Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MEGANE SCENIC problemy z odpaleniem po zgaszeniu

krywoj 16 Lut 2011 19:38 4309 12
  • #1 16 Lut 2011 19:38
    krywoj
    Poziom 13  

    Witam.
    Mam pewien problem z MEGANE SCENIC 97 rok, silnik 2,0 8V, zainstalowany LPG. Samochód rano czy po dwu dniowym postoju odpala bez problemu, nawet na mrozie, po uzyskaniu temperatury przełącza się na gaz i płynnie pracuje, jednak po zatrzymaniu się przed skrzyżowaniem czasem, nie zawsze, gaśnie - wiem to akurat pewnie kwestia regulacji gazu. Problem w tym że nie chce zapali. Rozrusznik kręci, świece , przewody filtry nowe, wtryski wyczyszczone. Po chwili gdy samochód postoi kilka minut podnosząc jednocześnie ciśnienie piszącemu niniejsze słowa, odpala jak gdyby nigdy nic, przysiągłbym że słychać w szmerze silnika złośliwe "co ja mam jakieś problemy?"
    Może ktoś z towarzystwa, ma jakiś pomysł co może być przyczyną tak złego wychowania..znaczy zachowania podczas odpalania.

  • Fibaro
  • #2 16 Lut 2011 20:07
    xxxmaxxx
    Poziom 13  

    Jeśli ciężko pali na benzynie to problem może tkwić w : filtrze paliwa lub pompie paliwa , jeżeli na gazie to problem w instalacji gazowej ale szczerze to samochody zazwyczaj ciężko pala na gazie , najlepiej podjedz do mechanika niech sprawdzi ciśnienie paliwa jest do tego specjalny zegar

  • #3 16 Lut 2011 21:35
    krywoj
    Poziom 13  

    hmmm ale mam sekwencje z czujnikiem temperatury i na gazie nigdy nie odpala tylko na benzynie....

  • #4 16 Lut 2011 21:37
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czego brakuje gdy odpalić nie chce? Paliwa czy iskry? Jakaś diagnostyka komputerem wykonana?

  • Fibaro
  • #5 16 Lut 2011 21:42
    krywoj
    Poziom 13  

    o to to
    diagnostyka zrobiona, wszystko gra, wymieniona sonda lambda, nowe świece z wczoraj, kable - jesień, filtr powietrza - wczoraj, paliwo ćwierć zbiornika, na zimnym odpala normalnie... pogrzeje się trochę i ..koniec... musi postać z 10 minut i odpala normalnie. Cewki sprawdzone...

  • Fibaro
  • #6 16 Lut 2011 21:47
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No i co ta diagnostyka pokazała? Pewnie tylko błędy czytane....

    Gdy nie chce odpalić to widzi obroty?

  • #7 16 Lut 2011 21:49
    krywoj
    Poziom 13  

    diagnostyka pokazała błąd sondy lambda - wymieniona błąd skasowany i tyle... przy próbie odpalania obrotomierz na"0"...

  • #8 16 Lut 2011 21:51
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Chodzi o prędkość obrotową silnika czytaną komputerem.

  • #9 16 Lut 2011 21:52
    krywoj
    Poziom 13  

    hmmm powiem szczerze że nie wiem... chodzi mi po głowie czujnik położenia wału... nie żeby na żywca ale tak jakoś....

  • #10 16 Lut 2011 21:54
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    I tak na żywca już wymieniałeś, bo to że był błąd sondy to nie znaczyło że była uszkodzona.

    Tak mi też po głowie chodzi ten czujnik, ale aby na pałę nie wymieniać trzeba to sprawdzić tak jak mówiłem.

  • #11 16 Lut 2011 21:57
    krywoj
    Poziom 13  

    wiesz, masz racje ale co do sondy to była martwa jak moja prababcia....
    po wstawieniu nowej zaczęła się praca... podjadę jutro do znajomego i poproszę żeby sprawdził... a czy obroty na poziomie 1000/1100 na jałowym mogą być jakoś tym skorelowane?

  • #12 23 Lut 2011 19:34
    krywoj
    Poziom 13  

    podpięcie pod naprawdę dobrego kompa nic nie daje.... żadnych błędów...

  • #13 14 Cze 2011 22:15
    krywoj
    Poziom 13  

    Witam ponownie i pozwolę sobie opisać co się dalej działo i jakie rozwiązanie problemu.
    Samochód zaczął podczas jazdy gasnąć po wrzuceniu luzu lub hamowaniu, póki się jechało i obroty ponad 1000 to wszystko w porządku, Na luzie - mogiła...
    Przyczyna i rozwiązanie problemu. Czujnik położenia wału tuż przy kostce z czytnikiem optycznym miał przebicie, po podniesieniu maski i niejako wciśnięciu przewodu głębiej w kostkę, silnik grał, po obluzowaniu gasł. Konkluzja - wymiana czujnika położenia wału koszt nowego z wymianą 120zł.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo