Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HELUPOWER
Proszę, dodaj wyj±tek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MERCEDES 817 problem z odpalaniem zim±

18 Lut 2011 16:18 1894 4
  • Poziom 10  
    witam mam mercedesa 817 z 91 roku kupiłem go laatem i było zero problemów ale odpalic go zima to prawie niemożliwe:/ podniosłem kabine i nie widze tam zadnej plomieniówki ani tym bardziej swiec zarowych:/ u s±siada tez w 817 ale z 97 roku plomieniowka jest zamontowana na powrocie z intercoolera a u mnie tego nie ma tylko powietrze z turbiny idzie prosto na kolektor;/ czy ktosby cos doradzil co z tym zrobic--moze da sie do tego silnika 6l podlaczyc jakos plomieniowke - prosze o jakies sugestie--latem i przy doddatnich temp silnik pali na dotyk jak zimny to kopci jak rozgrzany to zero dymu nawet pod obciazeniem 9 ton:) czekam na jakies sugestie podpowiedzi
    pozdrawiam
    robert
  • HELUPOWER
  • Poziom 39  
    Taki Mercedes w paleniu, przypomina znany "majzel 28"
    Najtańszym rozwi±zaniem jest zamontować ¶wiecę płomieniow±, bez sterownika od ci±gnika MF.
    Trzeba wkręcić j± w kolektor aluminiowy, (dolot)
    koszt ok 30 zł.
    Potrzeba tylko dostarczyć napięcie +12V, oraz paliwo (ON) z przewodu zasilaj±cego pompę wtryskow±.
    Ja zamontowałem taki zestaw w koparko ładowarce, zasilaj±c paliwem z rurki powrotu, jednak musiałem dołożyć zaworek nadci¶nieniowy, bo paliwo schodziło i ¶wieca owszem grzała, ale nie paliła.
    Taki układ pomaga wydatnie do - 10 st otoczenia, pewno w niższych też jest nie bez znaczenia.
    Je¶li chcesz, możesz zastosować dedykowany sterownik+ ¶wieca+ zawór-koszt ok. 2000zł. same czę¶ci.:D
  • HELUPOWER
  • Poziom 17  
    Witam kolego ja bym radził gdzie¶ na szrocie poszukać płomieniówki od stara 200 lub 1142,komplet z elektrozaworem i opornik który kontroluje temperaturę ¶wiecy .Ten opornik nagrzewa się gdy popłynie pr±d do ¶wiecy ,w oporniku znajduje się styk bimetalowy gdy opornik uzyska odpowiedni± temperaturę to styk się zał±czy i wł±czy kontrolkę która informuje o rozpoczęciu rozruchu pozdrawiam
  • Poziom 21  
    A ja bym radził znaleĽć przyczynę nie palenia przy niskich temperaturach. No chyba ze masz specyficzny model tylko na lato, to przyjdzie czas ze zamiast płomieniówki samostart a jak samostart nie pomoże to co?? Zmierz ci¶nienia w cylindrach dowiesz się w jakim stanie jest sinik. Je¶li ci¶nienia będ± w porz±dku to trzeba sprawdzić aparaturę wtryskow±. No ale to tylko moje zdanie. Fabryka na pewno się pomyliła i sprzedali auto które w zimę ma nie zapalać.
  • Poziom 39  
    Tu nie ma nic do szukania, tu trzeba remontu. To 91 r.
    Tylko pytanie, czy to dzisiaj jest opłacalne?