Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes C220 cdi 2001r AUTOMAT 3 błędy i brak odpalania

lukss07ns 16 Feb 2011 19:44 18101 47
  • #1
    lukss07ns
    Level 19  
    Witam.
    Dziś przybiegł do mnie sąsiad i prosił o pomoc przy swoim aucie.
    A więc po wejściu i przekręceniu kluczyka wyskoczył komunikat:
    3 störungen - (3 zaburzenia)
    Potem punkt dalej kluczykiem i takie komunikaty:
    1. SCHLUSSLICHT LI LAMPE PRUFEN - uszkodzone lewe tylne światło postojowe
    2. SCHLUSSLICHT LI ERSATZLICHT AKTIV - funkcje przejmuje inna żarówka
    3. NEBELSCHEINWERFER LI LAMPE PRUFEN - ? (sprawdzić światła przeciwmgielne?)

    Autko ma skrzynie automatyczną i po przekręceniu kluczyka do momentu (kiedy normalnie autko rozrusznik zaczyna kręcić AUTO MA ZERO REAKCJI).
    Czyżby od głupich żarówek nie chciał nawet odpalić?
  • Helpful post
    #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Rozumiem ze nie kręci wogóle?

    Sprawdż modół z wbudowanymi przekaznikami który znajduje sie po lewej stronie auta obok reszty sterowników. Jeden z tych przekazników odpowiada za kręcenie rozrusznikiem, drugi zasila ster silnika.
  • #3
    lukss07ns
    Level 19  
    Absolutnie wogóle.

    A można jakiś schemat albo coś, czy będzie to widoczne na oko lub jest opisane na puszce?
  • #5
    lukss07ns
    Level 19  
    Jak narazię daje POMÓGŁ ,bo widać zainteresowanie z twojej strony ;)

    A istnieje opcja odpalenia go na tyle aby przejechać chociaż 100m pod mój dom ?

    Apropo, mówiąc sprawdź moduł co masz na myśli ?
    - spiąc na krótko czy sprawdzić napięcia czy co ?
  • #6
    fuelinyourblood
    Level 35  
    zasilanie do stera na krotko i 50 do rozrusznika

    co do modułu to nieraz wystarcza przelutowanie.
  • #7
    lukss07ns
    Level 19  
    "50 do rozrusznika" co masz na myśli ;)
    ja dopiero początkujący hehe, a jeśli chodzi o elektronike to całkowity laik
  • #8
    fuelinyourblood
    Level 35  
    50 = zasilanie na rozrusznik = krecenie silnikiem
  • #9
    lukss07ns
    Level 19  
    Czyli spinamy na krótko zasilanie ze sterownikiem i kręcimy silnikiem ?
  • #10
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Podaj zasilanie na ster w miejsce gdzie ma być a go nie ma a rozrusznik mozesz na krótko Moze jednak niech to auto pojdzie do kogoś kto wie osochosi?
  • #11
    lukss07ns
    Level 19  
    Człowiek jak sam czegoś nie dotknie to się nie nauczy (czyż nie?) :)
    Jutro popatrzę co tam się dzieje dokładnie pod maską i zdam relację.
  • #12
    grzegorzpiotrowski77
    Level 13  
    sprawdź bezpieczniki w module SAM pod maską silnika po stronie kierowcy bo automat rozrusznika jest zabezpieczony bezpiecznikiem nie pamiętam ale prawdopodobnie będzie to bezpiecznik nr 1
  • #13
    lukss07ns
    Level 19  
    Dziś nie było opcji ale jutro podjedzie znajomy do autka z KTS-em i zaczniemy wszystko od diagnostyki komputerowej
  • #14
    lukss07ns
    Level 19  
    Bezpieczniki sprawdzone wszystkie i jest OK. Zarówno w komorze silnika i jak i w środku auta.
    ( rozrusznik to bezpiecznik 10 15A)
    Teraz oczekuję na znajomego z KTS-em

    Dodano po 1 [godziny] 29 [minuty]:

    Moduł SAM (276.zespół sterowania) tam wszystko OK
  • #15
    romuald-f
    A/T specialist
    Czy w pozycji "N" lewarka zmiany biegów też nie można uruchomić silnika ?
  • #17
    lukss07ns
    Level 19  
    Na początek poszedł akumulat to sprawdzenia, podpinam a tu 11.84V ...
    Podpiołem inny ,dalej nic. Odkręciłem płoze od dołu i do rozrusznika jest niemiłosiernie mało miejsca. Wyczytałem już że ktoś miał taki przypadek i poszedł SOFT, więc wątpie abym coś zdziałał bez urządzenia typu skaner diagnostyczny itp.
  • #18
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Sprawdziłeś ten moduł?

