Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra III H 2005r. układ chłodzenia

15 Feb 2011 23:23 22014 8
  • Level 10  
    Witam.
    kilka tygodni temu pękł mi wąż od układu chłodzenia, przy termostacie.
    Nie zastanawiałem się za specjalnie czemu pękł, tylko go wymieniłem, po jakiś 3 tygodniach ten wąż po prostu wyskoczył (nie był prawidłowo zaciśnięty), dalej nie zastanawiałem się nad tym czemu wyskoczył, a jedynie nałożyłem go ponownie i tym razem właściwie zamontowałem, po jakiś 4 dniach sprawdzam, płynu w układzie brak, a że było już ciemno nie patrzyłem którędy uciekł, ale podejrzewam, że znowu mi coś pękło...

    Domyślam się, że wytwarza mi się w układzie chłodzenia zbyt wysokie ciśnienie, skoro tak się dzieje, pytanie tylko czym to jest spowodowane?

    No i pytanie nr 2, całkowicie uciekł mi płyn z układu a nie miałem żadnej wzmianki o tym, ani na desce, ani na komputerze, czy to jakiś standard, że ta astra może się pozbyć płynu, silnik się zatrzeć a kierowca o tym nie wie, czy u mnie coś nie działa po prostu?
  • Moderator on vacation ...
    Po pierwsze masz w Twoim autku masz czujnik poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku - do sprawdzenia! Co do ciśnienia to albo wentylator chłodnicy niedziała (sprawdzić dlaczego?), albo uszczelka głowicy wydmuchana i ciśnienie z cylindra-ów jest pompowane do układu chłodniczego. Wstępnie możesz ją sprawdzić (na oko nie na 100%), że zalewasz układ płynem, odpowietrzasz i uruchamiasz silnik. Jeśli na zimnym silniku w zbiorniczku będzie wizualny efekt "gotującej się wody" ( bulgotanie z pęcherzami powietrza) to głowica do demontażu i szukanie przyczyny (defekt uszczelki, pęknięta głowica?). Stawiam na brak pracy wentylatora chłodnicy. Pozdrawiam.
  • Level 10  
    rano zerknąłem i na dnie zbiorniczka płyn był, dolałem resztę co mi została i jakiś tam stan w zbiorniczku jest, co wskazuje na to, że nie uszkodziło mi układu, a jedynie gdzieś na złączach mi płyn uciekł...

    zeimp wrote:
    Po pierwsze masz w Twoim autku masz czujnik poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku - do sprawdzenia!

    Powiem szczerze, że ja żadnych przewodów pod zbiornikiem nie widzę, masz może jakiś fotki jak to zdemontować i gdzie ten przewód i czujnik jest?
  • Moderator on vacation ...
    Podaj więcej danych autka. I już spotkałem się właśnie z taką sytuacją, że w zbiorniczku nie było czujnika, ale wtyczka wisiała, zupełnie jakby ktoś podmienił zbiornik. Podaj dane i uszczelnij układ, bo następstwa mogą być kosztowne.
  • Level 10  
    Opel Astra III H rok 2005 silnik diesel 1.7 CDTI 100 konny
    Wczoraj wymieniliśmy pompę wody, bo z niej ciekło, ale zbiorniczek nie ma na 100% czujnika, sprawdzaliśmy... no i kabla też nie widzę do tego czujnika, nie wiem czy jakaś uboga wersja czy co?

    Zastanawia mnie, czy ta pompa wodna mogła ciśnienie podnosić w układzie, znajomy twierdzi że to przez pompę, gdyż ubywa płynu i ciśnienie się zwiększa, mnie to jakoś nie przekonuje.
    Znajomy mechanik co wymieniał pompę stwierdził, że uszczelka pod głowicą jest ok, nie wiem jak to wyczuł, ale był przekonany że to pompa wody.
  • Level 20  
    w twoim aucie był problem w chłodnicach przecierały sie na przednim pasie jest otwór zobacz tam gdzie chłodnica klimatyzacji ociera o chłodnice układu chłodzenia
  • Helpful post
    Moderator on vacation ...
    Tak. Faktycznie nie ma tam zamontowanego czujnika poziomu płynu oryginalnie. Nie masz się więc czym przejmować. Co do ciśnienia w układzie to tak, jeśli się układ zapowietrzał, to jak najbardziej mogło być to przyczyną zwiększonego ciśnienia i zrzucania węży. Twój mechanik się nie pomylił - teraz fura będzie jeżdzić, tylko kontroluj płyny eksploatacyjne - pozdrawiam i życzę powodzonka z autkiem.
  • Level 10  
    zeimp wrote:
    ...teraz fura będzie jeżdzić, tylko kontroluj płyny eksploatacyjne - pozdrawiam i życzę powodzonka z autkiem.


    Trochę się pomyliłeś, dziś nim wpadłem w poślizg i miałem kontakt z MAN'em, rypnięty cały lewy bok mam, ale fakt jest faktem, że w aucie było ciepło hehe :)
    poziom płynów będę monitorował :)
  • Level 11  
    Przerabiałem ten problem. Zazwyczaj o ile nie jest za późno wystarczy tylko wymienic nakrętkę od zbiorniczka wyrównawczego. Uszkodzony jest w nakrętce zawór, który reguluje ciśnienie w układzie. Jesli chodzi o sam wyciek to najczęściej jak wspomniał kolega przecieka chłodnica na styku z intercoolerem, fabrycznie jest tam za ciasno spasowane i ociera jedno o drugie. Albo wężyki pękają. Gdy auta ma ponad 200 tysięcy i była odkrecana na goraco nakretka od zbiorniczka to radze ją wymienic , koszt 20zł a pewny świety spokónj w trasie, szczególnie gdy sie jeździ ponad 140 km/h. Mnie awarie przydarzały sie przy bardzo szybkiej jeździe, gdy silnik był mocno grzany.

    Dodano po 7 [minuty]:

    W kwestii czujnika temperatury, to w mojej Astrze w wyposażeniu enjoy takiego czegos nie było co jest bardzo ciekawe, bo czujnik ostrzegający o przegrzaniu silnika zapala się przy 120 stopniach. Jakby celowo zapraszali do serwisu. Tak więc faktycznie. jedziesz autostrada i możesz załatwic sobie silnik nawet gdy zauwazysz juz mrugającą kontrolkę. To jest prawdziwa masakra. Mozna podejrzeć temperature silnika na komputerze. Jeśli ma się wyświetlacz lepszy niż TID (dwuliniowy z zegarkiem) to naciskasz "settings" przy właczonym radio, trzymasz go tak długo wciśnięty aż zapika w radio, wtedy naciskasz przycisk BC, az na wyswietlaczu pokaże się v -predkośc i T- temperatura.