Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic I 2.0 benzyna/gaz 1997r

sceniczek 19 Lut 2011 11:08 8982 7
  • #1 19 Lut 2011 11:08
    sceniczek
    Poziom 2  

    Witam.
    Od ponad roku posiadam Renault Scenic I 2.0 benzyna/gaz 1997r autko ma przebieg 220 tyś, na gazie około 80 tyś. Regularnie wymieniam olej filtry gazu, powietrza co 10 tyś. Od pewnego czasu mam następujący problem. Na zimnym silniku auto odpala normalnie, na wolnych obrotach pracuje bez uwag. Podczas jazdy z większą prędkością powyżej 80 km/h na piątym biegu ,mam wrażenie że auto nie pracuje na jednym cylindrze, przy mniejszych prędkościach i mniejszym biegu ale wyższych obrotach tak powyżej 3000 obr. auto pracuje normalnie. Na rozgrzanym silniku problem ustępuje jednak odczuwam spadek mocy tzn. silnik nie jeździ jak wcześniej. Wymieniłem świece, przewody. Komputer nie pokazuje błędów. Jeden z mechaników twierdzi że to wypalony zawór ponoć to częste zjawisko w tych silnikach, natomiast drugi twierdzi że to zapchany katalizator. Proszę o pomoc. Pozdrawiam

    1 7
  • #2 19 Lut 2011 23:34
    xxxmaxxx
    Poziom 13  

    Obydwaj mechanicy mogą mieć racje bo objawy wskazują na te dwie możliwości jednak ja skłaniam sie ku pierwszemu ale to nie tyle zawór co pierścienie i tłoki własciwie 220tys to wielki przebieg i silnik może być dosyć zmęczony dodatkowa sprawa to taka ze było jeżdżone na gazie tak ze raczej należało by wykonać generalny remont silnika

    0
  • #3 20 Lut 2011 19:58
    krywoj
    Poziom 13  

    Mam pytanie do Ciebie, jak zapalisz auto, podnieś maskę czy jest szarpanie na silniku? Ja miałem tak samo sądząc z opisu wydawało się że nie pali na jeden cylinder. Ale - sprawdź ciśnienie na cylindrach, kable, świece i cewki. Powiem że ja sprawdziłem i to nic nie dało ale - podam Ci rozwiązanie które u mnie rozwiązało problem. Prawdopodobnie padnięty wtrysk lub uszczelnienie wtrysku - miałem wydmuchaną uszczelkę i dokładnie takie efekty jak Ty podajesz. Zanim rozbabrasz silnik sprawdź najpierw ciśnienie na cylindrach powinno być w granicach 9,8. Przebieg 220tys dla tego silnika to nie jest wcale tak dużo jeśli był poprawnie eksploatowany, remontować nie musisz póki nie znajdziesz przyczyny uszkodzenia, jeśli brak ciśnienia na cylindrze wtedy jest problem a na razie się nie martw. Sprawdź tak jak mówię bo już w trzech szczeniakach objawy takie jak podałeś miały tą sama przyczynę... U mnie to był pierwszy cylinder... Powodzenia i daj znać, trzymam kciuki.

    0
  • #4 21 Lut 2011 07:52
    sceniczek
    Poziom 2  

    dokładnie tak po odpaleniu na silniku jest szarpanie tzn. silnik cały lata. co do świecy i przewodów są wymienione na nowe.

    0
  • #5 23 Lut 2011 07:57
    sceniczek
    Poziom 2  

    zmierzyłem ciśnienie na cylindrach i wynosi ono po 12 na każdym z cylindrów ,

    0
  • #6 05 Mar 2011 19:40
    tealc0476
    Poziom 1  

    Witam wszystkich
    Mam podobny problem ale mam inny silnik - 1.6 16v z gazem
    Opis mojej awarii - po zapaleniu silnika na benzynie szarpie silnikiem niezależnie od zakresu obrotów i temperatury, brak mocy podczas jazdy, po przejściu na gaz wszystko ustępuje.

    Wykonałem kontrolę i wymianę 1 cewki i wtryskiwacza, świece 4 szt, Komputer nic nie pokazuje ze jest jakiś błąd. Po wypięciu wtyczki na wtryskiwaczu podczas pracy silnika nie ma reakcji, reszta wtryskiwaczy reaguje na wypięcie. Po wypinaniu wtyczek od cewek, na każdej jest reakcja. Ważne (podczas wypinania wtryskiwaczy i cewek powstaje błąd i trzeba go kasować - nie trzeba go kasować od razu nic nie przeszkadza w dalszej jeździe). Po podpięciu diody do wtyczki od wtryskiwacz dioda mruga, ale słabiej niż na reszcie wtyczek.

    Moje wnioski - spadek natężenia prądu na danej wtyczce wtryskiwacza i jest to przyczyną szarpania silnikiem - zbyt mała dawka paliwa.

    Co jeszcze muszę sprawdzić to - sprawdzić czy wina leży po zasilaniu plusem jest on cały czas na wtyczce, czy po stronie impulsu z komputera (minus).

    Pierwsze co zrobię to podepnę plus z innego źródła:
    1. jak pomoże - to znaczy że jest uszkodzony przewód zasilający, może być przetarcie lub słabe połączenie na wcześniejszej wtyczce,
    2. jak nie pomoże to - trzeba szukać po stronie minusa
    - tu trzeba szukać za pomocą multimetru z sygnałem zwarcia, między komputerem a wtryskiem i (zależy czy masz podłączone kable od gazu przed wtyczką wtryskiwacza bo ja mam ja mam) między komputerem od gazy a wtryskiwaczem.

    Mam nadzieję że pomogłem Tobie i innym z tym samym problemem.

    Jeszcze mała rada:
    Jeżeli masz gaz podpięty pod wtyczki wtryskiwaczy za pomocą wtyczek od gazu to wypnij je i wepnij te oryginalne z samochodu, odpal na benzynie a jeżeli to pomoże problem masz po stronie gazu.

    0
  • #7 05 Kwi 2011 22:58
    Aras74
    Poziom 11  

    Mam

    Dodano po 8 [minuty]:

    Mam dokładnie to samo. Renault Espace 2.0i 8V nie pali na drugi cylinder. Cisnienie na wszystkich cylindrach dobre i równe. Zamieniałem kable swiece cewki i ciągle drugi cylinder nie działa. Wymieniłem drugi wtryskiwacz i nadal nic. Stały plus jest,impulsowy minus też. Na diodzie miga, na żarówce też.Świeca czarna ale sucha. niby elektrycznie wszystko sprawne a jednak coś nie gra... Już mi brak pomysłów... uszczelka pod kolektorem? wałki rozrządu jak nowe więc zawory też sie otwierają.

    2
  • #8 18 Kwi 2011 22:01
    Aras74
    Poziom 11  

    Witam Wszystkich. Mój problem rozwiązany.Był za ciasny zawór wydechowy na drugim cylindrze.

    1
  Szukaj w 5mln produktów