych korkach (godziny szczytu)? Myślałem że ten sam silnik + nieco lżejsza buda E34 = mniejsze spalanie stąd kierowałem się w stronę E34 chociaż to właśnie na E32 zachorowałem. Co do napraw jestem świadomy, nie jestem maniakiem kupowania częsci za grosze, będą to markowe zamienniki, napraw nie będę dokonywał sam ponieważ z mechaniką dopiero zaczynam, a wiadomo taki silniczek to już rozbudowana jednostka dla osoby początkującej, dobrego mechanika sobie znajdę, mam znajomego który dużo ma do czynienia z samochodami, on coś poradzi. Prosiłbym jeszcze o potwierdzenie takiego spalania w cyklu typowo miejskim, uwzględniając korki. Być może silnik R6 3.0 188km miałby mniejsze zapotrzebowanie na benzynkę ? Być może jeśli będą odpowiedzi że spalanie to min 20L i tak go kupię, tak to już jest jak ma się "bzika" na jakimś punkcie, a ja 7emkę E32 po prostu KOCHAM, aczkolwiek szkoda abym po paru miesiącach zmuszony był ją sprzedać bo cięzko byłoby ją utrzymać przy takich zarobkach...

    0
  • #6 14 Lut 2011 12:08
    eltron
    Poziom 26  

    Nie zniechęcam Cię, ale v8 to nie tylko koszty benzyny. Mówię to jako użytkownik kilku już V8 i dwóch V12. Tragedii co prawda nie ma, nowy diesel potrafi więcej wchłonąć kasy, ale dobry serwisant do tego to podstawa. A że jest ich mało to sam wiesz że o takiego ciężko. Dla porównania dam Ci przykład mojego obecnego BMW. Mam tam silnik 4.4 V8 m62, pali mi przy dużych korkach ( w warszawie np. ) około 14-15 litrów - ale nie szaleję wtedy. Jak będziesz szalał po mieście to nie zdziw się na spalanie rzędu 20 l\100km. do 3krpm powinno spalić około 14-15 liter. I zdziwisz się jak v8 jeździ z niskim obrotów. Tych silników nie trzeba kręcić wysoko żeby jechały.

    P.S. Po małym mieście, bez korków, czasami jakieś światła, i bez bardzo dynamicznych przyśpieszeń to zejdziesz do 12-13 litrów, może mniej. Na trasie jak jeżdżę gdzieś daleko ( ale nie mówię tu po polsce, bo w polsce to nie nazwałbym żadnej drogi trasą, spalanie rzędu 9 - 9.3 litra u mnie, przy jeździe do 160 km\h i z wyprzedzaniem - piszę to z pełną świadomością jako użytkownik )

    1
  • #7 19 Lut 2011 11:43
    swiety82
    Poziom 12  

    Przyglądam się dyskusji i jeśli można-podepnę się pod temat...

    Sam zastanawiam się nad starsza "Beemką", E34 2.0 150km trochę dosiadałem-jak dla mnie zbyt dużo trzeba wciskać pedał gazu żeby to jakoś jechało (umiejętnie wciskać-ponieważ ekonomizer podczas rozpędzania wskazuje min. 15l spalania), natomiast co do E32 - jeszcze nie miałem przyjemności tym jeździć.

    Uwagę chcialbym zwrócić na skrzynie-czy automaty-bo one są najpopularniejsze w 7-kach - często siadają? Czy manuale spotyka się rzadko czy jest to temat do ogarnięcia w naszych polskich warunkach ? Mam na myśli dostępność części i ew. wymianę.

    Co do silników w E34 - bardzo zachwalają 3.5 M30 (o ile sie nie mylę w numeracji). Nie wiem czy te same silniki pracowały pod maską E32 - jeśli ktoś się zna-jak to wygląda ze spalaniem i rozpędzaniem auta?

    No i co ważniejsze-jaka jest różnica w prowadzeniu E32 i E34? Komfort, prowadzenie etc? Ktoś potrafi zrobic porównanie?

    I na koniec mojego wywodu - słówko o spalaniu 2.0 150km w E34 - z własnego doświadczenia powiem tak - do 120km/h na niemieckim autobanie, dwie osoby i troche bagażu - spaliła 8 litrów benzyny - przy obecnej cenie 5zł/litr podróż do Berlina czyli jakieś 200km w moim przypadku, kosztowało jakieś 80zł. Wynik niezły jak na mase auta i moc - z tym ze rozpędzanie powoli bez deptania i nie wiecej niz 120km/h. Tyle z moich obserwacji.

    Czekam na wasze spostrzeżenia...

    0