Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo FH12 2002 Chińczyk - spadek mocy, zapowietrza się

multihunter 18 Feb 2011 11:15 13126 8
  • #1
    multihunter
    Level 26  
    Witam
    Mam problem z ciągnikiem jak w tytule problem polega na tym że auto ma spadek mocy tzn. jest mniej dynamiczne zaczyna szarpać, czasem gaśnie i jest problem by ponownie zapalić wszystko to zaczyna się dziać gdy poziom paliwa zejdzie poniżej 1/3poziomu. Taka sytuacja jest też gdy autko stoi kilka godzin np. po pauzie; nie pali od razu, trzeba kilkanaście sekund próbować.
    Ostatnio zrobione:
    nowy smok i pompa, czyszczone zbiorniki, sprawdzone przewody zasilające, każdorazowo przy wymianie filtrów czyszczone sitko smoka oraz zawór paliwowy
    Filtry paliwa wymieniam co 1-2 tygodnie i na jakiś czas jest ok.
    Czy wie ktoś czego jeszcze nie sprawdziłem, nie wymieniłem gdzie popełniłem błąd ?
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #2
    miko34
    Level 14  
    Witam, widzę ,że to co mogłeś i co ważniejsze to sprawdziłeś . Według mnie to przyczyna w cofającym się paliwie jeśli ecu nie pokazuje żadnych błędów .Co tu ci doradzi , szczerze to dziś się już się boje cokolwiek pisac i doradzac . Moderator chyba się uwzioł na mnie, wszystko w koszu ląduje. No ale co tam najwyżej dostane tydzień bezpłatnego hahah. Wracając do tematu sprawdź dokładnie wszystkie zaworki ciśnienia i przyjrzyj się uważnie ręcznej pompce paliwa .Wysyłam schemat układu paliwowego z opisem sorry in english.Pozdrawiam --miko.

    Może tak szanowny moderator coś doradzi ? pozdrowionka dla moderatora B i OBIECUJE , że będę już grzeczny.
  • #4
    tokyokiller
    Level 10  
    Mam takie pytanie czy pompa zasilająca była wymieniona cała kompletna czy zaworki z niej zostały przełożone drugie pytanie jaką masz pompke reczną czy elektryczną
  • #5
    multihunter
    Level 26  
    to auto najzwyczajniej mnie sie boi bo co podejdę to wszystko jest ok, problem pojawia się po kilku godzinach jazdy czasem po pauzie 45 mni
    ale nie zawsze i trudno jest zmierzyć ciśnienie jak jest wszystko ok. Jeśli chodzi o pompkę to jest elektryczna a zasilająca została wymieniona na nową kompletną. Dodam że auto zostało przerobione z anglika , ci "fachowcy" co dokonali tej przeróbki spalili ECU, po wymianie na nowe był problem z immobilajzerem na serwisie zaproponowali zmianę softu ale nic z tego nie wyszło,kosmiczna cena, zmieniłem więc procesor(hc912) zapozyczony ze starego i wszystko jest ok. Czy to może być powiązane w jakikolwiek sposób z tym problemem ???
  • Helpful post
    #6
    tszpak
    Level 14  
    12 litrowy silnik z elektryczna pompka wersja elektryki2 z 2002r najczesciej spotykane usterki to

    "zuzyta sprezynka" w zaworku zwrotnym --- na schemacie w poprzednim poscie oznaczona jako 2 odkrecasz wyjmujesz rozciagasz sprezynke najlepiej 2x kontrolujesz plastikowy grzybek czy nie ma uszkodzen i skladasz spowrotem (JAK WYMIENIALES KOMPLETNA POMPE TO POWINIENES MIEC NOWY WIEC POMIN TEN ETAP)

    kolejna usterka to zaworek bezpowrotny w srodku obudowy filtrow tu niestety nie ma nadzei i tylko wymiana obudowy

    jest jeszcze jeden zaworek z przodu glowicy po stronie kierowcy (TAKA MALA SRUBKA Z ZAWORKIEM KULKOWYM oraz
    w zaleznosci od wersji moze byc na przewodzie nadmiaru ( w okolicy rowniez obudowy filtrow METALOWY STOZKOWY GRZYBEK LUBI SIE URYWAC WIZUALNIE JEST OK ALE NIE DZIALA PRAWIDLOWO JAK STOPKA JEST URWANA OD "KAPELUSZA" I NIE DOMYKA A SILNIK TRACI CISNIENIE ---- W TRAKCIE POSTOJU PALIWA GRAWITACYJNIE SCIEKA POWROTEM DO ZBIORNIKA I ZAPOWIETRZA GLOWICE) jest albo tu albo tu NIE MA W 2 MIEJSCACH JEDNOCZESNIE

    skontroluj cisnienie paliwa na biegu jalowym z manometrem na obudowie filtrow powinno byc (caly czas stabilne bez odchylen jak cisienie zaczyna falowac lub progresywnie spadac bez zmiany obrotow silnika to mozesz miec problem z pompa )w granicach 3.3 3.5 bar przy 600 obrotach i wzrastac do 5.0 5.4 bar przy 2200 2400 obrotow jak cisnienie jest nizsze (najczesciej o ok 1bar ale stabilne nie "faluje " ani nie spada to :
    1 ktorys z zaworkow nie trzyma
    2 zasysa powietrze na nieszczelnosci
    3 zbiornik paliwa nie ma prawidlowego odpowietrzania (zurzycie paliwa powoduje "podcisnienie " a to nie domyka zaworkow bezpowrotnych


    PS PROBLEMY Z ECU MOGA MIEC WPLYW NA MOC KULTURE PRACY ALE NIE MAJA WPLYWU NA CISNIENIE PALIWA ECU SILNIKA "otwiera wtryski" w okreslonym momencie na okreslony czas ale nie reguluje cisnienia paliwa (monitoruje przez sygnal z czujnika na obudowie glownego filtra paliwa i w razie jakichkolwiek anomalii wlacza kod bledu SPRAWDZ NA WYSWIETLACZU KODY BLEDOW EECU I VECU I NAPISZ NIE ZAPOMNIJ PODAC VIN)

    pozdrawiam i zycze udanych lowow
  • #7
    multihunter
    Level 26  
    Witam, w minioną sobotę sprawdziłem cały układ zasilania jeszcze raz plus to co napisał "tszpak" za co mu serdecznie dziękuję, wszystko było ok oprócz zabrudzonej pompki paliwa (elektrycznej) przez jakieś drobinki być może piasku. Oczyściłem pompkę i złożyłem, auto do tej pory przejechało ok.1,5k km, kierowca twierdzi że auto jest bardziej dynamiczne a najważniejsze że się nie zapowietrza i nie świeci dystrybutor na desce, mam nadzieję że będzie ok. choć jeszcze nie zamykam tematu. Wielkie dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam
  • #8
    tszpak
    Level 14  
    nie ma sprawy jak bedziesz mial jakies klopoty to pisz ----- ale zycze bezawaryjnych kilometrow

    pozdrawiam
  • #9
    multihunter
    Level 26  
    temat zamknięty, wszystko ok tak jak pisałem śmieci w pompce ele. Pozdrawiam