Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Błędy EBS E Wabco - dziwna praca modulatora

tzk1983 16 Lut 2011 21:20 8213 24
  • #1 16 Lut 2011 21:20
    tzk1983
    Poziom 8  

    Witam.
    Pojawił mi się błąd AH 1.
    Wiem, że chodzi o EBS naczepy bo po podpięciu 5-ciożyłowego przewodu sterowania hamulcami nie wyświetla błędów a przy 7 już jest ten błąd (6,7 pin - CAN H i CAN L).

    Podam więcej szczegółów:
    Jeden czujnik ABS: 2,2kΩ
    Drugi czujnik ABS: 1,2kΩ
    Napięcia dochodzą poprawne do modulatora.
    Teraz nie pokazuje, że jest błąd ale na postoju z zaciągniętym ręcznym i włączonym zapłonem spuszcza co jakiś czas modulator lewym tłumikiem.
    Po podłączeniu ładuje i spuszcza powietrze dwukrotnie.

    Co może powodować dziwne zachowania modulatora?
    Wabco 480 102 014 0 typ 2S/2M
    Zestaw: Actros 1844LL 2006r + Kogel Maxx 2008r
    Pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #2 17 Lut 2011 01:49
    ekka
    Poziom 17  

    Kolego robiłem ostatnio taki przypadek powodem była wilgoć na płycie głównej modulatora,chociaż zdarzają się też często zabrudzenia w układzie pneumatycznym modulatora

  • #3 17 Lut 2011 23:54
    tzk1983
    Poziom 8  

    A ja pomyślałem jeszcze o czymś takim:
    Na postoju ten modulator przełącza się na pracę czysto-pneumatyczną, żeby nie zużywać energii elektrycznej akumulatora.
    Jeden z czujników prawdopodobnie jest uszkodzony (rez.2,2Ω) i powoduje fałszowanie prędkości obrotowej koła na postoju i modulator spuszcza powietrze przez OUT przechodząc na pracę elektro-pneumatyczną. Do pracy pneumatycznej wiadomo, że zamyka się OUT modulatora a do pracy elektro-pneumatycznej steruje wejściem i wyjściem zaworu.

    Czy moja teoria jest prawdopodobna?

  • #4 21 Lut 2011 09:12
    ekka
    Poziom 17  

    Witam
    być może masz rację ale czy wchodziłeś w podgląd prędkości kół aby to potwierdzić.

  • #5 21 Lut 2011 22:53
    tzk1983
    Poziom 8  

    Niestety nie mam testera ;/
    Patrzyłem na górze modulatora - powinna być dioda, lecz jej nie ma.
    Szukałem schematu przez gniazdo diagnostyczne jak podpiąć żarówkę ale też skończyło się fiaskiem.
    Narazie po odłaczeniu wszystkich przewodów elektrycznych i potraktowanie Kontaktem 60 się wszystko uspokoiło i jest ok. Niedługo zmienię czujnik ale nie mam pewności, że to przez niego to wszystko.

  • #6 22 Lut 2011 10:29
    Rolandos
    Poziom 18  

    przy EBS E nie ma zadnej kontrolki. Komunikacja tylko po CAN, czasem po lini K. Zacznij od wymiany czujnika.

  • #7 29 Cze 2011 11:22
    diablo23248
    Poziom 25  

    Jeśli przy podłączonym przewodzie 5 PIN usterka nie występowała nie ma sensu wymieniać czujników ABS. Sprawdź przyłącza elektryczne oraz ciśnienie zasilania na czerwonym złączu ciągnika. Nie powinno przekraczać 8,5 bar. Stawiałbym jednak na zakłócenia w linii CAN. Wypnij wtyk z gniazda zasilania modulatora i zobacz czy nie ma śladów korozji. Sprawdź czy przewody 6 i 7 nie są uszkodzone. Ewentualnie podmień kabel EBS (7 pinów) pomiędzy ciągnikiem a naczepą.

  • #8 02 Lip 2011 09:01
    Robert 806
    Poziom 11  

    Kolego wymień obydwie czujki od kół. Miałem podobny problem z EBS czujki miały różne oporności i to był cały problem. po wymianie na dwie równe - nowe jest wszystko ok.

  • #9 03 Lip 2011 11:29
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Robert 806 napisał:
    Kolego wymień obydwie czujki od kół
    A jeśli będzie błąd wieńca? 300,- zeta wywalone w błoto!
    Dlatego warto zdiagnozować oryginalnym testerem, gdzie masz możliwość sprawdzenia dokładnego wszystkich czujników, zasilań, CAN-u itp.

  • #11 03 Lip 2011 14:53
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    kwok napisał:
    mimo kosztów
    U mnie 100,- +VAT
    Skontaktuj się z serwisem MAN na Elewatorskiej, tam bodajże mają diagnostykę Wabco.

  • #12 23 Lis 2011 20:54
    diablo23248
    Poziom 25  

    Jeśli jeszcze nie rozwiązałeś swojego problemu zapraszam do mnie. 130 netto i sprawdzimy Ci cały układ EBS z wszystkimi wymyślonymi przez WABCO testami. Mam sprzęt do diagnostyki oraz pełne oprogramowanie producenta WABCO Knorr-Bremse oraz Haldex

  • #13 25 Lut 2012 20:23
    stanisławpiotr
    Poziom 16  

    Ne wiem czemu nikt ci nie chce podpowiedzieć że problem u ciebie to zbyt duża rezystancja czujnika pierwszego. Typowe rezystancje to 1.6k lub 1.2k być może jest jeszcze inny problem który wykazała by diagnostyka ale podstawowy to ten który ci wskazałem.

