Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

nowiuśki odtwarzacz blu ray Denon DBP 1611 nie włącza się

fifek2000 17 Feb 2011 10:58 4795 5
  • #1
    fifek2000
    Level 9  
    Mam pytanie do speców: Posiadam wspomniany w temacie model Denona. Wszystko jest pięknie, ale... odnotowałem jeden dziwny problem: raz na3-5 dni nie można go... włączyć (sic!). Tzn. naciskanie na przycisk włączenia, czy to na pilocie, czy na obudowie nie prowadzi do uruchomienia sprzętu. W instrukcji pisze, że w takim przypadku należy odłączyć kabel od zasilania, odczekać 15-20 sek. i powinno być ok (bo to jakiś układ prądowy zabezpieczający się włącza). Ok, czekanie 15-20 nie pomaga, jednakże minutowe (z zegarkiem w ręku, nie krócej) pomaga. I znowu jest ok przez kilka dni. Nie wiem, czemu się tak dzieje. Mam do tego samego gniazdka wpięty ampli Denona avr-1611 i, pomimo, ze posiada on podobny układ zabezpieczający, nigdy się coś takiego nie dzieje. Zmieniałem kabel, gniazdka, filtry przeciwprzepięciowe i nic! Dodam, że ampli z odtwarzaczem jest połączony kablem HDMI 1.4a firmy Hama - czyżby ten kabelek coś mieszał?

    Widocznie ten układ zabezpieczający jest nadwrażliwy na, ale przecież taki sam ma ampli w tym samym gniazdku! Ok, ampli jest podłączony do TV, do odtwarzacza i do kolumn, a odtwarzacz tylko do ampli - tylko taka różnica. A może mam po prostu taką wadę? Tylko dlaczego się resetuje, ehm, prawie książkowo. Jakby coś było uszkodzone, to by już nie startował chyba, czyż nie?
  • #2
    Alkgsm
    Level 10  
    A próbowałeś podłączyć go do innego gniazdka w domu?? tak na kilku dniowy test??
    Jeśli możesz spróbuj, ja bym obstawial że jest coś nie tak z samym odtwarzaczem
  • #3
    Byneq
    Level 27  
    Miałem podobne objawy w moim Sony BDP-S500, pomogło uaktualnienie softu.
  • #4
    fifek2000
    Level 9  
    o kurde!
    też o tym myślałem, ale mam z tym problem: na stronie denona żądają nr seryjnego sprzętu - jak go podaję, to go system nie identyfikuje; a na pewno wklepuję ten właściwy (wg ich instrukcji, zresztą z tyłu na tabliczce pisze jak byk Serial No.); musiałbym skądinąd ściagnąć;

    jak to nie wypali, to chyba już tylko serwis...
  • #5
    Byneq
    Level 27  
    Najpierw sobie zadzwoń do serwisu i spytaj co zrobić w takiej sytuacji.
  • #6
    fifek2000
    Level 9  
    Nagabywałem serwis Horn od prawie 2 miesięcy i kończyło się na stwierdzeniu, aby przesłać do nich na ich koszt do wglądu.
    I raptem przedwczoraj napisałem do nich ponownie i poradzono mi tym razem zrobić update firmware'u, bo ów update rozwiązuje podobno ten problem (2 update'y: funkcja 3D oraz coś ze skrótem MCN, MCU, nie pamiętam). Update musi byc zrobiony przez podłączenie urządzenia bezpośrednio do sieci.

    Takoż zrobiłem i rzeczywiście dwukrotna aktualizacja się dokonała. No i jest na razie (od wczoraj) ok, nawet jakby szybciej się włączał. Czekam na efekt po kilku dniach.

    Szkoda tylko, ze denon ie powiadamia nigdzie o istnieniu update'u i czego on dotyczy...

    Ale czyżby oprogramowanie mogło wpływać na sterowanie elektroniką na poziomie włączenia urządzenia, wtedy, kiedy jeszcze prąd nie zdąży popłynąć? Dziwne. Na razie czekam.

    Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi.