Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spawarka tig ac/dc jak ustawić parametry do aluminium

xxanquxx 19 Mar 2011 17:41 145110 106
  • #31 19 Mar 2011 17:41
    3zeR
    Poziom 9  

    ok, dzięki, będę próbował w poniedziałek :)

  • #32 06 Kwi 2011 10:51
    kubuspunxdh
    Poziom 9  

    Witam. Kupiłem Shermana 200p jakiś czas temu.. były z nim problemy ze spawaniem alu mianowicie... cofało materiał wkurzyłem się i poszedł na gwarę ( firma tecweld bytom ) z racji ze mam bardzo blisko do nich nie stanowiło to problemu... po tygodniu telefon z zaproszeniem po drodze wziąłem swój materiał i spoiwo do szybkiego "przeszkolenia" gościu na miejscu ku mojemu zdziwieniu podpina butle z argonem o czystości poniżej 4 ( nie było nawet na niej metki tylko gościu powiedział ze to kiepski argon w niej jest.. ) :| i czerwoną elektrodę tłumacząc mi ze nie maja akurat innej butli i ze i tak się da tym pospawać mowie ok :) ku mojemu jeszcze większemu zdziwieniu idzie to lepiej niż mojemu zielonymi elektrodami i butli rzekomo 5.0 spaw jest dużo lepszej jakości niż mój który robiłem na warsztacie u siebie.. machnąłem fotkę "dla potomstwa" Spawarka tig ac/dc jak ustawić parametry do aluminium po wizycie na gwarancji łuk jest o wiele stabilniejszy, puls zaczął działać tak jak na puls przystało i nawet regulacja jest :) jedyne co muszę u siebie zmienić to argon... bo wodze ze nie był tak jak sprzedawca obiecywał o czystości 5.0 ale butla się skończyła i następne napełnienie będzie w technogaz, wiec po napełnieniu zapodam fotki jak to wyglądało z tymi ustawieniami po.... na tej butli co miałem teraz i przed wysłaniem na gwarę mniej więcej wyglądało to tak Spawarka tig ac/dc jak ustawić parametry do aluminium

  • #33 07 Kwi 2011 12:44
    kubuspunxdh
    Poziom 9  

    kaaktus napisał:
    pokrętło clean area ustaw na godzinę 14 i będziesz spawał nawet przewody z klimy :D mam takiego shermana spawa perfekcyjnie stal i alu
    ok poczekam aż nowa butla dojdzie ;) i będę testował i po drodze po pstrykam fotki dla "potomstwa" bo bardzo mało jest na temat tego wynalazku na necie i zapewne nie jednemu pomoc może ;)... pozostałe pokrętła zostawić w pozycji jakiej są ? a co z regulacją prądu ? na "oko" ustawiać czy jest jakiś przedział ( dodam ze 60÷160A 2,4śr. elektrody 2,0÷3,0grubość materiału to przy tej spawarce sporo za wiele...) gościu na "pokazie" na płaskim spaw kładł na 75A a przy łączeniu rury z blachą ryflowaną spawał na 40 A całość na pulsie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    kaaktus napisał:
    pokrętło clean area
    przy okazji możesz wyjaśnić na czym polega zadanie tej regulacji ? bo z tłumaczenia wychodzi "czyste miejsce" czy mam to rozumieć nijako regulacja przenoszenia ciepła z elektrody na materiał ? czy może odpowiada ono za "lgnięcie spoiwa do materiału" ? pozdr.

  • #34 08 Kwi 2011 09:24
    kaaktus
    Poziom 12  

    Jak nazwa mówi czyszczenie spoiny z tlenków mają wypływać na powierzchnie , ustawiasz i jak przedawkujesz z czystością zaczyna zjadać elektrodę.

  • #35 19 Kwi 2011 21:35
    H3nry
    Poziom 27  

    Spawając inverterami można zapomnieć o zielonych elektrodach :) Stworzone były pod źródła transformatorowe. Podstawową jest z domieszka 2% ceru- szara zastępującą z powodzeniem złotą.

  • #36 20 Kwi 2011 09:18
    kubuspunxdh
    Poziom 9  

    H3nry napisał:
    Spawając inverterami można zapomnieć o zielonych elektrodach :) Stworzone były pod źródła transformatorowe. Podstawową jest z domieszka 2% ceru- szara zastępującą z powodzeniem złotą.
    no ok ale to czemu wszędzie piszą ze zielona najlepiej nadaje się ? nawet będąc u dystrybutora na "szkoleniu" powiedział ze zielona jest najlepsza. Możesz kolego rozwinąć ten temat ?

  • #37 20 Kwi 2011 13:02
    kazimierzbrejta
    Poziom 22  

    Witam . Spawanie aluminium prądem stałym z biegunowością dodatnią jest ograniczone do cienkich blach o grubości do 1,5 mm. Wymagane tu są elektrody wolframowe o znacznie większej średnicy , gdyż 30 % ciepła łuku wydziela się na złączu , a ok. 70 % na elektrodzie nietopliwej . Przy spawaniu z biegunowością ujemną rozkład ciepła przedstawia się odwrotnie . Spawanie z biegunowością ujemną jest to najpowszechniej stosowana technika spawania aluminium . Uzyskuje się wąską spoinę o głębokim przetopieniu .Należy tu szczególnie zwracać uwagę na czystość miejsca spawanego , przynajmniej na 80 mm od spawanych brzegów . Najwyższą jakość i wydajność można uzyskać spawając bardzo krótkim łukiem , o długości ok. 1,5 mm . Jako gaz ochronny czysty argon lub hel z dodatkiem 7% do 35% argonu . Mieszanka zapewnia większą energię , a tym samym większą prędkość spawania . Chcąc uzyskać wysoką jakość połączenia należy odpowiednio przygotować przedmiot do spawania tj. przy złączach doczołowych o grubości większej niż 7 mm należy ukosować na V . Materiał dodatkowy /drut/ powinien być utrzymywany w styku z jeziorkiem spoiny . Nie powinno się wykonywać ruchów drutem .Konieczne jest dokładne usuwanie tlenków z poprzedniej warstwy przed nałożeniem drugiej .Spawanie aluminium wymaga gazu o b. dużej czystości . Pozdrawiam.

  • #38 13 Maj 2011 20:14
    xxanquxx
    Poziom 13  

    Witam mam pytanie mianowicie chodzi mi o spawanie aluminium a o spawanie stali nierdzewnej to a to sie spawa całkiem inaczej i znaczenie ma tu biegunowość ??
    pozdrawiam

  • #39 13 Maj 2011 22:28
    kazimierzbrejta
    Poziom 22  

    Witam . Stale odporne na korozję wszystkie grubości złącza można spawać prądem stałym z biegunowością ujemną , ale grubości złącza poniżej 3 mm zaleca się spawać prądem przemiennym . Jako gaz ochronny tylko czysty argon . Pozdrawiam .

  • #40 15 Maj 2011 20:40
    xxanquxx
    Poziom 13  

    Właśnie doszedłem do tego a jeśli chodzi a aluminium to prąd jaki dodatni czy ujemny ???

  • #41 15 Maj 2011 21:26
    kubuspunxdh
    Poziom 9  

    + na materiał - na elektrodę... tyle sie nauczyłem :)

    Proszę o zachowywanie zasad poprawnej polszczyzny. [retrofood]

  • #42 15 Maj 2011 22:40
    kazimierzbrejta
    Poziom 22  

    Witam . Blachy aluminiowe o grubości do 1,5 mm spawa się prądem stałym + na elektrodę , większe grubości złącza również prądem stałym , ale - na elektrodę . Oczywiście można spawać prądem przemiennym , ale tylko złącza o małej i średniej grubości . Pozdrawiam .

  • #43 16 Maj 2011 17:07
    xxanquxx
    Poziom 13  

    Stały czyli bez pulsu ??

  • #44 16 Maj 2011 19:47
    kazimierzbrejta
    Poziom 22  

    Witam . Tak bez pulsu . Jeżeli masz taką możliwość ustawienia to obecnie aluminium spawa się prądem mieszanym czyli przemiennym pulsującym . Jak widzisz sposobów spawania aluminium jest kilka , każdy ma swoje wady i zalety . Musisz spawać i wypracować swoje metody . Pozdrawiam .

  • #45 22 Maj 2011 10:03
    xxanquxx
    Poziom 13  

    A przy spawaniu stali nierdzewnej czym Czyścic spawy ??

  • #46 22 Maj 2011 10:24
    H3nry
    Poziom 27  

    xxanquxx napisał:
    A przy spawaniu stali nierdzewnej czym Czyścic spawy ??

    O jaki rodzaj obróbki pytasz? Można zarówno mechanicznie jak i chemicznie czy elektrochemicznie :)

  • #47 22 Maj 2011 10:25
    cntmikolow
    Poziom 2  

    Po pospawaniu stali nierdzewnej smaruje się spaw odpowiednim kwasem na ok 30-60 min w celu wytrawienia, następnie zmywamy wodą i spaw jest czysty. Pozdrawiam

  • #48 22 Maj 2011 12:02
    kazimierzbrejta
    Poziom 22  

    Tlenki na powierzchni stali odpornych na korozję należy wytrawić roztworami mieszanin kwasów i soli. Do bardzo rozpowszechnionych należą - 10% H2SO4 + 2% NaCl +2 % NaNO3 reszta woda w temperaturze 70 stopni lub 11% HCl +10 % HNO3 reszta woda w temp. 60 stopni, lub 7 %H2SO4 +2 % HCl reszta woda w temp. 60 stopni. Czas trawienia należy dobrać doświadczalnie, zależy on od aktywności mieszaniny. Po trawieniu należy dokładnie przemyć gorącą wodą najlepiej przy użyciu szczotki i wysuszyć. Pozdrawiam.

  • #49 22 Maj 2011 12:40
    H3nry
    Poziom 27  

    kazimierzbrejta napisał:
    Po trawieniu należy dokładnie przemyć gorącą wodą najlepiej przy użyciu szczotki i wysuszyć.

    NIE ! Do tego celu służy neutralizator np . Antox NP .

  • #50 22 Maj 2011 14:38
    xxanquxx
    Poziom 13  

    A jakieś linki do dobrych środków tego typu ??

  • #51 22 Maj 2011 14:42
    kazimierzbrejta
    Poziom 22  

    Po trawieniu aktywnymi środkami powierzchnię można przemyć dodatkowo jak pisze Kolega gotowym neutralizatorem, lub 10 % roztworem węglanu sodu / sodą / i powtórnie wodą.

  • #52 22 Maj 2011 19:22
    cntmikolow
    Poziom 2  

    Środki do wytrawiania stali nierdzewnej można na pewno dostać w deutsche mettal, (nie wiem czy dobrze to napisałem) ale mają swoją stronkę. I tam można dostać gotowy preparat. Koszt 1L. to około 100-120 zł, jest bardzo wydajny. Pozdrawiam

  • #53 22 Maj 2011 22:00
    H3nry
    Poziom 27  

    xxanquxx napisał:
    A jakieś linki do dobrych środków tego typu ??

    Cała masa =>Link

  • #54 12 Cze 2011 15:37
    xxanquxx
    Poziom 13  

    Witam muszę sie pochwalić ze powoli mi to wychodzi :D Zmieniłem biegunowość i po prostu inne spawanie pochwale sie wam moimi spawami nie sa idealne ale to początki lepsze zdjecia dodam jak będę dysponował aparatem

    Spawarka tig ac/dc jak ustawić parametry do aluminium

  • #55 12 Cze 2011 15:50
    H3nry
    Poziom 27  

    Przed spawaniem należy oczyścić elementy w miejscu spawania !

  • #56 12 Cze 2011 16:57
    xxanquxx
    Poziom 13  

    H3nry napisał:
    Przed spawaniem należy oczyścić elementy w miejscu spawania !



    Kolego o tym juz była mowa na początku Postu inni koledzy nie raz wspominali

  • #57 12 Cze 2011 22:35
    kazimierzbrejta
    Poziom 22  

    Witam. Uzyskujesz już niezłe wtopienie. Jeszcze trochę cierpliwości, a będziesz sobie dobrze radził. Dawniej spawacz musiał przejść kurs obejmujący 90 godz. zajęć teoretycznych i 248 godz. ćwiczeń praktycznych. Powodzenia.

  • #58 28 Wrz 2011 21:01
    dolar1234
    Poziom 8  

    witam. przepraszam że odbiegnę od tematu czy może któryś z panów spawaczy spawał stopy niklu z tytanem? za niedługo jadę spawać próbki i nie wiem jak ten stop się zachowuje podobno jest to coś gorszego od alu

  • #59 28 Wrz 2011 21:46
    manta
    Moderator Samochody

    Co to za elementy? Łopatki turbin?

  • #60 28 Wrz 2011 22:03
    dolar1234
    Poziom 8  

    tego nie jestem pewny:) z tego co się dowiedziałem są to małe elementy :) skład tego stopu to 80% niklu i 20% tytanu. podobno niewielu wie jak się coś takiego spawa. może ktoś spawał inny stop niklu o tytanie już trochę znalazłem

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo