Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciężko odpala ursus c 360

marcin1gy1 15 Lut 2011 18:43 9317 9
  • #1 15 Lut 2011 18:43
    marcin1gy1
    Poziom 10  

    Mam problem otóż końcówki wtryskiwaczy nowe pompa paliwowa jest po regeneracji
    przy -10 stopni rozrusznik kręci z komina leci biały dym i po kilku obrotach wału dopiero się odzywa po kilku jeszcze obrotach dopiero odpala ale zgaśnie i tak ze 3 razy i dopiero odpali ale na pełnym gazie musi pochodzić chwilkę obroty rosną i dopiero gaz popuszczam z tego co mi tata powiedział to ta 60 ma od samego początku problemy z zapalaniem ale przecież musi być jakaś przyczyna pompa paliwowa odsunięta od bloku a we wszystkich 60 na wsi to są na samym bloku ale jak wezmę na sam blok to nie jest ten ciągnik bo nie ma siły i dymi na rozgrzanym a na odsuniętej pompie jest ok

    Szwagier ma ten sam problem tylko że on używa samostartu i też za pierwszym razem nie odpali tylko gdzieś za 3 zawiózł pompę paliwową do regeneracji i było gorzej a pompiarz powiedział że ustawił ją książkowo i dał mu drugą pompę i dalej na nic już nie wiem co się dzieje, szwagier też ma nowe końcówki wtryskiwaczy

  • #2 15 Lut 2011 18:50
    robokop
    Moderator Samochody

    Skoro odpala i gaśnie to brakuje paliwa w pompie - opada. W dodatku to stary silnik z wtryskiem bezpośrednim, bez jakiegokolwiek podgrzewacza, więc nie ma co od niego wymagać zbyt dużo.

  • #3 15 Lut 2011 18:56
    Józef Jończy
    Poziom 9  

    Witam.
    Nie wiem na ile to może pomóc ale zacznij
    od filtra paliwa. Kuzyn miał podobną sytuacje.
    Okazało się że miał wlane biopaliwo.
    Przy niskich temperaturach zapycha filtr.

  • #4 15 Lut 2011 19:01
    marcin1gy1
    Poziom 10  

    ja nigdy nie lałem bio paliwa tylko na zimę zimowe filtry i przewody są nowe u szwagra pompiarz zwiększał paliwo z odpalaniem tak samo a był bardziej żwawszy ale zwiększenie dawki nie pomogło

  • #5 15 Lut 2011 19:37
    elektro1
    Poziom 9  

    Witam.Mój teść remontował niedawno 60 tkę i złożył wszystko poprawnie a objawy były podobne,strasznie ciężko miał odpalić i był słaby.Co się później okazało włożył dwa nowe koła zębate rozrządu ,środkowe i na pompę.Po włożeniu na powrót starych jak ręką odioł.Więc jeśli remontowałeś !?

  • #6 15 Lut 2011 19:41
    tomek130
    Poziom 22  

    Nowe końcówki nie znaczy sprawne proponuje wykręcić i sprawdzić ponownie,jak było pisane wyżej sprawdzić drożność instalacji zasilającej, wyregulować luzy zaworowe, sprawdzić poprawność ustawienia KPW,jeżeli było coś robione z silnikiem sprawdzić poprawność montażu rozrządu.Dla ułatwienia rozruchu zimnego silnika można zamontować świece płomieniową polecam 2 szt. zetorowskie do tego zewnętrzna pompka paliwa z osobówki i mały zbiorniczek na nafte idealnie sie nadają wyrównawcze od vw.:)

  • #7 15 Lut 2011 20:09
    Józef Jończy
    Poziom 9  

    Wygląda na to że jest jakaś mała nieszczelność
    pomiędzy zbiornikiem a pompom.
    Trudna usterka do wykrycia gdyż nie ma tam ciśnienia.
    Można sprawdzić układ podciśnieniem.

  • #8 15 Lut 2011 21:56
    marcin1gy1
    Poziom 10  

    rozrząd robiłem 2 lata temu ale tak jak tato mówił te problemy są od początku od kiedy go kupił
    luzy zaworowe regulowałem nie dawno po sezonie i wtryskiwacze też są ustawione kreska w kreskę
    co do nie szczelności pomiędzy zbiornikiem a pompą to się pompka zasilająca ostatnio spociła ale kiedyś się nie pociła muszę kupić podkładki miedziane i wymienić
    świeca żarowa była od mf razem z sąsiadem montowałem u niego pomogła u mnie nie

  • #9 16 Lut 2011 18:14
    seweryn7701
    Poziom 30  

    Spróbuj zapalać inaczej niż dawka na maksa od razu. Kręć rozrusznikiem i pomału dodawaj gazu. Ja zrobiłem totalny remont w swojej 40-ce i to samo się działo... ale tylko wtedy jak zapalało się silnik na maksymalnej dawce paliwa.
    Pompa nie kręć na oko, usta na znaki tak jak ma być.
    To że nie ma podgrzewacza czy bezpośredni wtrysk nie znaczy że ma kiepsko palić. Paliwo z pompy nie opadnie bo jest ona niżej niż bak. Może się zapowietrzyć jeśli zaciąga powietrze przez jakąś nieszczelność ale to zobaczysz bo będzie się tamtędy lało paliwo.
    Wyjątkiem są duże opory stawiane przez filtr paliwa przez zanieczyszczenia lub zaklejenie parafiną. Wtedy są objawy jak przy zapowietrzonej pompie.

  • #10 16 Lut 2011 18:55
    jojna0411
    Poziom 14  

    A ja zaproponował bym sprawdzić ciśnienie sprężania bo w wielu sytuacjach rozwiązuje to dużo zagadek, oszczędza zadawania zbędnych pytań i udzielania bezsensownych odpowiedzi. Sam robiłem niedawno remont a jakie były jego efekty można przeczytać tutaj C-360 ciężko pali, dymi na niebiesko, ropa w oleju.. U mnie winą zapewne są lejące wtryski, słabe ciśnienie sprężania i przestawiony zapłon o 1 ząbek.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME