Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ducato I 2,5td ustawienie rozrzadu

14 Feb 2011 10:47 15950 14
  • Level 9  
    Szukam schematu lub rysunku ustawienia rozrzadu Ducato 2,5td 89r.
    Czy przy wymianie sa jakies kruczki na ktore mozna sie naciac?
    Z gory dziekuje.
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    Level 15  
    Wałek rozrządu na godz 12 znak na kole z tyłu i obudowie plastykowej,pompa wtryskowa blokada na godz 6,wał korbowy na znak godz 3.Wał jeszcze może być blokowany narzędziem blokującym przez korpus sprzęgła.
  • Level 9  
    Dzieki. W weekend zaczne walke.
  • Level 9  
    ArekExpert wrote:
    Dzieki. W weekend zaczne walke.


    Uff... udalo sie.
    Poniewaz to Camper nie bylo szans by wjechal na podnosnik (za wysoki). Wszytko trzeba bylo robic na poziomie gruntu:cry:
    Na kole pasowym walu korbowego tez jest otworek na kolek ustalajacy, a w metalowej oslonie (dolnej) paska rozradu strzemionczko i otwor referencyjny na godzinie 7.
    Zeby poluzowac nakretke kola pasowego (350Nm) trzeba zablokowac kolo zamachowe (np. pomocnik ze srubokretem zagniezdzonym w zebach kola zamachowego) bo proba odkrecania przez "hamowanie na biegu" jest bez szans na powodzenie. Po poluzowaniu wspomnianej sruby nalezy ustawic wal w pozycji wlasciwej i pilnowac by sie nie poruszyl bo niestety po zdjeciu kola pasowego i oslony nasza wygodna referencja znika. Blokowanie kola napedu pompy jest dosc proste przy pomocy koleczka Θ4 i moze byc wykonane w dowolnym momencie przed zlozeniem nowego paska. I tu zaczyna sie zabawa. Nalezyc napiac wstepnie napinacz i zablokowac nakretką. Zalozyc pasek i nie poruszyc walu korbowego. Zluzowac nakretke napinacza i nie krecic zadnym kolem bo przeskoczy pasek i zabawa od nowa. Dopiero po zalozeniu i zakreceniu dolnej oslony paska i zakontrowaniu napinacza (nakretka ta mocuje tez oslone dolna) mozemy sie przekonac, zakladajac kolo pasowe, czy udalo sie nam zmontowac rozrzad jak nalezy. :D
  • Level 2  
    witam czy pompa wtryskowa ma być ustawiona na godzine 6 i czy jeżeli była kręcona bez paska rozrządu to można ją tak ustwić na godz .6 i zblokować czy jakaś inna procedura?
  • Level 9  
    Pytanie troszke nie precyzyjne - postaram sie odpowiedziec na dwa zagadnienia.
    Pompa wtryskowa ma niesymetryczne uzebienie kola napedowego (male kolo zebate widoczne po wymontowaniu pompy) - brak jednego zeba. Dlatego moze wejsc tylko w jednej pozycji do gniazda w kadlubie silnika - wkladajac pompe mozna pokrecac kolem napedu pasowego by wprowadzic pompe we wlasciwe miejsce.
    Natomiast kolo napedowe pompy ma pozycje ustalana przez wlozenie bolca (moze byc wiertlo (albo cos mniej kruchego ze stali) w otworek w jednym z ramienii kola pasowego (tez zebate) na wylot tak gleboko az wejdzie do otworu w kadlubie silnika. Ustawienie tloczkow w pompie powoduje, ze pozycja montazowa nie jest "naturalna" (kolo ucieka z tej pozycji) wiec do ustawiania kola nalezy uzyc klucza najlepiej ciasnego oczkowego do nakretki kola i pokrecac kolem delikatnie choc pewnie jednoczesnie i probowac wlozyc bolec ustalajacy. Do lokalizacji otworka w kadlubie silnika mozna uzyc lusterka, jesli nie wymontowano silnika z samochodu.
    Powodzenia zyczy Arek. :D
  • Level 2  
    dodam jeszcze ta pompa nie była wyjmowana z auta złożyłem rozrząd ale auto nie chce odpalić możliwe ze pomyliłem otwory w kadłubie moje wiertło wchodzi na godzinie ok 8-9 jest jeszcze może jakiś inny pewnie ? i jeszcze jedno jeśli pompa dyła kręcona po demontażu paska to jak ustawie na właściwy otwór to będzie prawidłowo ustawiona?
  • Level 9  
    We wczesniejszych opowiesciach opisalem by bardzo uwazac na ustawienia walu korbowego wzgledem walka rozrzadu. Mam nadzieje, ze tam sie nic nie przestawilo podczas wymiany paska (moglo dojsc do uszkodzenia zaworow). Z pewnoscia zle zamontowana pompa nie da zaplonu.
    Istnieje mozliwosc (troche teoretyczna) obrocenia o niewielki kat pompy (podluzne otwory w korpusie pompy wtryskowej).
    Ale jesli jej nie demontowano to najlepiej tego nie ruszac.
    Czasem problemy z zaplonem sa zwiazane z zapowietrzeniem sie ukladu wtryskowego. Najlepiej jest wtedy poluzowac jeden przewod od wtryskiwacza przy wtryskiwaczu i "krecic" silnikiem az pojawi sie w tym miejscu paliwo. Po zmontowaniu silnik zacznie nabierac "wigoru" podczas rozruchu i reszta ukladu odpowietrzy sie sama. (oczywiscie wczesniej nalezy odpowietrzyc filtry paliwa).
  • Level 10  
    Mam nie Ducato a Peugeota J5, ale silniki podobne. Mam silnik U25/661- Peugeot J5- 2.5 D i problem ze znakami. Na wałku rozrządu jest piekna krecha, gorzej z wałem korbowym- tutaj sa dwa znaki obok siebie, oddalone o jeden ząb, a raczej wgłębiemie. Którego się trzymac?
    Z góry dzieki za pomoc.

    Ducato I 2,5td ustawienie rozrzadu
  • Level 39  
    dymek2 wrote:
    Mam nie Ducato a Peugeota J5, ale silniki podobne.
    Te silniki nie mają ani jednego elementu podobnego.
  • Level 10  
    No cóż. Odpadło mi 1/3 doradców. Ale licze na pozostałe 2/3.
    Pozdrawiam
  • Level 9  
    Mam niemiecki opis (pdf) ducato i pochodnych ale wersji II.
    Podaj mail to moge podeslac. Moze cos cie natchnie.
    Jakby ktos z forumowiczow mial instrukcje napraw wersji I to prosze o wspomozenie.
    Pozdrawiam
  • Level 10  
    No niestety wersja II to całkiem inna bajka. Ale dzieki ArekExpert za pdf. Nikt nie zmieniał ostatnio rozrządu w J5 lub C25 i nie pamięta jak to wygladało i na jaki znak ustawić- kropka czy nacięcie? Prosze o szybka pomoc bo robie z tym na poziomie parkingowych kałuży a zima tuż tuż.
  • Level 9  
    A moze zadzwonic do serwisu Peudeota?
  • Level 10  
    A dzwoniłem juz do trzech i panuje ogólna skleroza

    Dodano po 7 [minuty]:

    Właśnie dostałem jpg książki sam naprawiam (części) i tam niby są znaki typu krecha.
    Wiec pytanie po kiego ten drugi znak? Ale ArekExpert jak chcesz to wysle- daj znac starterowi.