Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dostawczak do 3,5t. Który wybrać?

Cas_wawa 18 Lut 2011 10:29 5917 10
  • #1 18 Lut 2011 10:29
    Cas_wawa
    Poziom 9  

    Witam, to jest mój pierwszy post. Z góry dziękuje za dobre rady.
    Jestem bardzo zmieszany i już nie wiem gdzie jechać i co oglądać. Mam zamiar wydać 10-15tys. i kupić jakiegoś blaszaka do 3,5t. Raczej objętość towaru będzie większa niż ciężar. (max 600kg)(tylko kartony duże)

    Są 4 samochody które teraz rozważam:
    1) Sprinter 210D (średnia paka, śr. wysokość) link
    2) Sprinter 312D (długi, wysoki) link
    3) LT 28 SDI link
    4) Master link

    Czytałem opinie że te silnik 2,9 w Sprinterach są nie do zjechania? Podobno z drugiej strony inni piszą "szybciej go rdza zera niż jedzie". LT-k (2,5SDI) - też różnie piszą. Gdzie indziej znów czytam że mastera... już sam nie wiem.

    A wy co byście polecili?

    0 10
  • #2 18 Lut 2011 10:37
    kajoj6661
    Warunkowo odblokowany

    LT
    sprintera rdza bierze
    master ma nie za dobre motory diesla,,

    0
  • #3 18 Lut 2011 13:38
    Pemok
    Poziom 12  

    LT rdzewieje tak samo jak Sprinter, w końcu to bliźniacze konstrukcje. Różnią się przede wszystkim napędem.

    0
  • #4 19 Lut 2011 11:17
    Starkes
    Poziom 19  

    Mój brat ma Sprintera Benzynę. Kupił z małym przebiegiem (to był samochód warsztatowy) w Niemczech od pierwszego właściciela.
    Po instalacji LPG zrobił nim ponad 200 tkm i jest b. zadowolony.
    Teraz też szuka benzyny bo przy tym samym roczniku statystycznie benzyna ma dużo mniejszy przebieg i zazwyczaj jest w lepszym stanie.

    0
  • #5 19 Lut 2011 11:37
    kajoj6661
    Warunkowo odblokowany

    jak ktoś dużo jeżdzi to taniej będzie ON..

    1
  • #6 19 Lut 2011 12:28
    Starkes
    Poziom 19  

    Kiedyś jeździłem jako pasażer dużo busikami na trasie W-wa Lublin.
    Jechałem z kierowcą Sprintera benzyny + LPG.
    On był tylko kierowcą właścicielem busa był ktoś inny, ale facet powiedział że wszystkie busy (jeździ na różnych trasach) to Sprintery z LPG. Ten miał prawie 1.000.000 km. Mówił, że oprócz typowych spraw z LPG (świece, kable) co 100.000 km trzeba zrobić jakiś remont, ale i tak zakup + wszystkie koszty eksploatacji przy przebiegu 1.000.000 km wypadają dużo lepiej na korzyść LPG. Całkowicie zrezygnowali z diesla.

    0
  • #7 19 Lut 2011 16:22
    dyszel85
    Poziom 18  

    Polecam forda transita, mnóstwo tego na rynku, najlepszy silnik to TDDI z elektronicznie sterowaną pompą 100KM.

    0
  • #8 19 Lut 2011 16:39
    Cas_wawa
    Poziom 9  

    I trafiłem LT 35 01 2,5TD (109KM). Dzięki za pomoc.

    0
  • #9 19 Lut 2011 20:41
    smakar
    Poziom 9  

    Polecam Forda Transita 2.5 TDI 100km Long. Mam takiego tylko z paką 1999rok. Prowadzi się elegancko,spalanie bardzo małe kiedyś szedłem na trasie 350km do 8,0l/100km. W tej chwili mam 2 takie same. Na zdjęciu pakę zamieniłem na plandekę o wym.2,1/4,0/1,8 sz/dł/wys paka alu.

    0
  • #10 23 Lut 2011 23:11
    wapo861
    Poziom 8  

    witam, jeżeli moge radzic to zdecydowanie polecam Sprinterka. Sam mam sprintera co prawda 211 cdi samochód sprawuje sie idealnie, prawda jest ze blachy to maja wszystkie mietki kiepskie no ale nie wyglad jest najawazniejszy.
    pozd.Rafał

    0
  • #11 24 Lut 2011 10:21
    Starkes
    Poziom 19  

    Przy tych rocznikach ważniejszy jest stan auta niż "jego deklarowany przebieg".
    Pytanie jakie przebiegi planujesz? W tych rocznikach może warto jednak kupić benzynę ? Realnie mają dużo mniejsze przebiegi.
    Co będziesz woził?

    0