Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Subwoofer na tonsil gdn 20/60/29 jaka skrzynia

18 Lut 2011 20:15 3665 10
  • Poziom 9  
    Witam
    Zamierzam zrobić subwoofer na tym głośniku.Jestem dopiero początkujący i mam kilka pytań:
    1.Trochę jeszcze nie bardzo rozumie obsługę winisd.Czy tunel bass reflex o średnicy 7,5 cm ,długości ok. 15cm i strojeniu na 44 Hz oraz skrzynia na 30-35 liter i strojona na 51hz będzie odpowiednia do tego głośnika?
    2.Jaki powinien być filtr dolnoprzepustowy do tego głośnika, czy może być jakiś uniwersalny czy powinien być dobrany?

Skrzynie wiem jak stworzyć tylko potrzebuje jej litrażu.Preferuje muzykę techno i tym podobne. Subwoofer zamierzam napędzać starym polskim Eltronem 100U . Mój pokój ma ok 10 m2.Głośnik już kupiłem wcześniej więc nie ma mowy na zamianą go na inny.

Oto dane głośnika:

Subwoofer na tonsil gdn 20/60/29 jaka skrzynia

Proszę o wyrozumiałość moderatorów i szybką odpowiedź.
  • Poziom 15  
    obudowa "bas-refleks" do SUB jest wydajna. Głośnik-zwrotnica-obudowa to jedność, głośnik troszkę mały dla Eltrona 100 [uwaga na wysterowanie] ale wystarczy na pow.10m2 x wys.Sub-basu i tak nie będzie-za krótkie pomieszczenie (fala akustyczna może być dłuższa).A może łatwiej będzie powielić "CUŚ" co istnieje.Y.
  • Poziom 9  
    Raczej nie mogę powielić czegoś co istnieje. Bo to jest rzadki głośnik chyba na eksport.Na necie na jego temat znalazłem tylko katę katalogową i nic więcej.Czyli rozumiem że może być skrzynia ok 35l odjąć jeszcze ok 3l miejsca zajmowanego przez głośnik i tunel br?Uważam że eltron nie będzie za mocny bo dokupię jeszcze do niego jakiś tweeter.Jaką efektywność powinien mieć tweeter bo nie orientuje się w tym temacie wiem tylko że piezoelektryczne są niedobre?proszę o szybką odpowiedź
  • Poziom 29  
    Robisz subwoofer z głośnikiem wysokotonowym?
  • Poziom 9