Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Co wybrać- Honda Civic VI czy BMW e36?

refugees 14 Feb 2011 16:58 10939 24
  • #1
    refugees
    Level 10  
    Witam, mam pytanie do tych co posiadają te samochody. Co byście polecili, chodzi mi tu głównie o ceny części i eksploatacja (Honda civic 95-00, BMW E36 97 - ... 1.8,2.0). Z góry dzieki!
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    fixian
    Level 21  
    Zdecydowanie CIVIC. Mam 2 lata i wymieniłem olej. Poprzedni model EG53 3 lata i wymieniony olej i wydech. Ale to moje zdanie i zapewne będą niektórzy też za BMW
  • #3
    refugees
    Level 10  
    jaka masz pojemność silnika? ja bym chciał 1.5 V-TEC 114km ale ciężki jest do znalezienia w dobrym stanie. Mam elegancką civic coupe do kupienia tyle że 1.4 90km;/ trochę mało myśle
  • #4
    fixian
    Level 21  
    Ja mam HB 90 km. Wcześniej miałem z silnikiem B16z6 125 koników i to było coś :). Teraz też nie narzekam ale fakt jak wsiądzie 5 osób to czuć spadek mocy. Ale to w końcu 1.4. Przy kupnie sprawdzałem gdzie jest produkowana. Ja mam Japonia a sedan są produkowane w Anglii. Nie wiem jak Coupe. Realne spalanie to 7.5 litra ale max jak mi się udało zejść to 6.5 ale to już naprawdę minimum i jazda 2000 obr. Mówią że części są drogie ale jakoś przez parę lat jak mam Hanie tego nie odczułem. Po prostu autko się mało psuje.
  • #5
    milejow
    Level 43  
    Mechanicznie i elektrycznie civic da się przyjąć, trzeba tylko obejrzeć dokładnie podłogę od spodu bo zabezpieczenie spodu to porażka. Co do bmw-nie mam zdania
  • #6
    liskoski
    Level 10  
    To może ja dorzucę swoje 3 grosze. Zależy na czym Ci zależy. Jeśli tylko koszty utrzymania to być może Civic (z tego co pisze kolega powyżej, wiadomo może być różnie). Jeśli radość z jazdy + tylny napęd to jedynie BMW.

    Nie wiem jak CIVIC znosi gaz. BMW 1.6, 1.8 (nie is) i 2.0 bez problemów. Zalet E36 jest naprawdę wiele(trakcja, wnętrze [w stosunku do civica], na pewno zdecydowanie większy komfort jazdy, itd.), ale ja raczej skupie się na wadach:

    -układ chłodzenia jest dosyć kapryśny: visco, termostat, pompa wody -> lubi się popsuć
    -zawieszenie przód, najczęściej lecą sworznie krótkie
    -zawieszenie tył: lecą tuleje w progach
    -dużo ludzi ma problemy z wolnymi obrotami na zimnym
    -trudno znaleźć zadbany egzemplarz

    W moim E36 1.6 M43, zrobiłem ok. 150kkm, wymieniłem przez 5 lat:
    -amortyzatory
    -sworznie krótkie przód
    -akumulator
    -chłodnicę
    -visco
    -klocki kilka razy i tarcze

    Części są tanie i łatwo dostępne, ew. naprawy proste.

    Auto pali swoje: 9.5 l. gazu przy dosyć dynamicznej jeździe -> jeżdżę najczęściej sam. Trzeba dodać, że E36 jest cieżkie, i 1.6 nie jest demonem prędkości: 12.7 do setki i 205 Vmax.

    Znajdziesz zadbane -> zakochasz się. Znajdziesz zajeżdżone -> będziesz miał wydatki.

    Jakieś konkretne pytania: pisz.
  • #7
    fixian
    Level 21  
    To ja dodam że w Civicu słabą stroną są nadkola ( ogniska rdzy ) oraz zawieszenie. Mnie się akurat udało że nie musiałem nic robić. Podobno standardem jest pocenie się w miejscu łączenia skrzyni z silnikiem ale to norma ponoć. Jeśli chodzi o części pytasz na http://www.honda.slask.pl/forum/portal.php Prędkości max nie sprawdzałem udało mi się 155 km. po prostej drodze.
  • #8
    ogur3k
    Level 33  
    refugees wrote:
    Witam, mam pytanie do tych co posiadają te samochody. Co byście polecili, chodzi mi tu głównie o ceny części i eksploatacja (Honda civic 95-00, BMW E36 97 - ... 1.8,2.0). Z góry dzieki!


    Zależy co w jakim stanie.
    Zadbany Civic lepszy od zadbanej E36.
    W BMW zje Cię(a właściwie Twój portfel) tankowanie tego. Do tego OC wyższe z racji większej pojemności. Osiągi nie robią rewelacji względem Civica.
    Wybierz co wolisz, trwałą Hondę czy BMW która robi wrażenie na 15latkach pod "baletami". Takie moje zdanie i basta!

    Ja bym brał japońca, jak zadbany... A jak nie, to bym szukał innego, zadbanego :)
  • #9
    refugees
    Level 10  
    no właśnie, o progach też wiem. Ojciec ma 1.5 114km i jak wchodzi na wyższe obroty to aż miło.Chciał mi sprzedać, ale jak widzę jak on traktuje samochody (jak to mówią jeździ puki sie nie rozleći) to wolę sam poszukać czegoś lepszego. Jakbym trafił z takim silnikiem zadbaną hondę to bym brał bez zastanowienia, mam okazję kupić zadbaną ale 90km i dlatego pytam co sądzicie o tych samochodach.
  • #11
    refugees
    Level 10  
    Ta stronka to podstawa jak czytam jakieś opinie o samochodach:D ale dzieki.
  • #12
    liskoski
    Level 10  
    ogur3k wrote:
    refugees wrote:
    Witam, mam pytanie do tych co posiadają te samochody. Co byście polecili, chodzi mi tu głównie o ceny części i eksploatacja (Honda civic 95-00, BMW E36 97 - ... 1.8,2.0). Z góry dzieki!


    Wybierz co wolisz, trwałą Hondę czy BMW która robi wrażenie na 15latkach pod "baletami". Takie moje zdanie i basta!

    Ja bym brał japońca, jak zadbany... A jak nie, to bym szukał innego, zadbanego :)


    Honda na nikim nie zrobi wrażania? Brak słów na takie żale..

    Co do autocentrum... polecam bardziej tematyczne fora, tak z bmw jak i z hondy.

    Co do kosztów paliwa... Może ktoś się wypowie, jak się spisuje podtlenek LPG w Hondach z Vtekiem.
  • #13
    ogur3k
    Level 33  
    liskoski wrote:
    Honda na nikim nie zrobi wrażania? Brak słów na takie żale..

    Co do autocentrum... polecam bardziej tematyczne fora, tak z bmw jak i z hondy.

    Co do kosztów paliwa... Może ktoś się wypowie, jak się spisuje podtlenek LPG w Hondach z Vtekiem.


    Jak chcesz się czepiać to spójrz co jest po wytłuszczonym przez Ciebie.
    Quote:
    Takie moje zdanie i basta!


    Nie powiedziałem że Honda nie zrobi wrażenia, czytaj ze zrozumieniem.
    LPG + Vtec? Nie ma problemu, a w czym ma być? Przecież to zwykły silnik tłokowy...


    refugees:
    Jesteś tylko i wyłącznie zapatrzony na te dwa typy? Nie skusisz się na inne autko?
  • #14
    liskoski
    Level 10  
    ogur3k wrote:

    Nie powiedziałem że Honda nie zrobi wrażenia, czytaj ze zrozumieniem.


    A gdzie ja powiedziałem, że to powiedziałeś? Czytaj ze zrozumieniem. To akurat moje zdanie, i basta.

    ogur3k wrote:

    LPG + Vtec? Nie ma problemu, a w czym ma być? Przecież to zwykły silnik tłokowy..


    A jaki miałby być silnik w tej Hondzie? Parowy? Muszę mówić, że różnie czasem bywa po kilkudziesięciu tysiącach przejechanych z lpg kilometrów?

    w E36 1.8IS 140KM to silnik który trudno polecić do gazu, pomimo, że to silnik tłokowy.

    Co do E36 vs. Civic w niebitej E36 nie będzie korozji, to tez ważne w dosyć wiekowym aucie.
    E36 będzie też lepiej wyposażona i nie uraczy Cie skrzypieniem marnej jakości plastyków.

    ALE ALE... Gdybym miał, tak jak Ty, już takie auto jak Civic w rodzinie, znałbym jego wady, wiedziałbym gdzie i na co zerknąć przy zakupie, to bym się nie zastanawiał, tylko szukał kolejnej Hondy (jeśli z tą było oka).
  • #15
    refugees
    Level 10  
    Nie jestem wyłącznie na te zapatrzony, tylko w tej granicy cenowej nic lepszego nie mogę znaleźć, myślałem jeszcze o Toyocie Celice 2 (okulary) 2.0 150km tyle że z takim silnikiem i taki rocznik znaleźć bez jakiejś poważnej kolizji to wydaję mi się że graniczy z cudem... A właśnie szukam auta do 10tyś. Już się długo zastanawiałem czy nie uzbierać na e46 , lub Accord VI, tyle że wtedy koło 15 muszę mieć, co z moim rozumem graniczy z cudem żeby mieć taką gotówkę i jej w coś nie "zainwestować" hehe:D
  • #16
    Grymcio
    Level 10  
    zdecydowanie civic bo nim jeszcze pojeździsz i nie będziesz musiał dużo wkładać a z bmw może być różnie i na pewno będzie cie kosztować dużo więcej
  • #17
    refugees
    Level 10  
    tak też myślałem, dzięki za odp!
  • #18
    Starkes
    Level 19  
    Ja Civic'iem '87 silnik jeszcze 12v zrobiłem ponad 100 tkm (od 70 do 170 tkm) i poza tarczami (i oczywiście eksploatacją na czas oleje filtry itp) nic nie robiłem.
    Ale inna sprawa, że kupiłem ją (a raczej mój tato) jak miała 3 czy 4 lata - od pierwszego właściciela z DE.

    Ja zawsze staram się tak robić, nawet 10 letnie auto od 1 go właściciela (co się rzadko zdarza) jest tam przeważnie zadbane.
  • #19
    Rafał33
    Level 10  
    Zdecydowanie Honda civic tylko trzeba zdecydować na typ nadwozia. Jeździłem w przeszłości Civic`iem 1.6iSR VTEC 126 KM nadwozie Fastback (ten typ niestety był składany a Anglii). Auto praktycznie bezawaryjne jedyne z czym miałem problem to korozja na łączeniu progu i tylnego nadkola. Silnik mocny i niedozajeżdżenia.
  • #20
    jacek3773
    Level 11  
    Nie wiem co wy na to,ale rozglądnął bym się za laguną ciekawsza z zewnątrz i wewnątrz bardziej doposażona i przestronniejsza niż E36 ,mam porównanie a tylnym napędem niema się co podniecać . Co do hondy się nie wypowiem.
  • #21
    Madmax250
    Level 11  
    Mamy Hondę przywiezioną z Anglii, rocznik 95, silnik nie do zdarcia z blachą troszkę gorzej ale innego nie chcę
  • #22
    Starkes
    Level 19  
    O blachę w hondzie łatwiej zadbać niż znaleźć BMW nie katowane.
  • #23
    RobertLodz09
    Level 30  
    Kupuj taką Honde! Przynajmniej "dasz zarobić" blacharzowi i lakiernikowi! Ulubione miejsca "dla rdzy" to progi ,nadkola tylnych błotników ,ranty drzwi i klap itd. Przednie błotniki też "lubi podjeść rdza". Ale mimo wszystko bardzo lubie te auta ,ponieważ jest to "stałe żródło utrzymania". Pozdrawiam!
  • #24
    Starkes
    Level 19  
    Robert - moja honda blacharza, ani lakiernika nie widziała (co najmniej do momentu kiedy ją sprzedawałem).
    To był rocznik 87, sprzedany jeśli dobrze pamiętam jako 7 latek.
    Rdzy nie było tam na pewno - inna sprawa, że auto garażowane i bezwypadkowe.

    Mi się wydaje, że po klepaniu rdza się zaczyna w większości przypadków.
  • #25
    RobertLodz09
    Level 30  
    Kolego nie "piszemy" o Hondzie która miała w 94r. - 7 lat tylko o takich które "zbliżają się" teraz do "pełnoletności"! A te niestety dość mocno "zjada rdza". Twoja "była" Honda pewnie już skończyła "żywot" w punkcie utylizacji. Pozdrawiam!