Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Awaria wycieraczek Laguna II 2001r 1.8 16v

19 Lut 2011 10:57 22764 10
  • Poziom 9  
    Witam.
    Problem polega na tym, że nie działają mi wycieraczki na przodzie oraz tyle, do tego nie reaguje spryskiwacz.
    Po kilkukrotnym sprawdzeniu bezpieczników nawet na wszelki wypadek, kupnie nowych i wymianie nadal nic.
    Ktoś mi poradził żebym sprawdził przekaźniki pod maską, więc u mnie są 3 szt. takie same (takie błękitne - kwadratowe).
    Pozmieniałem je miejscami i dalej nic, ani poprawy ani nic nie przestało działać więc chyba są ok.
    Więc sprawdziłem kostkę wpiętą w silniczek wycieraczek (czy nie zaśniedziała albo coś). Wygląda jak nowa ze sklepu, wiec chyba tez nie to.

    Z braku wiedzy i za poradą sąsiada pojechałem na komputer do warsztatu samochodowego, nic nie wykazuje.
    Mechanik stwierdził, że to na 99,9% przełącznik zespolony (ta dźwignia z prawej strony kierownicy, którą steruje się wycieraczkami oraz wyświetlaczem komputera). Tu muszę dodać, ze o ile wycieraczki nie działają to klikanie przycisku od komputera działa bez zarzutu.

    Więc pojechałem i zakupiłem takowy przełącznik zespolony, po wymianie nadal nic - wycieraczki martwe a komputer działa.

    Proszę o pomoc bo nie znam się na tym a moje próby naprawy robią się droższe :D Bezpieczniki/komputer w warsztacie/ przełącznik. I nadal nic.

    Może ktoś z was miał taki problem.

    Pozdrawiam.
    T.
  • Poziom 24  
    Sugeruje wybierać sie do dobrego mechanika elektryka który w elektryce tylko grzebie :idea:
  • Poziom 9  
    No tak , to jest na pewno najlepsze i najszybsze rozwiązanie.
    ALE :D - Pada śnieg , wiec nie pojadę . No i to będzie mnie już zbyt wiele kosztować.

    Potrzebuję porady do samodzielnej naprawy - typu ( idź odkręć i sprawdź ,czy .....)
  • Poziom 9  
    Czy naprawde nikt mi nie może pomóc z tymi wycieraczkami ???
  • Poziom 23  
    Witam !
    Nie jestem specjalistą od samochodów , ale kiedyś spotkałem się we francuskim aucie z takim zabezpieczeniem że kiedy maska silnika nie była zamknięta (domknięta) to nie działały wycieraczki , sprawdź czy jest tam czujnik zamknięcia maski i czy działa on prawidłowo.Zabezpieczenie jest po to by przy otwartej masce nie włączyć wycieraczek które mogłyby zostać zgięte o maskę.
  • Poziom 27  
    Awaria wycieraczek Laguna II 2001r 1.8 16v

    Sprawdź bezpieczniki nr 7 i9 odpowiadają za przednią szybę, a 20 i 36 za tylną szybę.
  • Poziom 25  
    Sprawdź bezpiecznik deska rozdzielcza nr 21 30A .
  • Poziom 15  
    Tez spotkalem sie z czjnikiem w renault:)) glupota to jest ale ktos to wymyslil i tak nie do konca zeby sie wygiely wicietaczki choc to taz ale glownie chodzi o malowanie maski:)) bo to kosztowne:PP poszukaj czujniczka troche mniejszy niz ten z drzwiach. podobna budowa dzialanie to samo. Bezpieczniki zreszta nie zaszkodzi przejzec choc pisales ze juz je ogladales.
  • Poziom 9  
    Dziś sprawdziłem wyżej opisane bezpieczniki oraz ten czujnik/przycisk zamknięcia maski .

    Niestety wszystko OK , załamka :(

    P.S.: jakieś inne sugestie ?
  • Poziom 2  
    masz gdzieś lekkie zwarcie w instalacji miałem tak samo i doczytałem żeby pierwsze co zrobić to rozpiąć drzwi te wtyczki które łączom powyciągałem i i wszystko zaczęło działać. Zacząłem pojedynczo podłączać drzwi i wyszło że gdy podłączałem drzwi od kierowcy to wszystko siadało. Zwarcie robiła dioda która podświetlała przycisk od podnoszenia szyby. Mała drobnostka ale namęczyłem się kilka dni teraz moja renia smaga bez problemowo