Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Man Tga 26.480 problem z EDC

kryś184 14 Feb 2011 21:36 15783 11
Texa Poland
  • #1
    kryś184
    Level 14  
    Witam
    Miałbym pytanie podczas jazdy zaświeca się EDC tylko bez numeru błędu tak twierdzi kierowca i gdy diagnozuje manualnie edc to na wyświetlaczu pokazują się kreski zamiast jakiś kodów błędu pozostałe sterowniki normalnie FFR, ZBR EBS itp. Gdy podłanczam tester diagnostyczny to normalnie się łączy z EDC parametry bieżące normalnie odczytuje ale usterek nie wykrywa ,tylko dlaczego na wyświetlaczu pokazują się kreski przy diagnostyce manualnej? nawet jeśli faktycznie EDC nie ma usterek to przy diagnostyce manualnej powinno pokazać zero usterek "Nr0" a nie same kreski.
    Prosze o pomoc
    Pozdrowienia
  • Texa Poland
  • #2
    svavecone
    Level 25  
    Nie spotkalem sie jeszcze z takim numerem.
    Czy inne sterowniki posiadaja jakies bledy na temat komunikacji/sygnalow z edc?
    Czy podczas wyskakiwania bledu na kokpicie wyswietla sie tez czerwona kontrolka bledu?
  • Texa Poland
  • #3
    kryś184
    Level 14  
    Witam
    Dzięki kolego zainteresowanie się tematem . Dziwny przypadek jeżeli chodzi o błędy aktywne czyli po przekręceniu stacyjki to niema żadnych wyświetlacz jest czysty!. Tylko co najgorsze w drugim Manie 26.480 to samo wyświetlacz jest czysty ale też podczas diagnozy manualnej kreski tylko w drugim przypadku kierowca nie skarży się na EDC co jest? wiem w drugim tak jak w pierwszym przypadku kasowałem inspekcje olejową czyli wymiane oleju w silniku bo wyświetlało Servis faling jakoś tak po polsku Czas na serwis. Myśle że to może być przyczyną żle wykasowana inspekcja olejowa.Moja firma w której pracuje jako mechanik posiada tester magnetii marelii tester tech coś w podobie texy i nim się posługuje od dwóch lat i gdy kasuje inspekcje oleju w silniku to niechce wpisać daty następnego srewisowania tylko kreski. Ale po powrocie z trasy juz jest data następnego serwisowania jest zapisana i tak też jest z Aktrosem tylko w aktrosie jak się zapala MR to tester wykrywa usterki a z mankiem lipa

    Dodano po 18 [minuty]:

    Pytałeś jeszcze czy podczas jazdy gdy zapala się EDC czy jest ostrzenie na czerwono tego to nie wiem tylko wiem że mocy nie traci gdy zapala się EDC auto jest wyposażone w system paliwowy common rail to raczej gdy na czerwono się zapala trójkąt to powinien tracił moc?
    Pozdrowienia
  • #4
    svavecone
    Level 25  
    BYc moze ,ze wchodzac w menu i sprawdzajac bledy kreski "--" oznaczaja brak bledow .Co innego jak podczas jazdy taki komunikat sam sie wyswietla.
    Generalnie nie spotkalem sie z bledem ,ktory nie bylby potwierdzony czerwona ikona silnika pod wyswietlaczem .
    Posluguje sie ManCatem wiec nie mam pojecia o dzialaniu innych testerow ,ale powiem Ci ze kasowanie inspekcji nie jest takie proste, masz wiele pozycji do ustawien ,mozesz uaktywnic monitorowanie inspekcji oleju w silniku ,skrzyni,mostach, kazdy z roznym czasem przywolania do serwisu ,zaleznym od rodzaju wybranego oleju przy programowaniu .Na "inspekcje "moze zawolac interwal np.filtra powietrza ,mozna samemu zaprogramowac wyswietlanie takiej informacji w odpowiednim czasie ,wszystko zalezne od ustawien / zaprogramowania funkcji monitorowania . ( generalnie nie ma mozliwosci wpisania konkretnej daty przywolania, generalnie system bazuje na kilometrach).Wiec moze dlatego inne testery nie podolaja z programowaniem inspekcji.
    Wiele kierowcow/firm nakazuje sobie wylaczyc ta funkcje ,lub ograniczaja ja tylko do oleju silnika ,skrzyni i mostow.
  • #5
    kryś184
    Level 14  
    Witam
    Dzięki kolego za odpowiedz na razie mam związane rence auto jest w trasie kierowca to ukrainiec ciężko się z nim się dogadać tylko na migi i tak to jest ale jak wruci i dalej będzie się skarżył na EDC i dalej tester nie będzie wykrywał usterek to sam ją wywołam odepnę czujnik który mierzy ciśnienie paliwa na listwie to powinno się zaświecić EDC i zobaczę czy tester wykryje usterkę
    Pozdrowienia
  • #6
    kryś184
    Level 14  
    Witam miałeś racje kolego cytując "BYc moze ,ze wchodzac w menu i sprawdzajac bledy kreski "--" oznaczaja brak bledow" .Wróciło auto z trasy i przy diagnostyce manualnej dalej te kreski to myśle przy włączonym zapłonie odepnę wtyczkę z czujnika ciśnienia oleju i wyskoczyło EDC na czerwono trójkąt i nad trójkątem czerwona kontrolka silnika i numer ale nie pamiętam jaki także wszystko ok. zapiąłem wtyczkę i błąd zniknął z wyświetlacza i przy diagnostyce manualnej zapisał się jako '' PAS" czyli zapamiętany.Ale w modelach D20 26.430 to właśnie przy braku usterek i przy sprawdzaniu błedów to właśnie jest "Fnr0"
    i tym się sugerowałem ale widocznie w starszych modelach jest inaczej . I w Manie D20 26.430 wyświetlało błąd EDC 00094 oczywiście ciśnienie paliwa wymiana filtra paliwa i odstojnika załatwiło sprawe ale w tym przypadku wyświetlało żółty trójkąt i bez ikony silnika także różnie to jest widocznie.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Jeszcze miałbym pytanie do ciebie mam problemy z połączeniem się z manem tga410A chodzi o diagnozę testerem łącze się tylko z EDC i EBS a z resztą brak połączenia auto mam polskie menu czy po zmianie na angielskie uzyskam diagnozę, miałeś może podobny problem.
    Proszę o pomoc pozdrowienia
  • #7
    svavecone
    Level 25  
    Jak juz pisalem ,uzywamy ManCat ,nie mialem problemu z polaczeniem sie z innymi komponentami ,tyloma na raz.Jak dany sterownik nie ma zasilania ze stacyjki to nie widac go w menu diagnoskopu,ale wtedy masz wiele bledow w innych sterownikach .Jak nie masz bledow gdzie indziej o braku polaczen z reszte komputerow to prawdopodobnie Twoj tester nie jest do nich przystosowany .
    Lecz moge sobie polemizowac , mam do czynienia tylko z jednym rodzajem wiec wiele Ci wtej kwestii nie poradze :( .
  • #8
    kryś184
    Level 14  
    Witam
    W firmie w której pracuje moge tylko pomarzyć o orginalnym testerze Mana z powodu tego że Man jest bardzo awaryjny tak mój szef stwierdził gdy zaczeły się wyświetlać w modelach D20 błędy w EDC 3178 3179 okazało bardzo kosztowne ich usunięcie w serwisie zmieniali pompe wysokiego ciśnienia i wtryski szef za tą usługe zapłacił 30 tys zł tak się żalił i wtedy zrezygnował z dalszego zakupu aut z tej marki.

    Pozdrowienia
  • #9
    kryś184
    Level 14  
    Witam
    Miałbym pytanie przez błąd w EDC 3179 w Manie Tga 26.480 .
    Czy ta usterka miała wpływ na spalanie. Maniek pali ponad 40 litrów na pusto i już dwóch kierowców poszło do zwolnienia przez te auto .
    Bład 3179 zapala się podczas rozruchu w czasie jazdy nie to też dziwne ale auto ogólnie niema mocy turbine słychać bardzo dobrze kreski na obrotomierzu idą do końca skali ale ogólny mół .
    Proszę o podpowiedz
    Jeszcze szczególne podziękowania dla kolegi savavecone za podpowiedzi
    Pozdrowienia
  • #10
    Artur2910
    Level 17  
    Chyba koledze chodziło o numery błędów EDC 03778 i 03779. Bardzo często pojawiające się numery w MANie
  • #11
    kryś184
    Level 14  
    Witam
    Może być sorki za pomyłke ogólnie chodzi o spadek ciśnienia na listwie przy 03778 tak tłumaczy tester którym sie posługuje . Man jest wyposażony w system camon rail ale nie jest to model D20 tylko ten stary TGA z dzielonymi głowicami. Zazwyczaj właśnie 03778 i 03779 się wyświetla i nagle traci moc. A w tym przypadku zazwyczaj na biegu jałowym wyświetala się ta usterka pużniej gaśnie i podczas jazdy nie wyświetla się ta usterka w diagnostyce manualnej w edc tylko jest błąd 03778 tylko jeden . Ale czy ma wpływ na spalanie ?
    Pozdrowienia
  • #12
    svavecone
    Level 25  
    Nie ma to wiekszego wplywu na spalanie ,predzej stracisz cierpliwosc co do pracy i mocy silnika niz zauwazysz spory wzrost spalania ;) .
    Co do diagnozy.... uzyj opcji "szukaj".