Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna ph1 pali się stop i kontrolka ręcznego

roberto740 18 Feb 2011 21:32 15760 22
Wago
  • #1
    roberto740
    Level 13  
    Witam.
    Mam taki problem, że w czasie jazdy włącza się kontrolka od hamulca ręcznego oraz stop na tablicy.
    Dodam, że kable od klocków są odłączone (z tyłu bębny).
    Laguna 1997 rok 1.8 8v.
    Zapalenie następuje w dowolnym momencie, po chwilowym wyłączeniu wszystko wraca (na jakiś czas) do normy (płynu jest max).
    Bardzo proszę o pomoc.
    Dodam, że po odłączeniu czujnika płyny ilości płynu hamulcowego problem nie znika.
    Czy ktoś wie dokąd prowadzi kabel idący od klocka hamulcowego?
  • Wago
  • Helpful post
    #2
    xxxmaxxx
    Level 14  
    Kolego winę za te usterki ponosi pogoda a włączanie kontrolki spowodowane jest zwarciem jakie robi wilgoć to typowa wada w starych francuskich samochodach dodam ze miałem przypadek ze w peugeocie paliła się kontrolka silnika okazało się ze kable były przetarte i leżały w wodzie która spływała z karoserii pod maskę przewody z klocków lecą do kontrolki która zaświeca się gdy elektroda w klocku dotknie masy (klocek zdarty) byc może ten właśnie kabel zwiera się do masy
  • #3
    roberto740
    Level 13  
    wiesz-może masz rację dlatego jeśli ktoś wie gdzie idzie ten kabel od klocków to bym go namierzył i sprawdził.Mam jeszcze jedno pytanie,mianowicie czy w lagunie 1 jest tylko 1 czujnik zużycia tarcz,ponieważ zauważyłem tylko z przodu z prawej strony.
  • Wago
  • #4
    Beautycar
    Level 11  
    tak z przodu masz jeden czujnik zużycia klocków
  • #5
    jarcoj
    Level 14  
    Szczerze to nie chce się aż wierzyć ze masz je nadal podłączone. One powinny być koloru różowego i najprawdopodobniej masz je pourywane. Zlokalizuj je przy każdym kole i po prostu obetnij pół centymetra i zaizoluj.
  • #6
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    jarcoj wrote:
    Szczerze to nie chce się aż wierzyć ze masz je nadal podłączone. One powinny być koloru różowego i najprawdopodobniej masz je pourywane. Zlokalizuj je przy każdym kole i po prostu obetnij pół centymetra i zaizoluj.


    Naprawdę, bardzo fachowa porada. Następnie wyrzuć katalizator, filtr powietrza i inne mniej istotne elementy... Echhhhh, szkoda słów!
  • #7
    jarcoj
    Level 14  
    widziałeś gdzieś w lagunach z tego roku podpięte te kabelki? robię z nimi już chyba z 5lat i żadnej takiej nie spotkałem. Najczęściej się gdzieś przetrą te kabelki i powodują zwarcie. Mało kto przy wymianie klocków pozostawia je na swoim miejscu. Wiec najłatwiej je zaizolować chyba że komuś naprawdę chce się bawić w uzupełnianie ubytków i podłączanie na nowo.
  • #8
    roberto740
    Level 13  
    Panowie nie ważne podłączone czy nie to problem nadal istnieje:( Ustaliłem wcześniej,że jest tylko 1 kabel przy przednim prawym kole(u mnie już zaizolowany) tylko jak prześledzić jego drogę?jeśli bym wiedział gdzie on idzie to po prostu bym go odłączył i niech sobie zwiera...
  • #9
    jarcoj
    Level 14  
    a przy reszcie kół w ogóle go nie widać?
  • #10
    roberto740
    Level 13  
    nie nie widziałem, z przodu ściągałem koła,a z tyłu zaglądałem od spodu...
  • #11
    jarcoj
    Level 14  
    to największe prawdopodobieństwo że to przednie koło gdzie nie widać tego kabelka różowego będzie miało zwarcie. Ono łączy się pod autem z wiązką. Spróbuj zlokalizować ten kabelek. Od tego bym zaczął. A postaram się poszukać schematu gdzie dokładnie ono dochodzi. Przy każdym kole powinien być ten kabel. Ale z tyłu jest trochę inne rozwiązanie. Przy tarczach byś miał tak samo jak z przodu, ale bębny mają wewnątrz taki mechanizm. Bardzo też możliwe że tam Ci skorodowało coś i trzeba by było rozebrać bębny z tyłu i przesmarować wszystko i zerknąć czy tam gdzieś zwarcia nie ma.
  • #12
    roberto740
    Level 13  
    Bardzo dziękuję,ale muszę dodać,że z tyłu nie widziałem żadnych kabli(tylko wężyki ABSu) i był bym wdzięczny jak byś spojrzał w schemacie czy są tam te czujniki,bo jeśli są,to sprawa jest rozwojowa (ściągając bęben jakiś czas temu stwierdziłem,że szczęki już długo nie pociągną) i jeśli są,to sprawę da się rozwiązać bez ingerencji elektromechanika.
  • #13
    milejow
    Level 43  
    Od zużycia klocków jest inna kontrolka(kółko bez wykrzyknika) więc problem nie leży w kablach klocków
  • #14
    roberto740
    Level 13  
    kurcze oszaleć można-jedno jest pewne:w bębnach nie ma czujników.Nadmienić chcę,że wyciągając pływak ze zbiorniczka płynu hamulcowego pojawia się ten sam błąd.
  • #15
    milejow
    Level 43  
    Zapala ci się kontrolka z literką ,,p,, w środku-niski poziom płynu lub zaciągnięty ręczny i tam masz szukać usterki. Co tu jest skomplikowanego??? Prosta usterka-gdzieś kabel wali do masy i świeci
  • #16
    roberto740
    Level 13  
    wydaje mi się,że się mylisz kolego zapala mi się kontrolka od ręcznego oraz kontrolka stop w tym samym czasie(jak zaciągniesz ręczny to zapala się sama kontrolka ręcznego).De facto próbuję ustalić gdzie idzie kabel od klocków...
  • #17
    milejow
    Level 43  
    To masz problem na linii czujnik poziomu płynu hamulcowego -wskaźniki, grzebanie w kablach od klocków jest bezcelowe
  • #18
    slawek2727
    Level 12  
    Odepnij kabel od klocków i zmasuj co ći śie zapali ale to raczej jest to co pisze kolega wyzej
  • #19
    Szagi27
    Level 12  
    Laguny miały czujniki tylko na przedniej osi i najczęściej 2 str.
    Kontrolka STOP świeci się z każdą kontrolką sygnalizującą usterkę!
    Milejów ma racje problem jest z instalacją od zbiorniczka do zegarów.
    Jeśli kostka na zbiorniczku płynu ma 2 piny najlepiej je połączyć zworka i zobaczyć czy dalej świeci.Jeśli zgasła to problem jest w czujniku jeśli świeci w instalacji!!!Wydaje mi się ze prościej już nie można.
    Czujniki zużycia klocków zostaw w spokoju chyba, ze chcesz je podłączyć jak było fabrycznie.
  • #20
    roberto740
    Level 13  
    Dzięki-postaram się zrobić jak sugerujesz i napiszę co udało się ustalić.
  • #21
    Andrzej Mazur
    Level 12  
    Dzięki panowie u mnie było tak samo i paliła się kontrolka ręcznego i stop po waszych sugestiach popatrzyłem do zbiorniczka płynu chamulcowego i nie było tam prawie nic po uzupełnieniu wszystko świeci normalnie.Dodam że kontrolka gaśnie po wuciągnięciu wtyczki ze zbiorniczka albo jak kto woli dolaniu płynu :D Aż się sam dziwie że przez pięć lat nie popatrzyłem do tego zbiorniczka czy jest tam płyn. :D
  • #22
    jacek3773
    Level 11  
    Witam ,mam podobny problem z zapalającą się kontrolką stop i wykrzyknikiem.motor 2,2dti 113koni a co ciekawe zapala się jak ma ciężej czyli podjazd pod górkę lub wyprzedzanie, wystarczy lekko ująć gazu i wszystko gaśnie. Zmieniłem filtr powietrza, paliwa , bez rezultatu, egr zaślepiony od kilku lat , nie wiem czego dalej szukać , proszę o jakięś sugestie, autem dojeżdża żona do pracy jakieś 15km, może zawalony katalizator?????
  • #23
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    jacek3773 wrote:
    motor 2,2dti 113koni

    Jak cie to interesuje podjedz na komputer, a potem pochwal się .
    Bo widze że nie masz zamiaru zostawić autka w warsztacie na naprwę.