Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VOLVO 440 - PROBLEMY Z PRACA ZIMNEGO SILNIKA

janekpilarski 23 Oct 2004 13:29 5632 22
  • #1
    janekpilarski
    Level 15  
    WITAM. MAM AUTO VOLVO 440,ROCZNIK 91,PRZEBIEG 190000KM, SILNIK NA PEŁNYM WTRYSKU,POJEMNOŚĆ 1,7 ,JEST PRZEROBIONE TEZ NA GAZ. OPISZE SWÓJ PROBLEM JAKI ZACZAL SIE OD NIEDAWNA W TYM AUCIE. AUTO ZAWSZE ODPALA ELEGANCKO, NIE MA ZNACZENIA CZY JEST GORACE CZY ZIMNE. NADMIENIE ZE TA USTERKA WYSTEPUJE ZAROWNO NA BENZYNIE JAK I NA GAZIE. MAM PRZEZ SIEBIE ZROBIONY ELEKTRONICZNY TERMOMETR TEMPERATURY SILNIKA I NA TYCH WSKAZANIACH BEDE SIE ODWOLYWAC. JEST NP RANO (TEMP SILNIKA 10 STOPNI) ODPALAM AUTO ELEGANCKO, NIE RUSZAM TYLKO CALY CZAS STOI I SIE NAGRZEWA. GDY TEMPERATURA OSIAGNIE OKOLO 25 STOPNI, SILNIK ZACZYNA CORAZ CIEZEJ PRACOWAC I GASNIE SAMO (AUTO NIE RUSZANE Z PARKINGU). NA GAZIE DZIEJE SIE TAK SAMO. GDYBYM NP ODRAZU PO ODPALENIU JECHAL TO PRZY OKOLO 25 STOPNIACH ZACZYNA STRASZNIE MUŁOWATO JECHAC, A GDY CHOCIAZ SPUSZCZE NA CHWILE NOGE Z GAZU, TO AUTO MOMENTALNIE GASNIE,POŁOWA SZCZESCIA GDY BYLA TO TYLKO NP ZMIANA BIEGU PO PO PUSZCZENIU SPRZEGLA SPOWROTEM MI ODPALI (TAK JAK NA POPYCH).AEL GDY ZGASNIE NA KRZYZOWCE GDZIES LUB W KORKU TO MAM PROBLEM Z ODPALENIEM GO. I TAK CALA RZECZ SIE DZIEJE DOPOKI SILNIK NIE OSIAGNIE OKOLO 60 STOPNI,POZNIEJ JEST JUZ DOBRZE.WYGLADA TO TAK JAKBY SSANIE MU ZA WCZESNIE SIE WYLACZALO. NADMIENIE ZE CZUJNIK TEMPERATURY JUZ WYMIENILEM,SILNIK KROKOWY TEZ.ZADEN Z MECHANIKOW NIE UMIE POWIEDZIEC CO JEST, KAZDY TYLKO NACIAGA NA NIE POTRZEBNE KOSZTA. POMOZCIE!!!!!! CO TO MOZE BYC???
  • #2
    Buzka23
    Level 17  
    Z tego co pamietam jest to silnik RENAULT z jednopunktowym wtryskiem prawdopodobnie przyczyna tkwi wlasnie w czujniku temperatury moze blednie wskazywac temp. Piszesz ze go wymieniles tam sa dwa czujniki jeden pokazuje tylko wskazania na desce rozdzielczej , natomiast drugi jest wlasciwy. Jesli jego odczyt bedzie bledny moze sie tak dziac sprobuj go odpalic ze zdjeta kostka a potem gdy sie rozgrzeje zalozysz go ponownie. W koncu od czegos trzeba zaczac i jeszcze jedna rzecz jest okres jesienno-zimowy przeczysc zlacza elektryczne od calosci wtrysku
    pozdrawiam
  • #3
    arik
    Level 15  
    Witam


    Sprawdź poprawność działania silniczka krokowego są tam cztery
    odejścia dwa zasilanie silniczka na mierniku pareset omów i dwa
    styki informacji o biegu jałowym i tam przepustnica jak wraca
    to przyciskka w walec on wystaje z całej części .Tam są najczęściej
    uszkodzenia albo jest cały czas styk zamknięty albo otwarty tzeba to
    zmierzyć .Po naciśnieciu powinien być obwód zamknięty a po zwolnienu
    nacisku otwarty .




    pozdrawiam arik .
  • #4
    janekpilarski
    Level 15  
    dzieki kolego arik, jutro to sprawdze, mowisz ze tam powinny byc cztery przewody? a mozliwe zebym mial tylko 2? cos mi sie wydaje. a silnik krokowy to ten z przodu silnika co dochodza do niego 2 gumowe weze?
    nadmienie ze jest to ten sam silnik co w renault tak jak kolega wyzej wspomnial ale jest to pełny wtrysk
  • #5
    janekpilarski
    Level 15  
    janekpilarski wrote:
    dzieki kolego arik, jutro to sprawdze, mowisz ze tam powinny byc cztery przewody? a mozliwe zebym mial tylko 2? cos mi się wydaje. a silnik krokowy to ten z przodu silnika co dochodza do niego 2 gumowe weze?
    nadmienie ze jest to ten sam silnik co w renault tak jak kolega wyzej wspomnial ale jest to pełny wtrysk

    aha , chcialem ci jeszcze cos napisac - wuja ma takie samo auto i zamienilismy sie silnikami krokowymi, u mnie jest nadal zle, a u niego caly czas dobrze. i co ty na to?
  • #6
    arik
    Level 15  
    Witam


    To problem odpadła regulacja biegu jałowego pompa elektryczna też
    odpada bo na gazie jest to samo .
    A jak jest wilgoć to coś się zmienia .


    pozdrawiam arik .
  • #8
    WBART
    Level 19  
    jeżeli masz pełny wtrysk to żeczywiście jest tam zawór powietrza dodatkowego do którego dochodzą dwa przewody gumowe i on odpowiada za prace zimnego silnika ,podaje zwiękrzoną ilość powietrza poza przepustnicą poniewarz komputer na ssaniu podaje większą dawke paliwa, jeżeli mówisz że go zamieniałeś i to samo to żeczywiście sprawdz czujnik temp. dwuprzewodowy z tego co pamiętam to niebieski,oprócz tego sprawdz sonde jest trzy przewodowa : kostka dwa przewody sygnał i grzałka , i osobno masa (chyba dobrze pamiętam) , a na koniec to sprawdz świece bo w tych silnikach kiepskie świece dają kosmiczne objawy
    pozdrawiam
  • #9
    janekpilarski
    Level 15  
    dziekuje wam wszystkim za podpowiedzi, musze posprawdzac to co powiedzieliscie. ten czujnik niebieski mam juz nowy i nic nie zmienilo sie. swiece wymienialem na ngk, przejechalem juz na nich jakies 29000 km, czy moga w takim razie wchodzic w rachube?
  • #10
    WBART
    Level 19  
    jezeli chodzily na gazie to po 30tys moga byc szmelc
  • #11
    janekpilarski
    Level 15  
    umnie silnik krokowy ma 2 przewody,jest napewno sprawny bo w drugim takim samym aucie chodzi i jest wszystko ok.czujnik temperatury tez jest wymieniony na nowy.zapomnialem wam napisac ze zauwazylem dosyc duze zuzycie paliwa ( zarowno gazu i jak benzyny ).czy to wieksze zuzycie paliwa moze miec cos wspolnego z tym niby brakiem ssania.zuzycie paliwa napewno wzroslo gdzies o jakies 2-3 litry na 100km.sonde lambda sprawdzilem pod katem grzejnika,grzejnik nie jest uszkodzony.czekam na jakies wasze pomysly.pozdrawiam
  • #13
    janekpilarski
    Level 15  
    kolego, wiesz ze masz chyba racje. nie ma napiecia zasilajacego grzejnik, czy to napiecie poowinno byc stale czy tylko jak jest uruchomiony silnik lub tylko gdy jest zimny silnik? ja sprawdzalem na cieolym silniku na wlaczonym zaplomnie , bez odpalania silnika i z odpalonym tez. nie ma wogole zadnego napiecia. czego mam teraz szukac. skad jest brane to napiecie. dzieki za podpoowiedzi

    pozdrawiam
  • #15
    janekpilarski
    Level 15  
    no wlasnie, od dawna juz szukam schematu elektryki do mojego auta i nic! na elektrodzie do mnie znalazlem tylko schematy wtryskow i jak podlaczyc alarm. czy nie pomoglbys mi z tym schematem, moze masz jakies namiary, jak cos to slij na maila. pozdrawiam
  • #16
    janekpilarski
    Level 15  
    mam jeszcze pytanie co do tego napiecia zasilajacego grzejnik sondy lambda. czy powinno ono byc zawsze po wlaczeniu zaplonu, czy w czasie jazdy tez jest.
    pozdrawiam
  • #18
    janekpilarski
    Level 15  
    PONOWNIE WITAM. JEDNAK ZLE MIERZYLEM. NAPIECIE ZASILAJACE GRZEJNIK JEST,CZYLI Z GRZANIEM WSZYSTKO OK. NAPISZE JESZCZE COS CO ZAUWAZYLEM. GDY NP JADE 80 KM/H I JADE NP POD GORKE , WYSTARCZY ZE JAKAS MALA, TO WYDAJE MI SIE JAKBY MU BRAKOWALO MOCY, GDY WTEDY ZDEJME NOGE Z GAZU I WCISNE SPRZEGLO TO SILNIK MOMENTALNIE GASNIE.NAWET GDY ZREDUKUJE NA TROJKE PRZY 80KM/H I JADE POD JAKIES WZNIESIENIE, TO STAJE SIE MULOWATY I PO PUSZCZENIU GAZU I WCISNIECIU SPRZEGLA ZGASNIE, NA BENZYNIE I NA GAZIE JEST TAK SAMO. CZY MOZE TO BYC W POWIAZANIU ZE STARYMI SWIECAMI?. MOZE MASZ JESZCZE JAKIES POMYSLY?TO CO CI NAPISALEM DZIEJE SIE I NA ZIMNYM SILNIKU I NA GORACYM
  • #20
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Wymień palec rozdzielacza zapłonu.
  • #21
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Wymień palec rozdzielacza zapłonu.
  • #22
    janekpilarski
    Level 15  
    PALEC ROZDZIELACZA I KOPULKA ZOSTALA WYMIENIONA Z 2 MIESIACE TEMU, A NADAL JEST TO SAMO. Z KODU BLEDOW WYNIKA ZE MAM USZKODZONY POTENCJOMETR. ALE JAK GO MIERZE NA OMOMIERZU TO WSZYSTKO WYDAJE SIE OK,. OSTATNIO ZAUWAZYLEM ZE ROBI "DZIURY" WOBROTACH PRZY RUSZANIU. CO TO MOZE BYC?