Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 5 drgania silnika po wrzuceniu na luz i hamowaniu

14 Lut 2011 20:58 7496 9
  • Poziom 2  
    Witam!! Mam pytanko może ktoś z posiadaczy VW MK 5 coś podpowie. Jestem posiadaczem MK5 2.0 TDI 140 km, silnik typ BMM. Od pewnego czasu występują dziwne objawy przejawiające się lekkimi drganiami silnika. Drgania te występują po wrzuceniu na luz i hamowaniu celem zatrzymania pojazdu np przed skrzyżowaniem, jak i zaraz po jego zatrzymaniu. Po jakimś czasie na postoju (i pracy silnika na biegu luzem) ustają. Myślę, że teorię dotyczącą dwumasy można odrzucić bo nie ma żadnych symptomów typu szarpania, metaliczne dżwięki nierówna praca po uruchomieniu itd. Silnik po uruchomieniu pracuje bez zarzutów. Zauważyłem jednak, że drgania ustępują po wciśnięciu pedału sprzegła do podłogi. Z tąd moje przypuszczenie - pytanie czy może być to wysprzęglik hydrauliczny? Może nie wysprzegla do końca i podczas hamowania nierozłączone do końca sprzęgło stopuje silnik???? Dodam jeszcze, że biegi wchodzą bez zarzutów.
  • Moderator na urlopie...
    Nie. Wysprzęglik nie ma tutaj nic do rzeczy, działa ok. I tutaj najpierw pytanie, czy obroty silnika nie spadają zbyt "nisko" wówczas? Może coś z "poduchami"/mocowaniem skrzyni/silnika do karoserii?
  • Poziom 10  
    tak jak kolega zeimp pisze sprawdź poduszki ja miałem to samo ale w golfie 3 kiedyś okazało się ze poduszka pod skrzynią biegów była rozerwana wymieniłem na nową i wszystko grało
  • Poziom 2  
    Witam!!
    Dzięki za podpowiedzi napewno sprawdzę poduszki. Jednak dzisiaj doszły nowe objawy lekkie metaliczne puknięcia przy wciskaniu pedału sprzegła, a to już chyba dwumasa lub coś ze sprzęgłem. Chyba nie ma się co oszukiwać tylko sięgnąć do kieszeni - Jak myślicie???
    Pozdrawiam
  • Moderator na urlopie...
    No tak. Najlepiej będzie zdemontować skrzynię i sprawdzić co jest pięć. Wiesz ile na tym sprzęgle jest przejechane i w jakim ruchu (miejski/trasa) ?
  • Moderator na urlopie...
    dziobaak napisał:
    na 95% dwumasa


    A jeśli nie? Wiem, wiem. ;)
  • Poziom 1  
    awszyszka mam pytanko czy zlokalizowales usterke??

    Mialem taki objaw jak ty, silnik wpadal w dziwne wibracje przy hamowaniu do "0" i zaraz po zatrzymaniu wchodzil na swoje obroty.Auto kupilem tydz. temu wymienilem klocki tarcze nie pomoglo poduszki WSZYSTKIE nie pomoglo ale dodam ze jak zalocze klime to silnik przestaje wchodzic w te dziwne drgania, zastanawiam sie nad napinaczem paska klinowego?? bo nic innego nie przychodzi mi do glowy. Dzieki za odp. I BLAGAM O KONKRETY.
  • Poziom 34  
    Napiszę w tym temacie chociaż i tak mój post nic nie wniesie. Z takim problemem borykają się m.in. właściciele silników o oznaczeniu AHF (110KM na pompie wtryskowej). Problem nie został rozwiązany do dziś dnia mimo wymiany wszelkich podzespołów, które były brane pod uwagę a uwierzcie mi, że praktycznie wszystkie możliwe. Tematy o tym problemie liczą po 100 i więcej stron (kwestia dotyczy różnych for).
    Jestem zdania, że nie uzyskasz satysfakcjonującej odpowiedzi ani gotowego rozwiązania również na tym forum. Na to do chwili obecnej nie ma gotowej recepty a sposoby rozwiązania problemu są kosztowne i bezskuteczne. Ja się już dawno poddałem a cieszę się, że mnie to do tej pory nie dotyczy bo nie jestem w stanie w tym temacie nic poradzić.
  • Poziom 2  
    Usterka usunięta. Przyczyną było pęknięcie mocowania silnika od strony skrzyni biegów. Po wymianie wszystko ok. cena części około 200 zł. pozdrawiam