Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw t4 1992r 2,4 d , nie odpala w mrozy

15 Lut 2011 21:53 8794 19
  • Poziom 12  
    Witam. Jak w temacie. Posiadam transportera T4 1992 rok, 2,4 diesel. Auto w mrozy około -3 stopni odpala po podgrzaniu świec ez problemy. W mrozy poniżej -5 mogę zapomnieć że auto odpali. Po podgrzaniu świeć auto kręci jakby miało rozładowany akumulator (ledwie kręci). Myślałem że to wina rozrusznika, więc wyjąłem go, wymyłem wymieniłem tulejki. I nadal to samo. Jak jest cieplej to kręci jakby lżej ale ciągle słabo. Świece żarowe grzeją się około 1 minuty ( świadczy o tym świecąca kontrolka i przygasające światło wewnątrz auta). Jak nie podgrzeje to nie odpali, więc świece żarowe również bym wykluczył. Po odpaleniu auta miga mi czujnik temperatury wody. Mam nie podłączony czujnik który jest umieszczony między paskiem pompy paliwa, a rurką która doprowadza płyn chłodzący do silnika. Nie wiem gdzie go podpiąć bo nie mam kabla żadnego luźnego. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co sprawdzić, i ewentualnie wie pod co podłączyć ten czujnik to proszę o wskazówki. Jeśli nie w tym dziale to przepraszam, i proszę o przeniesiene.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Admin grupy Samochody
    Daj ten rozrusznik do regeneracji-na początek i z akumulatorem podjedz do warsztatu niech zrobią test.
  • Poziom 24  
    kontrolka ci mruga bo masz zamało płynu ,nie pamietam jak to jest z tym czujnikiem w vw 2,4 d ale wydaje sie ze jest w zbiorniczku wyrównawczym ale mogę się mylić ,napewno tak jest w vw 2,5 tdi i wiekszości nowych VW :idea:
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 14  
    Nie masz żadnej pewności, że wszystkie świece są sprawne.Odłącz przewód zasilający i szynę prądową świec i sprawdź je pojedynczo za pomocą lampki kontrolnej-jeden przewód do plusa akumulatora, drugim dotykaj każdego przyłącza świec.Co do słabego kręcenia to winny może być też nieodpowiedni lub wyeksploatowany akumulator, oraz olej (mineralny), który w niskich temperaturach staje się bardzo "gęsty".
  • Poziom 12  
    Jak już pisałem, rozrusznik był regenerowany i napewno jest sprawny. Świece sprawdze. Posiom płynu w zbiorniczku wyrównawczym jest dobry i nawet jak zewrę samą wtyczkę kablem mimo tego miga, więc jest to raczej wina niepodłączonego tego czujnika przy pasku od pompy wtryskowej.
  • Poziom 24  
    gruby05 napisał:
    Jak już pisałem, rozrusznik był regenerowany i napewno jest sprawny. .


    kolego uwierz ,rozrusznik jest już do wymiany i to będzie cię taniej kosztowało niż wymiana w nim wszystkiego bo do wymiany jest wszystko prócz obudowy :D,miałem to samo dwa razy dawałem do regeneracji ,nowe tulejki nowy szczotkoczymacz i było to samo miał opory pod obciążeniem czyli przy rozruchu silnika :idea:,elektryk mi powiedział że uzwojenie jest już przegrzane i komutator nadpalony więc rozrusznik jest juz do wymiany ....,kupiłem drugi używany i było po sprawie i problemie :D
  • Poziom 20  
    gruby05 napisał:
    Mam nie podłączony czujnik który jest umieszczony między paskiem pompy paliwa, a rurką która doprowadza płyn chłodzący do silnika. Nie wiem gdzie go podpiąć bo nie mam kabla żadnego luźnego. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co sprawdzić, i ewentualnie wie pod co podłączyć ten czujnik to proszę o wskazówki. Jeśli nie w tym dziale to przepraszam, i proszę o przeniesiene.


    Prawdopodobnie nie masz podłączonej wtyczki poziomu płynu chłodniczego i dlatego mruga
  • Poziom 12  
    Jeśli nie miałbym podłączonej wtyczki od czujnika poziomu płynu to bym przecież zobaczył. Gdzie idzie kabel z czujnika zamontowanego w silniku między paskiem od napędu pompy paliwa a rurką metalową doprowadzającą płyn chłodzżcy do silnika?. Komutator mam dobry bo mierzyłem, przebić nie ma, szczotki również dobre, tulejki wymienione. Nie możliwe żeby był to rozrusznik bo mierzyłem go Momomierzem i przebić nie ma. Elektromagnes jest również dobry bo wyrzuca przy kręceniu. Jeszcze dzisiaj raz porządnie wszystko rozbiorę i obejrze.
  • Poziom 14  
    gruby05 napisał:
    Jak już pisałem, rozrusznik był regenerowany i napewno jest sprawny. Świece sprawdze. Posiom płynu w zbiorniczku wyrównawczym jest dobry i nawet jak zewrę samą wtyczkę kablem mimo tego miga, więc jest to raczej wina niepodłączonego tego czujnika przy pasku od pompy wtryskowej.

    Jaki kolor ma ten nie podłączony przewód?Przypadkiem nie jest niebiesko-biały?Jeżeli tak to masz nie podłączony czujnik temperatury silnika do przekaźnika świec żarowych.Co do czujnika poziomu płynu, wydaje mi się że kontrolka mruga kiedy jest zwarty.
  • Poziom 12  
    No właśnie brakuje mi kabla do tego czujnika między paskiem a wężem doprowadzającym wodę do silnika . Dzisiaj po włożoniu ponownym rozrusznika auto jest wogóle martwe. Jak przekręcam kluczyk na zapłon kontorlki świecą, jak przkręce na pozycję kręcenia rozrusznikiem, puka tylko przekaźnik, nic więcej się nie dzieje. Kable są na 100% dobrze podpięte a rozrusznika na "stole" działa. Jeszcze wymienię szczotki bo może któraś z nich pod obciążeniem nie daje tyle prądu ile trzeba. Co nie zmienia faktu że jutro będe demontował deskę rozdzielczą, usuwał 4 alarmy spięte w 1 centralkę i demontował dziesiątki przekaźników które pomontował jakiś amator i nie wiadomo po co one są. Może mi ktoś jeszcze powiedzieć czy możliwe że w 92 roku wychodziły T4 z imobiliserem??. Bo w kluczyku mam kostkę, i nie wiem czy ktoś zakładał inną stacyjkę czy ma imobilieser.
  • Poziom 12  
    Kolego a auto ile ma nalatane ? Moim zdaniem to po prostu kompresja-zanim władujesz się w koszta to znajdź warsztat od diesli i niech po całej nocy na mrozie rano na zimnym silniku sprawdzą ciśnienie sprężania.Fabryczne to 32 atmosfery problem się w dieslach zaczyna od wartości poniżej 24 atmosfery. Ale moim skromnym zdaniem kompresję masz poniżej 24 barów(atmosfer). Teraz na pewno po zimnej nocy ciężko pali ale jak już zapali to póki ciepły pali na dotyk nawet na mrozie ale jak ostygnie to minus 5 i nic - to typowe objawy utraty kompresji , która jest niezbędna aby diesel zapalił na mrozie.
  • Admin grupy Samochody
    A to problem z rozrusznika dać plus z kabla do akumulatora?(ten cienki)
  • Poziom 24  
    gruby05 napisał:
    . Dzisiaj po włożoniu ponownym rozrusznika auto jest wogóle martwe. Jak przekręcam kluczyk na zapłon kontorlki świecą, jak przkręce na pozycję kręcenia rozrusznikiem, puka tylko przekaźnik, nic więcej się nie dzieje. Kable są na 100% dobrze podpięte a rozrusznika na "stole" działa. Jeszcze wymienię szczotki bo może któraś z nich pod obciążeniem nie daje tyle prądu ile trzeba. Może mi ktoś jeszcze powiedzieć czy możliwe że w 92 roku wychodziły T4 z imobiliserem??. Bo w kluczyku mam kostkę, i nie wiem czy ktoś zakładał inną stacyjkę czy ma imobilieser.


    Ale jesteś kolego uparty z tym rozrusznikiem :D ile raz jeszcze chcesz odkręcać i przykręcać rozrusznik ,zrozum niczego już w nim nie naprawisz sam widzisz co się dzieje :idea: , teraz to ci nawet nie chce ruszyć a na stole kręci jak zwarjowany :D:D:D ,ale widze ,że lubisz grzebać się w smarach ,w tym roku nie było jeszcze imobilaisera ,ale nie wykluczone ,że ktoś poprzedni własciciel twojego auta zrobił przekładke :idea::D ,dlatego brakuje ci kabelka do czujnika :idea::D, sprawdz z którego roku masz silnik :idea:
  • Poziom 1  
    WITAM . MAM T 4 2.4 I MAM TO SAMO TYLE ŻE JUŻ WYMIENIŁEM ROZRUSZNIK NA NOWY VALEO . LAMPKA TEŻ MIGA I SŁABO KRECI
  • Poziom 24  
    Wyczyściłeś kabelki przy rozruszniku papierkiem ściernym :?::idea: klemy przy aku tak samo trzeba zrobić :!:,aku ile ma już lat :?::idea: jaka pojemość aku :?::idea:

    spróbuj z nowym aku ...musi kręcić :idea:
  • Poziom 12  
    Powitać. Problem leżał w zaśniedziałym konektorze dochodzącym na zawór paliwa na pompe paliwową. Wyczyściłem, spuściłem "wodę" z filtra paliwa i odpalił bez problemu. Wolne kręcenie było spowodowane zużytym szczotkotrzymaczem.
  • Admin grupy Samochody
    T5 napisał:
    Daj ten rozrusznik do regeneracji-na początek
    2-gi post.
  • Poziom 12  
    Ale po co skoro sam sobie go zregenerowałem :)).