Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pompa paliwa elektryczna zamiast mechanicznej-prosze o rade

witek2 14 Feb 2011 20:29 28253 40
Renex
  • #1
    witek2
    Level 10  
    Witam.
    Chcialbym zalozyc do swojego samochodu elektryczna pompe paliwowa umieszczona na przewodzie paliwa.Mechaniczna pompke chce zlikwidowac.Jest to skoda favorit 1,3 na gazniku z zalozonym gazem LPG.Pompe elektryczna chce zalozyc z tego powodu,zeby uniknac dlugiego krecenia rozrusznikiem podczas przechodzenia z gazu na benzyne gdy komora paliwa i gaznik jest bez benzyny.Sa na allegro takie pompki elektryczne do samochodow z gaznikiem -jako zamiennik mechanicznej.Jest to pompa niskocisnieniowa i to jest ok.Moj problem polega na tym,ze nie wiem czy taka pompa zalozmy zalozona w komorze silnika potrafi sama zassac paliwo ze zbiornika gdy nie jest zalana benzyna.Pompa mechaniczna potrafi zassac nawet jak jest pusta.Jak to jest z ta elektryczna?Jest to o tyle wazne,ze jezeli ona dziala tylko wtedy jak jest zalana to problem bedzie jak np.skonczy sie gaz gdzies w trasie a np.elektryczna sie zapowietrzy.
    Prosze o informacje jak takie pompki dzialaja,czy potrafia mimo braku wewnatrz nich paliwa zassac samodzielnie benzyne i dalej ja tloczyc do gaznika.
    To w zasadzie bedzie rzutowalo czy zdecyduje sie na zakup tego urzadzenia.
    Z gory dziekuje i czekam na informacje.:D
  • Renex
  • #2
    maszan
    Level 25  
    Mialem taka pompke przeponowa IFA w swojej 120@136(silnik FAvority) tez do odpalania w zimie na benie..fakt ze byla blisko baku ale bez problemu pompowala paliwo do gaznika. Mysle ze jesli bedzie to przeponowka to dzialac bedzie tak samo jak seryjna ino bez pomocy walka rozrzadu/reki do recznego podpompowania.
  • #3
    Anonymous
    Anonymous  
  • #4
    ociz
    Moderator of Cars
    Nie są to pompy przeponowe, przynajmniej te co można znaleźć nowe na allegro i raczej słabo radzą sobie z pompowaniem powietrza więc im bliżej zbiornika i niżej tym lepiej.
  • #5
    Adik C
    Level 25  
    A nie prościej zanim zgasisz samochód przełączyć od razu z gazu na benzynę?przegazować do 4tyś obr i przełączyć,samochód zgaśnie ale skróci to czas podawania paliwa do gaźnika,w każdej pompie paliwowej jest już wbudowany zawór zwrotny,ty masz problem z czasem zalania komory gaźnika,pozdrawiam
  • #6
    witek2
    Level 10  
    Myslalem o elektrycznej bo to w sumie wygoda.Podlaczylbym ja do centralki i w chwili gdy bedzie w pozycji benzyna to zacznie pracowac i napelni komore plywakowa i latwo zapale auto.Po przelaczeniu w pozycje gaz pompa sie wylaczy i auto bedzie chodzilo na gazie.Generalnie bedzie pracowala tylko wtedy gdy auto bedzie chodzilo na benzynie.Ale najlepsza bylaby chyba ta membranowa :ssaco-tloczaca,tak jak ta mechaniczna.Poda paliwo nawet jak beda puste przewody.
    Ale co myslicie o tych z Allegro za 100 zl.Czy warto to kupowac?A jak nie to co polecacie?Czy ma moze ktos juz jakies doswiadczenia z tego typu przypadkiem?
  • Renex
  • #7
    ociz
    Moderator of Cars
    Niektóre gaźnikowe japońce miały elektryczne pompy więc może lepiej poszukać czegoś używanego ale za to pewnego.
  • #8
    witek2
    Level 10  
    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.Zdecyduje sie poszukac czegos konkretnego.
  • #9
    djluki4
    Level 11  
    podłączę się do tematu mam golfa 2 poj 1300 88rok + lpg może mi ktoś doradzić jak podłączyć pompę elektryczna zamiast mechanicznej mam juz zakupiona taka pompę i myślałem żeby plus podłączyć z kabla od gazu ten co idzie do zaworka który blokuje dopływ paliwa po przełączeniu na gaz? czy to ma być jakoś inaczej podłączone z góry dziękuje za odpowiedzi
  • #10
    ladamaniac
    Level 39  
    ociz wrote:
    Niektóre gaźnikowe japońce miały elektryczne pompy więc może lepiej poszukać czegoś używanego ale za to pewnego.

    Racja, np stary Accord. Miała ta pompka też wbudowany elektromechaniczny regulator ciśnienia, ale zdobycie takiej sprawnej pompki jest cudem, przynajmniej w mojej okolicy.
  • #11
    ravelation
    Level 21  
    djluki4 wrote:
    podłączę się do tematu mam golfa 2 poj 1300 88rok + lpg może mi ktoś doradzić jak podłączyć pompę elektryczna zamiast mechanicznej mam juz zakupiona taka pompę i myślałem żeby plus podłączyć z kabla od gazu ten co idzie do zaworka który blokuje dopływ paliwa po przełączeniu na gaz? czy to ma być jakoś inaczej podłączone z góry dziękuje za odpowiedzi

    Chyba najprościej będzie podłączyć pod zawór benzyny?Zawór otwiera,pompa pompuje, tylko dałbym przekaźnik.
  • #12
    web69
    Level 32  
    Chyba zamiast zaworu dać pompę... Ja w golfie mam pompę od motocykla yamaha xj600 i mogę już zapominać sobie o wieczornym przełączaniu na benzynę, rano 3 sekundy i pali...
  • #13
    Aleksander_01
    Level 42  
    Pół roku temu kolega odstawił taką faworikę na złom.
    O ile dobrze pamiętam miała wstawioną całą pompę od felicji, zaworek na dolocie i jeszcze dodatkowo odcięcie pompki gdy pracowała na gazie.
    Cała ta przeróbka kosztowała grosze - wszystkie części (bak z pompką, zaworek, mieszacz, parownik) kolega kupił na zaprzyjaźnionym złomie.
    Z nowych rzeczy było tylko - butla, rurki miedziane.
  • #14
    witek2
    Level 10  
    Skoda favorit 1300 z gaznikiem.Ja zastosowalem niskocisnieniowa elektryczna pompe paliwa z golfa,ktora jest umieszczona w zbiorniku paliwa.Pompa sie zalacza w momencie jak przelacznik na centralce gazu jest przelaczony do jazdy na benzynie i tylko w takiej pozycji pracuje.w pozycji wypalanie z komory plywakowej pompa nie pracuje i w pozycji jazdy na gazie rowniez nie pracuje.Pompke podlaczylem przez przekaznik taki jak do swiatel.Po prostu zasilanie ktore idzie z centralki na zawor benzyny w momencie gdy przelacznik na centralce jest w pozycji jazdy na benzynie podlaczylem do przekaznika(zalacza cewke w przekazniku) a zasilanie pompki moze byc nawet z akumulatora.Acha i dalem jeszcze bezpiecznik na zasilaniu pompki po wyjsciu zasilania z przekaznika.Dziala super i jestem bardzo zasowolony.Mechaniczna pompke zdemontowalem calkowicie.
  • #15
    djluki4
    Level 11  
    witek2 a moglbys mi narysowac schemat co i jak i gdzie ma byc podlaczone bo chcialbym to zrobic zeby to bylo profesionalnie wszystko podlaczone a z elektryki jestem laik i mozesz mi podac numer tej pompy jaka masz???
  • #16
    witek2
    Level 10  
    Witam.
    Postaram sie odpisac w poniedzialek.Pozdrawiam.
  • #17
    ladamaniac
    Level 39  
    Jak zrobisz takiego moda na pompie od jednopunkta wymień przynajmniej elastyczne przewody paliwowe na wysokociśnieniowe, tak, żebyś się mógł pocieszyć chwilę swoim wynalazkiem zanim auto spłonie.
  • #18
    djluki4
    Level 11  
    ladamaniac jak zalozysz pompe niskocisnieniowa to nic sie nie stanie bo reszta paliwa bedzie wracac powrotem, nigdy do gaznika nie mozesz dac pompy ani z jednopunktu ani z wielopunktu bo daje za duze cisnienie a nie warto na pompie wysoko cisnieniowej obnizac cisnienia bo sie spali.
    To powiedz mi czemu stary nissan na gazniku mial pompe elektryczna i jakos wszystko dzialalo i nic sie nie stalo...
  • #21
    djluki4
    Level 11  
    witek2 mam jeszcze pytanie co do schamatu tys zostawil tam ten zaworek od paliwa co byl?,a ta pompe paliwa pasuje tam orginalnie czy trzeba cos w baku przerabiac bo juz nie pamietam bo dawno w zadnym golfie juz nic z bakiem nie robilem?i o jakim napieciu tam dales bezpiecznik z gory dzieki za odpowiedz :D
  • #22
    ladamaniac
    Level 39  
    Jeśli dasz pompkę od gaźnika, to wszystko ok. Problem w tym, że mało aut miało takie cudo i ciężko znaleźć sprawną pompkę na złomie. Zdecydowana większość miała pompę membranową napędzaną mechanicznie od osprzętu silnika.
  • #23
    ociz
    Moderator of Cars
    Wszystkie Golfy 2 na wtrysku miały niskociśnieniowe pompy w zbiorniku.
  • #24
    witek2
    Level 10  
    Witam.
    Ja zostawiłem ten zaworek do benzyny ponieważ on mi w niczym nie przeszkadza i otwiera się wraz z załączeniem pompki elektrycznej .Natomiast równie dobrze będzie jak go zlikwidujesz.Decyzja należy do Ciebie,możesz go zdjąć i założyć w tym miejscu wężyk,albo zostawić ale wtedy musi on być podłączony do instalacji aby po przełączeniu w pozycje jazdy na benie się otwierał wraz z pompka która wtedy zaczyna pompować.Co do bezpiecznika to Ja dałem bezp. 4A.Pompkę kopiłem tego typu jak na schemacie z tym,ze Ja dałem nowy zamiennik bo kosztował coś ok.70zł.Natomiast oryginalna to wydatek kilkaset zł.W moim przypadku jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania.No i oczywiście pompka musi być niskociśnieniowa.Pozdrawiam.
  • #25
    djluki4
    Level 11  
    witek2 dzieki bardzo za pomoc bardzo mi pomogles pozdrawiam:)
  • #26
    witek2
    Level 10  
    Witam.
    Ciesze się ze moglem pomoc Ci dljuki4.
    Przeglądając jeszcze twoje wcześniejsze zapytanie do mnie odnośnie jak ja założyłem pompę elektryczna w zbiorniku to mogę Ci powiedzieć,ze wyjąłem czujnik paliwa ze zbiornika i do tej grubszej metalowej rurki która jest ssaniem dla pompki mechanicznej podłączyłem ta nowa pompkę elektryczna.Zrobiłem to w ten sposób,ze musiałem skrócić trochę ta rurkę bo ona sięga oryginalnie do dna zbiornika.Skrócić o tyle,żeby po podłączeniu do niej pompki długość całości dotykała do dna zbiornika.Tam na pompie założony jest kosz ssący z sitkiem i ma on takie nóżki, co powoduje ze sitko kosza pompy nie styka się bezpośrednio z dnem zbiornika tylko zachowana jest odległość kilka milimetrów.Tak trzeba to dopasować,żeby po włożeniu całości do zbiornika te nóżki opierały się o dno zbiornika i żeby to nie "latało" w środku.Miałem problem z ramieniem pływaka rezerwy ale go odpowiednio przerobiłem-wygiąłem żeby nie wadził o pompkę i jest ok.Przewody elektryczne do pompki niczym specjalnym wewnątrz zbiornika się nie izoluje tam nic się nie zapali.Ja założyłem zwykle plastikowe koszulki takie jak są w instalacji elektrycznej.Wyprowadzenie przewodów ze zbiornika na zewnątrz uszczelniłem żeby nie było wycieków paliwa i parowania w ten sposób ze przejście przewodów skleiłem klejem dwuskładnikowym.Ja w miejscu jak przewody wychodzą ze zbiornika założyłem na nich złączkę tak,ze mogę je rozłączać w razie demontażu w prosty sposób.
    I to tyle pozdrawiam i życzę zadowolenia z użytkowania nowej elektrycznej pompki paliwa.
  • #27
    mostal
    Level 12  
    podłącze się. Też chce podłączyć pompke zewnętrzną zamiast mechanicznej. problem widze tylko z powrotem paliwa do baku. mam honde z dwoma gaźnikami. i tam powrót jest wbudowany w pompke. elektryczna pompa bedzie podawać cały czas paliwo a jak sie napełnią gaźniki to paliwo gdzies musi powracać. dobrze myśle? jak to zrobić?
  • #28
    Megawe
    Level 34  
    Od golfa II znajdź metalowy rozdzielacz, który był przykręcony do głowicy.
    Ma on 3 króćce: wejście z pompki paliwowej, wyjście na gaźnik i powrót.
    Dodatkowo działa to jak odpowietrznik paliwa.
  • #29
    ociz
    Moderator of Cars
    Coś takiego jak na rysunku poniżej można dać, to akurat przy gaźniku Pierburg 2E3 w VW ale i w innych można znaleźć.
    Pompa paliwa elektryczna zamiast mechanicznej-prosze o rade
  • #30
    web69
    Level 32  
    Stosując pompę elektryczną membranową nie musisz dawać powrotu, po napełnieniu gażnika pompa się wyłącza. Ciśnienie jest na tyle małe, że nie ma obawy o przelanie gaźnika. Takie same pompy były stosowane w starych benzynowych ogrzewaczach postojowych produkcji NRD CCCP, w motocyklach XJ600, starych FZ itp...