    Podejzewam ze ginie masa na głowny przekaznik sterownika silnika i dlatego niema pozwolenia na start. Sprawdź zasilanie na ster.
  • #19
    lukss07ns
    Level 19  
    Nie wiem jak to sprawdzić
  • #20
    grzegorzpiotrowski77
    Level 13  
    opalarką podgrzej lekko stacyjkę tylko tak żeby nie popalić deski rozdzielczej , tak żeby zagrzała się i wtedy spróbuj odpalić, jeżeli odpali to stacyjka pada
  • #21
    fuelinyourblood
    Level 35  
    o Jezusie Swiebodzinski

    bierzesz kontrolke 12 v i sprawdzasz czy według schematu masz zasilanie na piny sterownika. schemt posłałem to jeszcze kontrolke mam ci posłac?
  • #22
    lukss07ns
    Level 19  
    Jak to opalarką (jeśli można wiedzieć co toda ;) bo zdziwiło mnie to troche.
  • #23
    grzegorzpiotrowski77
    Level 13  
    tworzą się zimne luty które pod wpływem niskich teperatur tracą kontakt i dlatego trzeba ją podgrzać , latem nie ma problemu a zimą zaczynają sie jazdy ze stacyjką
  • #24
    hollow
    Level 20  
    Jeśli mogę się wtrącić to po rozmowie widzę żeby lepiej podjechać do kogoś kto się zna na merckach bo mam doświadczenie z samochodami w których mieszali pseudo spece i narobili więcej szkód niż było na początku.
  • #25
    lukss07ns
    Level 19  
    Pseudo specem nie jestem ani za speca się nie uważam. Poprostu uczę powoli się w miarę możliwości i coraz bardziej ciekawi mnie co mogło paść w tym autku. Moim hasłem przewodnim jest że nie myli się ten kto nic nie robi, a człowiek aby się czegoś nauczyć musi się tego dotknąć.

    Najciekawsze jest to że po wpince do KTS-a nie wykazało żadnych błędów na komputerze, jedynie te 3 odnośnie lampek. Znajomy poradził aby sprawdzić czy jest wogóle prąd na rozrusznik, co chciałem dzisiaj zrobić z ojcem ale było bardzo dużo roboty a miejsca tam poprostu "brak" aby od tak wsadzić miernik. Sprawdziłbym jeszcze przekaźnik ale nie wiem dokładnie który to w skrzynce z bezpiecznika po stronie kierowcy pod maską.
  • #26
    fuelinyourblood
    Level 35  
    to nie jest jeden przekaznik tylko kilka zespolonych w jednej puszce.

    ponadto gosc od ktsa powiedzial ze brak bledow w silniku? a pozwolenie na start jest?
    jak ginie 50 swiadczy to o tym ze moze nie być pozwolenia na start. po jednej stronie masz przekazniki do stera silnika, po drugiej do rozrusznika. Bodajze ster silnika podaje mase na przekaznik rozrusznika. Ale jak brakuje zasilania na ster to nie bedzie krecil. Podaj zasilanie na rozrusznik i zobacz czy zapali?
  • #27
    lukss07ns
    Level 19  
    Czyli wnioskuję że poprostu ginię zasilanie na rozrusznik bo sterownik silnika jest masą dla przekaźników.
    Mówiąc podaj zasilanie na rozrusznik co masz na myśli i jak to ogarnąć, bo jeśli któraś z podanych info się sprawdzi to aż wyślę ci flaszkę kurierem hehe ;)

    Dodano po 8 [minuty]:

    Oto co znalazłem :

    Wyciągamy przekaźnik rozrusznika (znajduje się pod maską silnika z lewej strony komory silnika przy podszybiu). Przekaźnik ten posiada 4 konektory. 2 są szersze i 2 węższe. Wkładamy najpierw przewód z żarówką w miejsce tych węższych konektorów. Dobrze żeby przewód był w miarę długi i można było położyć żarówkę w miejscu widocznym z pozycji kierowcy. Wsiadamy do auta i próbujemy odpalić samochód. Jeśli w czasie tego rozruchu zapala nam sie żaróweczka to mamy pewność, że układ stacyjki zapłonu jest sprawny . Jeśli się nie zapala tam trzeba szukać usterki. Następnie bierzemy 2 pojedyncze przewody i wkładamy w miejsce tych szerszych konektorów. Bez włączonego zapłonu zwieramy te przewody. W tym momencie rozrusznik powinien zakręcić. Jeśli będziemy mieli właczony zapłon to silnik nam odpali. Tak więc jeśli kręci to rozrusznik jest ok, jeśli nie trzeba go niestety wyjąć.

    Interesuje mnie tylko sprawa który dokładnie to musi być przekaźnik ?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Apropo "Wkładamy najpierw przewód z żarówką w miejsce tych węższych konektorów" czy do żarówki przykładamy dwa przewody czy od żarówki idzie jeden przewód i stykamy go z tymi dwoma :? (bo jednego przewodu nie wsadzimy w 2miejsca)
  • #28
    fuelinyourblood
    Level 35  
    sprawdź piny na sterze 1 czarno czerwony, 7 i 8 czerwono niebieskie tam ma być zasilanie po stacyjce

    obok stera silnika jest mała czarna puszka i tam sa wbudowane przekazniki.
    jeden z nich zasila ster lub rozrusznik, nie pamietam dokladnie.
  • #29
    lukss07ns
    Level 19  
    Sprawdziłem ten przekaźnik (czarny kolo bezpiecznika nr10)
    Wziąłem 2kable i żarówkę, wsadziłem w miejsce tych wąskich pinów i żarówka nie świeci (jest 5W) a po podpinaniu do akumulatora świeciła.
    Potem spinacz i w miejsce tych grubszych konektorów i brak reakcji także.
  • #30
    lukss07ns
    Level 19  
    Czyli wg. instrukcji jeśli nie pali się żarówka to problem tkwi w stacyjce.
    To samo jeśli chodzi o rozrusznik, bo też nic nie kręciło pomimo że spiąłem go na krótko? Myślę że problem dotyczy stacyjki, tylko teraz załatwić opalarkę i działać.