Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co wybrać- Honda Civic VI czy BMW e36?

refugees 14 Lut 2011 16:58 10081 24
  • #1 14 Lut 2011 16:58
    refugees
    Poziom 9  

    Witam, mam pytanie do tych co posiadają te samochody. Co byście polecili, chodzi mi tu głównie o ceny części i eksploatacja (Honda civic 95-00, BMW E36 97 - ... 1.8,2.0). Z góry dzieki!

    1 24
  • #2 14 Lut 2011 18:22
    fixian
    Poziom 21  

    Zdecydowanie CIVIC. Mam 2 lata i wymieniłem olej. Poprzedni model EG53 3 lata i wymieniony olej i wydech. Ale to moje zdanie i zapewne będą niektórzy też za BMW

    1
  • #3 14 Lut 2011 18:37
    refugees
    Poziom 9  

    jaka masz pojemność silnika? ja bym chciał 1.5 V-TEC 114km ale ciężki jest do znalezienia w dobrym stanie. Mam elegancką civic coupe do kupienia tyle że 1.4 90km;/ trochę mało myśle

    0
  • #4 14 Lut 2011 18:46
    fixian
    Poziom 21  

    Ja mam HB 90 km. Wcześniej miałem z silnikiem B16z6 125 koników i to było coś :). Teraz też nie narzekam ale fakt jak wsiądzie 5 osób to czuć spadek mocy. Ale to w końcu 1.4. Przy kupnie sprawdzałem gdzie jest produkowana. Ja mam Japonia a sedan są produkowane w Anglii. Nie wiem jak Coupe. Realne spalanie to 7.5 litra ale max jak mi się udało zejść to 6.5 ale to już naprawdę minimum i jazda 2000 obr. Mówią że części są drogie ale jakoś przez parę lat jak mam Hanie tego nie odczułem. Po prostu autko się mało psuje.

    1
  • #5 14 Lut 2011 18:50
    milejow
    Poziom 42  

    Mechanicznie i elektrycznie civic da się przyjąć, trzeba tylko obejrzeć dokładnie podłogę od spodu bo zabezpieczenie spodu to porażka. Co do bmw-nie mam zdania

    0
  • #6 14 Lut 2011 19:07
    liskoski
    Poziom 9  

    To może ja dorzucę swoje 3 grosze. Zależy na czym Ci zależy. Jeśli tylko koszty utrzymania to być może Civic (z tego co pisze kolega powyżej, wiadomo może być różnie). Jeśli radość z jazdy + tylny napęd to jedynie BMW.

    Nie wiem jak CIVIC znosi gaz. BMW 1.6, 1.8 (nie is) i 2.0 bez problemów. Zalet E36 jest naprawdę wiele(trakcja, wnętrze [w stosunku do civica], na pewno zdecydowanie większy komfort jazdy, itd.), ale ja raczej skupie się na wadach:

    -układ chłodzenia jest dosyć kapryśny: visco, termostat, pompa wody -> lubi się popsuć
    -zawieszenie przód, najczęściej lecą sworznie krótkie
    -zawieszenie tył: lecą tuleje w progach
    -dużo ludzi ma problemy z wolnymi obrotami na zimnym
    -trudno znaleźć zadbany egzemplarz

    W moim E36 1.6 M43, zrobiłem ok. 150kkm, wymieniłem przez 5 lat:
    -amortyzatory
    -sworznie krótkie przód
    -akumulator
    -chłodnicę
    -visco
    -klocki kilka razy i tarcze

    Części są tanie i łatwo dostępne, ew. naprawy proste.

    Auto pali swoje: 9.5 l. gazu przy dosyć dynamicznej jeździe -> jeżdżę najczęściej sam. Trzeba dodać, że E36 jest cieżkie, i 1.6 nie jest demonem prędkości: 12.7 do setki i 205 Vmax.

    Znajdziesz zadbane -> zakochasz się. Znajdziesz zajeżdżone -> będziesz miał wydatki.

    Jakieś konkretne pytania: pisz.

    0
  • #7 14 Lut 2011 19:19
    fixian
    Poziom 21  

    To ja dodam że w Civicu słabą stroną są nadkola ( ogniska rdzy ) oraz zawieszenie. Mnie się akurat udało że nie musiałem nic robić. Podobno standardem jest pocenie się w miejscu łączenia skrzyni z silnikiem ale to norma ponoć. Jeśli chodzi o części pytasz na http://www.honda.slask.pl/forum/portal.php Prędkości max nie sprawdzałem udało mi się 155 km. po prostej drodze.

    1
  • #8 14 Lut 2011 21:07
    ogur3k
    Poziom 33  

    refugees napisał:
    Witam, mam pytanie do tych co posiadają te samochody. Co byście polecili, chodzi mi tu głównie o ceny części i eksploatacja (Honda civic 95-00, BMW E36 97 - ... 1.8,2.0). Z góry dzieki!


    Zależy co w jakim stanie.
    Zadbany Civic lepszy od zadbanej E36.
    W BMW zje Cię(a właściwie Twój portfel) tankowanie tego. Do tego OC wyższe z racji większej pojemności. Osiągi nie robią rewelacji względem Civica.
    Wybierz co wolisz, trwałą Hondę czy BMW która robi wrażenie na 15latkach pod "baletami". Takie moje zdanie i basta!

    Ja bym brał japońca, jak zadbany... A jak nie, to bym szukał innego, zadbanego :)

    0
  • #9 14 Lut 2011 21:27
    refugees
    Poziom 9  

    no właśnie, o progach też wiem. Ojciec ma 1.5 114km i jak wchodzi na wyższe obroty to aż miło.Chciał mi sprzedać, ale jak widzę jak on traktuje samochody (jak to mówią jeździ puki sie nie rozleći) to wolę sam poszukać czegoś lepszego. Jakbym trafił z takim silnikiem zadbaną hondę to bym brał bez zastanowienia, mam okazję kupić zadbaną ale 90km i dlatego pytam co sądzicie o tych samochodach.

    0
  • #11 14 Lut 2011 21:41
    refugees
    Poziom 9  

    Ta stronka to podstawa jak czytam jakieś opinie o samochodach:D ale dzieki.

    0
  • #12 14 Lut 2011 23:56
    liskoski
    Poziom 9  

    ogur3k napisał:
    refugees napisał:
    Witam, mam pytanie do tych co posiadają te samochody. Co byście polecili, chodzi mi tu głównie o ceny części i eksploatacja (Honda civic 95-00, BMW E36 97 - ... 1.8,2.0). Z góry dzieki!


    Wybierz co wolisz, trwałą Hondę czy BMW która robi wrażenie na 15latkach pod "baletami". Takie moje zdanie i basta!

    Ja bym brał japońca, jak zadbany... A jak nie, to bym szukał innego, zadbanego :)


    Honda na nikim nie zrobi wrażania? Brak słów na takie żale..

    Co do autocentrum... polecam bardziej tematyczne fora, tak z bmw jak i z hondy.

    Co do kosztów paliwa... Może ktoś się wypowie, jak się spisuje podtlenek LPG w Hondach z Vtekiem.

    1
  • #13 15 Lut 2011 00:03
    ogur3k
    Poziom 33  

    liskoski napisał:
    Honda na nikim nie zrobi wrażania? Brak słów na takie żale..

    Co do autocentrum... polecam bardziej tematyczne fora, tak z bmw jak i z hondy.

    Co do kosztów paliwa... Może ktoś się wypowie, jak się spisuje podtlenek LPG w Hondach z Vtekiem.


    Jak chcesz się czepiać to spójrz co jest po wytłuszczonym przez Ciebie.
    Cytat:
    Takie moje zdanie i basta!


    Nie powiedziałem że Honda nie zrobi wrażenia, czytaj ze zrozumieniem.
    LPG + Vtec? Nie ma problemu, a w czym ma być? Przecież to zwykły silnik tłokowy...


    refugees:
    Jesteś tylko i wyłącznie zapatrzony na te dwa typy? Nie skusisz się na inne autko?

    0
  • #14 15 Lut 2011 00:35
    liskoski
    Poziom 9  

    ogur3k napisał:

    Nie powiedziałem że Honda nie zrobi wrażenia, czytaj ze zrozumieniem.


    A gdzie ja powiedziałem, że to powiedziałeś? Czytaj ze zrozumieniem. To akurat moje zdanie, i basta.

    ogur3k napisał:

    LPG + Vtec? Nie ma problemu, a w czym ma być? Przecież to zwykły silnik tłokowy..


    A jaki miałby być silnik w tej Hondzie? Parowy? Muszę mówić, że różnie czasem bywa po kilkudziesięciu tysiącach przejechanych z lpg kilometrów?

    w E36 1.8IS 140KM to silnik który trudno polecić do gazu, pomimo, że to silnik tłokowy.

    Co do E36 vs. Civic w niebitej E36 nie będzie korozji, to tez ważne w dosyć wiekowym aucie.
    E36 będzie też lepiej wyposażona i nie uraczy Cie skrzypieniem marnej jakości plastyków.

    ALE ALE... Gdybym miał, tak jak Ty, już takie auto jak Civic w rodzinie, znałbym jego wady, wiedziałbym gdzie i na co zerknąć przy zakupie, to bym się nie zastanawiał, tylko szukał kolejnej Hondy (jeśli z tą było oka).

    0
  • #15 15 Lut 2011 10:48
    refugees
    Poziom 9  

    Nie jestem wyłącznie na te zapatrzony, tylko w tej granicy cenowej nic lepszego nie mogę znaleźć, myślałem jeszcze o Toyocie Celice 2 (okulary) 2.0 150km tyle że z takim silnikiem i taki rocznik znaleźć bez jakiejś poważnej kolizji to wydaję mi się że graniczy z cudem... A właśnie szukam auta do 10tyś. Już się długo zastanawiałem czy nie uzbierać na e46 , lub Accord VI, tyle że wtedy koło 15 muszę mieć, co z moim rozumem graniczy z cudem żeby mieć taką gotówkę i jej w coś nie "zainwestować" hehe:D

    0
  • #16 16 Lut 2011 21:18
    Grymcio
    Poziom 9  

    zdecydowanie civic bo nim jeszcze pojeździsz i nie będziesz musiał dużo wkładać a z bmw może być różnie i na pewno będzie cie kosztować dużo więcej

    0
  • #17 16 Lut 2011 22:46
    refugees
    Poziom 9  

    tak też myślałem, dzięki za odp!

    0
  • #18 17 Lut 2011 12:42
    Starkes
    Poziom 19  

    Ja Civic'iem '87 silnik jeszcze 12v zrobiłem ponad 100 tkm (od 70 do 170 tkm) i poza tarczami (i oczywiście eksploatacją na czas oleje filtry itp) nic nie robiłem.
    Ale inna sprawa, że kupiłem ją (a raczej mój tato) jak miała 3 czy 4 lata - od pierwszego właściciela z DE.

    Ja zawsze staram się tak robić, nawet 10 letnie auto od 1 go właściciela (co się rzadko zdarza) jest tam przeważnie zadbane.

    0
  • #19 22 Lut 2011 14:51
    Rafał33
    Poziom 9  

    Zdecydowanie Honda civic tylko trzeba zdecydować na typ nadwozia. Jeździłem w przeszłości Civic`iem 1.6iSR VTEC 126 KM nadwozie Fastback (ten typ niestety był składany a Anglii). Auto praktycznie bezawaryjne jedyne z czym miałem problem to korozja na łączeniu progu i tylnego nadkola. Silnik mocny i niedozajeżdżenia.

    0
  • #20 24 Lut 2011 20:31
    jacek3773
    Poziom 10  

    Nie wiem co wy na to,ale rozglądnął bym się za laguną ciekawsza z zewnątrz i wewnątrz bardziej doposażona i przestronniejsza niż E36 ,mam porównanie a tylnym napędem niema się co podniecać . Co do hondy się nie wypowiem.

    0
  • #21 24 Lut 2011 21:19
    Madmax250
    Poziom 10  

    Mamy Hondę przywiezioną z Anglii, rocznik 95, silnik nie do zdarcia z blachą troszkę gorzej ale innego nie chcę

    0
  • #22 25 Lut 2011 07:56
    Starkes
    Poziom 19  

    O blachę w hondzie łatwiej zadbać niż znaleźć BMW nie katowane.

    0
  • #23 25 Lut 2011 11:57
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Kupuj taką Honde! Przynajmniej "dasz zarobić" blacharzowi i lakiernikowi! Ulubione miejsca "dla rdzy" to progi ,nadkola tylnych błotników ,ranty drzwi i klap itd. Przednie błotniki też "lubi podjeść rdza". Ale mimo wszystko bardzo lubie te auta ,ponieważ jest to "stałe żródło utrzymania". Pozdrawiam!

    0
  • #24 01 Mar 2011 19:53
    Starkes
    Poziom 19  

    Robert - moja honda blacharza, ani lakiernika nie widziała (co najmniej do momentu kiedy ją sprzedawałem).
    To był rocznik 87, sprzedany jeśli dobrze pamiętam jako 7 latek.
    Rdzy nie było tam na pewno - inna sprawa, że auto garażowane i bezwypadkowe.

    Mi się wydaje, że po klepaniu rdza się zaczyna w większości przypadków.

    1
  • #25 01 Mar 2011 21:07
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Kolego nie "piszemy" o Hondzie która miała w 94r. - 7 lat tylko o takich które "zbliżają się" teraz do "pełnoletności"! A te niestety dość mocno "zjada rdza". Twoja "była" Honda pewnie już skończyła "żywot" w punkcie utylizacji. Pozdrawiam!

    0