Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

wskazania komputera paliwa po założeniu instalacji gazowej.

krzysztof_72 14 Feb 2011 20:14 15801 14
  • #1
    krzysztof_72
    Level 9  
    Witam

    Zaznaczam że szukałem na forum tematu i nie znalazłem.

    Założyłem instalację gazową BRC Sequent 24 do laguny I 99r,
    i zauważyłem jeden mały problem, otóż wskaznik pokazuje że w baku jest 1/4 benzyny, a komputer pokazuje(przelicza) że zostało mi benzyny na ok. 150km,
    czy to jest normalne?,skąd te przeliczenia, wcześniej(przed założeniem gazu)
    rezerwa paliwa zapalała mi się jak komputer pokazał że zostało do przejechania 60km(co jest O.K.) a strzałka była prawie na "zero", teraz zapaliła się kontrolka od paliwa na przedostatniej "kresce" skąd te różnice?

    Reszta działa O.K., komputer przelicza średnie i aktualne spalanie benzyny jak i gazu.


    Pozdrawiam

    Krzysztof
  • #2
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Komputer nie kontroluje na bieżąco stanu paliwa w baku, przy znanej objętości zbiornika wylicza średnie zużycie i pozostałą ilość. Za to kontrolka rezerwy jak najbardziej pokazuje prawdę.
  • #3
    krzysztof_72
    Level 9  
    dzięki daroo7707 i robokop w przyszłym tygodniu pojadę i powiem im o tym.
    Wyczytałem na forum że mogą być póżniej problemy z odpaleniem auta jak komputer "pomyśli" że nie ma już benzyny.


    Pozdr.


    Krzysztof
  • #4
    milejow
    Level 43  
    Nie ma i nie będzie żadnych problemów z odpaleniem. Komputer głupieje bo widzi poruszające się auto a paliwa mu nie ubywa, po pewnym czasie zapala rezerwę bo myśli, że czujnik paliwa się zepsuł/zawiesił i martwi się żeby Ci paliwa nie zabrakło. Wystarczy dolać aby nieznacznie podniósł się czujnik i rezerwa zgaśnie
  • #5
    luknew
    Level 11  
    Kontrolka rezerwy tez oszukuje, wiecej na ten temat na renault laguna forum.
  • #6
    krzysztof_72
    Level 9  
    milejow wrote:
    Nie ma i nie będzie żadnych problemów z odpaleniem. Komputer głupieje bo widzi poruszające się auto a paliwa mu nie ubywa, po pewnym czasie zapala rezerwę bo myśli, że czujnik paliwa się zepsuł/zawiesił i martwi się żeby Ci paliwa nie zabrakło. Wystarczy dolać aby nieznacznie podniósł się czujnik i rezerwa zgaśnie



    mam 1/4 zboirnika paliwa i komp pokazuje paliwa na ok. 100pare kilometrów, jak zacznę dolewać benzyny to w końcu bak będzie pełny i co dalej??

    Dodano po 1 [minuty]:

    luknew wrote:
    Kontrolka rezerwy tez oszukuje, wiecej na ten temat na renault laguna forum.



    kontrolka działa u mnie o.k. (bynajmniej jak miałem tylko na benzynę , bez gazu), muszę pojezdzić aby to sprawdzić

    Dodano po 12 [minuty]:

    Skopiowałem częśc tematu i tam o tym piszą:

    08 Maj 2010 21:10 Przelicznik paliwa w Lagunie 98r +lpg


    --------------------------------------------------------------------------------

    Tak jak w temacie
    Zaczne w taki sposob zamontowalem instalacje w Lagunie 2,0 8v.
    Do momentu zamontowania lpg bylo wszystko ok ale po montazu lpg zaczal sie problem taki ze jadac na gazie wskaznik paliwa pokazuje jego faktyczna wartosc-polowa baku palia a wiec ok.25 litrow i faktycznie tyle paliwa jest w baku a rownoczesnie zaswieca sie lampka z rezerwy paliwa i gadajaca papuga z tej Laguny informuje o braku paliwa.Problem jest taki ze licznik jednoczesnie wskazuje polowe stanu paliwa i dodatkowo swieci rezerwa i zaswieca sie lampka serwisowa i problem z zapaleniem silnika-nie podaje mu paliwa a one faktycznie jest w zbiorniku rozwiazaniwm problemu jest dolanie paliwa ok 5 litrow by rezerwa zgasla i wtedy zapala ale po przejechaniu kilkunastu kilometrow na gazie znow zapala sie rezerwa i znow nie idzie zapalic auta dodam ze mam juz pelny bak paliwa i tyle wskkazuje czujnik na liczniku a dodatkowo zapala sie rezerwa paliwa i komunikat glosowy ze stan paliwa jest niski a ja mam juz pelny bak.Wiem ze sa emulatory paliwa stosowane w Peugeot ale do takiej Laguny nikt nie slyszal o emulatorze paliwa wiec nie wiem co jest grane moze jakas podpowiedz.Dodam ze odlaczenie akumulatora nie pomaga a otworzenie korka paliwa tez nie czy ktos mial taki problem w takim STARYM aucie 98rok?



    ---- 08 Maj 2010 21:52 Re: Przelicznik paliwa w Lagunie 98r +lpg


    --------------------------------------------------------------------------------

    Jest wyjście, wsadzić przekaźnik przepinający sygnał z czujnika paliwa na czujnik gazu w butli w momencie przejścia na zasilanie gazowe. Komp pokładowy głupieje bo widzi prędkość, przejechane kilometry a nie widzi zużycia paliwa więc traktuje to jako pusty zbiornik i zapala kontrolkę

    09 Maj 2010 12:50 Re: Przelicznik paliwa w Lagunie 98r +lpg


    --------------------------------------------------------------------------------

    Komputer pokładowy do poprawnego działania potrzebuje sygnału prędkości, poziomu paliwa, wartości obrotów i czasu wtrysku. Właśnie w lagunie i megane były cyrki ze wskazaniami kompa pokładowego przy zasilaniu gazem, zapalał kontrolkę rezerwy kiedy chciał i pokazywał niestworzone rzeczy, skończyły się cyrki po podaniu mu wartości poziomu gazu podczas jazdy na gazie

    09 Maj 2010 12:50 Re: Przelicznik paliwa w Lagunie 98r +lpg


    --------------------------------------------------------------------------------

    Komputer pokładowy do poprawnego działania potrzebuje sygnału prędkości, poziomu paliwa, wartości obrotów i czasu wtrysku. Właśnie w lagunie i megane były cyrki ze wskazaniami kompa pokładowego przy zasilaniu gazem, zapalał kontrolkę rezerwy kiedy chciał i pokazywał niestworzone rzeczy, skończyły się cyrki po podaniu mu wartości poziomu gazu podczas jazdy na gazie

    ----------------------------------------------------------------------

    I co mam o tym myśleć


    Pozdr.

    Krzysztof

    Dodano po 1 [minuty]:

    Skopiowałem częśc tematu i tam o tym piszą:

    08 Maj 2010 21:10 Przelicznik paliwa w Lagunie 98r +lpg


    --------------------------------------------------------------------------------

    Tak jak w temacie
    Zaczne w taki sposob zamontowalem instalacje w Lagunie 2,0 8v.
    Do momentu zamontowania lpg bylo wszystko ok ale po montazu lpg zaczal sie problem taki ze jadac na gazie wskaznik paliwa pokazuje jego faktyczna wartosc-polowa baku palia a wiec ok.25 litrow i faktycznie tyle paliwa jest w baku a rownoczesnie zaswieca sie lampka z rezerwy paliwa i gadajaca papuga z tej Laguny informuje o braku paliwa.Problem jest taki ze licznik jednoczesnie wskazuje polowe stanu paliwa i dodatkowo swieci rezerwa i zaswieca sie lampka serwisowa i problem z zapaleniem silnika-nie podaje mu paliwa a one faktycznie jest w zbiorniku rozwiazaniwm problemu jest dolanie paliwa ok 5 litrow by rezerwa zgasla i wtedy zapala ale po przejechaniu kilkunastu kilometrow na gazie znow zapala sie rezerwa i znow nie idzie zapalic auta dodam ze mam juz pelny bak paliwa i tyle wskkazuje czujnik na liczniku a dodatkowo zapala sie rezerwa paliwa i komunikat glosowy ze stan paliwa jest niski a ja mam juz pelny bak.Wiem ze sa emulatory paliwa stosowane w Peugeot ale do takiej Laguny nikt nie slyszal o emulatorze paliwa wiec nie wiem co jest grane moze jakas podpowiedz.Dodam ze odlaczenie akumulatora nie pomaga a otworzenie korka paliwa tez nie czy ktos mial taki problem w takim STARYM aucie 98rok?



    ---- 08 Maj 2010 21:52 Re: Przelicznik paliwa w Lagunie 98r +lpg


    --------------------------------------------------------------------------------

    Jest wyjście, wsadzić przekaźnik przepinający sygnał z czujnika paliwa na czujnik gazu w butli w momencie przejścia na zasilanie gazowe. Komp pokładowy głupieje bo widzi prędkość, przejechane kilometry a nie widzi zużycia paliwa więc traktuje to jako pusty zbiornik i zapala kontrolkę

    09 Maj 2010 12:50 Re: Przelicznik paliwa w Lagunie 98r +lpg


    --------------------------------------------------------------------------------

    Komputer pokładowy do poprawnego działania potrzebuje sygnału prędkości, poziomu paliwa, wartości obrotów i czasu wtrysku. Właśnie w lagunie i megane były cyrki ze wskazaniami kompa pokładowego przy zasilaniu gazem, zapalał kontrolkę rezerwy kiedy chciał i pokazywał niestworzone rzeczy, skończyły się cyrki po podaniu mu wartości poziomu gazu podczas jazdy na gazie

    09 Maj 2010 12:50 Re: Przelicznik paliwa w Lagunie 98r +lpg


    --------------------------------------------------------------------------------

    Komputer pokładowy do poprawnego działania potrzebuje sygnału prędkości, poziomu paliwa, wartości obrotów i czasu wtrysku. Właśnie w lagunie i megane były cyrki ze wskazaniami kompa pokładowego przy zasilaniu gazem, zapalał kontrolkę rezerwy kiedy chciał i pokazywał niestworzone rzeczy, skończyły się cyrki po podaniu mu wartości poziomu gazu podczas jazdy na gazie

    ----------------------------------------------------------------------

    I co mam o tym myśleć


    Pozdr.

    Krzysztof

    Dodano po 27 [sekundy]:

    Skopiowałem częśc tematu i tam o tym piszą:

    08 Maj 2010 21:10 Przelicznik paliwa w Lagunie 98r +lpg


    --------------------------------------------------------------------------------

    Tak jak w temacie
    Zaczne w taki sposob zamontowalem instalacje w Lagunie 2,0 8v.
    Do momentu zamontowania lpg bylo wszystko ok ale po montazu lpg zaczal sie problem taki ze jadac na gazie wskaznik paliwa pokazuje jego faktyczna wartosc-polowa baku palia a wiec ok.25 litrow i faktycznie tyle paliwa jest w baku a rownoczesnie zaswieca sie lampka z rezerwy paliwa i gadajaca papuga z tej Laguny informuje o braku paliwa.Problem jest taki ze licznik jednoczesnie wskazuje polowe stanu paliwa i dodatkowo swieci rezerwa i zaswieca sie lampka serwisowa i problem z zapaleniem silnika-nie podaje mu paliwa a one faktycznie jest w zbiorniku rozwiazaniwm problemu jest dolanie paliwa ok 5 litrow by rezerwa zgasla i wtedy zapala ale po przejechaniu kilkunastu kilometrow na gazie znow zapala sie rezerwa i znow nie idzie zapalic auta dodam ze mam juz pelny bak paliwa i tyle wskkazuje czujnik na liczniku a dodatkowo zapala sie rezerwa paliwa i komunikat glosowy ze stan paliwa jest niski a ja mam juz pelny bak.Wiem ze sa emulatory paliwa stosowane w Peugeot ale do takiej Laguny nikt nie slyszal o emulatorze paliwa wiec nie wiem co jest grane moze jakas podpowiedz.Dodam ze odlaczenie akumulatora nie pomaga a otworzenie korka paliwa tez nie czy ktos mial taki problem w takim STARYM aucie 98rok?



    ---- 08 Maj 2010 21:52 Re: Przelicznik paliwa w Lagunie 98r +lpg


    --------------------------------------------------------------------------------

    Jest wyjście, wsadzić przekaźnik przepinający sygnał z czujnika paliwa na czujnik gazu w butli w momencie przejścia na zasilanie gazowe. Komp pokładowy głupieje bo widzi prędkość, przejechane kilometry a nie widzi zużycia paliwa więc traktuje to jako pusty zbiornik i zapala kontrolkę

    09 Maj 2010 12:50 Re: Przelicznik paliwa w Lagunie 98r +lpg


    --------------------------------------------------------------------------------

    Komputer pokładowy do poprawnego działania potrzebuje sygnału prędkości, poziomu paliwa, wartości obrotów i czasu wtrysku. Właśnie w lagunie i megane były cyrki ze wskazaniami kompa pokładowego przy zasilaniu gazem, zapalał kontrolkę rezerwy kiedy chciał i pokazywał niestworzone rzeczy, skończyły się cyrki po podaniu mu wartości poziomu gazu podczas jazdy na gazie

    09 Maj 2010 12:50 Re: Przelicznik paliwa w Lagunie 98r +lpg


    --------------------------------------------------------------------------------

    Komputer pokładowy do poprawnego działania potrzebuje sygnału prędkości, poziomu paliwa, wartości obrotów i czasu wtrysku. Właśnie w lagunie i megane były cyrki ze wskazaniami kompa pokładowego przy zasilaniu gazem, zapalał kontrolkę rezerwy kiedy chciał i pokazywał niestworzone rzeczy, skończyły się cyrki po podaniu mu wartości poziomu gazu podczas jazdy na gazie

    ----------------------------------------------------------------------

    I co mam o tym myśleć


    Pozdr.

    Krzysztof
  • #7
    daroo7707
    Level 14  
    czujnik odparowywania par paliw też ma ogromne znaczenie.
    ODKRĘĆ na zakończenie jazdy korek wlewu paliwa i sprawdź rano co ci wskazuje.
    Jeżeli stan beny wróci do normy to zakładaj emu, lub odkręcaj korek paliwa co wieczór. ;-))
  • #8
    krzysztof_72
    Level 9  
    Dzięki spróbuję, ale wcześniej na benzynie było wszystko O.K. ,

    przecież nie popsuli czujnika.


    Pozdr.

    Krzysztof
  • #9
    daroo7707
    Level 14  
    tak ale samochód nie wie na jakim paliwie jedzie :-)
    a czójnik masz elektroniczny w skrzyni biegów.
  • #10
    krzysztof_72
    Level 9  
    daroo7707 wrote:
    czujnik odparowywania par paliw też ma ogromne znaczenie.
    ODKRĘĆ na zakończenie jazdy korek wlewu paliwa i sprawdź rano co ci wskazuje.
    Jeżeli stan beny wróci do normy to zakładaj emu, lub odkręcaj korek paliwa co wieczór. ;-))




    Sprawdzę,

    Czy muszę płacić za założenie "emu"(co to jest?),
    przecięż (rozumując na chłopski rozum) przed założeniem gazu było O.K. , a
    teraz nie jest - przecięż nie moja wina że komputer "oszukuje" , a nikt mnie o tym nie poinformował przed złożeniem gazu, samochód (komputer) nie działa tak jak przed montażem gazu ;)

    Pozdr.

    Krzysztof

    P.S.

    można by rzec , że zmienili "parametry" samochodu
  • #11
    daroo7707
    Level 14  
    generalnie takie
    cudo zakłada się za dopłatą ponieważ kosztuje to dodatkowo ok.180 pln .
    A zakład w który pracują ponoć ludzie po SZKOLENIACH powinien TO wiedzieć.

    Lecz szkolenia to już inny problem.
  • #12
    krzysztof_72
    Level 9  
    daroo7707 wrote:
    generalnie takie
    cudo zakłada się za dopłatą ponieważ kosztuje to dodatkowo ok.180 pln .
    A zakład w który pracują ponoć ludzie po SZKOLENIACH powinien TO wiedzieć.

    Lecz szkolenia to już inny problem.



    Witam

    Hm.... a gdyby skasować przejechane kilometry , to komputer powinien chyba odczytać od "nowa" wartość poziomu paliwa w baku?, czy dobrze rozumuję?,
    poczekam jak zapali się kontrolka rezerwy i wtedy skasuję , przecież
    normalnie na benzynie to działało.


    Pozdr.

    Krzysztof
  • Helpful post
    #13
    bartek_j
    Level 35  
    źle rozumiujesz
    Poza tym strasznie dużo bzdur w tym wątku się pojawiło.

    W autach w których poziom paliwa jest przeliczany przez kompa nie pozostaje nic innego jak trzymać pół baku benzyny i... przyzwyczaić się do opadającej wskazówki.
    Z czasem po klilku odpaleniach wskazówka (i pezeliczenie zasięgu na komputerku) wraca do normy.

    Opowieści o złym komputerze gaszącym silnik jak wymyśli że nie ma benzyny to oczywiście do działu humorystycznego się nadają.


    AA , emulatora nie ma sensu montować: i tak działą tylko jak jest więcej niż pół baku benzyny, a wtedy i tak po jakimś czsaie wkazówka sama sie odnajduje ;)
    Z resztą 100 PLN za przekaźnik, tranzystor i parę lementów biernych to dość wygórowana kwota :)
  • #14
    krzysztof_72
    Level 9  
    bartek_j wrote:
    źle rozumiujesz
    Poza tym strasznie dużo bzdur w tym wątku się pojawiło.

    W autach w których poziom paliwa jest przeliczany przez kompa nie pozostaje nic innego jak trzymać pół baku benzyny i... przyzwyczaić się do opadającej wskazówki.
    Z czasem po klilku odpaleniach wskazówka (i pezeliczenie zasięgu na komputerku) wraca do normy.

    Opowieści o złym komputerze gaszącym silnik jak wymyśli że nie ma benzyny to oczywiście do działu humorystycznego się nadają.


    AA , emulatora nie ma sensu montować: i tak działą tylko jak jest więcej niż pół baku benzyny, a wtedy i tak po jakimś czsaie wkazówka sama sie odnajduje ;)
    Z resztą 100 PLN za przekaźnik, tranzystor i parę lementów biernych to dość wygórowana kwota :)


    Dzięki bartek_j

    Pojeżdzę to zobaczę i dam znać

    Pozdr.

    Krzysztof
  • #15
    krzysztof_72
    Level 9  
    Witam

    Pragnę podziękować dla bartek_j i dziękuję.
    (już chciałem zakładać jakieś "emu")

    Problem rozwiązał się "sam" ,

    a więc :

    -nic nie muszę kasować żadnych kilometrów(co zresztą sobie sam ubzdurałem)
    - jednak komputer jest mądrzejszy ode mnie (i nie tylko) , dzisiaj zapaliła mi się kontrolka rezerwy, komputer poinformował mnie że trzeba zatankować , (wskazówka jest na ok. 1/4 baku)pomyślałem trudno, zgasiłem samochód poszedłem zjeść i jazda do CPN,
    ku mojemu zdziwieni po przekręceniu kluczyka nie zapaliła mi się kontrolka od rezerwy, po przełączeniu na "ilość paliwa" w baku komputer pokazał że można przejechać jeszcze 241 km. :)

    Podsumowując:
    nie trzeba zakładać żadnych "przekażników" czy innych bajerów, gdy zapali się kontrolka od rezerwy(zaznaczam że wskazówka pokazuje prawdziwą ilość benzyny) to trzeba po prostu zgasić auto i po chwili zapalić , komputer odczyta "od nowa" ilość benzyny w baku.

    auto to:
    Renault laguna 1999
    1.8 16v


    Pozdr.


    Krzysztof