Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MERCEDES 817 problem z odpalaniem zimą

18 Lut 2011 16:18 1960 4
  • Poziom 10  
    witam mam mercedesa 817 z 91 roku kupiłem go laatem i było zero problemów ale odpalic go zima to prawie niemożliwe:/ podniosłem kabine i nie widze tam zadnej plomieniówki ani tym bardziej swiec zarowych:/ u sąsiada tez w 817 ale z 97 roku plomieniowka jest zamontowana na powrocie z intercoolera a u mnie tego nie ma tylko powietrze z turbiny idzie prosto na kolektor;/ czy ktosby cos doradzil co z tym zrobic--moze da sie do tego silnika 6l podlaczyc jakos plomieniowke - prosze o jakies sugestie--latem i przy doddatnich temp silnik pali na dotyk jak zimny to kopci jak rozgrzany to zero dymu nawet pod obciazeniem 9 ton:) czekam na jakies sugestie podpowiedzi
    pozdrawiam
    robert
  • Poziom 39  
    Taki Mercedes w paleniu, przypomina znany "majzel 28"
    Najtańszym rozwiązaniem jest zamontować świecę płomieniową, bez sterownika od ciągnika MF.
    Trzeba wkręcić ją w kolektor aluminiowy, (dolot)
    koszt ok 30 zł.
    Potrzeba tylko dostarczyć napięcie +12V, oraz paliwo (ON) z przewodu zasilającego pompę wtryskową.
    Ja zamontowałem taki zestaw w koparko ładowarce, zasilając paliwem z rurki powrotu, jednak musiałem dołożyć zaworek nadciśnieniowy, bo paliwo schodziło i świeca owszem grzała, ale nie paliła.
    Taki układ pomaga wydatnie do - 10 st otoczenia, pewno w niższych też jest nie bez znaczenia.
    Jeśli chcesz, możesz zastosować dedykowany sterownik+ świeca+ zawór-koszt ok. 2000zł. same części.:D
  • Poziom 17  
    Witam kolego ja bym radził gdzieś na szrocie poszukać płomieniówki od stara 200 lub 1142,komplet z elektrozaworem i opornik który kontroluje temperaturę świecy .Ten opornik nagrzewa się gdy popłynie prąd do świecy ,w oporniku znajduje się styk bimetalowy gdy opornik uzyska odpowiednią temperaturę to styk się załączy i włączy kontrolkę która informuje o rozpoczęciu rozruchu pozdrawiam
  • Poziom 21  
    A ja bym radził znaleźć przyczynę nie palenia przy niskich temperaturach. No chyba ze masz specyficzny model tylko na lato, to przyjdzie czas ze zamiast płomieniówki samostart a jak samostart nie pomoże to co?? Zmierz ciśnienia w cylindrach dowiesz się w jakim stanie jest sinik. Jeśli ciśnienia będą w porządku to trzeba sprawdzić aparaturę wtryskową. No ale to tylko moje zdanie. Fabryka na pewno się pomyliła i sprzedali auto które w zimę ma nie zapalać.
  • Poziom 39  
    Tu nie ma nic do szukania, tu trzeba remontu. To 91 r.
    Tylko pytanie, czy to dzisiaj jest opłacalne?