  • #14 25 Lut 2012 23:15
    diablo23248
    Poziom 25  

    stanisławpiotr napisał:
    Ne wiem czemu nikt ci nie chce podpowiedzieć że problem u ciebie to zbyt duża rezystancja czujnika pierwszego. Typowe rezystancje to 1.6k lub 1.2k być może jest jeszcze inny problem który wykazała by diagnostyka ale podstawowy to ten który ci wskazałem.

    Jak w takim razie wytłumaczysz to, że przy zastosowaniu przewodu bez CAN usterka nie występuje?
    Przyszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz, jeśli przy przewodzie bez CAN usterka nie występuje możliwe że wewnętrzny czujnik ciśnienia zadanego w modulatorze zaczyna zawodzić. Modulator porównuje informację o podaniu ciśnienia dostarczoną po CAN z danymi z czujnika ciśnienia zadanego. Wartości przekraczają zakres tolerancji i wtedy komputer sygnalizuje usterkę... Jeśli mam rację to masz dwa wyjścia:
    1. Zastosowanie zestawu naprawczego w postaci zewnętrznego czujnika ciśnienia zadanego i odpowiednie przeprogramowanie modulatora.
    2. Wymiana modulatora.

    Z doświadczenia wiem, że zastosowanie zestawu naprawczego przedłuża żywot modulatora o rok może dwa...

  • #15 01 Mar 2012 20:22
    stanisławpiotr
    Poziom 16  

    Tu masz wiele racji, bo tak naprawdę to najczęstsze uszkodzenia tych modulatorów to wewnętrzne czujniki ciśnienia, których jest aż pięć.

  • #16 24 Cze 2012 20:34
    lutek19781
    Poziom 13  

    Witam
    Orientuje się ktoś czy jest firma która profesjonalnie zajmuję się naprawą modulatorów i ecu? chodzi mi o haldex.

  • #17 24 Cze 2012 21:18
    diablo23248
    Poziom 25  

    Modulatorów nie powinno się naprawiać tylko wymieniać na nowe. (nie regenerowane)

  • #19 24 Cze 2012 22:27
    diablo23248
    Poziom 25  

    Ponieważ pytasz o Ecu i Modulator osobno wnioskuję że masz stary EBS Haldexa gdzie elektronika padała bardzo często. Jest ona osobno do kupienia. Nie jestem zwolennikiem naprawiania tego typu podzespołów. Za duża odpowiedzialność na nich ciąży żeby na tym oszczędzać.
    Pod tym linkiem powinieneś znaleźć więcej info odnośnie części do Haldexa:
    http://www.haldex.com/en-GB/Europe/Applicatio...ories/Brake--suspension-systems/Product-Info/

  • #20 24 Cze 2012 22:43
    lutek19781
    Poziom 13  

    Witam diablo.Wręcz przeciwnie chodzi mi o najnowszy Haldex EB i EB+.Na zachodzie europy nie występuje osobno.Koszt około 800 funtów.Więc mój szef mysli że w polsce da się wszystko naprawic,stąd moje pytanie.
    Dzięki

    Dodano po 3 [minuty]:

    W EB+ to też częsta usterka w tym miesiącu wymieniłem 2 sztuki.

  • #21 24 Cze 2012 22:43
    diablo23248
    Poziom 25  

    Jeśli chodzi o EB+ faktycznie osobna elektronika nie występuje. Jaki masz konkretnie problem z EBS-em?

  • #22 24 Cze 2012 22:53
    lutek19781
    Poziom 13  

    Najczestsża przyczyna to uszkodzone piny na grzebieniu łączącyn modulator z ECU.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Nie rzadko na wskutek dostajacej się tam wody

  • #23 24 Cze 2012 23:02
    diablo23248
    Poziom 25  

    Możesz próbować szukać firm reanimujących elektronikę pojazdów. Praktycznie w każdym większym mieści ktoś się tym zajmuje. Ale podejrzewam, że koszt wysyłki + naprawa będzie porównywalny z nowym ECU. U nas ceny nowych są podobne więc zakup nowego w Polsce nie będzie specjalnie opłacalny.
    Wracając do elektroniki w systemie EB jest ona wymienialna. Podaj na priv nr Haldexa uszkodzonych podzespołów a postaram się jakoś Ci pomóc.

  • #24 24 Lip 2012 20:53
    stanisławpiotr
    Poziom 16  

    Muszę panów wyprowadzić z błędy do Haldexa eb + kupowałem nie jedną elektronikę osobno od zaworu. Najlepiej pytajcie w firmie Opoltrans. Być może, dlatego nie możecie jej namierzyć, bo może występować pod innym numerem, jako moduł naprawczy. Na. Stronie haldexa jest wykaz numerów oem : http://www.trailereffekter.se/dokument/EB_Gen1_OEM_to_AM_Reference.pdf

  • #25 24 Lip 2012 21:21
    diablo23248
    Poziom 25  

    Moja wina! EB+ pierwszej generacji ma faktycznie wymienną elektronikę, ale najnowszy (generacja 2) już jej nie ma. Tutaj wszystko jest zintegrowane. A co do modulatorów z OPOLTRANS-u nie będę się wypowiadał... Polecam GC Service z Malborka bardzo konkretni ludzie!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME