Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5 ajm spadek mocy po wymianie uszczelki

18 Lut 2011 22:11 10370 32
  • Poziom 11  
    Witam.
    Posiadam VW Passat 1.9 tdi ajm . Po wymianie uszczelki pod głowicą, spadła znacząco moc samochodu. Wymieniłem wężyki podciśnienia na nowe.
    Z obserwacji kierownica turbiny rusza się, komputer pokazuje spalanie ok. 13 litrów, gdy przed wymianą było ok 7.
    Poza spadkiem mocy wszystko okej, pali na zimnym przy -15 bez problemu, gdy podpinam pod vag żadnych błędów nie pokazuje.
    W linku podaję logi z vag-a z bloków 3,4,11 może coś pomogą.
    A chciałem dodać, że mechanik, który składał do kupy wszystko nie był za dobry ale tylko takiego udało mi się znaleźć (przebywam za granicą).
    link: http://vaglog.rtnet.pl/lordlu_35730.html
  • Poziom 11  
    A czy było coś robione przy głowicy gdy mechanik wymieniał uszczelkę ??
  • Poziom 11  
    Tak
    Była planowana, wymienione wszystkie uszczelniacze pompek, uszczelniacze pompy diesla, szklanki i rególowane pompki(rególacja była robiona jeszcze w polsce przez obeznanego mechanika bo głowice miałem w Polsce do planowania). Tu na miejscu była zakładana do silnika wymiana rozrządu rolek pasków itd.
  • Poziom 31  
    Prawdopodobnie źle ustawione pompki. Sam nie dasz temu rady.
  • Poziom 11  
    Ale pompki ustawione według schematu czyli w pozycji szczytowej wałka dokręcane do pierwszego oporu i -180 stopni. Mechanik który ustawiał robił już wiele takich ustawień i zawsze działało także ustawienie pompek bym wykluczył raczej.
  • Poziom 11  
    rozrząd ustawiałem sam czyli koło zębate wałka na bolec i ustawienie na środek regulacji, dolne koło na znak
    Reszta powinna być widoczna na logach z vag-a w kolumnie 4
  • Poziom 31  
    Turbo powoli się rozpędza. Daj loga z BS 003 i 011 i dynamicznie 008+011, 003+010 i 003+008+011
  • Poziom 34  
    Popraw sobie kąt synchronizacji bo się rozjeżdża i wywal katalizator bo przebieg pewnie już spory i zaburza pracę turbosprężarki.
  • Poziom 11  
    Sorki ale nie jestem jeszcze zbyt obeznany i jakie to logi normalne a jakie dynamiczne . Tzn , że dynamiczne to podczas przyspieszania na 3 biegu od 1500 do 4500 ???. Co do kata to możliwe ,że zatkany ale przed wymianą uszczelki wszystko działało świetnie była moc itd więc chyba nie mógł się katalizator nagle zatkać. A i jak zmienić kąt synchronizacji ?. Na kole zębatym na wału ?? Jeśli tak to gdzie patrzeć w 004 ? A przebieg to 270 tyś. A i Moc odczuwalna w tej chwili to może 50 KM.
  • Poziom 11  
    Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/lordlu_35818.html
    Grupy: 003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/lordlu_35819.html
    Grupy: 004,007 - http://vaglog.rtnet.pl/lordlu_35820.html
    Grupy: 010,013,018 - http://vaglog.rtnet.pl/lordlu_35821.html
    Grupy: 003,010 - http://vaglog.rtnet.pl/lordlu_35822.html
    Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/lordlu_35823.html
    Grupy: 001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/lordlu_35824.html
    Grupy: 008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/lordlu_35825.html
    Grupy: 000,001,004 - http://vaglog.rtnet.pl/lordlu_35826.html
    Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/lordlu_35827.html

    Chciałem zaznaczyć , że to nie była idealnie prosta droga tylko lekkie pagórki ( mieszkam w Norwegii więc ciężko o prostą drogę ) i naprawdę ciężko teraz samochód rozbujać do 4200 obrotów. Dzisiaj wymieniłem jeszcze filtr paliwa i nic to nie zmieniło. Pozdrawiam i z góry dziękuje za opisanie logów :)
  • Poziom 11  
    Z tego co udało mi się odczytać po lekturze odnośnie logów doszedłem do wniosku,że może uszkodzony jest przepływomierz. Ale prosił bym o przejrzenie logów i zdiagnozowanie usterki .
  • Poziom 11  
    Czy ma ktoś jeszcze jakis pomysł co może być przyczyną braku mocy ??
  • Poziom 33  
    Mnóstwo rzeczy. Tak to jest jak się oddaje samochód do jakiegoś partacza, co tu dużo gadać.
    Albo do poprawki u tego gdzie robiłeś, ale ASO i niech płaci. Logi umiesz zrobić, fajnie, ale jaki ma sens to że zapłaciłeś za zrobienie a nie masz zrobione?
  • Poziom 31  
    lordlu napisał:
    Czy ma ktoś jeszcze jakis pomysł co może być przyczyną braku mocy ??

    Przepływomierz odepnij to komputer przyjmie wartości domyślne i zobaczysz czy jest różnica.
    Jak dla mnie to albo zaburzony przepływ spalin(zatkany kat), albo zamało gazów wylotowych (źle ustawione pompki). Pierwszy wariant sprawdzisz rozpinając wydech.
    ...ale mogę się mylić.
  • Poziom 11  
    Witam ponownie
    Odpiełem rure za przepływomierzem i samochód jeszcze bardziej zamulił, więc pewnie przepływka działa więc bedę musiał odkręcić wydech za turbo. A co do papek to może faktycznie mechanik kiepsko ustawił.JUż sam nie wiem nie mam sił :). Prosił bym jeszcze o jakieś opinie bo najlepiej mieć kilka co by się upewnić czy zaczać ustawiać te pąpki czy nie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Odpięcie przepływomierza jest to jakiś sposób na dodatkowe sprawdzenie bo większość można odczytac z logów. Odnośnie turbo więc jeśli logi pokazują że działa okej to tak czy tak trzeba sprawdzić czy faktycznie działa w pełnym zakresie ??.
  • Admin grupy Samochody
    Napnij prawidłowo pasek rozrządu-ewentualnie tłumik drgań padł.Synchronizacja jest mocno rozjechana jak zauważył już kolega sztomel.
  • Poziom 11  
    Kruciec od pompy vakum podklejony, egr wyczyszczony, wstawiona blaszka pod egr, i dalej nic muł bagienny , a gdy odłączę rurkę od gruszki turbo to już wogóle ma problem ruszyć z miejsca. W sumie zostało mi jeszcze do zrobienia :sprawdzenie kompresji(nie mam czym więc będzie trzeba do jakiegoś mechanika poszukać), sprawdzenie czy katalizator nie jest przytkany, i ponownie ustawienie pompo wtryskiwaczy po mechaniku. Katalizator i kompresje bym raczej nie winił bo przed wymianą uszczelki wszystko było okej moc była itd. A raczej kompresja nie znika po wymianie uszczelki a i katalizator też się nagle raczej nie zatyka. Więc według mnie powinienem zacząć od pompek chyba , że macie jeszcze jakieś pomysły odnośnie logów co to może być ?????? Acha i jeszcze co do synchronizacji którą też wczoraj próbowałem ustawić to u mnie dziwnie skacze od 0.0 do -1.1 na biegu jałowym, a tłumik drgań rolka , i napinacz są nowe. Chyba , że napinacz źle ustawiony. Jutro spróbuje ustawić napinacz ale nie wydaje mi się żeby aż takie problemy z mocą i wysokie spalanie były od synchronizacji.
  • Admin grupy Samochody
    Synchronizacja ma stać jak h.. w wzwo...Skacząca to masz problem z napinaczem,prawidłowym napięciem.
  • Poziom 11  
    Synchronizacja już ustawiona ale dalej mało mocy czy po logach któś jeszcze może coś wywnioskować czy trzeba zaczać kupować nowe części po kolei ??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Właśnie już od dwóch dni przymierzam się do ustawienia pompek w poziomie tylko mam problem z tak dużą suwmiarką lub czymkolwiek do dokładnego zmierzenia. W sumie to chyba powyciągam wszystkie pompki i posprawdzam jeszcze raz oringi, podkładki itd. Bo co mi jeszcze może się zepsuć przy wymianie uszczelki ??. Może jakieś kanały doprowadzające ropę do pompek są przytkane czarna magia. Chciał bym jak najwięcej rzeczy wykluczyć poprzez logi żeby czegoś niepotrzebnie nie ruszać .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    no może to nie jest powód, ale powiem.
    dzisiaj znowu walka z odpaleniem po wymianie rozrządu i FILTRA PALIWA w VW 19TDI 116KM. powód. klient sam przywiózł części. filtr paliwa BOSCH /niby bo kartonik i nadruki były, faktura z japparts/ już przy zalewaniu filtra problem, bo może z 100ml paliwa tylko przyjął i przelewa. z pół godziny go zalewałem. założyłem, cyk, pali od kopa. po chwili buja, gaśnie. filtr pusty. zalewanie, odpalenie, bujanie, gaśnie, filtr pusty. pojechałem po Knehta. zalany moment, założony, odpalony i chodzi jak ta lala. nie powiem z którym z kolei filtrem problemy /zwłaszcza przy pompkach/. przerabiałem filtrony, bosche, i jakieś tam decker.... coś tam, i inne ch.... wie jakie. bardzo często problemy. jak nie brak mocy to problemy z odpaleniem. ja kupuje mann, kneht. jakoś jeszcze z nimi problemów nie miałem. ale jak klient przywózł i nie daje sobie przetłumaczyć to niech płaci przestojowe.
  • Poziom 11  
    Niestety to nie filtry bo na starych jak i na nowych jest tak samo. A na starych przed remontem wszystko było okej. pompki dzisiaj ustawiłem jeszcze raz i pozprawdzałem kable ale dalej nie ma zmiany a do 100km/h rozpędza się w ponad 20 sekund.
  • Poziom 19  
    sprawdz sobie czy pompki masz od swojego silnika... byłes przy kolesiu jak je ustawiał nie podmienił ci na inne..